Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Az nem tekercs, csak úgy néz ki. Valójában teljesítmény ellenállás akar lenni, (gondolom én) kanthal huzalból. Az elszíneződés a melegedésre utal, ami nem biztos, hogy hibás működés.
Én inkább a pattogó hang forrását keresném, valamelyik kondenzátor, esetleg félvezető átüt. Esetleg maga a transzformátor... Bár nem vagyok egy nagy erősítő guru, nálam hozzáértőbbektől lehet kapsz jobb választ is.
Az nem tekercs, hanem huzal ellenállás, amiről a nagy áram miatti hő leégette a zománcot.
Vagy zárlatra dolgozhatott, vagy gerjed, ami miatt nagy áram folyik. Ellenőrizd szkóppal, meg árammérésekkel.
Köszi mindkettőtöknek a hozzászólást.
A zárlat forrása lehet a végfok tranzisztor? Ha esetleg az a hunyó,akkor párban kell cserélnem? van nagyon sok alkatrészem,tranzisztor párból is tucatjával. A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2021
A végtranyókat ki tudod mérni egyenként. Ahogy nézem, már volt forrasztgatva a panelnél a csatlakozása. Ha a tranyók jók, akkor lehet hogy gerjed, azért is pattoghat. De azt érdemes szkóppal nézni, mert ott látszik is. De a végfok áramát is mérni kéne. Nem kizárható, hogy a tranyók szigetelése a hűtőbordákon nem százas, esetleg valami fémforgács átdörzsölte, és ott van zárlat.
A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2021
Ebben lehet valami. Most kiszedtem a panelt, leszedtem a hűtőbordáról a tranzisztorokat és lehet hogy tényleg van valami szigetelési probléma.
Szia. Megnéztem, és az előtét ellenállások valóban egy egy Zenerhez csatlakoznak ahogy azt írtad is, a preamp panelon, viszont mind2 jó, ellenőriztem őket, az ellenállás értékek is tökéletesek. Ami az átforrasztást illeti, azzal kezdtem, mert láttam pár szemmel látható problémát is.
Egy kapcsoló van az elején, ami 220-at kapcsol, ezután ő maga kapcsolja ki-be az erősítőt, meg talán az előlapi led is két színű (zöld-piros), az aktuális állapotot jelezve. Testhez képest jelle is és jel nélkül is -12V.
Ha az átforrasztás nem segít, akkor az előerősítőben valami rendellenesen terheli az egyik 15 V-os tápot. Ez valószínűleg valamelyik műveleti erősítő melegedésévél jár együtt, tapogasd meg őket!
A Mute áramkör kimenete helyesen, az aktív állapotnak felel meg.
Még három helyről érkezhet tiltás (túlmelegedés, túláram, DC-hiba). A mellékelt ábrán bekarikáztam három ellenállást. Mérd meg közülük melyiken esik volt nagyságrendű feszültség, ott kell a hibát keresnünk!
Szia. Köszi a választ. Megnéztem amit írtál, de nem melegszik egyik ic sem az előerősítőben. Az előrerősítőbe a 15v os power ágon 29.5mAh utazik, leszedtem mind az 5 ic -t, 29,5mAh ról 22,5mAh ra csökkent. Összesen a jobban melegedő zöld ellenálláson amúgy 32.7mAh, a hűvösebb társán pedig 27.9mAh -t mértem. Továbbra is gerjedezik sajnos.
Van néhány számadat, ami után egy mA és egy "h" karakter is van. A "h" milyen jelentést hordoz? (Ha "milliamperóra" egység lenne, akkor hogyan kapcsolódik az áramméréshez?)
Ohh basszus, annyira igazad van. Sima mA akart lenni...
A gerjedés milyen jellegű? Milyen frekvenciájú?
Üdv. Javítok egy JBL EON612 hangfalat.
Csak mikrofon dugós bemenet van rajta. 3 PINes, ezeket nem ismerem, mik a lábkiosztásuk. PC Jack-cinch kábelenl levezettem 2 vezetéket hogy kipróbáljam. Próbáltam beledugni a mikrofonos dugóba, de csodálkoztam, amikor csak az egyik kábelt beledugva szól a zene...?... Hogy is van ez? A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2021
Az xlr/jack kombó csatlakozó jóember.
A 6,3-as jack belemegy a közepébe. Amugy az xlr 3pin bekötése egyszerű. 1-es pin a test. 2-es pin a jel+. 3-as pedig a jel-. A monó 6,3-ast nem kell ecsetelni gondolom.
Sosem láttam ilyet, de még csak a mikrofonos dugó is halvány emlékezetembe van
Nekem az ugrott be először. De tényleg, lyuk van a közepébe a 6,3ra. De még most sem értem, hogy mehet 1 vezetéken. Miért nem kel neki test a jel+hoz?
Sziasztok!
A képen, a jelölt ellenállásnak hogyan lehet meghatározni az értékét? Van más mód is a híd ellen fázisú bemenetének kivitelezésére így a kapcsolásokon belül?
Legyen egyenlő R20-al. Ez a legeszerűbb módszer.
Szia! Bekarikáztam azt az ellenállást amelyiknek az értékével egyezőnek kell lennie.
A T1-T2 differenciálerősítő addig változtatja a rajz jobb oldalán látható erősítő kimeneti feszültségét, míg a két 33k ellenállás árama ki nem egyenlíti egymást. Így jön létre a fázisfordítás egységnyi erősítés mellett. Ha a feketével karikázott ellenállást 1k-ra cseréled és arra adod a vonalszintű bemenőjelet, akkor ugyan annyit fog erősíteni mint a baloldali áramkör csak fordul a fázis. Ennek viszont feltétele az ideális, azaz nullához tartó kimeneti ellenállású jelforrás. A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2021
Nem jó. Ha R33=1kohm, akkor az erősítő invertál és 33-at erősít. De a baloldali (nem invertáló) erősítése 33/1+1=34 szeres, tehát a fázisfordítás nem lesz tökéletes. R33=970ohm esetén lehetséges a közös bemenetről vezérlés. De akkor már inkább egy invertáló műveleti erősítő.
Annyira nem részleteztem a leírást, nade egy notebookot használok a műhelyben, amire külsö egér-billentyűzet-monitor van kötve. A notebook töltőjén nincs földelés..
Jó az, csak nem pontos. A pontos értéket 1k paralel 33k adja.
A kerekítés szabályai szerint 971 Ω, de úgyis mindegy, az E192-ből 965 és 976 közül kéne válasszunk. Megjegyzem 1k-val kevesebb mint 0,26 dB-lel csökken az erősítés, nyulat nem lőnek vele.
Hát legyen akkor 1kohm. Semmi kedvem tovább vitatkozni
Ne hagyd, hogy becsapjalak! A nem invertáló elején van egy 2k2 / 47k osztó
Azok az ellenállások jók, viszont szerintem megvan a ludas. A relét vezérlő tranzisztor előtt lévő D102 3V3 zener mindkét irányba átenged műszer szerint.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |