Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
Szia!
A sortrafó kimenetén 117 voltot mérek és jut a képcső 6-7 lábakig. Az R648 jó. A sortranyó bázisán mennyi voltnak kell lenni?
A sortrafó bemenetén (3-as láb) 150V ( C623 ellkó).
Meg kellene nézni, hogy a Q601 tranzisztor kollektorán meg van-e a 14 V és hogy van-e vezérlés a bázisán ? STV223X...IC 48-as lábról, szkóppal kellene mérni ! A fűtési pontok között 6=test és 7-között 6,.3V~.
Szia!
És azt a 6,3V-ot mivel mérje?- azt nem írtad.
Szia !
Csak van valamilyen, akár analóg műszer amivel meglehet mérni és tud ~ feszültséget !
Csak a hődrótossal tudnád normálisan megmérni, mert a Deprez meg a lágyvasas erősen frekvenciafüggő műszer.
Azt nézd meg, hogy a függőleges eltérítés IC-je kap-e tápfeszültséget, mert ha kap, akkor működik a sorvégfokozat.
Az TDA8174 megkapja a 25 voltot. A C623 as cserélve. Q601 kollektorán 1,5 volt van ar R658-R624 cserélve, és ha ki emelem az R624 kollektornál lévő lábát, akkor azon mérhető a 11 volt. Olyan mint ha zárlatos lenne a Q601 es de már újat is raktam bele de azzal sem lett jobb.
Ha TDA8174 megkapja a tápját, akkor a Q601-nek jónak kell lenni, mert ha rossz, akkor nem megy a sorvégfok és a TDA8174 sem kapna villanyt. A fűtés áramkorlátozó ellenállása jó, nem szakadt?
Amit már kérdeztem az R648--1 ohm 1W a fűtés áramkorlátozó ellenállása.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2015
Kövesd végig a képcső fűtőkörét, csatlakozó ill. kontakt hibák, képcsövön levő panel stb....
Üdv. Régebbi CRT TVknél ha hosszabb áramtalanítás után áram alá helyezem, mindegyiknél hallani kellene a lemágnesozás hangját? Általában düngés a képernyőn ez a hang.
Csak a színeseknél. A fekete-fehéreknél nem volt még ilyen. Ugyanis ott konvergencia sincs. A kicsiknél, és ahol jól van rögzítve a cséve, nem biztos, hogy hallani. Inkább az elszíneződésekre figyelj, az a biztos jele, hogy nem mágnesezi le magát.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Anynira azért nem régi. Ezek a szokásos kb 1998as 2000es TV-k. Ha egy totál kék képernyőhöz mágnest teszek lassan, előbb bepirosodik, majd a piros átmegy zöldbe, mert már olyan erős a mágnesezés. Fickó hozott egy TV-t. Ha AV-ra tettem, és nincs jel, a képernyőnek természetesen kéknek kell lenni. Na ennek majdnem a fele zöld, a zöldből átmenet pirosra, majd egy kis kék is. Annyira össze volt mágnesozva. Áram alá helyezéskor nem hallani a lemágnesezést. Akkor ennél nem is működne?...
De mondom, más ilyesmi régi TVnél is figyeltem már ezt meg. Áram alá helyezem, és csak egy pici ciripelés hallatszik kis időre, mint amikor a hálózati trafóba feszültség kerül, vagy a kondi feltöltődik, vagy mi csinálja ezt a hangot...
Szia !
Lehet, hogy a nagyfeszültség jelenlétét hallod, főleg, ha régen volt bekapcsolva a készülék. Főleg a képcső nagyfeszültségű bemenetnél és a G2-körül. Húzd le a mágnesező tekercs csatlakozóját és úgy próbáld meg.
moele: Ugyanaz a hang..
Viszont egy másik probléma. Evelux S25CG. Biztosítékot dobálja ki. Gazdája szerint régebben volt hogy kiütötte a biztosítékot, kicserélte, és ment egy ideig. Most hiába teszek bele másat, egyből kiüti. A PTC elporladt benne. De ahogy nézem, mintha már lett volna cserélve. Egy 3 lábú EPCOS T250 0104 PTC volt benne. Van is itthon más 3lábú. Na nem vagyok benne biztos, de a lábak között szakadást kellene mérni nem?... Egy másik EPCOS PTC-n a középső láb, és egyik szélső - másik szélső ellenállásuk 12R. A két szélső ellenálása természetesen a duplájuk. Egy másik PTC középbő lába, és az egyik oldal 756R, és a középső láb és a másik oldal pedig 18R. A két szélső láb ellenálása ugyanúgy a két összeg összeadva. Most akkor ezek használhatóak? A második gyanús, hogy nem ugyanolyan a két szélső érték.
Szia!
Biztos lehetsz abban, hogyha egy PTC ellenállás szakadást mutat, akkor az már nem lehet jó semmire sem.
Értem. És mit mondasz a felemás értékűre? Középtől egyik oldala 18R, a másik oldala meg 756R. Az is kuka?
Vannak 2lábú PTC-k, emg 3lábú PTC-k. Ezt úgy képzeljem el, hogy a 3lábú PTCbe kettő van, ahol az egyik láb közös?
Viszont a néhány tíz ohm az jó. TV típusonként változó, de azt tapasztaltam, nem igazán számít, pontosan milyen értékű csak legyen benne valami. Egyikben csak PTC van, és fix ellenállás, másikban PTC-NTC kombináció, stb. ki kell próbálni. Sokat nem vesztesz vele, legfeljebb valamelyikkel csak jó lesz.
Nade attól hogy a másik szénné égett, attól kimehet a biztosíték? Volt má rá példám hogy PTC miatt kiment a biztosíték. Látni lehetett hogy meg is volt olvadva. Cseréltem, és ment. Úgy gondoltam ha a PTC tönkremegy, az ellenállása szinte 0, így zárlatol, ami kiüti a biztosítékot.
A PTC sorba van a tekerccsel, az NTC párhuzamosan. Van, ahol az egyiket valamiért kispórolják.
Ha nélküle is kimegy, akkor mástól megy ki. Láttam sok szilánkokra tört zörgőset, de akár zárlatossá is olvadhat benne akármi. Én nem tudom, hogy miből van, talán más tudja.
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Szétszedtem ami volt benne, meg volt.. sőt, el volt olvadva a kis fém ami tartotta a korongot. Próbáljam ki anélkül hogy nincs benne?
Csupán azért, hogy biztos legyél benne, hogy a biztosíték életben marad. Utána próbáld ki valamelyiket, a szimpatikusabbat hagyd benne.
Standby világít. Csak most ott a pufferbe a feszültség, csak óvatosan..
A háromlábú tokban két PTC ellenállás van, ahol az egyik előmelegíti a főellenállást, ami sorba van kötve a lemágnesező tekerccsel.
Először beletettem azt a PTCt amelyiknek mindkét oldala 12R, de nem nyert. Végül a másik PTC került bele, azzal megy Kösz az infót
Sziasztok!
Lenne itt egy Hyundai CTV 2114 tipusu készülék.A készenléti lámpa villog egyenletes ütemben a fökapcsoló bekapcs után,amit egy szintén egyenletes pittyegés kisér,többet nem csinál be nem kapcsol. Hol keressem a hibát?Külsöleg semmit nem látok.Táp probléma lehet?Kondi kiszáradás okozhat ilyen hibát? |
Bejelentkezés
Hirdetés |