Fórum témák
» Több friss téma |
Ha szkóp-képet teszel fel, legyen látható a kezelőszervek beállítása, vagy add meg a beállításokat!
Sajnos nem találtam 1M ohm -nál nagyobbat, de lehet, hogy sima ellenállással megnövelem, nem kizárt, hogy ez is nagyon beterheli és ezért nem mérek helyes értéket...
Helló!
ÉN 30Mohm-ot és 300kohmot kötöttem sorba, és a 300kohm-on mértem a feszültséget. ez 100-as osztó. Nekem a 8,5kV-ot még ez is beterhelte.
Én most 40Mohm + 1M ohm potival mértem. Így már magasabb feszültséget tudtam mérni.
Kicseréltem a T402-es tranzisztort jóra, mert kiderült, hogy az is roszz volt. Semmi változás. Továbbra is rossz a táp. Ha a T401 bázisát kapcsolom tápra, akkor szépen elindul a cucc. Illetve rosszul fogalmaztam egy kicsit, mert ha bent van T402-es, akkor is elindul a táp, de az R404-gyel továbbra sem tudok semmit sem szabályozni. További ötletek?
Hello!
Nem ötletek kellenek ide, hanem mérések. Ennek a szabályzónak, elég egyszerű a lelkivilága. Soros áteresztő módban szabályozza a traszverterre jutó feszültséget. A szabályzó referencia feszültsége, a +15V-os táp. Az R403 kinyitja, a T403 tranyót. Így az R401-en feszültség esik, és ez a feszültség az R402-őn keresztül kinyitja a T401-őt, majd annak kollektorárama kinyitja a T401-es tranyót. Így a 15V feszültség a T401-en keresztül a transzverterre jut. Az oszci beindul, és termeli a nagyfeszültséget. A tápegység, plusz és mínusz 1620V-ot készít, de a szabályozás a negatív katódfeszültségtől jön vissza, az R411-en keresztül. Ha az 1. ponton meg van a -950V, akkor az R411-en keresztül folyó áram, R404 potin keresztül zárja a T403-as tranyót. Tekintve, hogy abból indultunk ki, hogy a T403-at az R403 nyitja, a nagyfesz, meg a 4,7Mohm-on keresztül zárja. A transzverter csökkenő tápfeszültsége kisebb nagyfeszültséget jelent, így beáll egy egyensúlyi érték. Végeredménye a stabil nagyfeszültség. Ha nincs meg a megfelelő nagyfeszültség, akkor a szabályzó minden tranyója nyitva van, és a transzverter +15V-ot kell hogy kapjon. üdv! proli007
Elviekben értem a szabályozás működését, azt nem értem, ha minden ki van cserélve, akkor miért nem működik megfelelően a transzverter? Arra van esély, hogy a ferrit-trafó belül átütött? A transzverter megkapja a 15V-ot.
Hello!
Oké, de akkor engem félrevezettél. Mindig úgy írtad, mintha nem lenne meg a 15V. Ha meg meg van, akkor mit akarunk a szabályzótól? Csutkára ki van vezérelve. Ha a nagyfesz, közben meg több lenne, akkor lehetne panaszkodni. De így mit vársz tőle? Csökkentse a 15V-ot, a nagyfesz meg közben több legyen? Egyértelmű, hogy a transzverter nem termeli meg a villanyt. Tehát ott kell keresni a hibát. Sajnos van esély rá, hogy a trafó menetzárlatos, vagy szakadt lesz. üdv! proli007
Szia!
Én először felváltva kiforrasztanám a C408, C410-et, és megnézném a másik ágon van-e feszültség! Ezek a diódák szelén cellások, egyszerűen kimérni nem tudod őket, célszerű külön-külön kipróbálni őket!
Sziasztok, van egy 3230-as hibrid Philipsem, kicsit KH-s de nem vészes, évente egy kis WD segít, viszont,az igazsághoz hozzá tartozik, hogy szeretem ezt a műszert, a szívemhez nőtt, és még ugyan működik, de nem szeretném, hogy elromoljon. A kérdés arra irányulna, hogy tehenék-e a szkópért valamit, és ha igen mit, hogy még sokáig üzemképes legyen, valamiféle generál ra gondoltam, hogy átkondizom, ennek lenne e értelme, és ugyanakkor rejthet e valamilyen veszélyt a többi alkatrészre nézve, lehetnek e buktatók. Mit érdemes, mit nem.
A másik amire gondoltam, hogy Béka oldalán olvastam egy elektron cső regenerálásól, erről tud valaki esetleg véleményt mondani? Norberto : Valóban nem lehet a CAL-hoz hitelesíteni a feszültséget?? Köszi az ötleteket előre is.
A feszültség az még csak-csak pontos, de a frekvencia már kevésbé szokott stimmelni. Valódi hitelesítésre pedig egyik mennyiség sem alkalmas.
Lenne ötleted hitelesítésre? Nem kell OMH szint. Megelégszek valami szerényebbel is.
Hello!
- Az Y függőleges erősítőt akár egy multiméterrel is kalibrálhatod, lévén DC csatolás van. - A frekvencia átvitel, különböző frekvenciájú négyszögjellel ellenőrizhető a felfutás és a tetőesés alapján. (Egy HC tokkal készült oszcival) - Az X időalap egyszerű kalibrálását a #356531 hozzászólásomban leírtam. (Leg jobb karban tartás, a tisztítás, és csak akkor csere bármiben, ha már hiba van. Az elektroncső regenerálással csinnyán kell bánni. A cső élettartama általában amatőr (és nem eszetlen fényerő, vagy állandó bekapcsolás) használata mellett egy "életre szól".) üdv! proli007
Ok, a karbantartást megfogadom, nem piszkálom amíg működik, a fényerőt pedig ésszel. A multim sajnos nem egy élet biztosítás, azt is szerintem meg lehetne nézni, nem bízok benne, a legjobb lenne valami komolyabb multit kölcsönöznék, azzal hitelesíteném.
Köszönöm a tanácsot!
Helló!
Azt mi okozza hogy a jelet nem tudom megállitani? Kisebb frekinél még majdnem megtudom állitani, nagyon lassan mindig elindul valamelyik irányba. Viszont egy 300kz-es jelnél már egyáltalán nem látni a jelet, és megállitani sem lehet. Ez a trigger áramkör hibája lehet? A HF stability potira reagál, és a trigger levelre is reagál. köszi!
Hello!
- Egyértelműen a szinkron jel hiánya. VAgy rossz helyről veszed, nem jó módban, vagy nem elég hatékony. - Próbáld meg szinkronizálni nem AUTO, hanem indított módban. (Ha " mindig elindul valamerre" azt jelenti Auto módban van és nin egyáltalán szinkron. - Milyen a 300kHz-es jel, és mekkora a szkóp maximális frekije. Egyébként a függőleges erősítő átvitelén múlik szinte minden. - Lehet a trigger áramkör hibája is. Ha bemeneti jel nélkül indított módban van, akkor nincs vonal. Ha ilyenkor a trigger level potit lassan tekered, egyszer le kell futnia a vonalnak. Ha ez megvan, akkor a trigger komparátor mögötti fokozatok élnek (általában). (Hol van a link a gépkönyvéről? Nem találom) üdv! proli007
Helló!
A felfutó él kiválasztására sem reagál. A kapcsolót kimértem, jól működik. Van a NORM és a CH2. Norm esetén a függőleges végfok elöl megy a jel, ahol már közösitve vannak a csatornák. CH2 esetén pedig az invertáló rész elöttről van vezetve a jel. Auto-n és Normál inditásnál is ez a helyzet, single módnál pedig csak bevillan a jel, de el is tünik. Ez esetben él a RESET gomb, de csak bevillan a jel. Bővebben: Link ÉN arra az áramkörre tippelek ahol a le és felfutó élt lehet kiválasztani, ha nem ez akkor a sweep generátornál. A másik a szinkron erősítő. Ahol a Ch2 és NORM váléasztható.
Hali mindenkinek!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy RFT OE-213 szkóp szenved velem. Kontaktos a drága, nem is akárhogy, mert szinte minden állásban. Milyen spray-el lehetne kitakarítani, ami nem árt az alkatrészeknek sem és a az érintkezőknek, de kellően hatásos. Levettem a tetejét, de olyan zsufi az egész, hogy az valami borzasztó.... Kiborg
Nos odáig jutottam hogy, kizárásos alapon vagy a fűrész generátor kapuzó áramköre nem jó, vagy pedig az elötte lévő fokozat, ahol a trigger jel bejön.
Rátettem egy hálózati trafót a szkópra, és átkapcsolva LINE-ra, ugyanúgy fut a jel. SLOPE + - nem csinál semmit.
Szerbusztok! EMG 1568/A szkópomhoz keresek kapcsolási rajzot. Hibás a kütyü, a jelenség: bekapcsolás után kb. fél perc múlva a sugár halványodni kezd, majd függöleges irányban szépen elhagyja a kijelző felületét. Kösz előre is!
Helló!
Tessék.
Ezer köszönet!
Hello!
Próbáld meg, hogy ha LINE-ra teszed, akkor az A csatornájával keresed az 50Hz-es szinkronjel útját, hogy jut el a generátorhoz. (Ha jól látom, akkor neked a 1567-es van.) Megpróbálom megszerezni a gépkönyvet, mert ezt nem látom jól, nem beszélve a pocsék utalásokról, hogy melyik jel hova megy.) :no: üdv! proli007
Helló!
Megnéztem a sweep generátor, trigger felöli bemenetét. Hát az auto trigger pulse jel(ami a rajzon jelölve van TR714 kollektorán), illetve a swp gating jel sincs meg az alagút diódánál. Ez vagy azért van mert saját magán nem tudom mérni, vagy pedig ezért nem szinkronizál.
Hello!
Amíg nincs szinkron állapotban, Autó módban addig biztos látnád a jelet. üdv! proli007
Megpróbáltam külső trigger jellel. a 2V-os kalibrálót küldtem neki.
Ezzel végig mentem a jelen. De lehet a trigger cent timmer kh-s vagy nem jó. Mert elég furcsán viselkedett. Hogy kell azt beállítani?
Hello!
Ha a P662-re gondolsz, akkor mikor már van szinkronozás, a TRIGGER LEVEL potit középre állítva, megnézed, hogy pld. a szinusznál hol kezdődik az eltérítés. Ha az nem a nullpontos indul el, akkor a TRIG.LEVEL CENT. potival oda állítod. (tulajdonképpen a TR654-664 differenciál erősítő munkapontját állítja be. Ha jól látom a számokat) üdv! proli007
Egy kicsit korai volt az öröm, mert az én 1568/A-s szkópom nem ugyanazzal a kapcs. rajzzal készült, mint a RT évkönyvek csatolt doksijaiban. Erős a hasonlóság, de pl. a táp nyák vonalvezetése néhány helyen eltér (emiatt valószínű a kapcs. rajz is, hiszen miért tervezték volna át a nyákot?) A 110V-ot "csináló" BU806-oson mind nyitó-, mind záróirányban kiforrasztva 28 ohmot mérek és ha jól tudom, nem csak egy sima darlingtonról van szó, hanem tartalmaz valamiféle diódás, ellenállásos belső kiépítést. Az előző tulaja már buherálhatta, mert a csilám oldalain semmi trutyi nem volt, a nyák a lábai helyén sérült, a kiszigetelő gyűrű meg volt folyva a melegtől... A hibajelenség pedig, hogy az elektronsugár a bekapcsolás után kb. 1 percen belül elhagyja függőlegesen a kijelzőt, miközben fokozatosan elhalványul.
Helló!
Azért annyira biztos nem tér el a kapcsolás. Főleg a tápegység és a HV oszcillátor. Feszültségek rendben vannak mindenhol? BU806
Kösz a linkért (én is meglelhettem volna ) Egy véletlen rövidrezárás folytán sikerült a BU806-ost kollektor-emitter zárlatba vinnem, - most ennek a beszerzése lesz, utána folytatom a mérést. Remélhetőleg az R7-en figyelő 723-as nem engedte meghalni a 110V-ot igénylő részeket.
Volt már szerencsésebb napom is...
Én sztem szerezz be 723-as IC-t is. Nem olyan drága. sztem meghalt az is.
Hello!
Egy időben olyan vacak szigetelő alátéteket gyártottak, hogy a melegedéstől deformálódtak. Így a tranyó elhagyta a bordát és megsült. (Nem pont itt, csak általánosságban írom. Világos szürke volt leánykorában) Ha valami egy perc alatt változik, az legtöbb esetben a hő okozza. Ha a tranyó kapcsolóüzemben működik, disszipációja akkor a legkevesebb, ha a feszültség rajta a legjobban hasonlít a négyszögjelre. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |