Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Analóg oszcilloszkóp javítása
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Lapozás: OK   13 / 246
(#) zolee1209 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Sajnos nem találtam 1M ohm -nál nagyobbat, de lehet, hogy sima ellenállással megnövelem, nem kizárt, hogy ez is nagyon beterheli és ezért nem mérek helyes értéket...
(#) Thomas10100 válasza zolee1209 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Helló!

ÉN 30Mohm-ot és 300kohmot kötöttem sorba, és a 300kohm-on mértem a feszültséget. ez 100-as osztó.

Nekem a 8,5kV-ot még ez is beterhelte.
(#) zolee1209 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Én most 40Mohm + 1M ohm potival mértem. Így már magasabb feszültséget tudtam mérni.
Kicseréltem a T402-es tranzisztort jóra, mert kiderült, hogy az is roszz volt. Semmi változás. Továbbra is rossz a táp. Ha a T401 bázisát kapcsolom tápra, akkor szépen elindul a cucc. Illetve rosszul fogalmaztam egy kicsit, mert ha bent van T402-es, akkor is elindul a táp, de az R404-gyel továbbra sem tudok semmit sem szabályozni. További ötletek?
(#) proli007 válasza zolee1209 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Hello!

Nem ötletek kellenek ide, hanem mérések.
Ennek a szabályzónak, elég egyszerű a lelkivilága. Soros áteresztő módban szabályozza a traszverterre jutó feszültséget.
A szabályzó referencia feszültsége, a +15V-os táp. Az R403 kinyitja, a T403 tranyót. Így az R401-en feszültség esik, és ez a feszültség az R402-őn keresztül kinyitja a T401-őt, majd annak kollektorárama kinyitja a T401-es tranyót. Így a 15V feszültség a T401-en keresztül a transzverterre jut. Az oszci beindul, és termeli a nagyfeszültséget.
A tápegység, plusz és mínusz 1620V-ot készít, de a szabályozás a negatív katódfeszültségtől jön vissza, az R411-en keresztül. Ha az 1. ponton meg van a -950V, akkor az R411-en keresztül folyó áram, R404 potin keresztül zárja a T403-as tranyót.

Tekintve, hogy abból indultunk ki, hogy a T403-at az R403 nyitja, a nagyfesz, meg a 4,7Mohm-on keresztül zárja. A transzverter csökkenő tápfeszültsége kisebb nagyfeszültséget jelent, így beáll egy egyensúlyi érték. Végeredménye a stabil nagyfeszültség.

Ha nincs meg a megfelelő nagyfeszültség, akkor a szabályzó minden tranyója nyitva van, és a transzverter +15V-ot kell hogy kapjon.

üdv! proli007

(#) zolee1209 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Elviekben értem a szabályozás működését, azt nem értem, ha minden ki van cserélve, akkor miért nem működik megfelelően a transzverter? Arra van esély, hogy a ferrit-trafó belül átütött? A transzverter megkapja a 15V-ot.
(#) proli007 válasza zolee1209 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Hello!

Oké, de akkor engem félrevezettél. Mindig úgy írtad, mintha nem lenne meg a 15V. Ha meg meg van, akkor mit akarunk a szabályzótól? Csutkára ki van vezérelve. Ha a nagyfesz, közben meg több lenne, akkor lehetne panaszkodni. De így mit vársz tőle? Csökkentse a 15V-ot, a nagyfesz meg közben több legyen?
Egyértelmű, hogy a transzverter nem termeli meg a villanyt. Tehát ott kell keresni a hibát. Sajnos van esély rá, hogy a trafó menetzárlatos, vagy szakadt lesz.

üdv! proli007
(#) lapose válasza zolee1209 hozzászólására (») Jan 21, 2009 /
 
Szia!

Én először felváltva kiforrasztanám a C408, C410-et, és megnézném a másik ágon van-e feszültség! Ezek a diódák szelén cellások, egyszerűen kimérni nem tudod őket, célszerű külön-külön kipróbálni őket!
(#) Doncso hozzászólása Jan 22, 2009 /
 
Sziasztok, van egy 3230-as hibrid Philipsem, kicsit KH-s de nem vészes, évente egy kis WD segít, viszont,az igazsághoz hozzá tartozik, hogy szeretem ezt a műszert, a szívemhez nőtt, és még ugyan működik, de nem szeretném, hogy elromoljon. A kérdés arra irányulna, hogy tehenék-e a szkópért valamit, és ha igen mit, hogy még sokáig üzemképes legyen, valamiféle generál ra gondoltam, hogy átkondizom, ennek lenne e értelme, és ugyanakkor rejthet e valamilyen veszélyt a többi alkatrészre nézve, lehetnek e buktatók. Mit érdemes, mit nem.
A másik amire gondoltam, hogy Béka oldalán olvastam egy elektron cső regenerálásól, erről tud valaki esetleg véleményt mondani?

Norberto : Valóban nem lehet a CAL-hoz hitelesíteni a feszültséget??

Köszi az ötleteket előre is.
(#) Norberto válasza Doncso hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
A feszültség az még csak-csak pontos, de a frekvencia már kevésbé szokott stimmelni. Valódi hitelesítésre pedig egyik mennyiség sem alkalmas.
(#) Doncso válasza Norberto hozzászólására (») Jan 22, 2009 /
 
Lenne ötleted hitelesítésre? Nem kell OMH szint. Megelégszek valami szerényebbel is.
(#) proli007 válasza Doncso hozzászólására (») Jan 23, 2009 /
 
Hello!

- Az Y függőleges erősítőt akár egy multiméterrel is kalibrálhatod, lévén DC csatolás van.
- A frekvencia átvitel, különböző frekvenciájú négyszögjellel ellenőrizhető a felfutás és a tetőesés alapján. (Egy HC tokkal készült oszcival)
- Az X időalap egyszerű kalibrálását a #356531 hozzászólásomban leírtam.

(Leg jobb karban tartás, a tisztítás, és csak akkor csere bármiben, ha már hiba van. Az elektroncső regenerálással csinnyán kell bánni. A cső élettartama általában amatőr (és nem eszetlen fényerő, vagy állandó bekapcsolás) használata mellett egy "életre szól".)

üdv! proli007
(#) Doncso válasza proli007 hozzászólására (») Jan 23, 2009 /
 
Ok, a karbantartást megfogadom, nem piszkálom amíg működik, a fényerőt pedig ésszel. A multim sajnos nem egy élet biztosítás, azt is szerintem meg lehetne nézni, nem bízok benne, a legjobb lenne valami komolyabb multit kölcsönöznék, azzal hitelesíteném.
Köszönöm a tanácsot!
(#) Thomas10100 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 24, 2009 /
 
Helló!

Azt mi okozza hogy a jelet nem tudom megállitani?
Kisebb frekinél még majdnem megtudom állitani, nagyon lassan mindig elindul valamelyik irányba.

Viszont egy 300kz-es jelnél már egyáltalán nem látni a jelet, és megállitani sem lehet.


Ez a trigger áramkör hibája lehet?
A HF stability potira reagál, és a trigger levelre is reagál.

köszi!
(#) proli007 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 24, 2009 /
 
Hello!

- Egyértelműen a szinkron jel hiánya. VAgy rossz helyről veszed, nem jó módban, vagy nem elég hatékony.
- Próbáld meg szinkronizálni nem AUTO, hanem indított módban. (Ha " mindig elindul valamerre" azt jelenti Auto módban van és nin egyáltalán szinkron.

- Milyen a 300kHz-es jel, és mekkora a szkóp maximális frekije. Egyébként a függőleges erősítő átvitelén múlik szinte minden.

- Lehet a trigger áramkör hibája is. Ha bemeneti jel nélkül indított módban van, akkor nincs vonal. Ha ilyenkor a trigger level potit lassan tekered, egyszer le kell futnia a vonalnak. Ha ez megvan, akkor a trigger komparátor mögötti fokozatok élnek (általában).

(Hol van a link a gépkönyvéről? Nem találom)

üdv! proli007
(#) Thomas10100 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 24, 2009 /
 
Helló!

A felfutó él kiválasztására sem reagál.
A kapcsolót kimértem, jól működik.

Van a NORM és a CH2.

Norm esetén a függőleges végfok elöl megy a jel, ahol már közösitve vannak a csatornák.
CH2 esetén pedig az invertáló rész elöttről van vezetve a jel.

Auto-n és Normál inditásnál is ez a helyzet, single módnál pedig csak bevillan a jel, de el is tünik. Ez esetben él a RESET gomb, de csak bevillan a jel.




Bővebben: Link

ÉN arra az áramkörre tippelek ahol a le és felfutó élt lehet kiválasztani, ha nem ez akkor a sweep generátornál. A másik a szinkron erősítő. Ahol a Ch2 és NORM váléasztható.
(#) kiborg hozzászólása Jan 25, 2009 /
 
Hali mindenkinek!

Olyan kérdésem lenne, hogy egy RFT OE-213 szkóp szenved velem. Kontaktos a drága, nem is akárhogy, mert szinte minden állásban. Milyen spray-el lehetne kitakarítani, ami nem árt az alkatrészeknek sem és a az érintkezőknek, de kellően hatásos.
Levettem a tetejét, de olyan zsufi az egész, hogy az valami borzasztó....

Kiborg
(#) Thomas10100 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Nos odáig jutottam hogy, kizárásos alapon vagy a fűrész generátor kapuzó áramköre nem jó, vagy pedig az elötte lévő fokozat, ahol a trigger jel bejön.


Rátettem egy hálózati trafót a szkópra, és átkapcsolva LINE-ra, ugyanúgy fut a jel. SLOPE + - nem csinál semmit.

(#) Villanypasteur hozzászólása Jan 26, 2009 /
 
Szerbusztok! EMG 1568/A szkópomhoz keresek kapcsolási rajzot. Hibás a kütyü, a jelenség: bekapcsolás után kb. fél perc múlva a sugár halványodni kezd, majd függöleges irányban szépen elhagyja a kijelző felületét. Kösz előre is!
(#) Thomas10100 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Helló!

Tessék.
(#) Villanypasteur válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Ezer köszönet!
(#) proli007 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Hello!

Próbáld meg, hogy ha LINE-ra teszed, akkor az A csatornájával keresed az 50Hz-es szinkronjel útját, hogy jut el a generátorhoz.
(Ha jól látom, akkor neked a 1567-es van.) Megpróbálom megszerezni a gépkönyvet, mert ezt nem látom jól, nem beszélve a pocsék utalásokról, hogy melyik jel hova megy.) :no:

üdv! proli007
(#) Thomas10100 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Helló!

Megnéztem a sweep generátor, trigger felöli bemenetét.

Hát az auto trigger pulse jel(ami a rajzon jelölve van TR714 kollektorán), illetve a swp gating jel sincs meg az alagút diódánál.
Ez vagy azért van mert saját magán nem tudom mérni, vagy pedig ezért nem szinkronizál.
(#) proli007 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Hello!

Amíg nincs szinkron állapotban, Autó módban addig biztos látnád a jelet.

üdv! proli007
(#) Thomas10100 válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Megpróbáltam külső trigger jellel. a 2V-os kalibrálót küldtem neki.

Ezzel végig mentem a jelen. De lehet a trigger cent timmer kh-s vagy nem jó. Mert elég furcsán viselkedett.
Hogy kell azt beállítani?
(#) proli007 válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 26, 2009 /
 
Hello!

Ha a P662-re gondolsz, akkor mikor már van szinkronozás, a TRIGGER LEVEL potit középre állítva, megnézed, hogy pld. a szinusznál hol kezdődik az eltérítés. Ha az nem a nullpontos indul el, akkor a TRIG.LEVEL CENT. potival oda állítod. (tulajdonképpen a TR654-664 differenciál erősítő munkapontját állítja be. Ha jól látom a számokat)

üdv! proli007
(#) Villanypasteur válasza Villanypasteur hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Egy kicsit korai volt az öröm, mert az én 1568/A-s szkópom nem ugyanazzal a kapcs. rajzzal készült, mint a RT évkönyvek csatolt doksijaiban. Erős a hasonlóság, de pl. a táp nyák vonalvezetése néhány helyen eltér (emiatt valószínű a kapcs. rajz is, hiszen miért tervezték volna át a nyákot?) A 110V-ot "csináló" BU806-oson mind nyitó-, mind záróirányban kiforrasztva 28 ohmot mérek és ha jól tudom, nem csak egy sima darlingtonról van szó, hanem tartalmaz valamiféle diódás, ellenállásos belső kiépítést. Az előző tulaja már buherálhatta, mert a csilám oldalain semmi trutyi nem volt, a nyák a lábai helyén sérült, a kiszigetelő gyűrű meg volt folyva a melegtől... A hibajelenség pedig, hogy az elektronsugár a bekapcsolás után kb. 1 percen belül elhagyja függőlegesen a kijelzőt, miközben fokozatosan elhalványul.
(#) Thomas10100 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Helló!

Azért annyira biztos nem tér el a kapcsolás. Főleg a tápegység és a HV oszcillátor.

Feszültségek rendben vannak mindenhol?

BU806
(#) Villanypasteur válasza Thomas10100 hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Kösz a linkért (én is meglelhettem volna ) Egy véletlen rövidrezárás folytán sikerült a BU806-ost kollektor-emitter zárlatba vinnem, - most ennek a beszerzése lesz, utána folytatom a mérést. Remélhetőleg az R7-en figyelő 723-as nem engedte meghalni a 110V-ot igénylő részeket.
Volt már szerencsésebb napom is...
(#) Thomas10100 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Én sztem szerezz be 723-as IC-t is. Nem olyan drága. sztem meghalt az is.
(#) proli007 válasza Villanypasteur hozzászólására (») Jan 27, 2009 /
 
Hello!

Egy időben olyan vacak szigetelő alátéteket gyártottak, hogy a melegedéstől deformálódtak. Így a tranyó elhagyta a bordát és megsült. (Nem pont itt, csak általánosságban írom. Világos szürke volt leánykorában)

Ha valami egy perc alatt változik, az legtöbb esetben a hő okozza.

Ha a tranyó kapcsolóüzemben működik, disszipációja akkor a legkevesebb, ha a feszültség rajta a legjobban hasonlít a négyszögjelre.

üdv! proli007
Következő: »»   13 / 246
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem