Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Lapozás: OK   203 / 240
(#) Feri007 válasza Massawa hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
Kösz a válaszokért!
(#) antikzsolt válasza Ge Lee hozzászólására (») Aug 19, 2023 /
 
A picikre is rá lehet tenni a névlegest. Csak meg kell keresni az ideális watt és volt számú panelokat. De ez általában benne is van a felhasználói könyvben. Ha "régi" az inverter akkor lehet az is hogy sokkalta kevesebb panel kell hozzá az új panelokból. Pl az én inverterem gyárilag a képen látható panelokkal számolt. Megtehettem volna hogy megkeresem a megfelelő panelokat és kimaxolom. Viszont ez a napelem ár és a rögzítők ára miatt elég húzós lett volna. kb16.000Ft egy panel rögzítése és akkor a napelemek áráról nem is beszéltem.

Így kell kiszámolni a panelok számát. Tévedés jogát fenntartom. Felelősséget nem vállalok érte mert csak egy lelkes amatőr vagyok.

Jelenleg amit kinéztem panelok
Munkaponti feszültség 31.26v
Nyitott feszültség 37.20v
Teljesítménye meg 405w
Az inverter:
Itt dolgozik az mppt 120~450VDC
Nyitott feszültség 500VDC
Maximum 6000w teljesítményű panel kerülhet rá.

Mppt munkapont maximális panelok: 450/31,26=14,39 panel
Maximum nyitott feszültség 500/37,2=13,44 panel
Inverter max teljesítmény 6000/405=14,8 panel.
A legkevesebb felrakható panel szám amivel az inverter felruházható.

Mint ahogy látod 13 panel mehet rá maximum, DE még az sem biztos mert a hőtényező miatt változik a termelés.
Jelen esetben 0.27 %/c 25 fokon készül a teszt.
-25 fokon a panel 50*0,27=13,5% fog többet termelni hideg napsütéses időben.
Azaz 37,2/100*113,5=42,2V=11,84 panel mehet rá.
Biztonságosan 12 panel ami határeset már. Ami 4860w (időjárás függően +/- 13.5%)

Én esetemben elég is a napelem, 16A biztosíték normál esetben egyszer sem oldott le. 2 hűtő és fagyasztó számítógép bojler klíma lézergép és a szivattyú sem tudta egyidejűleg túlterhelni. Aksi ha bekerül alá akkor meg csak javul a helyzet.