Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Sziasztok!
Nem tudom, tudtok-e tanácsot adni, de nekem olyan problémám van 1.2 16 v fiat brava meleg motornál leállítás után, hogy nem tartja a 800-as alapjáratot, gázadás nélkül lefullad, elméletileg a felső-alapjárati jeladó csatlakozóját megmozgattam, kötegelővel rögzítettem, azóta nem áll le. Tudtok-e segíteni, mi lehet a hiba? Lehet-e kontakt probléma? Várom válaszotokat, köszönettel: egy újonc fiatos
A Fiat-ok leggyengébb pontjai az elektromos csatlakozások. Ha visszaolvasol a fórumban, sok példát találhatsz. Valószínűleg jó helyen keresed a hibát!
Köszönöm a segitséget majd keresgélek csak még kezdő vagyok a fórumba.
üdv.
Sziasztok
Segítségeteket kérném az alábbi probléma miatt. 98-os 1,2 bravo tegnapig szépen üzemelt aztán a bolt előtt úgy gondolta hogy nem megy tovább. Gyújtás van, tolásra indul de ha a kulcsot fordítom se kép se hang. Egyáltalán nem forgat az öninditó de még csak jele sincs hogy szeretne csinálni valamit. Az összes biztosítékot átnéztem azok jók. Tippek esetleg valakinek? ![]()
A "se kép se hang" igazából mit jelent? Ha elfordítod a kulcsot az ellenőrző lámpák világítanak? Ha még azok sem akkor nagy valószínűséggel a gyújtás kapcsoló a ludas. Ha a behúzó tekercs rossz vagy nem kap feszültséget akkor is ez a hiba jelenség. Mindenképpen mérni kell egyáltalán meddig jut el a feszültség. Egy próba lámpa is megfelel. Esetleg ha tudod vagy megkeresed a behúzó tekercshez menő vezetéket át is hidalhatod egy próba erejéig. Így kiderülne a gyújtáskapcsoló halálozott e el.
Ha elfordítom a kulcsot gyújtás van,a kulcs kódját is leellenőrzi rendben és a benzin pumpa is felnyomja a benzint. De ha tovább fordítom a kulcsot nem történik semmi még egy halk kattanás sem, semmi. Az önindítóhoz le megy az áram.
Akkor a behúzótekercs nem húz be...
Üdv Inhouse
Valószínűleg a gyújtáskapcsoló betét égett be. Terheletlenül méri a feszültséget, terhelés alatt szerintem már nem. Ez amolyan FIAT betegség. Persze lehet önindító hiba is, de az ritkábban fordul elő.
Idézet: „De ha tovább fordítom a kulcsot nem történik semmi még egy halk kattanás sem, semmi. Az önindítóhoz le megy az áram.” Én ez alapján arra gondoltam, hogy amikor indítózik, akkor mérte, hogy "lemegy" az áram, nem pedig az önindító állandójára gondolt. Egyébként jogos, sokkal valószínűbb, amit te írsz. Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy '95-ös Croma-val lenne néhány problémám. Nem túl régen tettem szert az autóra, szegénynek nagyon rossz volt az előélete. 5 évet állt az utcán. Ez eléggé meglátszik rajta. Az elektromos csatlakozókat átnéztem, csakis a hűtőventilátor csatlakozója volt megolvadva. Azt megoldottam, de a hűtés nem mindig indul el. Hol van a hőmérséklet kapcsolója? Én első körben kontakthibára gyanakszom, de szeretném tisztán látni hol keressem azokat az érzékelőket amik a vízhőmérsékletet mérik. A másik gond szintén a ventivel kapcsolatos. Klímánál egyáltalán nem indul el. A múlt héten lett a klímarendszer feltöltve, így derült ki ez a hiba is. A kompresszor elindul, de ha nincsen megfelelő menetszél akkor túlnyomás miatt leáll a kompresszor. Lehet a kettős nyomáskapcsolója a hibás? Az hogy az alacsony ~2.5bar-os nyomásra nem indítja el a ventit, de a ~25bar-os túlnyomásra már leállítja? Vagy esetleg pluszban meg lenne relézve? Esetleg egy plusz relé a biztosítéktáblánál? Mert ott elég kevés van a felszereltséghez képest. Tudtok segíteni ennyi infóval? Üdv: Zoli
Üdv!
II-es Uno-m egyszercsak nem hajlandó beindulni. Figyelmes lettem arra, hogy gyújtásra kapcsolás után nem zúg fel az AC pumpa. Mi szokott ennek a jellemző hibája lenni? Zárlatos lesz vagy megszakad, esetleg egyszerű kontakthiba? Milyen ellenállásértéket kell nagyságrendileg mérnem rajta? Köszönettel: Zoli
Ami a vízhőfokot méri és neked a műszerfalra kijelzi az az érzékelő a hengerfejben van. Ami a hűtőventillátort kapcsolja az pedig a hűtőben, elvileg a bal alsó részén ha jól emlékszem.
A klíma kompresszora egy kettős nyomásérzékelővel van sorbakötve, ez fent van a jobb sarokban, diónál picit nagyobb méretű fémszínű (ez klímafüggő is). Ha túl kicsi vagy túl nagy a nyomás, a kompresszor mágneskuplungja nem kapja meg a 12V-os feszültséget, vagyis nem fog elindulni. Nálad ez jó mert azt írtad hogy a kompresszor megy. A ventillátor egy ellenálláson keresztül kap pluszban egy 12V-ot a klímától, ezért a klíma bekapcsolásakor azonnal el kéne indulnia kb. félgőzzel. Ezt oda tudod vinni utólag is. Az enyémben sem volt jó, én nem szórakoztam vele inkább nem nagyon használtam álló helyben. Ha digit a klíma részvétem, ember legyen aki azt kibogozza, én néhány nap szenvedés után úgy döntöttem hogy manuálisat csinálok belőle.
Az AC pumpa érintkezőit nézd meg, tisztogasd át! Esetleg a vezetéken mérj szakadást, bár az kevésbé valószínű. A gyújtáskapcsolót is nézd át, az is szokott kontaktos lenni. Hirtelen ennyi, de hátha másnak még lesz tippje.
Szia!
Köszönöm szépen a válaszodat, valahogy így indultam el én is, csak hamar kiderítettem hogy: megy hátra a feszültség, tehát a pumpa a hibás. Kiszereltem > megütögettem > újra működik. 7-es kulcsot azért benthagytam a kocsiban. ![]() Üdv: Zoli
Tudvalevő, hogy egy Fiat-hoz nem elég egy 7-es kulcs.
Jómagam egy univerzális franciakulcs nélkül útnak sem indulok! ![]()
Ez jogos! Egy komplett szerszámkészlet nálam is figyel a csomagtartóban...
... Előtte sok éven át Wartburgom volt.
Hát... a feeling megmaradt. A Fiat igazi retro autó. Csak annak ajánlom, aki szereti a kalandos életet. :whistle:
Megleltem a hiba okát. Azt ugye írtam, hogy a hűtőventilátor csatlakozója a motornál meg volt olvadva. Csak közben vettem észre a relés panelnél, hogy a hűtőmotornak a biztiháza is szét van olvadva belül. Miután ezt is megjavítottam, mindjárt élénkebben indult a motor. Klímánál is megy, a digit klíma vezérlő ügyesen teszi a dolgát. Ami fura a ford után, hogy nem 10°C körüli levegőt fúj be. Ez lehet a vezérlő miatt van így vagy ez ilyen? Ami maradt kérdés a klímával kapcsolatban az az, hogy valamiért nem akarja a belső keringetést kapcsolni. Nem mozgatja a lamellát sem. Ha a gombot megnyomom semmi nem történik, a visszajelző LED sem világít. Erre van esetleg ötleted? Lehet jobb lenne a hatásfoka a klímának ha nem a forró levegőt kellene neki visszahűteni hanem a már visszaszívott hűvöset. Nálam egyébként a ventilátor állandó fordulatszámmal megy, csak kapcsolgatva van.
Sziasztok..
Kérlek segítsetek mert megüt a guta ![]() Egy Fiat Bravo 1.8 16V 1996 os kocsim van,és mostanában sűrűn csinál olyat hogy le vagy fel nem működnek a elektromos ablakaim.Eddig elég volt egyszer kétszer a műszerfalra vagy a biszti szekrényt megütnöm de legutóbb az sem ment.Egész éjjel nyitva volt a ablak,reggel meg pöcre bezáródott a ablak.Hol keressem a hibát?Valamelyik relé?És hol,hogy néz ki..Kérlek segítsetek ha lehet akkor privát Köszönöm előre is..
Köszi..kipróbálom..remélem elég lesz
![]()
Ha az nem segít, akkor még a mozgató motor érintkezőit is mozgasd át, ahogy Köbzoli írta (ajtóban, kárpit mögött).
Sziasztok érdeklödnék valaki tudja-e a 2006-os seicento figyeli-e az elsö izzok müködését?
A másik kérdés hol lehet beszerezni eredeti ködlámpát hozzá és ebbe milyen izzo jár. Elöre is köszi.
Sziasztok! Kérlek segítsetek! 1,7 turbó diesel Puntóm van, mikor bemelegszik leáll, újra indítani nem lehet csak a fekete füstöt nyomja, ha visszahűl újra indul. Mellesleg nem is úgy húz mint régebben! Akinek van ötlete mit nézzek meg, azt kérem ossza meg velem! Túl vagyok az adagoló, a porlasztó cserén! Előre is köszönöm!
Hát nem Punto de hasollo hibám volt disellel és az az ac pumpa szüröje volt eldugulva
![]()
Pedig kell lenni hasollonak tápszivattyu vagy hasollo szoval nem szállit eleget én se hittem .
Sziasztok,
Van egy 93-as fiat tipom, elment a műszerfal világításom. Megtudná valaki mondani hogy hogyan tudom az égőt kicserélni benne. Előre is köszönöm.
Ahogy szinte bármely autóban. Ki kell venni hozzá a műszerfalat. Mindkét oldalán van egy kis műanyag fedél, amit oldalra le kell húzni és alattuk 2-2 csillagfejű csavar. Ha rövid a km spirál, azt is le kell venni.
![]() Szerk.: Bocs, rég volt már... A bal oldalon a hangszóró fedél takarja a csavarokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |