Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   109 / 228
(#) mex válasza pocimix hozzászólására (») Nov 11, 2012 /
 
Teljesítményellenállás. Az egyik kivezetése valószínűleg maga a fémház. Ezt a típust egy hőátadó felületre, kell rögzíteni, a keletkező hőt ott disszipálja el. Amúgy 6.7 ohm 5W
(#) Krisz03 válasza pocimix hozzászólására (») Nov 11, 2012 /
 
Ez nagy valószínűséggel az automata szívató ellenállása. A világításé nagyobb teljesítményű.
(#) Pulyka hozzászólása Nov 13, 2012 /
 
A gázkarnál miért hall érzékelőt használnak?
Miért nem használnak ohm ikus potmétert?
Gondolom azért, mert a szénréteg egy idő után elkopik, és ha megszakad az érintkező, vagy nem ér hozzá a réteghez, akkor csinál szép dolgokat..
Az biztos, hogy én potival oldom meg a szabályzást.
Ennyi erővel az akkus gépeknél is használhatnának hall érzékelőt, szóval ilyen alapon az alapból HALL érzékelős gázkart átalakítom a holnapi nap folyamán potisra.
..avagy már kész, csak takony ragasztóval meg kell "fogatni."
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
"Azt a ragasztópisztolyos ügyet felejtsd el, mert nem bírja a hőmérséklet változást és lerepedezik egy éven belül ."
Valóban nem tart nagyon, de megvan a technikája.
Ha pl. gázégővel a kinyomott szilikonragasztót annyira meg tudom melegíteni, hogy pezsegjen, akkor aztán az nem jön le egykönnyen..
Amit a Lomexnél vettem régebben hall ic-t az is már eltűnt 1 hónapja kb,(pedig náluk sok minden van) és az is olyan, hogy az eredeti mechanikában annyira közel volt a mágnes, hogy szerintem nem kaptam volna pontos vezérlőjelet.. A kínaiaktól ugye tudjuk, hogy marhára nem könnyű alkatrészt beszerezni, sőt, lehetetlen.
Egyébként Piher a poti, ezzel nem is akartam spórolni.
..és már a vezérlő is kipróbált, ami tökéletesen működik, és amit fentebb már csatoltam az IRFZ48N FETekkel.
UI: Természetesen a poti csepp, és porállóságára is fogok törekedni.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2012
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
Köszönöm.
Van ebben alapból is a végállásnak ütköző.
Attól féltem, hogy nem találok olyan fogaskereket, aminél létrejön a tökéletes áttétel, azaz, hogy az eredeti gázkar, és a poti végállása ugyanolyan legyen, és ne ütközzön a gázkar, mikor még lehetne csavarni a potin.. Úgy nem lehetett volna kihasználni a teljes teljesítményt, de csodák-csodájára nem lett ilyen gondom.
Egyébként már minden kész van nagyjából, csak be kell dobozolni(vezérlőt), és össze kell vezetékezni mindent-mindennel.
Az akku feszültség mérőjét még ki kell találni,(próbálni, és megtervezni a nyákot) de szerintem nem nagy ügy.
(#) Pulyka válasza borvendeg hozzászólására (») Nov 14, 2012 /
 
...esetleg ez a schottky szóba jöhet védődióda gyanánt?
Persze 50 voltosban..
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 15, 2012 /
 
2x15A-es 45 Voltost hasznalok majd(dual), csak nem fog melegedni, de azert kap egy apro hutobordat.
Nyaron remelem en is atalakithatok majd olyan gepet, mint fent a kollega(nem tudom pontosan a nickét) egy simson "robogobol" 52Vos,2KW-os dobmocival, csak en szenkefeset szeretnek lanchajtassal, ugyanebbol a motorbol, es 36V,750W-os motorral.
Remelem osszejon.
(#) Pulyka hozzászólása Nov 17, 2012 /
 
Lassan, de biztosan csak kesz leszek..
A baloldali alkatresz a 30A-es dioda, es itt igazat adok Borvendegnek, mert ez sokkal szebb, mint a greatz hid, raadasul kevesebb helyet is foglal, a masik ketto a ket FET.
A nyakot graviroztam, kicsit elcsuszott, de kulon csak ezert nem akartam nyakot tervezni, levilagitani, elohivni, marni stb.
UI: A borda a dobozon kivul lesz majd, igy a menetszel is huti majd(de nem is fog szerintem melegedni), es a helyet sem fogja majd foglalni a dobozban.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2012
(#) mesti87 válasza Lali23 hozzászólására (») Nov 19, 2012 /
 
Üdv remélem ez segit
A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2012
(#) etm hozzászólása Nov 24, 2012 /
 
Hello! Nézegettem az elektromos kerékpár vezérlőjét,és láttam hogy a FET-ek N csatornásak,és 1 fázishoz tartozó 2 drb.Fet össze van fordítva,hogy mindkettőnek a Drain lába kapcsolódik a kimenetre.Nem értem hogy a működéséhez szükséges S-negatív,D-pozitív tápot így hogyan kapja meg,mikor csak a motorra kapcsolódik a DRAIN? Tudna-e valaki ebben felvilágosítani? Érdekel a téma!
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
(#) Pulyka hozzászólása Nov 24, 2012 / 1
 
Na meg is van a vezérlő.

Ha valaki emlékszik rá, vagy követte a mobiltöltőm fejlődését, ez a doboz a töltöm legelső változatának doboza.(mellesleg.. )
Bővebben: Link

Ez működik, ezt építettem meg fentebb, mármint a vezérlőt.
Megvan a helye, megtervezem a rögzítési pontot a dobozon, és a bicikli vázán, mert a rezgés miatt egy idő után széteshet, és zötykölödhet, ha nem rögzíteném fixen, így az utolsó képen is látni, hogy minden csavarozva van.
A fehér vastag vezeték alatt egy 7815 rejtőzik, ami az 555-t, és a mosfert drivert látja el feszkóval.
A sorkapocsba érkezik a az akku, és onnan is megy ki a motorra a vezérelt táp.
A mellette lévő fehér csatiba csatlakozik a gázkart potija.
Ha ezekkel is megvagyok, már csak mindent fel kell szerelni(kezelő szerveket, amiket az újrakábelezés miatt leszereltem), és összekötni a kábeleket, és kész is a biciglink.
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2012
(#) ha8lls válasza etm hozzászólására (») Nov 24, 2012 /
 
Szia etm!
Fázisonként a két fet az ok. Azonban, ha ugyanolyan tipusú fetek vannak benne, akkor "fentről-lefele" táp-d-s-fázis-d-s-negativ(vagy test). Ritkábban elöfordul p és n tipusú fettel is, akkor van az, hogy táp-(p)s-(p)d-fázis-(n)d-(n)s-negativ(vagy test).
Üdv! Imre
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 24, 2012 /
 
Köszönöm.
..de csak egyszemélyes..
..viszont kíváncsi leszek, hogy a dobmotor tengelye, ahol kijön a vezeték, az milyen erős..
A másik, hogy a "lengéscsillapító" sem áll szilárd "lábakon", azt majd lefényképezem.
Dehát ez ilyen. Kínai(vagy japán)..
(#) Ifjbockgaben válasza (») Nov 25, 2012 /
 
De a benzines robogónak elektromos az elektronikája. Na mind1, majd keresek ott tovább
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 26, 2012 /
 
...viszont van egy kis gondom. :/
A bekírikázott dióda jelen típus, és jelen bekötés melett vezet mind a két irányba, amit nem tudok elképzelni, hogy hogy lehet.
A diódát, ha külön-külön kimérem(úgy, hogy nincs a két szélső lába összekötve), akkor semmi probléma, de így vezet.
A dióda újnak tekinthető, mivel ha a két szélső lába nincs párhuzamosítva, akkor semmi gond. jah és egyik lábára sincs kötve semmi, szóval az nem lehet, hogy egy másik erre a diódára rákötött alkatrész befolyásolná az "eredményt."
Ennek így nem szabadna vezetni-e, mivel csak párhuzamosítva van az anód az anóddal, a katód a katóddal, vagy talán rosszul tudom?
(2 fet bánja, mivel a source, és a drain belekóstolt a 36V-ba, úgy, ahogy van.. )
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2012

névtelen.JPG
    
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Nov 26, 2012 /
 
...Úgy látszik, hogy megvan a probléma oka.
Most nézegetek a diódáról egy másik datasheet-et, és ott látom, hogy a hűtőfelület közvetlenül kapcsolódik a két dióda két katódjára, és nekem még a 2 fet 2 drain-jára is.
Nem szóltam.
A hozzászólás módosítva: Nov 26, 2012
(#) etm hozzászólása Nov 27, 2012 /
 
Üdv! Köszönöm ha8lls-nek a válaszát,és lenne még egy kérdésem. Az elektromos kerékpár töltőjében próbáltam megmérni a hálózati felén a MOS-FET amit meghajt tekercset a trafóban azon a tekercsen a feszültséget,és nem bírtam,mivel nem mutatta ki a multiméter 1000 Voltos határértéknél sem.Gondolom jó nagy fesz van rajta,na de ennyire? Vagy a frekvencia nagyon nagy és az miatt nem tudja kimutatni?Valójában én le akartam mérni hogy mekkora fesz kell hogy legyen azon a tekercsen amikor jó,és működik.És még a FET D - S közti feszültséget sem tudtam mérni. Miért van ez?Hogyan lehet megtudni mekkora feszt kap a FET? A G - S között 3.96 Volt van (mérhető),ez idáig rendben,de a többi? Különben a töltőnek nincs semmi baja,csak akarom tudni ezeket. Tudna-e valaki segíteni?Köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2012
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Üdv ETM
Válasz önindukció , a csöves TV-be PL 500 anódján +6 000 Volt mérhető habár a sorkimenő primer oldalra ~+300V megy -> erre az anódra ment a "malomkerék" sorkimenő szekunder tekercs (megspékelve 10 000 Volttal) , így 16 000Volt ment a képcsőre !
Bármilyen kicsi trafó szekunder oldalára kapcsolsz (12 V-ot ) és leveszed akár 5 mm szikra is keletkezik hajad így jár ha odanyúlsz ,ott is 1000 Voltos értékek mérhető nem szólva a szekunderről 20 000 Volt Vigyázz csíkállós mutatvány .
Üdv
(#) etm válasza fater0827 hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Üdv FATER 0827!Köszönöm a választ ami érthető! Még az nem világos,hogy a FET D-S lába közt hogy lehet akkor 1000 volt felett,mivel azt sem tudtam mérni. A FET adatlapján viszont csak 600 voltot ad meg a D-S között.Hogy bírja ki a FET?Üdv!
(#) etm válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Köszönöm a választ!
(#) sector99 válasza etm hozzászólására (») Nov 28, 2012 / 1
 
...és azért egy picit annak is örülnöd kell, hogy a műszered túlélte...
(#) fater0827 válasza etm hozzászólására (») Nov 28, 2012 /
 
Üdv Etm
A drain-re kötött ellenállás ,tekercs másik végére köthető feszültség érték értendő (600 V) , a cső sem 6 000 voltos . A nagyfrekis mérés csalóka . KöbZoli is írja megfelelő műszer kell
Üdv
(#) robi44 hozzászólása Dec 2, 2012 /
 
Sziasztok!
van egy 36V-os töltőm,de sjnos csak 14mA-rel tőlti a lemerűlt aksit.Megpróbáltam egy másik töltővel, az 2A-ról indult,és 4 óra alatt felnyomta az akut.Mi lehet a másik baja?
(#) Pulyka hozzászólása Dec 24, 2012 /
 
Meg is lennék ezzel is.
Még ma át tudtam adni a biciglit,(karácsonyi ajándékként) amiről készítek még képeket.
1. Az új imbusz csavarokat le is festettem feketére, így nekem jobban tetszik.
2. Bekarikáztam a japánok gyorsaságának eredményét. Azon a két ponton nyugszik a bicigli hátsó tengelyének teljes súlya, és ha jobban megnézi valaki, az a vékony vizszintes lemez a kép aljánál picit el is görbült. :/
3. A relék, ami szakítja az akkuról érkező plusz, és ami kikapcsolt állapotban rövidre zárja a motor két "végét", bekapcsolva pedig nyitja azt. A relét a kulcsos kapcsoló kapcsolja.
Kikapcsolt állapotban zárt motorvégekkel nehezebb tekerni, így el is lehetne tekerni(ellopni), de nem olyan gyorsan, mint amúgy.. kormányzár pedig nincs.. Lakat meg macerás..
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2012
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Dec 25, 2012 /
 
VIGYÁZAT!
A kapcsolás hibádzik..
Előszöris, olyan lassan kapcsolgatja a FET a motort, ami eddig is így volt, hogy úgy rázkódik az egész, mintha én érintgetném oda a plusz mínuszhoz a motor végeit. nagyon gyorsan. (rezeg az egész)(de végülis szabályoz)
Lehet, hogy a nem invertáló mosfet drivet kelett volna választanom..
Igaz a schottky dióda is kicsi, mert 30A-es, de szerintem ez is közre játszhat abban, hogy a FET tönkremegy, mert egy idő után úgy beáll, mintha FIX-re lenne kötve a motor, bárhogy is áll a gázkar.
Kiderítem majd, hogy mitől lehetne felgyorsítani a FET vezérlését, és hogy "szép dallama" legyen a motornak, ahogy szabályozva van a sebessége, továbbá cserélem a diódákat is nagyobbra, és tuti, hogy a kettő dolog összefüggésben van, mertha a motort gyorsabban kapcsolgatná a FET, akkor kisebb, és kevesebb öninduktivitásból származó "tüske" lenne..
De egyébként nagyon jó lett.
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2012
(#) Pulyka hozzászólása Jan 6, 2013 /
 
Üdv.

Sikerült tönkretennem a töltőt is..
Fordított tápot adtam neki, vagyis a töltendő akkut kötöttem rá véletlenül fordítva a töltőre.
Nem történt semmi pukkanás, csupán a LED villog folyamatos ütemben, és természetesen kimenő feszkó sincs..
A "szekunder" oldalon kicserélek majd mindent, az LM324-et már kicseréltem, a hiba ugyanaz. A diódákat gondoltam, hogy nem kell kicserélni, mert a fordított táp nem jut rajtuk keresztül, és az összes dióda jó is a szekundernél, de azért kicserélem azokat is.

Bővebben: Link
Ezt a fotót az egyik látogató töltötte fel régebben, és az engedélye nélkül felhasználnám itt..
Látható a kép jobb alsó sarkában a "YTDQ" felírat, fölötte pedig egy 4 lábú kis mütyür.
Ez pontosan micsoda?(a 4 lábú kis mütyür)
A visszacsatoló lehet, mert az lm324 outputja ezen keresztül vezérli a primer oldalon lévő kapcsoló üzemű ict, amit kicserélek, és a fetet, amit úgyszintén, de erről a 4 lábú jószágról nincs infóm.. :/
Köszi előre is.
Tomi
(#) Pulyka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 6, 2013 /
 
Köszi.
Remélem működik még, mert különben nem találtam hozzá helyettesítő darabot, max szétnézek, hogy mi hasonlíthat rá.(úgy értem lábkiosztás stb stb szerint).
(#) gerenk hozzászólása Feb 7, 2013 / 1
 
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék adni a javításokhoz, hátha valakinek jó lesz.
(#) Rezorr hozzászólása Feb 16, 2013 /
 
Üdvözlök minden itt lakót! Örülök, hogy ide találtam. Sajnos probléma van a 2 éves Tornado_TRD_18 kerékpárommal. Tudom, hogy szervizt kellett volna keresnem, de nagyon bízom a segítségükben.
Télen száraz időben is használom a kerékpárt. Kezdettől fogva minden használat után feltöltöttem az akkut. 4 km-nél nagyobb távolságot sosem mentem vele egyszerre. Most a sok hó miatt heteket áll. Ma elővettem, és szinte használhatatlan. Pedig az állása alatt is minden héten rátettem a töltőre, de pár perc alatt már telítettséget is jelzett a töltőn. Ma az akkuk mérése 38V-ot mutatott, de most mértem először. Szerintem azok jók. Mégis alig megy a jármű. Ha húzom a gázt, alig akar elindulni. Érezni hogy kapcsol, de semmi ereje. Teljes gáznál nagyon lassan elindul. Tekerés közben végig érezni a szokott módon, hogy feljebb kapcsol a motor. De teljes gázon most csak annyira megy, mint eddig negyed gázon. A fékek nem fognak, könnyen forognak a kerekek. Mi lehet a baj? Mit ellenőrizzek, mit javítsak?
Előre is köszönöm a segítő válaszokat!
(#) zolika60 válasza Rezorr hozzászólására (») Feb 16, 2013 / 1
 
Járó motornál is mértél feszültséget? Lehet, hogy az akkuk haltak meg.
Következő: »»   109 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem