Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ezt nem tudom megmondani. Előszőr kikel mérni nincs e zárlat azon a forgórészen,és hogy mennyire égett meg a csúszógyűrű
Sziasztok!
Távsegítséget kérnék, mert nem tudom milyen irányba induljak a hibakeresésben. 1997. EK3 Civic töltésére van panaszom. A hibajelenség: sosem tölti fel teljesen az akkumulátort a generátor, 12.3-12.4V a plafon, a télen inkább esett. A rövid utak tudom, de legutóbb lámpa nélkül (LED menetfénnyel), klíma egyéb eszköz nélkül 2x 100Km-t utaztam, mégsem töltötte fel rendesen. Amikor leállítom, akkor 12,8-13V, de szépen visszaesik. Nyugalmi állapotban 40mA a fogyasztása az autónak. (riasztó, rádió, központizár). A Töltőfeszültség 14-14.4 között van, papírforma szerint. Ezt a típust szerelték ELD-vel, ami ki van iktatva. (Ez emissziós cucc, a lényege ha be van melegedve a kocsi, nincs nagy fogyasztó, stb., akkor teljesen lekapcsolja a generátort. Ezt kikötöttem, illetve átvertem, folyamatos a töltés, nem kapcsolgatja. Generátort is cseréltem, igaz az is használt, de ugyanaz a jelenség (ennek nagyobb a csapágyhangja). (Testeléseket a motortérben megdrótkeféztem, stb., persze nem mindent. Ha jól sejtem a kábeleknek jónak kellene lennie, mivel ha magas áremerősséggel töltene és félig el lenne szakadva a 30.-as vezeték, akkor leesne a töltőfeszültség így azt észrevenném....nem? Vagy ez hülyeség, valamit félregondolok és igazából lehet kábel? Azt gondolom, hogy innen vagy a vezeték/testelés lehet, de akkor miért nem esik le a töltőfeszültség, mindkét generátornak ugyanaz a baja, esetleg az ECU, de én ezt tenném utoljára. Köszönöm a segítséget. Tices A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2019
Én akkuhibára gyanakodnék, akkor szokott járó motornál szinte rögtön felszökni a feszültség 14V felé (ami önmagában még jó is lehetne), azonban ha mindezután (mindez ellenére) a gyújtás levétele után mégsem marad meg a 13,7-13,5 -ez egy végét járó akkura utal. A döglődő akkuk feszültsége szinte azonnal felszalad a töltés megkezdése után, és a töltés megszakítása után elég gyorsan esik nagyot.
Példaként: a nejem kisautójában generátort kellett cserélnem, ezután a 12V körülire merült akkumulátor sarkain beindítás után 13,1-13,2V volt mérhető, és 50Km-t autóztam, fokozatosan, lassan növekedett a feszültség, aznap csak 13,8V-ig, Még egy hetet autózott a nejem, mire az indításkori 14,4-14,7 beállt, a leállításkori 13,7-13,5, a reggeli 13-13,1. A hozzászólás módosítva: Márc 25, 2019
Azért nem gondolom, hogy az akku, mert 3 akkumulátor volt használva benne. Egy, ami most is van benne, az vadonat új, Exide premium, tehát nem is Tesco-s. Amit kivettem aksit, arra néha rátöltök. Önkisülése meglepően jó, pedig ez éppen 3 autót járt meg. Ezért vagyok tanácstalan. Még egy akksit nem veszek, az előzőt is ezért vettem.
A miénk meg Tacskós
No, de nem is biztosat mondtam, csak gyanút. Én ezt láttam ki belőle. Csak akad a környéken egy autóvillanyász, de a mi autószerelőnknek is van terhelésmérős műszere, akkor biztosan kizárhatod/alaposan gyanúsíthatod az akksit.
A testkábeleket vizsgáld meg az akku és a generátor között.
Megnéztem a testelést, az akku + és generátor háza között tizedre ugyanazt a feszültséget mértem.
Ez így csak az egyik irány (pont a testet hagytad ki), nézd meg fordítva is! Illetve mérheted a generátor kivezetésein és utána az akkun, nem lehet 2-3 tized Voltnál nagyobb különbség, persze terheléssel. Legyen felkapcsolva a fényszóró, belső ventilátor...
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2019
Léci segítsen valaki ! Hogy oldjam meg, hogy egy 12V-os autó generátor alacsony fordulaton is töltsön?
A fordulatszám 500-és 1000f/p között van.Gyorsító áttétet nem lehet beszerelni helyhiány miatt. Előre is köszönöm !!!
Szia!
Rakj rá nagyobb ékszíjtárcsát, ha arra van hely.
A nagyobb ékszíjtárcsa rontja az áttételt. A fordulatszám növeléséhez csökkenteni kell a generátoron lévő ékszíjtárcsa átmérőjét!
Vagy a meghajtó tengelyen lévőt növelje, így pontos.
Sziasztok!
Kérdésem lenne (használtam a keresőt, lehet, hogy rövid ideig). Van egy vw bosch generátor a szokásos akku + kivezetéssel és a szabályzó csatlakozóján 2 vékony, egy L és egy FR. Ki szeretném próbálni satupadon. Az l-en keresztül 3-5w-os lámpával meggerjeszthetem? Mi az FR? Köszönöm.
Az FR a motorvezérlőbe megy, ami azon keresztül figyeli a generátor terhelését. Teszteléshez nincs szükség rá.
Sziasztok.
Swift 2006-os autóm 170e km. Ha több fogyasztót felkapcsolok, akkor fékezésnél ha picit még a kormányt is tekerem, leesik a fordulat, 500rpm körülire. A normális 700-750. Mértem a szivargyujtón feszültséget, normál esetben 14,4V de ha előáll az említett fék + ülésfűtés + ventillátor + kormánnyal igazitás akkor 12,6V-ot is mértem jellemzően 12,7V. Elképzelhető, hogy a generátor lesz a ludas? Ott is inkább a fesszabályzó szénkeféje?
Semmi gond, csak túl alacsony a fordulat a generátornak.
A gond a fordulat leesése amit a fogyasztók felkapcsolásával érek el. Arra gondoltam ha nagyobb a terhelés akkor valamiért már nem birja a generátor. Ha nem kapcsolok fel fogyasztókat, akkor a fordulatleesés nem következik be.
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
A kormányszervo az alapjáraton ketyegő motornak nagyon nagy terhelés, le tud tőle esni a fordulat, OTTO-motornál méginkább, mert az alapjáraton épp hogy él. Diesel-nél is sikerült már leállítanom az padka melletti induláskor, mert kormányoztam kifelé, a kerék meg izomból szorult ettől a magas padkának. Két próbálkozás után jöttem rá, a szervó kínzása hatott vissza a motorra, egyenesen indulás, kis kikormányzással már nem állt le, és azóta is jól van a kis teherautóm.
Tehát: nemigen elektromos baj van, simán a szervó erőlteti a kis motort, ettől leesik a fordulat, ettől már túl keveset tud adni a generátor is. Ha még terhelést is kap (lámpák, stb), akkor még kevesebbet. Próbáld ki úgy: megemeled az elejét, akkor nem erőltet a szervo, ha úgy nem esik le a fordulat, nem esik a töltés vele: akkor semmi elektromos baj nincs. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
Régebben ez nem fordult elő. Illetve némi köze van a fékezéshez mert eddig csak akkor tapasztaltam. Gondoltam a féklámpa.
Gondoltam már pcv szelepre is de nem. Tehát szoba jöhet még a vákuumhoz köthető hiba de igazából az tűnt fel, hogy ha villamosan terhelem csak akkor jelentkezik a hiba. Tehát ha nincs fogyasztó és akkor tekerem a szervót, nem esik a fordulat. A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2019
(közben még írtam az előzőhöz)
Régebben nem fordult elő: ez olyan, mint a nejem mondásai: tegnap még jó volt a kis Maruti, nem értem Kopik, gyengül, az idő nagy úr.
A generátor diódái, mekkora feszültségű csúcsot kell mutatniuk, ha szkóppal mérek rá, töltéskor?
Sziasztok!
Van valakinek bevált módszere a töltésvisszajelző izzó LED-es kiváltására? Izzó nélkül ugye fel sem gerjed a generátor ez tény, de mi a helyzet akkor ha az izzót kiváltom egy soros ellenállással és oda kötök egy LED-et? Próbálta már valaki? Épített autóba kellene valami gusztusos kinézetű visszajelző, de ami itthon kapható az vagy vásári, vagy IFA-ba való (vagy ledes). Köszi!
0,5 A korul mar 100% hogy felgerjed, 30-50ohm ellenallas eleg lesz.
Viszont legalabb 5wattos legyen, ha sokaig hagyod gyujtason vagy hiba miatt visszajalez, ne fustoljon el. Ezzel parhuzamosan a ledet, ledtol fuggoen 5-20milliamperra beallitva elotettel. Ez valahol 680-1000ohm korul lesz.
Sziasztok!
Szét kéne szednem egy delco generátort. Van arra valami megoldás, hogy a kefék ne törjenek össze mikor kihúzom a forgórészt, mert egyébként nem kiszedhető. A hátsó csapágypajzs teljesen zárt. Köszönöm
Ki szokott jonni siman mert az elso gyurorol arcsuszik a hatsora, a csapagy meg altalaban ugyanakkora vagy kisebb mint a csuszogyuru.
Nem latsz semmi kis lyukat ahol tuvel, kiscsavarhuzoval a kefet vagy a vezetekeket fel tudod emelni? Nem allandomagneses vagy kivulrol tekeccsel gerjesztett forgoreszu es esetleg nincs is benne kefe? Ha megis kefes es melyen be van marodva a csuszogyuro es beleul a kefe, akkor eselyes hogy torni fog. Ha torik, bamilyen generator kefe jo ha meretre csiszolod uveglapon polirpapiron vagy egy finom fogazasu egyenes reszelon. A kivezetes rogzitese/bekotese ertelemszereuen forrasztando vagy a gyari megoldasra hajazo legyen. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2019
Köszönöm, valószínűleg a gyűrűk be vannak maródva.
Lesz egy kis erőszak.
Szia! Nincs véletlenül egyben a fesszabályzóval a kefe? Ha azt kiveszed, leveszed a pajzsról látni lehet a csúszógyűrűket is.
Nincs, a képen látható, hogy néz ki. Pontosabban egyben van csak nem lehet hozzáférni, mint egy normális generátornál.
Szétjött, kefe sem tört, de nem sokat mehetett az előző javítás óta. Látszik, hogy relatív friss a forrasztás a feszszbályzónál. A kefe sem sokat kopott. Már csak az a kérdés, honnan szerzek bele szabályozót. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2019
Idézet: „Már csak az a kérdés, honnan szerzek bele szabályozót. ” Delco generátorba szinte bárhol. |
Bejelentkezés
Hirdetés |