(A nagyobb méretű kép megjelenítéséhez, kattints a képre.)
Nézzük sorra:
Mint látható utólag rajzoltam hozzá (nyákterven) egy biztosítékot, ugyanis az eredetiből ez kimaradt, pedig jó ha van benne. (Inkább cserélek egy 50 Ft os biztosítékot, mint egy több 100 Ft os alkatrészt.)
Az R1 1,5 kOhm / 5W-os teljesítményellenállás fogja meghatározni a kapcsolásunk áramfelvételét. A dióda híd után- a 230V váltófeszültségből- 320V-os egyenfeszültség lesz. A C3, C4, C5, C6 helyett 1db, 10 µF-os motorindító fóliakondenzátort használtam fel, egyrészt mert olcsóbb, másrészt, mert nagyon strapabíró. Ez a kondenzátor sül ki a villanócsövön keresztül.
Az R2, és a P1 potenciométer, illetve ellenállás, határozza meg a C1 kondenzátor töltödési idejét. Ahogy a C1 töltődik, eléri a glimm gyújtófeszültségét (130V-150V) és a csövön átfolyó áram begyújtja a Ti tirisztort. A tirisztort a transzformátor primer tekercsén keresztül kisül a C1 kondenzátor. A kisütő áram a különleges felépítésű transzformátorban (gyújtótrafó) kb. 6kV-os feszültséget indukál, ami begyújtja a villanócsövet. A kisülés után megszűnik a Ti tirisztor árama, így az lezár.
A cikk még nem ért véget, lapozz!
Értékeléshez bejelentkezés szükséges!