Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Feszstabokat még nem használtam... Aztsem nagyon tudom hogy kell bekötni, de majd utánnanézek, ha ezeket ajánlod. Am Hidalt TDA7294-et építek és +-43,4V-ról fogom hajtani. Bővebben: Link
Szerinted is jólessz hozzá a "koppanásgátló" ? (persze csak ha megoldom a +-12V problémát, mert namakarok csak 1 transzformátort a végfokban.) Egyébként az Reflex r-250 subládáimra fogom kötni, egy crossover után. A hidalt tda7294 csak mély frekvenciákat fog kapni. 2x37ezerµF pufferelést kap!
Eszedbe se jusson 44V-ra 7812-t rákötni !! A max. bemenő feszültsége 35V !! De már attól is igen melegedne, még egy relé áramától is. Mindenképpen kapcsoló üzemű stabIC-t kellene alkalmazni, abból is a HV jelölésű, nagy bemenő feszültségű típust. Pl: LM2574HVN-12, ez 0,5A-es, és 12V-ra van.
LM2574HV Bár a sima is elvisel 45V-ot, én nem kínoznám, mindenképp a HV-set venném, mert semmit sem illik a határadatain járatni.
Két morzés ( váltó érintkezős ) kapcsoló kell Neked.
Ha csak az IC-s részhez kéne táp, az simán mehetne zénerrel, mert 1-2 mA nagyságrendű lehet a fogyasztása. A relé az már más tészta, az simán kérhet 50, vagy akár 100 mA-t is, amit már nem biztos, hogy zénerrel akarnék megoldani. Gondolom azt tudod, hogy amikor nem húz a relé, nincs terhelve a zéner, akkor neki kell azt a plusz 100mA-t is elfűtenie.
Nézegesd meg a kapcsoló üzemű IC-t, amit ajánlottam Bővebben: Link és a reléhez ezt rakd, a negatív ágba pedig jó lesz a zéner is.!
Rádió frekvenciás zavar. Alumínium alapú árnyékolással kell védekezni ellene. A fűtés szerelők használnak ilyen öntapadós alu fóliát, azzal kellene kiragasztani a dobozodat belülről első körben.
Akkor ezek közül egyik sem jó nekem?
Bővebben: Link
Nézném, de a teló nem nyitja meg... Majd otthon, kb.egy óra múlva.[u]
Ok. Addig keresgélek tovább. Nekem mindenképpen nyákba ültethető kellene.
Most néztem, de semmi leírás nincs róluk. Feltételezem, hogy a hat és nyolc lábú, on-on jelzésű jó lehet, de az életemet nem tenném fel rá... Ezért jó személyesen, üzletben vásárolni.
Szia!
Köszi a választ, sokat tanultam belőle. Én méréshatár váltást nem fogok használni, így a kapcsoló ellenállása nem torzítja a mérést, illetve azzal nem kell számolnom. A képletbe helyettesítve így valóban a 0,01ohm jön ki Rs értékére.
HEllo.Feltekertem 10 menetet 0,9es drótból és csak össze illesztettem nem szorítottam össze a két vas félt.Jó zajos volt de pár pásodperc elég volt arra hogy megmérjem hogy 10 menetnél kicsivel több mint 8V-ot ad.Ha rendesen össze lenne rakva a vas(összehegesztve)lehet még 9Vig is felmenne.Úgyhogy mivel nekem 2x28V kell így 2x35N-t tekerek fel.Aztán CO-val összehegetjük.8Vtal számolok mivel terhelésnél valamivel visszaesik.
Hello. Erősítő terén elég kezdő vagyok.
A szobámba szeretnék egy nagyobbacska telesítményű hangrendszert, amivel kicsit süketülhetek itthon =D 2 utas 50w-os sal/mnc reflex hangdobozt csinálok éppen. van egy unitra diora rádióm, másik topicban olvastam, hogy nagyobb teljesítményről a gyenge táp miatt le lehet tenni. Ill. h ic cserével lehet javítani rajta. Gondoltam arra, hogy HEKIT 050 -ből építek ersítőt hozzá. Ezzel kapcsolatban az érdekelne, hogy a tápellátását hogy kell megoldani. Gondolom egy "sima" adapter nem elég Számítógépről, azaz fejhallgató vagy line szintű jellel akarom működtetni. A diorát tudom így használni? (ic csere után) vagy a kittel jobban járok?
helosziasztok! kapcsolási rajzot szeretnék tervezni számítógépen és utánna műnyomópapírra kinyomtatva vasalni a nyáklapra.... a vasalást ás nyomtatást értem... de hogyan bírok gépen tervezgetni? van erre külön progi?
Hello!
"open collector outputs" A nyitott kollektoros kimenet, azt jelenti, hogy a meghajtó tranyóknak a kollektora szabadon ki van vezetve (nincs rá kötve más) Tehát a kijelző feszültsége lehet akár az +5V-nál is több, sőt a szűretlen v. stabilizálatlan tápfeszültség is lehet. "drive indicators directly" Nem azt jelenti, hogy ellenállás nélkül lehet a kijelzőt az IC-re kötni, hanem azt, hogy képes az Ic közvetlenül meghajtani a kijelzőt. Nem kell, más közbenső meghajtó tranzisztor vagy meghajtó IC. "elég 1 darab ellenállás" Nemelég, mert egy ellenállást alkalmazva, az csak a közös anódra lenne köthető. De mivel más és más számérték kijelzésénél eltérő számú szegmensek égnek, a kijelző fényessége a kijelzett szám függvényében változna. "LT, RBI vagy BI/RBO " Ezek a lábak, mint írták is digitális be-kimenetek. Tehát ott csak logikai magas, vagy alacsony szint képzelhető el. Mivel a lábak működése "negátolt" (invertált), azok akkor hatnak, mikor a GND-re vannak húzva. - LT lámpa teszt bemenet, ezt a lábat lehúzva az összes szegmens világít, feltéve, hogy nincs BI-vel kioltva. - RBI bemenet. Ha ezt lehúzzuk, és a kijelzendő szám nulla, akkor a kijelző sötét marad. Tehát ez a nulla kioltására lehet használni a tizedespont előtt. - BI/RBO ki és bemenet egyszerre. A lábat lehúzva mint bement, a kijelző kioltódik (BI). De ha nulla kioltás van, akkor ennek a be-kimenetnek szintje alacsony. Így lehet a nulla kioltást kaszkádba kötni, hogy ezt a lábat kötjük a következő kijelző RBI bemenetére. De ez a láb használható fényerő szabályozásra is, ha PWM jellel vezéreljük. - A PWM impulzus szélesség modulációt jelent. Tehát egy olyan négyszögjelet, melynek impulzus és szünet aránya változik, vagy változtatható. Ha egy négyszögjel magas szintjének ideje olyan hosszú, mint alacsony szintjének ideje, akkor annak kitöltési tényezője 50%. Ha ilyen jelet kötünk a BI bemenetre, akkor a kijelző fényereje a kitöltési tényezővel változtatható. De ez nem jelenti azt, hogy ellenállás ilyenkor nem kell, mert a szegmensek soros ellenállása korlátozza a kijelző áramát. Mi csak azt a BI bemeneten keresztül ki-be kapcsolgatjuk. Ha a kapcsolás olyan sebes, hogy a szem nem tudja követni, akkor ezt fényerő változásként észleljük. üdv! proli007
Hello!
Ez elég egyszerű, kétállású két-áramkörös DPDT kapcsoló kell.. (vagy máshogyan, kétállású váltókapcsoló) üdv! proli007
Közben rájöttem énis... Valaki tud valam ilyesmi kapcsolást csak bd 139-el?Köszi.
2.5A/négyzetmilliméteres terheléssel számolva, minimum 1.4 mm átmérőjű (csupaszon) zománchuzal kellene 4A áramra.
Üdv mindenkinek!
TTL Schmitt triggeres kapuk párhuzamos kapcsolásával lehet jelerősítést végezni?
Szia!
Lehet, csak köss kiegyenlítő ellenállásokat a kapuk után: Bővebben: Link
Sziasztok! Az miért lehet, hogy néha zárlatot mutat a multiméterem, néha nem. Viszont a panelon nincs zárlat, semmi nem folyik egybe. Ez hogy lehet? Meg ha bedugom akkor hangosat brummog 2 másodpercig, aztán elkussol... és semmi se történik.
Képet tudsz mutatni erről a remekműről?
Így csak azt lehet mondani, hogy márpedig valahol zörvidzár van.
Á, kép nincs. Szétszedtem a dobozból az erősítőt. Szépen megforrasztottam újra mindent szinte, megnéztem a vezetéseket, azt is, hogy van -e zárlat. A transzformátor Graetzből kijövő izénél néha azt jelzi, hogy van zárlat, 2 másodper múlva viszont azt, hogy már nincs. Ha bedugom az áram brrr brrrrr két másodpercig, és utánna pedig elhalgat, és semmi se tröténik. Ja meg mikor forrasztottam be a graetz két pólusát, akkor az történt, hogy véletlen hozzáért a + a minuszhoz, és szikrázott..
Hello!
Azt szeretném kérdezni, hogy mondjujk a TDA2030A HF végfok IC adatlapján megtalálható-e, hogy milyen hőmérsékleti tartományokban képes működni..? "Storage and junction temperature | -40 to +150 °C" Ez ugye nem a működési hőmérsékletet jelenti..? (az alsó hőmérsékleti határ érdekelne, de legalább annyi, hogy -10°C hőmérsékleten még megfelelően működik-e.
Akkor lehet, hogy a graetzben van a zárlat.
Hát, de azt nem értem még, hogy miért van. Mestertől van, az adta, meg is nézte, hogy jó -e.
Attól még lehet rossz az a híd. Lehet, hogy rossz a puffer kondi. Feszültség szinteket mértél? (trafó előtt-után, híd előtt-után, puffer előtt után stb...)
Zárlatot hogyan ellenőrizted? Forrasztás után lemostad a panelt? Vedd ki a hidat és mért meg azt is. Működött egyáltalán valaha ez a kapcsolásod?
Hali!
Bga-t cseréltek a gépemben, a másik szervíz elmondása szerint max. 3-4 hónapig fog működni. Van ennek igazságalapja? Amilo li 1718 Kösz a választ.
Köszi.
Igazából DC módban akarom használni, áramgenerátorként. |
Bejelentkezés
Hirdetés |