Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Megvallom kicsit eltérek ilyenkor a normál hiba kereséstől mert annyira 1értelmű. Egyből a végtranyókra mérek hogy van e szakadás, vagy zárlat. Ha szükséges akkor kiforrasztom őket. Ellenőrzöm még a végtranyók áramát viselő alkatrészeket. Védelem elemeit.
Egyébként tápfesz meglétével kezdünk..
Sziasztok! Clarion apx4241E Erősítő remote-t szálat lekötve is marad bekapcsolva... Szétszedtem rajz híján végigkövetve az áramkört van egy dióda meg egy tranzisztor gondoltam a tranyó átment drótba de nem... ötlet?
A rajz jó! Köszi én nem találtam meg... De újra rákötöttem 12V-ot hogy mérjek és már nem áll fenn a hibajelenség... Mi viccelhet benne ennyire?
Elrehült forrasztás, a csatlakozóknál, tranyóknál...vagy bármi
![]()
Akár mit csinálok nem jön elő a hiba megint összerakom (ami nem kis munka) 2 nap megint ugymarad... Én még ilyet nem láttam pedig már sok mindent javítottam. Max ami a remote szál útjában van tranyó kidobom belőle
![]()
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, miszerint egy JVC KD-R441 típusú fejegység meghülyült, vagyis rossz útra tévedt. A probléma pontosan az, hogy egy bizonyos hangerőfokozat után a basszus torzít, a fejegység pedig újraindul. Ez a hibajelenség egyik napról a másikra történt, korábban bírta ezt a hangerőt természetesen. Más hangszóróval is ki volt próbálva, ugyanezt produkálja. Az én tippem szerint a végfok IC lehet talán, de nem vagyok benne biztos, nem tudom, hogy hol induljak el a problémakeresésben. Ehhez szeretnék kérni ötleteket, tanácsokat. Köszönöm mindenkinek előre is! ![]()
Hello!
Táp csatlakozások és a tápfeszültség rendben vannak?
Igen, mivel minden más működik. Megnéztük, semmi baja nincs a csatlakozásoknak, a 12V pedig simán jön, mérés szerint is.
Nagy hangerőn, és úgy mérd a tápfeszültséget, hogy közvetlenül az erősítőn méred. A testet is oda érintsd a fém házához, vagy a csatlakozóján mérd.
A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2016
Erre sajnos most ebben a pillanatban nincs módom, de köszönöm, megnézem úgy! Mi a sejtés, lehet hogy nagy terhelésnél leesik a tápfesz, és ezért recseg, s indul újra?
Annyit megtudtam, hogy rádió funkcióban jól megy elvileg, az USB-s zenelejátszóban, ha több a basszus, akkor 18-as hangerőszintnél már meghal (kb fele a maxnak).
Nagy, erőteljes basszus = nagy áram. Ha van valahol a tápellátásban egy bizonytalan csatlakozás, akkor nagy áramok esetén a fejegységen leesik a feszültség. A tápágakon kb 20-25A csúcsáramok csordogálnak, ha teljesen ki van hajtva az összes végfok. A hiba leírása alapján elsősorban ilyen problémát kell keresni. Azért írtam azt, hogy nagy hangerőn mérd, és közvetlenül a fejegység tápcsatlakozóján.
Köszi, a héten megpróbálom, s megírom, ha van valami mérési eredmény!
![]()
Sziasztok!
Adott egy Kicx hp 500.2 típusú autós erősítő. Hibája ha tápfeszt kap semmit nem csinál, csak a ledje villog 10 másodpercenként egyet vagy hármat 5 másodpercenként. Mérések alapján két alkatrész rossz benne az egyik egy f1b2cci tipusú dióda a másik pedig egy f1b2cai tipusúdióda. Atápáramkörben pedig elfüstölt egy ellenállás. Segítséget szeretnék kérni helyettesítő alkatrészbe. Az f1b2cci típusu helyett találtam az mbr20200 típusut viszont a másik helyett nem találtam semmit. Esetleg ha kapcsolási rajzot vagy bármilyen service manualt tudna vki szívesen fogadom. A kérdésem pedig h mi okozhatta ennek a két alkatrésznek a tönkremenetelét ??
Szia! Most olvasom másodszor, ami màr eleve dühít, mert az a benyomásom, hogy lopod az időmet. Mondd már meg: ha elsőre sikerült megtalálni a fejegységes témát, mért kellett fél óra elteltével ide is bemásolni? Főleg, hogy itt írod, ráérsz a jövő héten megmérni...
Csatlakozva az előttem szólókhoz, szintén a tápra tippelek. Minden jelforrás, amiket itt felsoroltál más jelszinttel és frekvencia átviteli tartománnyal dolgozik. Így egyáltalán nem meglepő, ha mindegyiknél más hangerő beállítással jön elő a probléma.
Sziasztok! egy Magnat Edition Four 1000Watts került hozzám melyben a táp részben elsszállt egy NCE6075 fet mit az ég világon sehol nem találok.. Mit lehetne tenni helyette szerintetek vagy hol szerezhető be?
Szia!
Google a barátod nézd
Az adatlapját én is belinkelhettem volna.. Én a helyettesítőre lennék kíváncsi vagy hazai beszerezhetőségre..Esetleg bontásból szerezni.Mivel 2x2 van bent és csak egyet kell cserélni így nem lehet akármit belerakni.
Sziasztok!erősitőt épitettem be az autómba.tipusa zxi 6404 hifonics.valami nincs rendjén vele a tapkábel 20mm2 jo minőségű.a problémám az lenne a logo kéken kellene világitson,ellenben most vibral villog vilagit.mi lehet a gond?60 ah aksi van benne asszem.köszönöm előre is
Sziasztok!
Opel Corsa E -t kábelezett már valamelyikőtök? Tápkábel bejuttatásával vagyok meglőve... Pityu
Üdv Tisztelt Fórumtársak!
Egy autós erősítővel szenvedek. Valamikor meg volt nekem is , de a gépem halálakor szinte minden eltűnt. Közte ez is . Emlékeim szerint" Miklós 68 " nevű kolléga küldött képet is egy szerkezetről. Villás kulcsból készítette. Jó régen és az sem biztos ,( Sőt)talán nem is a Hobbielektronikán tette közzé. Emlékszik valaki rá? Ki mivel oldja meg? Nekem sok-sok van egy gépbe és igen törékenyek. Eddig mindig sikerül megoldani, de itt az alumínium (hűtő borda) is igen puha. Köszönettel: Öreg Tom A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2016
Üdvözletem!
Megoldódott. Egy megfelelő méretű IMBUSZKULCS és kipattintható. Üdv: Öreg T.
Sziasztok!
Építettem egy autós erősítőt. A kapcsolóüzemű tápegysége kénából rendelt cucc. Az erősítő megy szépen, ám ha jár a motor akkor van egy kis zúgó hang. Fordulatszámra a hang nem változik... A tápban egy légmagos tekercs van a +12V-os betáp részen, ha ezt kicserélném vasmagosra, vajon elmúlna a jelenség? Mekkora menetszám kell kb? Előre is köszönöm a választ! A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Van e a táp föld és a jel föld között galvanikus kapcsolat??
Ha van akkor meg kell szüntetni! A tápegységnek muszáj galvanikus leválasztást is csinálnia. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Nos a végfok 3X VF2 Conductor, aminek a táp föld, a jel föld.
A táp pedig olyan hogy a betáp test és a szekunder oldali test között van valamekkora ellenállás, azt hiszem olyan 100Ohm lehet, ez baj lehet?
Utána néztem, 10K Ohm van a két föld között, és sajna ki sem lehet venni, mert a szekunderről visszacsatolt a táp, így kell neki a feszültség visszavezetés.
Mit lehet még tenni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |