Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ATX-táp problémák, meghibásodás
ooo klaffa.
![]() hmm.. ![]() Mindenesetre a lényeg az hogy találkoztam már olyannal amin volt, és ha nem volt terhelés bekötve az adott ágra (ahol az autosense is be volt kötve) akkor nem indult el a táp.
Egy régi magyar könyv a kapcsolótápokról:
http://www.files.to/get/471598/48fezhorxi /" target="_blank" rel="nofollow" > http://www.files.to/get/471598/48fezhorxi /
Nemrégen javítottam egy aktív PFC-s Chieftec tápot és annak is ciripelt a PFC áramköre. Működésében nem volt semmi kivetnivaló. Szerintem az induktivitást kellene normálisabban impregnálni, az cicereg.
Viszont kikötni nem érdemes! Nézz egy áramot PFC-vel és nélküle ->érdemes bent hagyni!
Érdemes bent hagyni, a villanyórának is "jót" tesz. Ha nincs a házban legalább 10-20táp, mindennek működni-e kell, ha nincs benne a PFC, akkor is, felette már gond lehet, mert igen is megrántsa a kondenzátor az áramot.
Sajnos teljesen megbolonditotta a táp működését és rajz nélkül nem valószinű hogy meg birtam volna javitani.De nélküle legalább jól működik!Amúgy azt olvastam róla hogy a lakásban a villanyóra ugyanazt méri pfc-vel is mint anélkül.
A meddő teljesítményt az órád nem méri, de hálózati veszteségek között szerepel és ha megnézed a számládat van rajta egy ilyen tétel
![]()
Az UPSra igaz, arra kell. A globális hálózatra (majdnem egész európa), meg szerintem nincs jó hatással. Eddig tudásom szerint a globális fogyasztás felírható egy ellenállással és egy motorral. Ha azóta nem ment csüdbe minden gyár Európában, akkor még mindig sok a motor, és ezek meddő teljesítményét ellensúlyozni lehet kondenzátorral. A tápegységekben egyenirányítás, majd szűrés van. Nem tudom, merre tolja el a dióda az áramot, de magában a kondenzátor az jó hatással kellene, hogy legyen a hálózatra.
Akkor mi a fenének van előírva, hogy a te fogyasztásod 10 vagy 20%a lehet induktív jellegű és csak nagyon kicsi (1-2) kapacitív. Mert ha a szomszédok induktívak, te meg kapacitív, akkor az jobb, mintha te is induktív lennél. De mint írtam, nagyon kis kapacitív érték a megengedett, felette büntetnek. Meg kellene nézni szkóppal, merre tolja a tápegység a rendszert, kapacitívba, vagy induktívba, nem vagyok benne biztos. A tápegységeknek a bekapcsolása a legnagyobb áramrántás, szinte nulla a bemeneti ellenállása. Mivel a mai tápok állandóan futnak, így nem kellene figyelembe venni a bekapcsolási áramlöketet. Ha pedig nincs alulméretezve a kondenzátor (spórol kína), akkor nem is kell nagy feltöltőáram. (csak 1-2A max terhelésnél) Én azt hiszem, hogy a szolgáltató csak úgy csinálja, hogy neki megérje. Én biztosat mérés nélkül nem mernék állítani.
A kezdeti áramot NTC - vel korlátozzák, így azért akármekkora nem lehet. Ráadásul a Passzív PFC-nél van egy nagy fojtó a bemeneten ami tovább faragja az aktívnál meg maga a PFC csillapítja.
Ez a kapacitív és induktív fogyasztó a kapcsolós tápokra érdekes kérdés. PFC-s tápnál 95% - is lehet a PF, így a szolgáltatót ez nem zavarja. Ha szkóppal megnézel egy nem PFC-s tápot, az áram szinkronban van a feszültséggel csak nem színuszos. A felharmónikusok azok amik a veszteséget okozzák. Emiatt a PF a jó kifejezés nem a cos(fi) mert itt fázisszögről beszélni nemigen tudunk. A felharmónikus áramra azt mondta egy hozzáértő, hogy nem hoz létre hatásos teljesítményt, de ezt még át kellene gondolnom...így a PF az alapharmónikus és az összes felharmónikus által létrehozott teljesítmény viszonya. Szerintem a mai fogyasztóink java része kapacitív, ezért van sokkal szigorúbb előírás erre.
Szia!
Idézet: „Ez a kapacitív és induktív fogyasztó a kapcsolós tápokra érdekes kérdés” Szerintem itt nem erről van szó. Hanem arról, hogy a diódás-puffer kondenzátoros tápban csúcsegyenirányítás van, áram csak a feszültség csúcsokban folyik. A PFC pont ezt változtatja meg, megnöveli az áramfolyási szöget. Azáltal, hogy az áram is közel szinuszos lesz, csökken a táp felharmonikus-tartalom kibocsájtása!
Szia!
Nem, csak szerintem kicsit félreérthető volt! A felharmonikusoknál szerintem nem a hatásfok a lényeg, sokkal inkább az elektroszmog, amit termel.
Ez nézőpont kérdése. Valószínűleg más választ ad egy energetikai szakember és mást egy híradástechnikai eszközöket tervező.
Ezt a zavart - mára - a normális tervezésű háztartási és szórakoztatóelektronikai gépek észre sem veszik. Erőművi oldalon viszont jelentősek a hatások. -szerintem-
Sziasztok!
A problémám a következő ha leválasztom a 220V-os hálózatról a tápomat, majd utána visszakapcsolom, kb. 10 percet kell várni hogy betudjam kapcsolni a gépet. Persze ezt a fajta működési módot megelőzte egykét sajnálatos mozzanat. Szétszedtem a tápot és kicseréltem a hűtőbordákat, ugyanis már csak a táp volt egyedül ami nem volt vízhűtésű. Szóval kicseréltem a hűtőbordákat az általam készített vízhűtéses hőtűbordákra. Bevallom itt elkövettem egy hibát első körben lefelejtettem a szigetelő fóliákat felragasztani a bordára így miután összeraktam szép szikrázás közepette el is durrant a biztosíték, nosza gyorsan szétkaptam majd miután leesett hogy milyen szépen kibabráltam magammal felragasztottam a szigetelő (amik egyben hővezetők is) fóliákat és kicseréltem a biztosítékot majd bizakodtam hogy más alkatrészt nem nyírtam ki. Első körben csak a PW_ON és GND összekötésével próbáltam ki a tápot, szépen kiadott minden feszt 12V, 5V, 3,3V stb.., nagy megkönnyebbülés, minden működik, nem is ráz, gondoltam mehet be a gépbe. Ekkor tapasztaltam, hogy ott viszont nem hajlandó elindulni, be is durrant az agyam és csapot papot ott hagytam. Másnap viszont örömmel tapasztaltam, hogy bekapcs gomb hatására felvillannak a LED-ek és elindul a gép. Ekkor elkezdtem tüzetesebben vizsgálódni, mint kiderült a táp 220V-ra történő kapcsolás esetén nem adja ki azonnal az 5V-ot a PW_ON-on, csak olyan 3,45-öt, megnéztem multival, mikor ráadom a 220-at megjelenik a PW_ON a 3,45V majd szépen lassan felkúszik 4,5V -ig olyan 10 perc alatt, ez az a szint ahol már hajlandó a POWER SWITCH megnyomására elindulni a gép. Olvasgattam a fórumot és szerintem minden arra utal hogy a tápban lévő két ELKO kondi adta meg magát vagy legalábbis az egyik, bár sérülés nem látszik rajtuk. Kérlek mielőtt újra nekiesnék szétszedni erősítsétek meg a gyanúmat. Ja igen tud valaki egy online boltot mondani ahol lehet kapni ilyen hővezető (szigetelő) fóliát több méretben is? Köszönöm!
Sziasztok
Olyan probléma lépett fel hogy a tápomnak a 3.3v-os ága elgyengült.Azt szeretném megtudkolni hogy mi okozhatja a problémát és viszonylag egyszerűen orvosolható-e.Mivel flex atx táp nem szeretném kidobni,nem 2 forint volt. ![]()
Kicsit pontosabban meg tudnád fogalmazni?
Pl. terhelés hatására zuhan a feszültség vagy ilyesmi!?
Leírom pontosan mit csináltam.
![]() ![]()
OK. Először is, terheletlenül nem illik bekapcsolni sem, nemhogy mérni... Legalább 1..2A-es terhelést tégy a +5V-os kimenetre, hogy a szabályzás rendesen működjön (pl autóizzó,50/50W) Ezután mért adatokat tedd ide.
Értem,ha rádugok a molex csatikra 2 vinyót az elég?
Jobb az izzó. Ohmos terhelés, és biztos nem lesz baja. Nem lehet gond beszerezni. Amennyiben előzőleg ment a gép, lehet tényleg, csak leterelés kérdése. De azért a 2V kritikus.
Már halálra ítélt tápot, szoktam használni, sokszor üresben indítom, és rövidzárlattal kapcsolom ki, bírja, pedig már régen leselejtezték. Még szkóppal nem néztem milyen randa a kimenete, de nem érzékeny elektronikára, hanem nagy fogyasztókra használom.
Na az egyik molex csatira rákötöttem egy 12v/55w-s izzót.Így tényleg jó a 3.3 és a 5v (kicsit több is) bár a 12v kicsit kevesebb lett.A gép viszont nem akar elindulni vele csak a ventik pörögnek.Másik (gyengébb) táppal szépen megy.
Jól van, akkor nem olyan vészes. Keres még izzót, és tegyél a 12Vra, valamint a 3,3Vra is. És így mit mutatnak, lehet, hogy kicsit leterhelve már leesik a feszültség, de az 5Vot terhelni kell a szabályzás végett. Valószínűleg, valamiért nem bírja a táp a terhelést. Sokkal jobb kint terhelni műterheléssel. Legjobb az autóizzó, látod, hogy világít, és nem olyan sunyi, mint a teljesítmény ellenállás, ami csak süt, de nem látod. Valamint, nem megy tönkre, hacsak nem nagyobb feszültséget adsz neki. 15Vig bírnia nehezed rontod el.
A 12, 5 és 3.3Vos ágakon több ampert kell tudnia a tápnak, amennyiben ezeken kis terhelés hatására is leesik a fezsültség, akkor táphiba. Esetleg, nézd meg, hogy a szürke vezetéken megjelenik-e 5V a bekapcsolás (zöld feketére) után. Amennyiben nem, akkor az a hiba. Ha ezek rendben vannak, akkor kimeneti szűrőkondikat megnézni, vagy oszcilloszkóppal a kimenetét, mennyire nem sima. Sima biztos nem lesz, mert még a legmárkásabb tápokból is kispórolnak annyi kapacitást, hogy ne legyen szét. Mert a gagyi tápoké még randább, és arról is működik.
Megnéztem terheléssel az összes ágat és megfelelő értékeket mutat a multiméter.Ha mérek minden frankó de valamiért nem indul a gép vele.Nem tudom mi lehet vele a gond.A kimeneti szűrőkondikat hogyan kell ellenőrizni?Oszcilloszkópom nincs de ha lenne sem értenék hozzá.Ha esetleg érzel rá késztetés szivesen elküldöm postán hogy megnézd nekem jelképes összegért.
![]()
Áramtalanítás után szedd szét nézd meg nincsenek e a kondik felpúposodva, esetleg megpuffadva.
Szétszedtem,de nem látok sok elváltozást.Talán 1-2 kondi gyanús de én házilag nem tudom kicserélni.Ha valakinek van kedve megnézni/megjavítani szóljon és megbeszéljük a dolgot
![]()
Sziasztok
Csak egy tipp lehet hogy a PWR_OK kimeneten (vagy valami hasonló a neve) nincs meg az 5v akkor nem indul el vele az alaplap. Érdemes megnézni.
Ha ennyire rendben van minden, akkor egy dolog maradt: a power_good kimenet késleltetése kevés. Próbáld ki úgy, hogy nyomott reset gombbal kapcsolod be a géped. Ha így elindul, akkor ez van. Meg kell keresni, melyik kondi a késleltetésé, de egyszerűbb, ha mindegyiket kicseréled, ami 100µF és annál kisebb, nem oly sok van benne.
Srácok köszi a segítséget de azthiszem feladom.Elvittem egy számtech bolba hogy megnézzük tápteszterrel.Rádugtuk de be sem kapcsolt a cucc!
![]() ![]()
Sziasztok
Van nekem egy rosz tápom 400W -os. míg gépben volt az volt vele a probléma, hogy mikor megnyomtam a power gombot elindult a gép és 1s után le is ált, éphogy nyekkent a proci venti. Viszont áramellátás rendesen volt, világított egér, az alaplapon egy kis piros led ami jelzi az áramot, csak nem indult el. Azóta már kicseréltettem a tápot , de jó lenne ebbe életet lehelni. Szóval az van, hogy olvastam hogyan kelene beindítani, de semmi, aztán mérem és a zöld alaphozzávan kötve a testhez ![]() Valakinek van valami ötlete? |
Bejelentkezés
Hirdetés |