Fórum témák
» Több friss téma |
Ez így igaz. Az optotriac viszont bármelyiket meghajtja korrekten.
üdvözletem,
egy SD isotwin f24 e1 kombi kazán nem kapcsol be, sem a led sem a lcd kijelző nem él. Hajnalban áramkimaradás volt ( korábban már egy-két alkalommal is volt, ráadásul akkor többször gyorsan egymásután elment majd visszajött az áram - köszönjük elmű... ), talán túlfeszt kapott a vezérlő? Mi szokott ilyenkor tönkremenni? Kondik, tápfeszstab ic, diódák, tranzisztorok? Remélhetőleg a processzorig nem juthatott el a kár. Van benne egy 125m üvegbizti, az ép. A szórakoztatóelektronika dolgok (tv, számítógép, stb.) túlfeszvédős elosztóban vannak, de a kazán ugye direktbe van rákötve a falból jövő hálózati kábelre, csokin keresztül van csatlakoztatva, ide lehetséges/érdemes bekötni valamiféle túlfeszvédőt, megelőzendő a további hasonló eseteket? Miért nincs ilyen eleve beépítve? Hmm.... Az áramkimaradás után olyat csinált, hogy elkezdett a led zölden hunyorogni, pislákolni, és közben halk zümmögés, hasonló, mint amikor a főkapcsolóval történő újraindítás után 10-30 mp-ig "szivattyúz"(?), csak most erőtlenül (kevés az áram?). Ekkor lekapcsoltam. Reggel a főkapcsolóval bekacsolva nagyon halkan hallhatóak voltak hasonló "inicializációs" hangok, de továbbra is se kép se hang, fürdőszobai vízcsapot megnyitva sem kezd el melegvízet gyártani. Érdemes a panelt javítani vagy inkább csere mert több minden is sérülhetett benne, illetve mivel már 14 éves a készülék, kiszáradthattak a kondik is? A panel típusa: Iris 1.0 a proci: IRIS_S29 FBD6
Ha kapcsoló üzemű tápja van, vagy az áteresztős kondis táprésze és kiszáradtak a puffer kondik, akkor csinálhat ilyet. Folyamatosan száradnak ki, csökken a kapacitásuk, de még üzem közben elegendő. Induláskor viszont már nem fog menni, tipikusan egy áramszünet után jelentkezik a hiba.
A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2018
Üdv mindenkinek!
Van egy 9 éves Ariston bs 24 ff gázkazánom.Kettő hónapon belül ugyanaz a probléma állt elő.A meleg vízcsap megnyitásakor a belső térben a gáz belobban a kazán beindul majd kettő másodperc múlva leáll,és sárgán elkezd világítani kémény jel.Első meghibásodáskor a szerelő kicserélte a vezérlő panelt brutális áron,most megint azt akarja cserélni ,hál istennek a panel még garanciás szóval csak szerelési költséget kell fizetni.A kazán leírása szerint a füstgáz elvezetéssel vannak hibák legalább is ez a hibakód jelentése.Szerintetek mi lehet az igazi probléma?Aki tud kérem segítsen.Köszönöm a válaszokat előre is.
3 darab elko cseréje után a led pirosan villog és F9 hibakódot ír ki. Ezek szerint most már tápot kap a vezérlőpanel...
ISOTwin leírás, hibakódok (nem f24, de majdnem)
F9 - Fűtőköri nyomásérzékelő hiba - d73 Nyomásérzékelő rövidzáras vagy rossz csatlakozás • Ellenőrizze az érzékelő bekötését. • Ellenőrizze az érzékelőt.. - d74 Nyomásérzékelő hiba A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2018
Köszi az infót.
Sajnos most már F9 sincs, csak egy halovány fél piros led, az LCD kijelzőn semmi ... illetve zümi (szivattyú?) hangok egy darabig. A nyomásérzékelő pár éve volt cserélve. Talán kontaktos a panel, nem is értem kinek volt az ötlete, hogy egy nehéz trafó is rajta van a panelen, benne egy műanyag dobozban és ez a szervízeléskor fel-le van hajtogatva. Én biztos külön vettem volna a táp részt a processzoros érzékelős vezérlős résztől, hogy külön lehessen fixen elhelyezni illetve cserélni. Nyilván ekkor a gyártó(k)tól nem komplett vezérlőpaneleket kellene venni aranyáron, csak a táp részt kellene cserélni. Vagy elszállt pár további elektronikai alkatrész is... Mindenesetre nem SD márkájú lesz a következő kazánom. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2018
Hát ez egy vicc..... fordítva ment rá a kijelző csatija - na ilyen egy pc-s alaplapnál nemigen fordulhat elő, itt miért nem sikerült eleve így megoldani? ejjbrrrrmmm... most újra van F9
BAXI 240 ECO 3 as kazán ventilátora nem akar le állni csak lassan forog ni levet a baja?
Nyilván nyitva van az égőtér és azért látod, hogy forog.. Márpedig, ha nyitva van akkor van huzat is, ami a ventilátoron keresztül áramlik át, ami pedig mozgásra kényszeríti azt..
Sziasztok,
Egy Honeywell S4965CM 2076 001-es vezérlőből nem jön ki a szikrakeltő gyújtó feszültség. Volna esetleg valakinek hozzá alkatrész szintű kapcsolási rajza? Köszönettel
Nem biztos, ezért kellene a rajz. Csak az E01 hibakód biztos. Másik vezérlővel megy minden.
Van egy FET a gyújtó trafó mellett, ami mérésre elég gyanús, de kotta nélkül...
Ilyenről rajz nem létezik, ha csak nem valaki önszorgalomból vissza nem rajzolta önszorgalomból, de ez ritka. Inkább meg kellene nézni jobban azt a panelt, zömében lábkiolvadás, vagy kondenzátorhiba szokott előfordulni vele.
Lehet, hogy nem FET, amit mérsz. Amit én visszarajzoltam, abban tirisztor volt, de létezik ST gyártmányú - direkt gyújtótrafó meghajtó - 3 lábú eszköz, amiben a diódák, meg egy zener is benne van...
A trafó környékén egy FQT4N20L FET-et látok, ezen mérek minden irányban (más-más) pár száz ohmot, meg van ott egy BT148W tirisztor is. Hasonló lehet a működése. A trafón primer oldalon 0 ohm, szekunder 775 ohm van az 1u-os soros kondin meg 67kohm.
Asszem kiveszem a kondit.
Üdv! Tegnap esti vihar óta a Junkers Cerapur Smart Zsb-22 kazánom az A8 hibát jelzi. Megszakadt adatátvitel. FW-200 szabályzóval használom kb 10 éve, eddíg semmi gondom nem volt vele. A kábelezést végig néztem, rendben van. A szabályzót közvetlenül a vezérlőre is felraktam de ilyenkor sincs rajta semmi kijelzés. Javítható esetleg az elektronika része? (Heatronic-3 van benne) Mondjuk az új vezérlés ára 183.000,-Ft....... Nagyon fájna.
Csak az Fw van rajta vagy Ipm, Ism is?
Az FW.-n kívül egy solar vezérlő is van rajta, ez is Bosch.
Az ISM bus-illesztője szokott zárlatba menni. Kösd ki és csak az FW-t hagyd rajta.
Sziasztok!
Adott egy kazán vezérlőm és egy égőfejem, amit a pálinkafőző üst fűtésére használok. Sajnos a kazán szétszedésekor a teljes vezérlés menthetetlen lett, így az 1-es és 2-es állásokra nem került bekötésre semmi, az égőfejem teljesítménye így nem szabályozható. A kérdésem az lenne, hogy egy PWM jelgenerátor, ami 1Hz~150KHz-ig léptethető jó lehet-e ehhez az automatikához?
A PWM-el nyilván egy feszültségszintet állítanak be a lángmagasság-modulátor tekercsén, a szükséglet függvényében.
Ha kézzel akarod állítani, akkor egyszerűen egy szabályozható DC feszültségre van szükség.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Ocean (Baxi) Luna 20i kazánnal kapcsolatosan. Egyetlen gondom vele jelenleg, hogy bár csak melegvíz üzemre van kapcsolva, ha megnyitom a csapnál a melegvizet, akkor egy idő után érezhetően fűteni kezdenek a radiátorok ami gyanítom, hogy nem normális jelenség Első tippem a váltószelep lenne, a jelenség ismeretében. Kérdésem, hogy mit lehet tenni, szabad-e (érdemes-e) szétszedni a szelepet, van-e hozzá tömítéskészlet, vagy milyen egyéb módja van annak hogy ismét üzemszerűen tegye a dolgát ? Úgy tűnt eddig ez a típus jól szerelhető és nincs minden "egybeöntve" benne, így reménykedem, hogy van a szelep cseréjén kívül ésszerű módszer. (Pl. mint a hőcserélő sósavas takarítása). Mellékelek pár képet a kazánról. A válaszokat előre is nagyon köszönöm!
Köszi! 5-30V szabályozható DC elég lehet?
Ha nem sok az 5V a minimum lánghoz, akkor igen. A max. 15V körül lehet, a meghajtás áramgenerátor jellegű. Itt egy régebben visszarajzolt Immergas vezérlés részlete.
Megérkezett ebay országból az FQT4N20L FET.
Ez volt a hibás.
Egy FET akkor megy tönkre, ha túl nagy áramot kell kapcsolnia (az utána levő valami túl nagy áramot kér, esetleg zárlatos), vagy túlmelegszik (melegíti valami más a környezetét) ebben az esetben később is tönkre fog menni, tehát valami hűtőbordát kellene rakni rá (vagy arra ami fűti), ha SMD, akkor ráragasztani a tokra, vagy pedig a feszültség tűrése pont a határon van, ekkor jobb FET-et kellene berakni. A csere nem biztos, hogy hosszútávú megoldás.
Egyébként biztosan találtál volna Ebay-en kívül is FET-et, nem muszáj azonosnak lennie, jobb is lehet (feszültség, más, jobban hűthető tokozás, alacsonyabb RDSon, stb). A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2018
Azonosat akartam bele rakni, nem voltam biztos a sikerben Az eredeti 4 évet bírt és közben a gyujtóelektróda is megsemmisült. Lehet, hogy ez valami zárlatot okozott a szekunder oldalon. Ha ez is elszáll, akkor elkezdek fejleszteni rajta. A hűtést megnézem, odafér e valami.
Köszi
FÉG SC24 kazántermosztát helyett jó a C24-es? Mert SC24-hez nem találok. A C24-é kisebb, és máshogy kell rögzíteni is, nem tudom, hogy ugyanúgy kapcsol-e legalább.
Sziasztok.
Segítséget kérnék SD isotwin c24 ea kazánnal kapcsolatban. Ma új termosztátot szerettem volna bekötni, de sajna error lett belőle. Próbakapcsolásnál müködött, de a véglesegey felszerelésnél se kép se hang a kazánon. Kiszedtem a panelt, a termosztát csatlakozójánál a vezeték 1 cm megégve, ezt áthidaltam, de semmi. Látszólag más probléma nincs, sajna különböző mérésekre nincs lehetőségem. De ha lenne mit érdemes kimérni. Amikor mentem a kazánhoz, a tipikus pukkant kondi illat várt. Összeszedtem milyenek találhatóak rajta, munkámból adódóan lehet tudok is beszerezni ezekből. Sajnos magamtól nem vágom ennyire ezeket a dolgokat, az alkatrészeket ismerem, mivel és hogyan tudnám kimérni a hibás alkatrészt? Ilyen ellenállás, kondi mérést meg tudom oldani, de bonyolultabbat talán csak segitséggel. Először a panel hiba érdekelne, utána hogy miért is történhetett mindez. köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |