Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Keverőpult építése, javítása
hangerejét mível állítod? pl tda8199 (stereo feszvezérelt, ocsó)
én úgy ill azért gondoltam, mivel amennyit mondjuk erősít a mic preamp, annyit lehet, hogy elvenne a szűrő.
nem tudom mekkorát erősít a preamp,sztem először megpróbálom közbenső fokozat nélkül,aztán ha gázos a hangerő, akkor begyúrok még valamit elé (és ezzel maximálisan csökkentem az összes zaj- és brummforrási tényező számát :jump
amúgy erre gondoltam (bár ki tudja...tranyóval :laugh rajz
ez kommerszebb nekem ilyen lesz benne.
igen,ez nem rossz.
(amúgy fog. sincs,h. az én rajzomon a jobb felső sarokban levő kondinál mi az a Cx,meg ugye semmilyen érték nincs odaírva..tehát akkor az most milyen lehet? ) Kivezérlésjelződ lesz? Én erre gondoltam .
lesz, de az nem olyan kommersz, ilyen kis szerényke csak:yes: 5 leddel, AN6884 icvel.
látom mindenki keverő építés lázban ég... szentem műverősítőkkel igaza van a zajgenerátoros kollegának, vigyázni kell a nyáktervnél... fontos ám mi hova kerül... De tényleg !!! Nekem a hangszínszabályzóm lett zajgenerátor
avassbe minek is, mire figyeljünk jobban :yes::no::yes::yes:
Nos, pl. föld hurok... a nagy ellenség... miután a feszültség a föld irányába esik ezért fontos, hogy ne legyen úgy pl. hogy egyik csatorna mellett a másik csatorna és a föld meg mellettük és összekötve, nem tudom értitek-e, másik, hogy a kimenetek földje legyen minnél közelebb a tápegység földjéhez és ne essen útba közben a bemenetek földje... szóval nem tudom érthető-e, mindenki menjen minnél rövidebb és közvetlenebb úton a földre, de általános ilyenkor még, hogy minden jel vezeték legyen minnél rövidebb, (nyákon és egyébbként is egyaránt) Érdemes a potikat is rátervezni a nyákra és nem vezetékelni őket. Fontos a tápegység "elszigetelése is", hogy ne adjon 50Hz-es brummot... és az egyenirányítás után alapos stabilizálás, jó nagy pufferekkel... Meg hát még pár dolog... pl. TL082 két műv erősítő egy IC-ben, ne használd úgy, hogy egyik az egyik csatorna a másik a másik, sokkal inkább a két csatorna (mármint stereo jelnél, jobb és bal) használjon külön IC-ket, és a jobb csatornába kötött műv erősítők legyenek egy tokba, ne fokozatonként legyen egy IC-ben jobb és balcsatorna, mert lehet áthallás... A +- tápfesz kötelező következő miatt, mondjuk gépről nyomod rá a bejövő jelet, a gép (hangkártya) 0-hoz képest ad szimetrikus jelet, tehát fogadni csak így illik, a kimeneteknek is 0 szimetrikusnak kell lenni, mert erősítők is így szeretnek fogadni... Bemeneteken és kimeneteken legyenek szűrőkondik amik azt a kevés egyenáramot se engedjék be ami eltéved valakitől kb. ennyi de szerintem ez így leírva nem érthető...
nekem 1-2 dolog vílágos:yes::yes:, a többin reggel töröm:no::yes::yes: az agyam.
köszi a választ :yes::yes::yes::yes::yes:
Máté fiam: logikus! (by Kisváros)
Tudom, hogy a potik nyákraültetése nem 1szerű, de nem csak a maci (brumm) miatt előnyös, hanem azért is, mert meg fox őrülni, mire bekábelezed. Másik: nagy hibát nem tudsz elkövetni, ha nyákra ültathető RCA és JACK aljzatokat rax. Harmadik: Bitang egyszerű, ha kétoldalas panelt használsz, és az alkatrész felöli oldalt kinevezed földfóliának, csak arra kell vigyázni, hogy az átmenő alcatrace lábak ne zárlatoljanak hozzá (ki kell a furatokat süllyeszteni. Mellesleg a kényelmes távolságban elhelyezett tolópotik között vidáman elférnek az IC-k, melyekhez én javaslom az NE5532-est. Igen alacsony zajú MOSFET. Folyt köv...
köszii
várjuk a folytatást!:yes::yes::yes::yes:
Szóval sztem alapvetően három felé kell venni belső szerkezeti felépítés szerint:
1: Egy olyan panelsor, amely a fedlapra merőlegesen helyezkedik el. A keverő ezen része olyan modul rendszerre hasonlít. A panel egyik végére kerül 2 beültethető RCA alj, utána előfok gain poti, megy a hangszínfokra (3 poti) utána megy a behallgató kapcsolóhoz, ami után összegző ellenállás, és mehet az összebuszozott jel a 3. egységre. Mindez sávonként külön panelen, és a paneleket a fedlap alatti szerelőlemezen a potik csavarjaival rögzíted. 2. A következő állomás a tolópotik. ezeket kár lenne panelra szerelni, egyszerűen a felettük lévő csatornánkénti panelekről átvezetékeled. Ez azért is jó, mert könnyebb cserélni. Én a tolópotik csúszkájának forrcsúcsára egyből rátenném a soros ellenállásokat, aztán lehet is továbbmenni a harmadik állomásra. 3. Mesterpanel: Ez majdnem úgy zéz ki, mint a bemeneti panelek, csak (ugye) ott van a kimeneti hangerő, behallgató fejhallgató erősítő, meg esetleg monitor erősítő, és rajta a szintén panelre ültetett kimeneti RCA-k. Az már kiderült, hogy támogatom a bemeneti csatornánkénti panel felépítést. Most további pár adalék: Azokat össze kell kábelezni (föld, táp+, táp-, behallgató bal, jobb) erre mi sem jobb, mint a szalagkábel tüskesorral. Tessék itt gondolni a PC-knél használatos (régen) soros, párhuzamos, egér portokra. Ha sávonként egy külön fokozat után kerül a behallgatóbuszra a jel, ki a francot zavarja, hogy van egy kis áthallás(L-R)? Mégegy: a SoundCrafttól lestem el: minden művIC a tápfeszt egy negyedwattos 68 ohmos ellenálláson át kapja. Ezen nem esik nagy fesz, de arra pont jó, hogy ha elszáll egy IC, nem fog véletlen sem bazinagy áramot felvenni, ezért nem száll el a tápegység, azonkívül ha zárlat keletkezik benne, és rákerül a tápfesz az IC kimenetére, olyan nagy áram keletkezik, hogy a negyedwattos ellenállás nyomban elfüstöl, és megszűnik a táp a zárlatos IC-nek.
köszzi
kinyomtatam, ahogy egy reggeli országos rádióban szokott elhangzani :yes::yes: találtam a motyooim között: Noble 15a47kohm 7709 japan Ez vagyon ráirva, ez toló lineáris poti 47kohmos 2 db van belőle, gondolom mono , az alján van 4 forr. fül számozása: 1, 2, 2, 3, vagyis a 2 es ua, így tuti mono, szerintetek is így láthatatlanba? üdv :yes::yes::yes:
Tuti az, mert egy sztereonak minimum 5 pinje van vagy 6.
L + L csúszka R + R csúszka Aztán vagy közös a föld, vagy külön, de általában külön.
összejött itt jó sok minden.
én csak egy sima 7 bemenetes keverőt akarok zenekarnak... 2 mic előerősítővel! Ez szerintetek jó lenne? Idézet: „csak egy sima 7 bemenetes keverőt akarok zenekarnak” én a zajon néztem körül keverő téren, egy sima zenekari keverőnek is van minden sávon: gain, eq min... szóval te mit értesz sima keverőnek (csatornánként: gain + volume)?
úgy nem lehet megoldani hogy a keverő után beépítek egy 3 sávos eq-t?
Meglehet.
Csak ne keverd össze az okot az okozattal! Nem azért tesznek egy keverőre hangszínszabályzót, mert szokott lenni, hanem mert kell (általában). És ha kell, akkor csatornánként kell, mert minél amatőrebb egy zenekar, annál kisebb a valószínűsége, hogy egy szedett-vedett hangszerpark hasonlóan "igényes" kábelekkel jól fog szólni, ha az egészet egy EQ-ra teszed. Akkor már ne is tegyél rá, van az erősítőn is. Aztán majd vinni kell a lompfűrészt vágni a tolópotiknak tovább a nútot, mert már minden csatit csumára feltol mindenki, mert senki nem hallja sajátmagát jól. Tehát mindent vagy semmit! De ha neked probléma, akadály vagy teher megcsinálni, és rájössz, hogy nem megy olcsóbban mint a gyári................... (Sokan mondtak már olyat, amit én most nem mondok ki.)
szerintem megtudnám csinálni...
aztán kitudja Na! én úgy akarom hogy egy végerősítő elé beépítem az egészet 2db mikrofonelőerősítővel. vagyis ha jól értem akkor minden csatorna elé(7) kell pl. egy tda1524es?
így van, ha jól emléxem én mondtam a tda1524-et van ennél újjabb még peddig az LM1036.
Ha ebből akkarsz 7 et akkor az 14 csatorna nem ? mivel stereo :yes: Kell egy a masternek is (+1 ic). Viszont Gainod így nem lesz, ahogy én mint kezdő kilogikáztam gain azért kell(ene) hogy a túl vezérelést lehessen szabályozni... hmmmm ??? üdv
lehet hogy ez egy hülye kérdés de mire van a master meg a gain?
amúgy nekem full monóba kellene mert így szeretném használni:2db mikrofon, 3gitár, + a dobnál a pergő meg a lábdob.:yes: és akkor elég lenne a 7 bemenet monóba+az előerősítők és végerősítő(ez külön lenne a többi az beleépítve a keverőbe) meg lehetnem rá egy kivezérlésjelző erre van itthon egy LM3915N IC-m!
Gain? jaja.
1szerűen szokás úgy is megcsinálni, hogy nincs gain. (A gain azt jelenti hasznos erősítés - asszem.) Vagyis lehet vitázni, hogy mi micsoda. Megmagyarázom: Szokás olyat (is) csinálni, hogy a bemeneti jel egy olyan tranzisztoros bemenetre kerül (mikrofon, tehát 5mV esetén), ami elviseli az 50 mV-ot is, a vonalszintű bemenet meg egy feszültségosztóval kerül rá ugyanoda. Ez után nem a hangszínszabályzóba megy, hanem egyből a hangerő tolópotira. Onnan megy a jel a hangszínszabályzóba, és ebben az esetben csak akkor fog torzítani a cucc, ha két feltétel teljesül: 1: baromi nagy jelet nyomsz be a keverőbe, 2: baromira feltolod a potit. Persze ebben az elrendezésben is figyelni kell arra, hogy a tolópotik előtti pontról vidd el a behallgatóba a jelet. Van egy hátránya ennek az elrendezésnek: a behallgató sávban nem azt a hangot hallod, ami a hangszínszabályzóból kijön, hanem egy "száraz" jelet. Összességében: ummma drága a poti, de kár kispórolni a gaintől, mert utána van önhülyézés.
Félig már megkaptad a választ a gainre műszaki szempontból, most elmondom hangmérnöki szempontból.
A gain arra való, hogy megkéred az énekest, gitárost, hogy úgy énekeljen, játsszon, mint amikor a leghangosabban fog, a gitáros tekerje csumára a hangszerén a hangerőt. Addig állítod a gaint, amíg be sikerül állítani a behallgatősávon keresztül hallgatva, a kijelzőn figyelve állítani a legnagyobb jelet 0dB-re, vagyis akkorára, aminél hangosabb az a csatorna nem lesz. IGY KEZDŐDIK A BEÁLLÍTÁS!!! Mert utána, amikor elkezded tekergetni a hangszínt úgyis több lesz a jel, ez tapasztalat. És mivel nagyobb lesz a jel, ezért rájössz, hogy a tolópotit még a lábdob esetében sem kell csumára feltolni, mert az a barom dobos úgyis erősebben fogja rúgni, mint mikor beállítottad (de ne mondd el neki, hogy lebarmoztam - bár normális zenészt még nem láttam, még a tükörben sem). Szóval beállítottál mindenkit egyenként, elkezdenek játszani. És akkor eljátsszák harmadjára, negyedjére "mindig és mindig újrakezdik, szerintem fárasztó nekik" - by EDDA. Ekkor van az, hogy belejönnek, és kezdik egymást hallani, és figyelnek egymásra. Elkezdik úgy érezni, hogy a másik hangosabb, ezért a gitáros még erősebben tépi, a dobos szétrúgja a bőrt, az énekes üvőlt, és már mindenki hangosabb, mint volt valaha - na ekkor jön jól a Master. Na most jön mégegy hidegzuhany: 2 mikrofon a dobra? Barátom, öt! Minimum. 1: lábdob 2: pergő (felülről) 3: lábcin 4: tomok 5: oldaltom + lengőcin 6: külön lengőcin 7: pergő alulról (mert a pergő felül csattan, alul meg csörög) Hol is van a hét csatorna? Ugye kell még egy basszgitár, egy ritmus, meg egy szólógitár, két-három ének - mennyi is az, 13? De mondok neked egy jót: csinálhatsz egyből két keverőt, egyiket csak a dobra (dobro - egy kis orosztanfolyam), másikat meg a többire, kezded azzal a beállítást, hogy belövöd az összes ütőst, aztán a dob keverőjének kimenetét bekötöd a másik keverő egyik csatornájára, és hozzáállítod a többi csatornát.
aha! köszi amúgy a dobos az én vagyok
de mindegy na. ez csak a próbákra kellene és oda elég a pergő meg a lábdob! akkor asszem elég nehéz faladat elé álok de megpróbálkozok vele még összegyűjtöm a dolgokat aztán nekifogok! a gitárok elé szerinted jó a Eza mikrofonelőerősítő vagy csak egy sima előerősítő kell? |
Bejelentkezés
Hirdetés |