Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Sziasztok! Biztosan kérdezték már, elnézést a többszörözés miatt.
A Macihoz kinéztem ezt a vasat. Na most az ára miatt érdekelne, hogy ez csak egy fél vasmag, vagy egy pár? A kb fél oldallal ezelőtt nyáktervek közül a 130A végfok lenne a legszimpatikusabb, ezt szeretném megépíteni. A gép többi nyák tervét hol lehet elérni? Ez a hűtőborda megfelelne kettévágva? Egymással szembe lennének állítva a bordák, és oldalról nyomná a venti a levegőt. Egyelőre nagyon elméleti szinten gondolkozom, de szeretnék majd egyet építeni (igazából kettőt), és pont ezért lényeges, hogy minden elsőre működjön. Kíváncsi vagyok az élesztés folyamatára, és a pontos anyagokra. Elég sokan utánépítették már ezt a hegesztőt, sokan eltértek az eredeti koncepciótól. Én mindenből a rajzon feltüntetettet használnám, sőt, ezért is kérek eredeti nyákterveket, hogy minél nagyobb esélyjel sikeres legyen az élesztés, mert nagyon drága bele a félvezető csomag. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Ha azt írják mellette hogy min. rendelési mennyiség 2db, akkor gondolom az egy fél mag ára, ami elég brutális, főleg hogy nettó és még meg kell venni hozzá a csévét is. Illetve 0db van belőle raktáron. Valaha a Taliéknál 5000Ft-ért kaptam 2db komplett trafót csévével együtt, tehát 4db félmagot meg 2db csévét.
A borda elég lehet ha az IGBT-knek gondoltad, ha csak felét és a másik fele a diódáké akkor már nem biztos hogy elég, persze függ a ventilátor teljesítményétől is. Nekem a készülő Co-mban egy nagy méretű CPU cooler-re lesznek ráépítve, ott kis méretben is hatalmas hűtőfelület van, amit közvetlenül fúj a venti. Nyákterveket gondolom találsz a topikban, csak vissza kell lapozni, ami egyébként sem árt tanulási célzattal.
Szia!
Küldtem az Email címedre egy kis pakkot a macival kapcsolatban. Jó böngészést. Mielőtt elkezdtem a Maci építését , átolvastam az egész fórumot és készítettem egy jegyzetet a számomra fontos dolgokról. Nekem a főtrafó sorkimenő vasakból készült. Nálam nem volt alkatrész halál, ment minden elsőre. Na jó, az áramváltó tekercset fordítva kötöttem be, az ívnek fura hangja volt, pedig 100X megnéztem. De nem volt pukk. jani
Én is így néztem az árat:
Taliékat meg kell kérdeznem, a weblapjuk sajnos nem valami informatív. Úgy tűnik, az igbt-k, és a teljesítmény diódák az ebayről jönnek majd, a két gépbe megkapom annyiért a félvezetőket, mint itthon egybe. Ezeket a nyákterveket gondoltam megépítésre, elég szimpatikusak. Végfok 130A, 130A vezérlés, 320V panel. De lehet, hogy a vezérléshez ezt csinálom meg. A hálózati nyák valószínűleg át lesz tervezve, attól függ, milyen trafót kapok a segédtáphoz, vagy épp milyet találok. Biji, köszönöm szépen! Én nem szeretnék sorkimenő vassal építkezni, bár azt olvastam, hogy jobb, de abból kéne 10 pár a két hegesztőbe, ennyit ma már elég necces dolog szerezni.
Szia
Mázlid van,az egyik legnagyobb amatőr válaszol neked a fórumrólÉn bordát nem vennék.Nekem jelenleg p4-es processzor borda van kettő az igbt-s panel alatt.A kimenő diódáknál valami hasonló mint amit linkeltél csak fele ekkora.Az egyenirányító híd egy p2-es bordán csücsül.A ferrit ára szerintem egy darabra vonatkozik.Ezt abbol gondolom hogy a minimum rendelhető mennyiség 2 db.Teszek nyáktervet az én gépemröl.Nem az én munkám,kaptam én is.Az áramváltó kezdet és vég azt hiszem fordítva van jelölve a nyákon,ezt majd ellenőrizd le.Viszont a vezérlésen rajta van a hot start az anti stick áramköre is.A főtáp a segédtáp meg a kimenő diódák tápja gondolom meni fog(Még nekem is ment )Én főtrafónak 4 pár u-57-es magot használtam toroid formában megtekerve.Ennél egyszerűbb szerintem nincs.A két hűtőborda közt van egy plexi lemez is biztos ami biztos.És ne sajnáld a rezet a nyák nagyáramú részeiröl.
A régi sorkimenő vasa nem jobb, csak ingyen van. Ha van olyan TV szerelő ismerősöd aki régebb óta űzi az ipart, annál kell hogy legyen egy szatyornyi ha nem dobálta ki (nekem is van a szekrényben vagy 10-15 pár).
Egy trafóhoz 2pár is elég, csak több huzal kell rá.
Bocs javítottam!
Ezen az új vezérlésen még elgondolkozom, a hot start funkció lehet jól jönne, nem tudok igazán hegeszteni, bár az elméletet tudom, de gyakorlatom nincs benn.
Ge Lee, Egyelőre így még nem tudom, de ha nem sikerül jó áron E65-ös vasat szerezni, akkor marad az U57-es, de mindenképp szeretnék 3 párat a főtrafóhoz, így egy gépbe már 4 pár kell. Bár van tv szerelő ismerősöm, nem épp az a fajta, aki elrakja a régi cuccokat, majd még kérdezősködöm.
Aki még ennyit sem néz meg az ne építsenNekem nagyon sokat segítettetek annó.És azóta is megy gép.Igaz volt némi apró átalakítás.De inkább az elrendezés a hűtés változott.A panelokhoz nem nyultam.
Egy gépbe 6 pár kell.4 a főtrafó 2 a folytó.És szinte magátol heggeszt
Na pont erről beszélek, a 130A Maci rajzon, ami nekem van, 1 párat ír a fojtóhoz, és a fórumon több helyen is láttam, hogy 3 párat használtak főtrafónak.
Azért ez mégsem teljesen mindegy. Ezért írtam ez előző oldali hozzászólásomnál, hogy ahány utánépítő, annyi verzió, elég ha a nyákterveket megnézzük.. Ha hiszed, ha nem, én egy kérdés nélkül utánépíteném, de annyi verzió és megoldás kering itt a témában, hogy -mondhatni laikusként- nem tudom, mit kell csinálnom. Így muszáj kérdeznem.
Bocs, hogy bele dumcsizok!
Annak idején ez úgy volt a fojtóval, hogy 130A-ig 1pár elég ez felett 2 pár kell pl.160A-es géphez
Még hogy bocsi? Örülök neki!
Akkor jól van, ezek szerint nekem elég lesz egy pár fojtó, én "csak" 130A-t szeretnék. Tényleg nem kell más, csak egy hobbi gép, igazából még a 100A is elég lenne, de annyival nem drágább, hogy ne ezt csináljam. A 130A-hez elég lesz 3 pár sorkimenő vas is főtrafóhoz? Úgy néz ki sikerül szereznem, találtam egy 4-es pakkot a három betűs hirdetős oldalon, nekem is van 2pár, egy haverom adna kettőt, így már meg is van a két garnitúra. Úgy néz ki, ezt a nyákot szeretném megépíteni a vezérléshez. Az eredeti terven nem tetszett pár dolog, így pár alkatrészt kicsit odébb tettem, és pár vezetősávon rövidítettem is, kivéve a felesleges derékszögben töréseket. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2014
Csinálhatod akár 10 párral is, de ha erről beszélünk akkor ebből 2 pár nagyjából megfelel egy E55 keresztmetszetének, a 3 pár meg az E65-nek.
Az E55-el hegesztettem simán 120-140A-el, csak mivel annak pici az ablaka nem fér bele a szükséges huzalkeresztmetszet. De ennél ugye jó nagy ablak van, fér bele bőven huzal.
Üdv. mesterek! Ha van lehetőségetek Ro-ból vásárolni itt van olcsón ferit:
http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/set-miezuri-ferita-e...p-9511 http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/set-miezuri-ferita-e...p-9510 csévetest is van hozzá: http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/carcasa-miez-ferita-...p-9513 http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/carcasa-miez-ferita-...p-9512 Az E70-es mag tulajdonképpen E71-es, hibásan írták. Összehasonlitottam mérés után a TME-től vásárolt E71-es ferittel 10 menet, LCM3, 3F3 anyagnak felel meg. Kellemes napot minden epítőnek!
Budainak írnék de neki nem enged a válasz gombbal.Nekem két pár van folytónak,de csak 12 menet van rajta.16-os hegesztő kábel megblankolva zsugorcsővel ujraszigetelve.Egy maggal legalább 15 menet kell.Olyan fél gáz környékén dolgozok vele 2.5-ös elektródával.A főtrafó 4 pár toroidnak tekerve.Légrés a ragasztó.Menetszám 20/6.A primerre nem emlékszek pontosan de 60 szál körül van a 0.4-esböl.A szekunder ugyanaz mint a folytó.Tettem bele kiváncsiságból egy hőmérőt a legkevésbé hűtött oldalára.Éri a ferritmagot is meg a primer tekercset is.Pár oldallal viszább raktam róla képet.Nem teljesen hiteles,de 45 foknál nem volt még melegebb a trafó.Pedig mostanában dolgozott elég sokat még a 30 fokos melegben is.És 34 kHz-en megy ami kicsit sok az u57-nek.De nem piszkálom mert működik
Nem tudom, mi lehet, én tudok Neked írni.
Természetesen 15 menetet tekernék az egy párra, ahogy a rajzon is írta Erdgab fórumtársunk. Érdekes a megoldásod, én azt hittem, hogy litzéből kell tekerni, de így még kedvezőbb, hogy nem kell az egyes szálaknak szigeteltnek lenni, a hegesztő kábel sokkal olcsóbb, csak körbe kell tekerni valami szigetelő anyaggal. A zsugorcső szerintem nagyon merev, ha kihűl, én inkább valami szalagot használnék. Teflon szalag több rétegben jó lehet?
Teflon szalag, kapton szalag, én a teflonszalagot még lakkoztam is.
Szervusz!
A fojtóra valóban 15 menet kell,de akkor sem lesz vele gond,ha csak 12 menetet tekersz rá,az enyémen is annyi van és szépen dolgozik a gép.Mostanában sokat használom a hegesztőt,gépeket építek a kis traktoromhoz,pl: kétfejes sorhúzó,vibrációs krumpli szedő és egy egysoros krumpli ültető műtrágya adagolóval. A "szegény ember litze huzala" a sok szál zománchuzalból kialakított megfelelő keresztmetszetű vezetékköteg.A főtrafó vezetékeit javaslom,hogy ilyen zománchuzal kötegekből alakítsd ki,ezeket még szigetelheted teflonszalaggal és lakkal.A fojtó vezetéke is lehet ilyen megoldás,de lehet villanyszereléshez használt kábelből vagy heg. kábelből is,természetesen újra szigetelve.A szigetelés lehet az előttem szólók javaslata alapján is s még használhatsz bandázsszalagot is,ez utóbbi olcsó,könnyen beszerezhető és mindezt lakkozhatod is. Sok sikert,türelmet és kitartást kívánok az építéshez!
Szia Gábor!
Köszönöm szépen a válaszod, így fogok eljárni. Majd meglátom, hány menet fér fel kényelmesen, ha addig jó, akkor 12 lesz, ha felfér, akkor 15. A fojtóra lehet, hogy vill.szerelési kábel lesz, van itthon elég sok ilyen 1m-es darab, amit másra nem igen lehet használni, ebből tudok összerakni 20mm2-nyit. Persze az eredeti szigetelés leszedve, újra szigetelve. A bandázs szalagnak utána nézek!
Szia
A főtrafó primérjét viszont mindenképp zománchuzalbol csináld.Régi tv-röl leszeded a képcső végéről a tekercset.Álltalában nincs külön lakkozva csak két helyen fogja valami gumis trutyi.Könnyű bontaniA szekunderre nekem is Gábor javasolta a hegesztő kábelt.Zománcbol nekem egyszerűen nem ment normálisra megtekerni ennyi szálbol.Pár szál mindíg meghurkosodott.
Mindenképp abból csinálom. Ne aggódj, van gyakorlaton ilyen téren, csak azért kérdeztem ennyit, hogy biztosra menjek. Van a képcső körül a lemágnesező tekercs, az is jó anyag, ha épp nincs kiöntve, sajnos olyan is volt már. Le kell róla szedni a szigetelő szalagot, és fel lehet csévélni. Az eltérítő tekercstől félek kicsit, hogy letekerésnél esetleg sérül a zománc.
Ha van több ugyanolyan bontott készüléked (pl. színes monitor), akkor a lemágnesező huzaltekercs (képcső hátulján körben) is jó "litze"-alapanyag. Egyszerűbb szétszedni, mint az eltérítőt.
Pont ezt írtam.
Idézet: „...a képcső körül a lemágnesező tekercs...” De szerintem hanyagoljuk a témát, mert fenékbe leszünk billentve. Végülis annyira nem off, legalább ez is le van írva, de gyanítom, nem először.
Csak én sose láttam "kiöntött" lemágnesező tekercset, nem voltam biztos, hogy egyről beszélünk. Mert az eltérítő tekercsek mellett a nyaki szerelvényen vannak más tekercsek is (nagyobb koncentrikus) és azok lehetnek beöntöttek.
Amiről én beszélek, az a képcső széles részén fut körbe, egybenyalábolt szalagszigetelésű huroktekercs (mint egy kábel, de egy szál drót feltekerve), a földelést adó és rögzítő bowdenekre rögzítve fut körbe. Olyan 0,35-ös huzal szokott lenni. Nagyobb képcsöveken komoly mennyiségű jó huzal. A hozzászólás módosítva: Okt 31, 2014
Szia! Egy jó ideig kísérleteztem az áramváltóval, a te általad kifejlesztett rajz alapján. Sikerült is elérni, hogy szabályozzon, de messze nem tökéletes. Az áramszabályozó potméter tekerése közben egy ponton berezonál a gate-trafó, a szkóp jel ilyenkor teljes káoszba megy. Tehát arra kérnélek, hogy az alkatrészek értékeit add már közre. Előre is köszi.
Az RV1 poti az nem kell, az ellenállások értéke jó, szerintem úgy kellene hogy az rv2 maradna 500 Ohm ellenállás, és az R1 10 Ohm változtatásával állítanád be a maximális áramot, azt hiszem megoldható lenne úgy az áramszabályozás mint az uc3845 IC-vel, az FB lábra poti menne de itt is kísérletezni kell az alkatrészek értékével.
Szia,
A D1-es diódának mi a szerepe?
Köszi a válaszod. Különben már kísérleteztem az áramváltóval csökkentett feszültséggel, így a szekunderen max 30A áram jön létre rövid zár esetén. A potméter tekergetése közben ic CS lábán 0.28V-ot mérve teljesen megzavarodik a vezérlés, olyan mintha ki-be kapcsolna az ic. A gate trafó is hangossá válik. Az adatlapot nézve azt értem, hogy 0.75V-nál shutdown módba kapcsol, tehát leállítja a vezérlést, de 0.28V esetén mi történik? Így nem merném hálózati feszültségre kapcsolni mivel könnyen előjön ez az anomália. Különben a 0.064ohm-os söntös változattal gyönyörűen működött a szerkezet. El is hegesztettem vagy 20db elektródát. Csak a potméter nem volt lineáris. Ez úton is köszönet Ge Lee remek kapcsolásának. Tehát valami jó módszer kellene, hogy véletlenül se jöjjön elő ez a zavar.
Szia! Ez a dióda fogja meg a feszültség tüskéket. 0.7V-nál nyit. Én még beraktam egy 4.3V-os zener-t is, mivel egy ic-ét már sikerült tönkre tennem kísérletezés közben. Az adatlap szerint 6V-nál nagyobb feszültség ne kerüljön a CS illetve FB lábakra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |