Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
konkrétan?, Most vagy balfa** vagyok vagy passz, mert ezt sehol nem látom. Egy szám van rajt, DRA3706.
Pl IDE elviszed és megcsinálják, nagyon korrektek.
Sanyi bátyám nekem már vagy 100 db generátort, inditó motort csinált meg hiba nélkül.
Akkor ki kéne méregetni, ha nem sokat ment és agyonverte a fesz.szabályzót annak oka van.
Fő és ha van segéddiódákat kimérni, ehhez le kéne választani az állórész tekercseket a diódasorról mert házi ódszerekkel nem ad pontos képet ha rajta marad. Fő diódák multiméterrel, ezek shottkyk vagyis 400-500 között kéne mutatni a multinak, 5%-on belül kell legyenek, általában 1-2%-on belül vannak. Záróirányban végtelen. Utána akkumulátor+fényszóróizzóval is. Segéddiódákat 21W indexégővel. Forgórésznek jó lenne tudni a gyári ellenállását, ha esetleg menet vagy testzárlatos akkor eszi a szabályzókat. Csúszógyűrűket tüzetesen szemrevételezni, nincs-e közöttük beszörult forrasztóón darabka, fémszennyeződés. Állórészen mOhm vagy induktivitásmérő nélkül csak szakadást tudsz indukálni és testzárlatot. A képen a hátsó csapágyháznál van egy kis lyuk, oda erősebb drótot, tűt bedugva fel tudod nyomni a keféket az összerakás idejére. Bocs a litániáért, nem tudom mennyire vagy képbe generátor javításban, ezért írtam le ezeket segítő szándékkal. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
Zzzzzz.... Ennyiert? Dragallom.
Ha a kollega pontosan leirja milyen rendszeru a generator akkor kis kezimunkaval 1800 forintbol meguszhato.Ha elmegy a takolas. Ha pozitiv elogerjeszteses, a toltesjelzo lampan keresztul es seggeddiodas akkor ki kell herelni az eredeti szabalyzot es egy mezei Zsiguli szabalyzot feldobni a motorterbe. Ha esetleg megint megnyuvad akkor a generator bontasa nelkul cserelheto. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2019
Sziasztok!
Segitsegeteket kernem, vagy ha esetleg valakinel volt hasonlo problema?! A toltes 13,4V, ami ugye keves a normal 14-14,5V mellett. Hiaba kapcsolom fel az egesz fogyasztot, vagy turazom a motrot, 13,4Voltrol nem mozdul. Tobb autoszerelot kerdeztem mi lehet az oka, s azt javasoltak, hogy az alternatorban levo feszultseg szabalyzot csereljem ki. Kicsereltem, semmi valtozas. Ezutan a diodahidat javasoltak, azt is kicsereltem es semmi valtozas. Esetleg valaki aki jobban ert hozza, vagy tapasztalt hasonlokat? Mi lehet a baj? Amugy egy Renault Megane 3 turbo benzines-rol van szo... A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Mi a probléma, valami nem működik jól?
A teljesen feltöltött ólomsavas akku feszültsége 13,6 V körüli. A mért értéked jó állapotban levő akkunál teljesen jó. Ha gyengül az akku, (nő a belső ellenállása) az általad mért feszültség emelkedni fog. A 14,5 V a gázképződés megindulása, ennél nagyobb feszültségnél az akku károsodik. A jól működő 14,5 V -ra feltöltött akkunál, ha leveszed a töltőről, pillanatok alatt leesik a feszültség 13,6 V körülire. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Szia!
A generátor teste és a pozitív kivezetése között mérted ezt a feszültséget?
Eloszor is koszi a gyors valaszt.
A problema ott kezdodott, hogy tobbszor gyult ki a Check Engine, teszterre teve tobb hibakodot irt ki, amik kozott a Low Battery is. Ezek utan jottunk ra, hogy a toltes nem eleg, azert jelenik meg tobb hibakod is. Probabol megmertem a szervizben kb. 10 auton a toltest, az egesznek 14V kozeleben vagy a felett volt, tegnap egy pont ilyen auton mertem meg csak dizel motorral, ott is 14,4V mertem. Akkut is ha veszel garanciat ugy adnak, hogy megmerik a toltest ami 13,8V - 14,2V kozott kell legyen. Amugy az akku jo, de probaltuk massal is, biztos ami biztos! Tehat tovabbra is az a kerdes, mi az oka, hogy ilyen keves?
Szia!
Igen, ugyanaz az ertek, vagyis par szazad-al tobb!
Ezeknél az autóknál már a kompjúter is beleszól a töltésbe. De ha ez a vonal hibátlan, akkor a generátor egyik tekercse vagy valamelyik diódája romlott el. Ilyenkor cserélni kell a generátort.
Szia! Nincs véletlenül az akku pozitív kapcsán egy BMS szenzor?
Hat erdekes...A szabalyzot es diodahidat csereltuk, a tekercseket pedig kimertek s allitolag nagyon jo allapotban van. Ezert is tanacstalanok a szerelok, s gondoltam irok ide, hatha valaki meg jart igy.
De ha mas otlet nincs, kovetkezo proba akkor lehet 1 uj alternator lesz, csak felek erre is foloslegesen adom ki a penzt
Szia! Azt igy pontosan nemtudom, nem is hallottam rola. De utanna nezek mi lehet
Már majdnem minden autóba ilyet is raknak .... pl. a "duster"-ban is van az meg ugye francia licensz.
Onnan ismered fel, hogy az akku pozitív kapcsán lévő saru előtti lapos "kütyütől" egy vékony vezeték is kiágazik. Nem feltűnő jelenség de időnként okoz meglepetéseket.
Idézet: Ez a dolog mit takar? Új akkuval is volt próbálva? „Amugy az akku jo, de probaltuk massal is, biztos ami biztos!”
Azt még elfelejtettem említeni, hogy a start-stop rendszerű autókba is ilyet raknak és azt nem vették számításba a mérnökök, hogy a városi forgalom, araszolás kinyírja az akkut ezzel a megoldással, helyesebben a szenzor egy idő után nem fogja megfelelőnek értékelni az akku állapotát ilyen használat mellett és kezdődnek a problémák. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Volt aki azt mondta, hogy nem jo az akku...nem ertettem mi koze a tolteshez, de probabol tettunk egy mas akkut is. Aval is pont ennyi toltest mertem. Megnezem azt a "kutyut", esetleg csatolok 1 kepet is rola, lehet jobban felismered
Nincs jelentősége. A Duster sem olyan, mégis van benne. A hibatároló feltehetően törölve lett. Ha ismét előjön az akku probléma akkor még mindig azzal ill. annak értékével van problémája a vezérlőnek. Ha indításkor (nagy áramfelvétel okozta feszültség esés) az ECU feszültséghatárára vagy az alá esik a feszültség, be fogja naplózni a hibatárba. A BMS szenzor "mizériát" nem tudom, hogy hogyan lehet törölni de van aki a szervizben "kiütteti" ill. csak ott tudják újra felvetetni a vezérlővel az akku értékeket.
Hogy latod? van itt olyan?
Nincs. Az akku saruk alatti felületek ugye tiszták?
Megkérünk, hogy a jobb olvashatóság érdekében légy szíves, és használj ékezetes karaktereket!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |