Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Szia. Sajnos ez sem engedélyezett. U
Semmit nem lehet rákötni a hálózatra, akkor sem ha nincs vissza felé tápláló órád. Ennél az erkély napelem is sokkal olcsóbb, de itthon azt sem engedélyezik. Ezért kell teljesen kihagyni a hálózatot és külön szigetként működtetni. Próbáltam utána nézni, de kell az inverter és akkumulátor, és az már nem biztos, hogy itthon megéri, nagyon sokba kerülne.
Addig tegyél valami akkut az alá az inverter alá míg tönkre nem teszed ezekkel a kísérleti leállásokkal. Pont ezért kell alá az akku, hogy az ilyen helyzeteket le tudja kezelni. Az akkut túl lehet terhelni, a napelemet nem, mert annak van egy fix zárlati árama, annál többet nem tud, míg ugye egy mezei indítóakkuból is kijön rövid ideig a névleges áramának a több tízszerese is.
Igen a napelem miatt kérdeztem. Örülhetek ha gyárit kapok hozzá nem hogy kisebb fűtőszálat. 1200w és 80 literes bojler. 4 óra kell neki hogy bemelegedjen.
A tegnapi napon párszor a hűtők miatt szívtam. Induláskor úgy megtépték az invertert hogy nem bírta kiszolgálni a bojlert és hogy egyszerre induló fagyasztót és hűtőt. Feszültség leesett hűtők leálltak az inverter meg kiállt hibával. Csak napelem aksi nélkül üzemel még. A másik ok az hogy bár csökkent teljesítménnyel de akár reggeltől is tudjon folyamatosan melegíteni. A bojler csakis napelemről akarom fűteni ameddig csak lehetséges. Minél előbb kapcsoljon be mint fogyasztó és lehetőség szerint sokáig is üzemeljen. Jelenleg csak 2870w áll rendelkezésre ha jól sütne a panelokra a nap. kb 1900w amit ki tudok sajtolni belőle.
Üdv!
Szeretnék megosztani egy Belkin AC Anywhere 300W-os inverter kapcsolási rajzát illetve visszarajzolt nyákját. Alapvető technikai infók az inverterről: Input: 11-15V DC Output: 230V AC/50Hz Constant output: 300W Peak output: 600W Úgy gondolom, hogy a nyák visszarajzolását jól végeztem el de még így is lehet benne hiba, ezért is próbálok minél több infót megosztani képek formájában. A Q3-as és Q4-es tranzisztorok már cserélve lettek a gyárilag alkalmazott típusokra már nem emlékszem én BC556-ot használtam illetve a trafót nem bontottam meg így annak a tekercseléséről semmilyen információm nincsen, nagyjából egy 300-350W-os PC táp trafójával egyezik meg a vasmag mérete. Egyedül a kis akkuszint jelző áramkört nem rajzoltam vissza mivel ez csak kiegészítő áramkör az inverter e nélkül is működik, egyébként egy 339-is ÍC-vel megvalósított kis egység. Remélem aki egy ilyen invertert szeretne javítani annak ez segítségére lesz illetve ezek után a megépítése sem okozhat nehézséget.
Alap esetben veszel egy mppt töltőt meg egy invertert és annyi, de azoknak az áráért kapsz már szolár invertert is amiben minden benne van. Ez pl. egy pici 1kW-os inverter, 12V-os akku kell hozzá, de hogy erről elmenne-e a klímád az már más kérdés, külföldi fórumokon utána kell olvasni hátha kipróbálta már valaki mit bír. Ha nem, akkor nagyobb inverter kell meg 24V-os akku hozzá.
Sziasztok. Erkély napelem. Mivel Magyarországon nem lehet a hálózatra csatlakozni vele. Az lenne a kérdésem, hogyan lehetne megoldani hűtő- fűtő klíma csatlakoztatására hálózattól függetlenül? Van erre lehetőség? Mi kellene hozzá? 600 vagy 800 w-os napolemben gondolkodtam ( 1 v 2 db) . + inverter + akkumulátor. Mi kellene, mekkora, és így megoldható e?
Szia!
A 100Ah -s akku; nem kéne ,ha 3000 töltést/kisütést célzol meg akkor 25% azaz 100-75 ig ! Az 50% s merités az 1000 ciklus környékén van. S ne a "Túlfejlesztet "EXID? BOSCH Varta tipusokra gondolj . Hanem az egyszerűkre. Minél nehezebb legyen ,súlyra. !!!!! Mert az 50Ah hoz xx gramm ólom kell--ki lehet belőle 100 Ah -t venni? Az inverter birja? Mert a hűtök azért 16X-s áramlökéssel indulnak. Ebből következik; kb. 1200W .os vagy nagyobb inverter kell az inditáshoz.! A régi nem energia takarékos hűtő , kisebb áramlökéssel indult.
Idézet: „Érdemes a nyugati oldalra rakni panelokat?” Szerintem igen! Általában a késő délutáni órákban vannak otthon a családok akkor indul el az élet és a fogyasztás is! Idézet: „Télen nem igazán fognak termelni?” Télen a másik se fog.. Az én véleményem szerint az optimális megoldás a fix telepítés: egy sztring (dél)keleti, és egy (dél)nyugati, lehetőleg meredek tetőre! Az inverter teljesítményének a 75%-át kitevő sztringenkénti napelem teljesítménnyel! Persze az inverternek tudnia kell az 50% túlpanelezést, bár tájolás miatt csak kb. 100%-nyi teljesítményt fog kapni maximum.
Idézet: „Ezt sok fiatalnak el kellene olvasni” Nem értenék. Nekem nem rég lett beüzemelve a 12kW inverter, és hozzá jelenleg felrakott 7kWp napelem. Ez mellé szeretnék egy 5kW hibridet, 3kWp napelemmel és egy kisebb akksit, szünetmentesnek,
Sokkal egyszerűbb lenne minden, ha nem lenne kismillió féle tápfeszültség mert akkor a legtöbb dolog közvetlenül elműködne egy 12 vagy 24V-os akkuról, nem csak a világítás hanem TV, laptop stb. Onnantól csak az akkut kellene tölteni, inverter csak annak a fogyasztónak kellene aminek mindenképpen kell a 230V.
Szia!
Az ötlet jónak látszik... A szünetmentesekkel kissé rossz a tapasztalatom.-Nagy az önfogyasztásuk-- Nem egy darabnál a 15--25W teljesitmény felvételt mértem üresjárásban is! Persze 500w mellett már eltörpül.Viszont napi 10-16 óra üzemmel jelentős. Érdekes módon a tiszta szinuszosak a pazarlóbbak. Legjobb a négyszöghullámú ? De ha az ismert akkuméretben gondolkodunk, ezzel is takarékoskodni kell. Szlovák menedékházban láttam; minden fogyasztóhoz egy inverter?-A világitást kivéve !-meg egy szobakerékpáros áramfejlesztő ---ha rossz idő lenne?
Pedig nem, amint az látszik is, azért van 200Ft/kWh-d.
![]() Helyette vettem egy 3kW-os invertert meg 1,6kWp napelemet, amivel kb. megspórolom majd az éves 3500kWh fogyasztás felét. Ehhez kb, fél milliót ruháztam be (plusz még a kábelek, csatlakozók), ebben benne van az akkupakk is. Az éves 1600-1700kW az 1 napra vetítve kb. 4,5-4,6kWh, ez órára vetítve legyen 200W, tehát ennyi "folyamatos" fogyasztásom van, erre kell méretezni. Mondjuk, hogy este 17 óra után már nincs nap. Az akkum 180Ah, ebből kb. 120-130Ah-t lehet kivenni ha hosszú távra tervezek, és nem szeretném 3-4 évente cserélni, ez 24V-on durván 3kWh. Mondjuk 9-től süt a nap, tehát kb. 16 órát kell áthidalni, de inkább 20 órával szoktak számolni. A folyamatos 200W-ot ez az akku 15 órán keresztül tudja kiszolgálni, tehát lesz 1-2 órám reggel amit már nem, akkor átkapcsol az inverter hálózatra (a 38Ft-ra). Még mindig jóval olcsóbb, mintha emiatt újabb százezreket adtam volna ki akkura. Az inverter manualja nem is ajánlja a nagy akkukapacitást, 100 és 200Ah akkukapacitásra vannak benne meghatározva az üzemidők percben, adott fogyasztás mellett. És ez ugye tetős rendszer, amint lesz rá mód nálam a panelek a földre fognak kerülni és forgatva lesznek, onnantól az kb. plusz 40% termelés. A napelem telepítő cégek pedig egy vicc, az összes. Itt van a környéken vagy 6 cég, amikor szóba kerül a telefonban hogy napelem, perceken belül visszahívnak, azonban amikor mondom hogy nem, nálam nem komplett telepítés lesz, hanem csak fel kéne tenni pár panelt a tetőre, na onnantól vége a barátságnak, és fel sem veszik a telefont, vagy csak ígérgetnek hogy majd visszahívnak, de nem hívnak. Az egyiket 3 hete hívogatom, most ezért nem ért ide most azért nem utána meg amazért nem. Ezek csak olyannal állnak szóba akit jól le tudnak húzni munkadíjjal. Ahol nem körvonalazódik a több százezres munkabér beszedésének lehetősége oda ki sem mennek. Meg ilyen válaszokat adnak, hogy: hát ahol van telepítve fogyasztásmérő, oda az eon nem is enged sziget üzemű rendszert telepíteni. Agyrém. És de, örömmel telepítenek sziget üzemű rendszert is, csak velük csináltassam az egészet, meg vegyem meg hozzá az általuk forgalmazott akkut 700 ezerért, mert hogy az most annyiért nagyon jó áron van. ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2023
Nekem napi átlag 10-12kw a fogyasztás. Ebben benne van a bojler is mint egyedüli fogyasztó ami a naphoz lehet igazítani vagy lehet melegíteni a vezérelt áramról is. Bár fura hogy z elmúlt 6 napban eléggé megugrott a nappali fogyasztásom(vezérelt nélkül 41kw lett 6 nap alatt. Remélem nem az inverter termel vissza sunyiba.
Köszönöm a válaszodat .Az inverter Growatt SPF 5000 ES típusu.
Minden lehetséges beállítást próbáltam ismerem. De a Li /lítium / csak BMS-el működtethető. Vannak hozzá beállított gyári értékek amit nem enged változtatni. Na ez is ilyen. Van megoldásom 2 db Controller DC 6 ~ 80V A30-U3 1 db Impulzus/léptető relé 1 db Z-SCH230/25-22 INSTALLÁCIÓS KONTAKTOR Szerinted jó megoldás ? Köszönöm a válaszod
Köszi a tippet az van Growatt 5000 SP E ez hibrid inverter. Van BMS ami kezeli de vannak beállított
Értékek amit nem enged meg változtatni. Na ez is ilyen. Minden rendben csak nem az én ízlésem szerint működik. Tippet és segítséget kértem nem kioktatást. De köszi a segítségedet. A megoldás 2db Controller DC 6 ~ 80V : A30-U3 1 db léptető relé 1db 20 A relé Z-SCH230/25-22 Csak azt gondoltam van jobb ötlet. Köszönöm a válaszod
Az inverter beállításai közt kell legyen olyan, hogy: "Setting voltage point back to utility source when selecting “SBU priority” or “Solar first” in program 01", meg olyannak is, hogy: "Setting voltage point back to battery mode when selecting “SBU priority” or “Solar first” in program 01."
Nem ismerem a konkrét invertert (mert nem írtad) de ezeket az átkapcsolási küszöbértékeket be lehet a menüben állítani 0,1V-os lépésközökkel adott tartományon belül. Hozzáteszem, ezek a beállítási lehetőségek lehet hogy csak akkor működnek, ha az akkutípusnál USE van kiválasztva, és nem savas vagy AGM. Aztán vagy egy másik menü is, ahol ugyanígy azt a feszültség küszöbszintet lehet beállítani ami a lemerült akkuhoz tartozik (alacsony akkufesz), ekkor mindenképpen átkapcsol a hálózatra (bypass). Meg van túlterhelési beállítás is, hogy amikor pl. akkuról túl van terhelve a kimenet, akkor váltson-e át hálózatra vagy se. Meg még van több minden, el kell olvasni az off grid inverter leírását, azért van.
Van Napelemes saját .Szigetüzemű 48v akku. Hogyan tudnám megoldani hogy kapcsoljon át hálózatra ha az akku feszültsége 48v alatt van és ha eléri az 51 v a kapcsolja le a hálózatról. Az inverter BMS csak 40v kapcsol le. Nem szeretném eddig leengedni a feszültéget csak 48v -ig. Mivel tudnám a szabályozást megoldani. Milyen relével relékkel. A kimenő inverter áram 220v és 20A kellene kezelnie, kapcsolgatnia. A hálózatról való fel le kapcsolás működik.
Kérem a segítségeteket.
Lehet hogy megvan csinálva rendesen, de nem nyugszom amit át nem nézem legalább 2x alaposan. A légvezeték és a napelem közt elég nagy a távolság. 20-25 méter. Na meg fa alapra van szerelve falnak támasztásosan. A tetős kivitelezés csúszik amíg lesz időm felszerelni. Így csavar, tetőléc, pár régi gerenda és egy fél marék szögből csináltam neki állványt.
Nem egyen hanem váltó áram van rajta. 10-12v. Megmértem. Ampert nem mértem (kellene). De hogy került oda? Mondjuk érdekes hangot hallat a panel fém sarkának az összeillesztése mikor taperolom. Kb úgy tudnám jellemezni mint mikor szikrázik valami. Mondjuk még egyszer átmegyek a villamos hálózaton hátha én toltam el valamit és nincs meg a kellő földelés. A dc oldali ep csatlakozást az inverter ac bemenő oldali földelési csatlakozójába tettem. Az lehet hibaforrás?
7 panel van kb 120 volt a bejövő a panelokról amikor megcsípet. Nem kellemes.
Az inverter nem csipked sőt más sem a házban. A szigetelési ellenállás mérést azt nem tudom hogy kell csinálni. Viszont van egy erős gyanú ami miatt lehet némi baj. Az összekötő vezeték közép tájékon nem lett elvágva a gyors kötöző,és most a két panel közt van pont középen. Lehet azon keresztül csipked? Most nem másznék be oda. Tudtommal a napelemeket földelni kell. Bővebben: Link
Számomra egy kérdés merül fel, egy 240V os hálózatra egy 220V-ra beállított inverter nem fog táplálni. ( le fog állni hacsak nem frekvenciát próbál növelni, de azt sem értem hogy fogja csinálni a hálózat alsó 80%-ában.) Ha van akupakkod, azt nyáron bruttó 2-3 óra alatt fullra tölti aztán leáll pihenni a következő borús időjárás/ hálózatkimaradás beköszöntéig. Az akkut sem fogja meríteni amíg a hálózati feszültség az inverteren beállított alá nem esik. ( bár lehet csak a saját inverteremből indulok ki.) Ha szigetüzemű akkor persze lehet állítgatni, de egy meglévő közüzemi hálózat mellett a szigetüzemet főleg télen nem igazán tartom gazdaságosnak.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
Az inverter feszültsége (szinuszjel) sokkal kisebb torzítású mint a hálózati szinusz aminek szinte le van csapva a teteje.
Az az 5V nekem azért lenne lényeges, mert sok régi dolgom is van amik még 220V-ra készültek. A régi helyen ahol laktam ez jól meg volt oldva, mert szinte stabil 224-226V volt mindig a konnektorokban, de itt meg a 208-tól a 238-ig szinte minden van, általában az utóbbi, pedig a szomszéd ház előtt van a trafó. Bízom benne hogy az inverter kimenetén már nem lesznek ilyen anomáliák, de nálam még mesze van a kész állapot. Az akkum a napokban jött meg, de még erre is kell balanszer meg valami állvány vagy keret amiben eléldegél.
Köszi a helyesbítést. Hát nem tudom hiába állítom át nem esik vissza arra a szintre a feszültség. Gondolom kell a megfelelő napelem teljesítmény is ami ebben a borongós időben nincs meg még. bár még mindig jobb mint a 240 volt.
Viszont egy érdekes dolog van. A mélynyomó úgy búgott a szerelés előtt ahogy illik. Most az inverter bekötése után csendben van. Létezik hogy valami külső zaj lenne a hálózaton? Az a +/-5volt neked miért számít? Vagy csak hogy eltérő legyen? A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2023
Jaj!! Azt elfelejtettem írni, hogy ha még is sötétedésre szeretnéd hogy bekapcsoljon:
Akkor kihagyod a tranyót és rövidre zárod a kollektor-bázis helyét. (Ez az az inverter, amiről Niedziela utalt. Persze ekkor a 10k-ra nincs szükség, csak az 1k-ra.)
Jobban jársz, ha BMS-t raksz be, mert az tényleg már csak akkor kapcsol le, elfogyott a szufla, az invertert meg tudod állítani, mikor álljon le. Plusz a kábel végén úgyis kisebb feszültséget fog az inverter mérni, mint a BMS. Ha nagyméretű az akksi, és nagyjából azonosak a cellák, akkor a kis eltérések is nagyon sok idő múlva fognak először mutatkozni, és akkor is elég lesz csak az egyik soros tagot külön feltölteni.
"Valamint a lion akkukra is igaz, hogy sem teljesen feltölteni sem teljesen lemeríteni nem szabad, mert ezek nagyban csökkentik a ciklusok számát azaz az élettartamot." - én nem szoktam kímélni. Lemerülni úgy sem tud teljesen, mert hamarabb feltöltös, nem akarod, hogy lekapcsoljon a rendszer, a teljes töltöttségen való tárolás meg olyan minimálisan károsítja, hogy nem érdemes vele foglalkozni. Ennyi erővel a páratartalom meg a hőmérsékletet is be kellene egy ideális szintre állítani, amit meg ugye senki sem csinál, pedig az is kb. annyit károsít az akksin, mintha feltöltve tárolod.
Köszi a segítséget, az invertert honnan szoktad megrendelni?
Gondolom drágább az inverter mint ha vennének egy másik gépet ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2023
Egy „több funkcinális”
![]() Keresek olyan DC-AC konverter áramkört – nem találok egyenlőre – amely 6-24V-ról üzemel (de ha fix 12V lenne is már perfekt lenne), esetlegesen állítható 500-600hz – és 1200-1600Hz között, a kimeneti feszültség pedig mondjuk 100-120V-tól 200V-ig. De ha fix, 600Hz – 120-160V közötti „output” lenne, az is remek lenne, illetve ilyen is kellene, inkább így írom. A másik, hogy két méretben is jó lenne. 1. „normál méretben kivitelezhetően” 2. és kellene egy mini verzó ami mondjuk és csak példa, elképzelés: esetleg 9V elemről és annak méreténél nem nagyobb helyet foglaló. (A fix 600Hz 120V is megfelelne ebben). A lényeg jó pici legyen. Nem sok időm van ezzel bajlódni, szóval akár nyitott lennék egy hosszú távú kapcsolat kiépítésére, ha találnák „be gyártót” (elnézést a kifejezésért). Ha a jövőben a terveim jól alakulnak és miért ne alakulnának jól, kellene náha egy-egy ilyen DC/AC konverter. Ill. Akár több is. Addig is a tesztekhez kellene valami… mondjuk úgy bármi, bármilyen kivitelezésben. Azt akarom itt kifejezni, főleg a tesztek miatt csak, hogy olcsó legyen egyenlőre, a fix is megfelel, ahogy azt irtam. Ugye még a teljesítményről nem beszéltem. Mondjuk egy kész egységről raktam be képet, amit elég olcson már 15 dollárért meg lehet venni, mondjuk csak US-be találtam... szóval még keresgélek. • Watts: 15 • Input Voltage DC: 18V • Output Voltage AC: 180V-200V • Modes: On/Off, Flash • Special Features: None • Dimensions: 2" x 1" x 1.25" • On/Off Switch: Yes • Input Connector: JST Female • Output Connector: JST Male Két -féle teljesítménybe kellene. A fix mondjuk 15W az állítható mondjuk 30W (egyenlőre) Másik „extra” – MAJD és ez lehet egy külön áramkör is – hogy a kimenetet el lehessen valamivel osztani/vezérlni. Én az arduinót majd hozzá rakom, de a lényeg ne kelljen „több” DC/AC inverter, hanem már a kimeneti jelet lehessen „vezérelni”. Így esetleg egyszerű fény effektek generálhatók. Minimum egy 10x kimenet kellene, amire „a fényforrást” lehet majd csatlakoztatni. De később esetleg ennél magasabb számban is gondolkodnék. Az áramkör egy speciális „felfújható a floureszkáló festékhez hasonló világítós festék” meghalytásához kell, mely a megfelelő frekvencia és feszültség mellet ki és be kapcsolható. Hát hirtelen ennyi. Várom a megtisztelő ajánlatokat ill. információkat is. Ha más nem akkor összerakom én az első teszthez, de tényleg 0.0 erre az időm ![]() ![]() ![]() Nagyon köszönöm!
Nem ott van. Ha ott lenne akkor biztosan nem cserélném le. De a napelem és az inverter közti szakaszon van a biztosíték tulfesz levezető és a billenős biztosíték.
Igen, tudom, de pont ezért lenne szükséges egy lágyindító (ebben kérek segítséget, hogy milyet), mert a folyamatos terhelést (90-150W) már bírná a 400W-os inverter.
Erről van szó: Intelligent SP-400 inverter 12V 230V 400W (800W csúcs). Módosított szinuszos.
A kompresszort nem tudom megmondani sajnos. |
Bejelentkezés
Hirdetés |