Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 6V-os feszültség-stabilizátor
Lapozás: OK   3 / 3
(#) karcsi213 hozzászólása Máj 9, 2011 /
 
Sziasztok! Riasztó rendszerben 6V-os elemet ( 4db. AA) szeretnék kiváltani egy 12V-os akkuval. Ha 7906-os stabilizátort használok, a GND-re kell kötni a "+" és a bemenetre meg a kimenet a "-"-t? Esetleg fordított polaritású 7806-ot kell használni? Előre kösz a tanácsot.
(#) david20 hozzászólása Ápr 21, 2012 /
 
Egy olyan segítség kellene, hogy van egy 9,6 V-os "rc modell" akksim, és szeretnék ebből leosztani 1,2 V-ot. Robbanómotoros kisautónak az izzítógyertyáját akarom meghajtani vele, önindítós és az a célom, hogy mindent távról indítsak!Ez az akksi hajtaná az önindítót és a gyertyát is!Többféle ellenállásokkal próbálkoztam, de valahogy nem sikerült 9 V alá vinnem a feszültséget .
(#) Orbán József válasza david20 hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
A legelső izzítóm egy autóizzón keresztül működött.
Válogatnod kell 35-50-75W-os izzón keresztül, amelyiken keresztül az izzó olyan vörösen izzik csak és egyúttal az izzógyertyára is 1.5V jut kb. Ha az izzó fénye ilyen vöröses, akkor stabilizálja az áramot.
Ez a legegyszerűbb, aztán van 555-el, meg step-down szabályzókkal izzítás, utóbbiak rövidzárvédettek, de az izzós is az...
Én 12V-os autó akkuról izzítottam. Ha mindent erről az akkuról végzel, starterozást is, akkor a feszültség ingadozhat kissé, vagy nagyon.
Ja, ellenállást nyugodtan felejtsd el 1x és mindenkorra.
(#) nedudgi válasza david20 hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
1.2V elérésére nem egyszerűbb lenne egy dedikált NiMH vagy NiCd akkumulátor?
Milyen teljesítmény kell annak a gyertyának? Szerintem ellenállás helyett egy LM317 jobban megfelelne a célnak.
(#) Orbán József válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Jobb egy olcsó autó izzó. Azon látjuk, hogy meleg, van-e kontakt. Hűtőborda se kell. Ő egy akkuról szeretne mindent, mint említette.
Az igazi úgyis egy PWM lenne.
(#) david20 válasza Orbán József hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Köszönöm a gyors válaszokat , az izzóval kipróbálom amint hazaérek ! Köszi
(#) norbigal hozzászólása Júl 11, 2013 /
 
Sziasztok!

Egy robotot építek, amiben a szervo motorok 6V-ról futnak. Viszont a 7806-os megoldással az adatlap szerint IC-nként csak 1A-t folyathatok át, nekem viszont 10-15A-es maximumokat is el kellene viseltetnem a stabilizátorral. Jó megoldás lehetne ha párhuzamosítanám az IC-ket, így sokszor 1 A-t kapnék, viszont lehet, hogy "IC temető" lenne a NYÁK-ból. Tud valaki esetleg valami tippet, hogy milyen IC-n tudnék több áramot átfolyatni? Ha csak 2A-t bír el, már az is tökéletes, csak a megfizethető "kategória" legyen.

A robot majd akkumulátorról megy, ami szintén 12 V körül lesz, de jelenleg is csak ekkora tápról tudom tesztelni a robotot.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2013
(#) kadarist válasza norbigal hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Szia!
Szerintem jobban jársz, ha 6V-os akkumulátorok beszerzésén gondolkozol vagy lecseréled a 6V-os motorjaidat.
(#) pucuka válasza norbigal hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Ez elég fából vaskarika. A fő táp feszültségét a fő, legnagyobb fogyasztó kívánalmai határozzák meg. A többi, kisebb fogyasztó feszültségeit is ebből a feszültségből kell előállítani, így minimalizálható a veszteség.
Esetedben 6 V -os akumlátort használnék, és ebből állítanám elő az vezérlésnek szükséges egyéb feszültségeket. Ha jól gondolom a vezérlésnek 5 V -nál nagyobb feszültségre nincs is szüksége. Ez pedig a 6 V -ból előállítható, ha másképp nem buck konverterrel.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2013
(#) norbigal válasza pucuka hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
A motorokat nem cserélem le, mert elég drága móka lenne. Amúgy a vezérlés 3,3V lesz. Mikor csak az akksi lesz hátra, akkor esetleg szóba jöhet 6V-os is (bár gázosabb ilyet kapni lithium polymer-ben), viszont jelenleg tesztelésre mindképp valami mobilis megoldás kellett volna

De azért köszi a válaszokat. A teszt idejére úgy érzem ilyen tömeges IC-s megoldással fogom előállítani a 6V-ot.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2013
(#) pucuka válasza norbigal hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Lehet kapni cellákat is, két cella már 7, valahány volt. Arról is vidáman eljárnak a 6 V -os motorjaid. Dupla feszültségű akksi dupla súly is, amit cipelni kell. Megint csak több fogyasztás.
(#) norbigal válasza pucuka hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Ez igaz, viszont lithium-polymer-ben lehet kapni cellákat?!?! Zselés akksik sajnos kilőve, mert nagyon nehezek. Az meg, hogy több akkumulátorból rakjam össze, az az általad említett okok miatt megint kissé őrült ötlet lenne. Ráadásul nálam az is mérvadó, hogy legalább 4-5 Ah-s legyen, amiben még egyáltalán nem találtam 6V-osat (de még a körülit sem sajnos)

6V fölé pedig nem mehetek, mert RC szervo motorkról van szó, amiknek meghajtó áramköre is van, nem csupán a DC motor benne.
(#) kadarist válasza norbigal hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Szia!
Mindent megkapsz, csak kérned kell!
(#) pucuka válasza norbigal hozzászólására (») Júl 11, 2013 /
 
Kizárt dolog, hogy azt az 1, 1,5 V különbséget ne viselje el. Ha az elektronikában van feszültségre érzékeny rész, akkor annak amúgy is stabilizálják. A 6 V az akkumlátornak amúgy is csak a névleges feszültsége, az 5,3 és 7,3 V között változhat. Minden akkumlátorról táplált áramkörnek ezen határok között, biztonságosan működnie kell, és még ezen felül biztonsági rátartás.
A laptop akksiban is több hengeres akkucella van, nem lehet probléma sorosan, párhuzamosan, ill. vegyesen kötni, hogy a megfelelő feszültség, és a kapacitás előálljon. A nagyok is így csinálják, csak arra ügyelj, hogy csak újakat kötözgess össze.
(#) shybah hozzászólása Szept 18, 2013 /
 
Hello nekem van egy 6volt-os 600mA-es adapterem ezzel szeretnék meghajtani kb 20 ledet,
de sajnos a kimenő feszültség nem stabilizált, hogy kéne stabilizálnom hogy biztonságba legyenek a ledek?
Köszi előre is!
(#) proli007 válasza shybah hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Hello! Lehet meglepő, de stabilizálni, stabilizátorral lehet..
Áramgenerátor akkor lenne célszerű ha sok Led-et, sorba lehetne kötni. Mivel a feszültség elég kicsi, sok lehetőséged nincs, így itt a feszültséget érdemes stabilizálni, és előtét ellenállást használni minden egyes Led-hez. Ha minden Led "egyedül van" előtét ellenállásozva, akkor is maximum 400mA lesz a terhelés, amit a táp elbír és egy LM317-el meg lehet a 6V-ot stabilizálni 4V-ra. (Már amennyiben 600mA-es terhelés mellet van meg a 6V, nem terheletlenül.) üdv!
(#) shybah válasza proli007 hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Köszi! Sajnos ahogy terhelem úgy csökken a feszültség! úgyhogy így nem lesz jó
(#) fongab válasza shybah hozzászólására (») Szept 18, 2013 /
 
Szia
A feszültség, a LM317 előtt is csökken? Ha igen, akkor táp csere, ha nem, akkor LM317 csere.

A tápnál a 6V kimenetet használod? Mert annál, ha 600mA terheled, akkor adja ki a 6V ot. A LM317 IC nek ahhoz, hogy stabilan tudja tartani a feszültséget, 2V al több kell, de inkább 3V kell. Tehát ha 6V akarsz a LM317 kimenetén, akkor a bemenetnél 9V kell.

Ha átkapcsolod a tápot, a 9V os állásba, akkor is csökken a LM317es után a feszültség? üdv.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2013
(#) shybah válasza fongab hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Bocsi nem voltam érthető nincs még megcsinálva a stabilizátorom, csak simán a tápot ha terhelem csökken a feszültség! és azt gondoltam proli007 írásából
Idézet:
LM317-el meg lehet a 6V-ot stabilizálni 4V-ra. (Már amennyiben 600mA-es terhelés mellet van meg a 6V, nem terheletlenül.”
Azt gondoltam,hogy ez a fajta adapter nem lesz jó! de akkor félre értettem?
(#) proli007 válasza shybah hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Nem értetted félre, Fongab nem olvasta el figyelmesen amiről szó volt..
De még mindig nem tudni, milyen nyitófeszültségű diódákat szerettél volna a tápra tenni, és menyire esik le a feszültség 400mA terhelésre. Mert csak ebből lehet eldönteni, hogy alkalmas-e valamire vagy sem. És honnan vetted akkor, hogy 6V/600mA? üdv!
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) fongab válasza shybah hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia
bocsi akkor elnéztem.
LM317-el meg lehet a 6V-ot stabilizálni 4V-ra. (Már amennyiben 600mA-es terhelés mellet van meg a 6V, nem terheletlenül.”
A LM317 1,2V től 37V ig használhatod, stabilizálásra. De a LM317 be bemenő feszűltségnek, 3V nagyobnak kell lenni.
Ha nem nagyobb, akkor összeesik a feszűltség,1,4...2V al kevesebb, feszűltság jön ki, a IC ből. De a beállítotnál nagyobb, nem. Ha 4V ot akarsz, és 4V ot kap a IC akkor a kimenő feszültséged 2.....2,6 között lesz, IC függő.
De a 7V nál nagyobb bemenő feszűltséből 4V stabil, kimeneted lesz.
Arra azért figyelj, hogy A TO3 tok az15Wnál többet, nem tud elfűteni. Ha teljes terhelésen használod, (1,5A) akkor a bemenő feszűltséged, TO3 nál 14V lehet. Nagy nagy hütőbordával!!
üdv.
(#) Placi84 válasza norbigal hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Szia!
Én soros áteresztő tranzisztoros stabilizátort használnék. A bázisra a 7806 kimenete, a 7806 ref. pontját egy diódával eltolni.
Üdv.: Laci
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2013
(#) shybah válasza proli007 hozzászólására (») Szept 19, 2013 /
 
Én abból indultam ki ami rá van írva az adapterre onnan jött a 6volt/600mA
És a ledek különböző nyitó feszültségűek: 3.2V és1.8 V
Teszek előtéteket összekötöm az egészet, és megnézem hogy mennyit esik a fesz?
Mennyi számít soknak?mert csak úgy találomra leterheltem ellenállásokkal és már annál neki állt csökkenni...
Ez így nem szakszerű ?
(#) hegi hozzászólása Márc 1, 2015 /
 
Sziasztok!

Egy nagyon kis nyugalmi fogyasztású 6V-os feszültség stabilizátort szeretnék építeni egy műszerhez.
A műszer 6V-os, fogyasztása max: 80mA.

A táplálás 9V-os elem lenne, és a stabi állítaná elő a műszernek a 6V-ot. De a csavar az egészben az, hogy a műszer kikapcsolt állapotában a stabi továbbra is menne üresen, és fogyasztaná a telepet, mivel a műszer kapcsolója egyéb funkciókkal egybeépített. Az elem elé másik kapcsoló beépítésére nincs lehetőség. Lásd a mellékelt rajzot!

Ezért olyan stabit keresek, ami "szinte semmit sem" fogyaszt, amikor nincs terhelve a kimenete. Ha egy 9V-os elem így kibírná egy évig, az már elegendően kis fogyasztás lenne. Létezik ilyen stabkocka elérhető áron? Eredetileg a 78L06-ban gondolkodtam, de az sokat fogyaszt üresen is.

A segítségeteket előre is köszi!

Stabkocka.jpg
    
(#) abcdabcd válasza hegi hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Szia!

Egy gyors "fejszámolás":
Egy 9V-os elem, legyen legfeljebb 600mAh-s és akkor valami új lítiumos belsejű csodáról beszélünk, Ni-Mh 9V-os akksi olyan 200-250mAh, az alkáli elem kapacitása meg valahol a kettő között lehet? legyen 600mAh...
Ha azt mondod, hogy a műszer fogyaszt 80mA-t (írod, hogy maximum, de ettől többet nem tudunk), szóval akkor egy 8 órás munkaidőt nem bír végig a műszer egy elemmel

Amúgy, ha fénymutatós wattmérőről van szó, az 5V-ról is tud működni emlékeim szerint, egy picvel max halványabban világít... Vagy az analóg műszer csak "illusztráció" a hozzászólásodban?
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2015
(#) hegi válasza abcdabcd hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Amit írtam, 80mA-t, azt csak ritkán, egy bizonyos méréshatárban fogyasztja. Ezt az értéket maximumnak írtam, hogy ennyit kell kibírni a stabinak. Általános fogyasztása 10mA körül van, és szakaszos használatú műszer, nem megy folyamatosan. Van, hogy napokig be sincs kapcsolva.
A kép csak illusztráció volt.
(#) Prendick válasza hegi hozzászólására (») Márc 1, 2015 /
 
Például ilyet: MAX603 használhatsz. 15 uA a jellemző nyugalmi fogyasztása és 200mA kimenet alatt 150mV a dropout feszültsége. De mindig ott lesz veszteségként a 9 és a 6V közötti különbség.
Ha mindenképpen elemet akarsz használni, miért nem teszel be két cr2032-es, vagy 2050-es lítium elemet. A 2032-es 240mAh-t tud, a 2050-es 400-at is. És nem kell stabilizátor, mert ezek 3V-osak (3,2 üresjáratban és 2,8V, amikor már kinyúlófélben vannak).
(#) abcdabcd válasza hegi hozzászólására (») Márc 2, 2015 /
 
Esetleg, ha a műszerbe építenéd be a stab-ot? És akkor ha a műszert kikapcsolod, akkor az elemről is ténylegesen le lenne választva...
Vagy amúgy eddig miről működött ez a műszer?
Vagy mekkora hely van benne? Mert pl 4db AA elemről lehet jóval tovább tudna működni, mint egy 9V-osról... vagy akár 6db AA-ról... Szóval, egyáltalán, hogyhogy pont 6V kell neki? Esetleg valamilyen dugasztápról ment eddig, és azt helyettesítenéd?
Mert, ha pl az elem nem fér el a műszer dobozában, hanem egy külső dobozba rakod, akkor pl ha olyan dobozt választasz, amiben elfér 6AA elem, és raksz a dobozra egy kapcsolót, vagy valahol egyszer mintha láttam volna olyan elemtartót, amin volt kapcsoló, akkor lehet azzal még jobban jársz.. és akkor így a műszert tényleg nem kell barkácsolni se... viszont ha belenyúlsz, akkor meg a stab-ot a kapcsoló után ha tudod rakni, akkor meg az lehet a jobb...
(#) hegi válasza Prendick hozzászólására (») Márc 4, 2015 /
 
Köszi az ötleteket mindkettőtöknek!

A legegyszerűbb megoldás végül 4db AAA elem lesz, éppen beleférnek.
Következő: »»   3 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem