Fórum témák
» Több friss téma |
A kazán hátulján lévő tágulási tartályban nincs ellennyomás.
Ott a szelep, pumpáld fel a rendszer nyomás leengedése után, majd engedd fel a víz nyomást 1.2 bárra!
Üdv,
Bocsi, hogy ilyen későn reagálok a hozzászólásodra. Az észrevételed alapján a következőket végeztem el. 1; Az összes radiátort elzártam, kivéve közvetlenül az elosztónál lévőt. HMV készítésénél "csak" langyos volt az előremenő, a radiátornál nem éreztem hogy melegedne. Sorban elkezdtem megnyitni a radiátorokat aminek következtében az előremenő egyre forrób lett. Ez megerősíti azon véleményedet, hogy a szelep átenged? 2; Az ionikus elektródát (értelmezésemben lángőrelektróda) megtisztítottam, az árama kb.3,7 mikroamper körül ingadozott. A probléma ezt követően sem szünt meg. Időközben a nyomáscsökkentő is ki lett cserélve a gázóránál, de javulás nem történt. Marad az alacsony induló gáznyomás mint hibaok. A beállítást megtehetem én is vagy inkább hívjam a szerelőt? Köszi: Jeges1
Ez jol sikerült!
Kicsit olcsobb volt mintha egy szerelö panelcserét javasolt volna! Figyelj rá,és haszáld sokáig!
A zeus mini kazán égéstermékét elszívó ventilátor nem működik. Ha valakinek van az elektronikáról infója vagy netán kapcsolási rajza, azt nagyon megköszönném.
Szia! A relé megkapja a feszt,ami a motort inditja? Be is huzza rendesen?
Nem volt nálam műszer, mert nem ez miatt voltam ott. Csak a hiba nagybani behatárolását tudtam elvégezni. Az láttam, hogy több relé is van a panelon, de hogy melyik kapcsolja a motort azt nem tudom. A nyáknak csak az alkatrész felőli oldalát láttam.
X10 csatlakozó két balszélső vezeték a ventillátoré.
Szervusztok Szakik!
FÉG K24 kombi kazánomnak olyan baja van, hogy melegvízhasználat (és fűtés közben) akkor is gyújt, ha a láng már ég. Természetesen atöbbszöri ilyen periódus után hibajelzéssel le is áll. A gyújtó- és lángérzékelő elektróda garnítúra cseréje megtörtént. Kérem a segítségeteket, mi lehet a hiba oka!? Előre is köszönet a segítségért!
Jó napot! Sziasztok!
Nekünk egy Junkers Euroline kombi kazánunk van. A hétvégén a nyomás nagyon felugrott 3,5 barra, és a leeresztő csap elkezdett csöpögni, majd folyni. Telefonon kaptunk szerelőtől segítséget, megköszönve neki, kiengedtük a csapon keresztül a maradék vizet teljesen. Utána rátöltöttünk, 05-1 bar közé beállítottam. Megy a fűtés, megy a meleg víz, kicsit levegős még, de nem tűnik vészesnek. A fűtéskor a nyomás felugrik 1,3-1,5 bar közé. Arányosan nő a hőmérséklettel, 75C-nál be is áll szépen. Hőmérsékletnek megfelelően ki-be kapcsol. Amikor nem megy a kazán, úgymond hideg állapotba visszaesik 0.5-0.6 barra a nyomás, de úgy tűnik ezt tartja. A visszaesés normális jelenség? Egy baj van még mindig csepeg kicsit a csapnál, nem annyira mint legelőször, sőt sokkal kevesebb. Olvastam a tágulási tartályról, hogy pumpálni kell, de a szaki nem mondta. Kérdésem ez alapján lehet baj a tágulási tartállyal? Vagy még egyszer eresszem le, és újra töltsek rá, hátha abbamarad a csepegés? A válasz(ok)at előre is köszönöm.
Szia!
Valószínűleg a kiegyenlítő tartályból szökött el a nyomás. Ki kell engedni a fűtőkörből annyi vizet, hogy "0" legyen a nyomás, és a kiegyenlítő tartályt fel kell pumpálni az előírt nyomásra. Ez típus és rendszer függő kb az üzemi nyomás 50-70 %-a.
Sziasztok!
Hét éves Saunier Duval isotwin F24EA kazán melegvíz melegítést vagy a fűtést nem kezdi el, csak duruzsol és egy kis idő múlva kiírja a F2 hibakódot. Szerelő szerint egy 30E ft alkatrész, sajnos a neve nem jut eszembe. Szerelő jöt de nem ez volt a hiba, hanem szerinte a vezérlőpanelt kellene cserélni, mert nem megy ki róla áram. Úgyhogy egyenlőre marad a ki-be kapcsolás, mert így azért még elindul. Kérdés cseréljen vagy érdemes finommechanikus szakihoz elvinni, neten olvastam, hogy vannak cégek akik vezérlőpanel javítással is foglalkoznak. Egyaltalán ez a hiba? Bocsánat a pongyola fogalmazásért. Köszi,
Nem vagyok szaki, de leírom hogy én hogy légtelenítettem (aránylag nagy rendszerünk van: 16 különféle radiátor).
Mivel nem nagyon ment a légtelenítés az egész rendszeren egyszerre (nem hajtotta ki a cirkó szivattyúja), így egyenként légtelenítettem (főleg a távoli radiátoroknál). Azaz a többi addig felváltva el volt zárva. Bevált a megoldás, legalább is nálam.
Hát ez tágulási tartály probléma!
Olvass vissza régebbi hozzászólásokat4
Az F2 előremenő érzékelő hiba. Anyag ára kb. 5.000.-Ft.
F2 égéstermék elvezetés hiba.Kétlem a panel hibát.Ventilátor,légnyomás kapcsoló.Sőt a tiéd nézi a fordulatszámot (bár anélkül is elindul).Lehet még kontakt hiba mert valahol kívűl van összecsatizva a kábel.
Szia! Toronak igaza van! Tágulási tartály a gond! Amugy is a Junkers szereti hintáztatni a nyomást fel-le a hömérséklet függvényében! Teljesen normális jelenség!
Én plusz egy kissebb tágtartályt is szoktam berakni a Junkerseknél,pont erre a problémát kiküszöbölve...
Szevasztok Cirkó profik!
Elment a víznyomás egy Ariston cirkóból. Állítólag csak alul ki kell nyitni egy csapot. Hol van ez a csap? Egy kék lötyögőt találtam lent de nem tudom csak le -fel mozgatni. Kösz! ÜDV : Pier
Megtaláltam ! A lötyögőt erősen kel tekerni!
Hátha van még bénázó! ÜDV!
Ez vajon feledésbe merült, vagy csak várni kell még a specialistára?
Idézet: „FÉG K24 kombi kazánomnak olyan baja van, hogy melegvízhasználat (és fűtés közben) akkor is gyújt, ha a láng már ég. Természetesen atöbbszöri ilyen periódus után hibajelzéssel le is áll. A gyújtó- és lángérzékelő elektróda garnítúra cseréje megtörtént. Kérem a segítségeteket, mi lehet a hiba oka!? Előre is köszönet a segítségért!” A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2013
Teljesen felesleges volt az elektroda garnitura csere. Ki lehetett volna mérni,de a porcelán repedést látni is. Elektronika csere. Egy ingyenes hirdetö oldalon 1000ft-ért láttam hibátlant. Ennyiért kár vele nyüglödni.
Sziasztok!
Van egy SD Thema Classic C25-ös kazánunk. Sajnos nemrég szereztem róla tudomást, hogy egy cirkós rendszerbe illik iszapleválasztót tenni. Ezt holnap be is kötöm a rendszerbe, viszont nemrégiben kiderült, hogy beragadt a váltószelep (ennek kapcsán kerültem képbe az iszapleválasztóval). Mennyire bonyolult kivenni, megtisztítani ha esetleg nem ment még tönkre? Köszi előre is a válaszokat.
Csaó!
Nekünk hasonló gondunk volt, csak éppen 0.6-3.0 bar között ugrált a nyomás. Mint kiderült a nyomásérzékelő volt elkoszolódva és mért melegen magas nyomást, aminek következtében engedte magából a vizet. Amikor lehült, akkor meg engedni kellett bele vizet, mert villogott.
Szia! Nem olyan bonyolult szétszedni,csak ne hagyd el a rögzitö-lemezkéket,és ne cseréld fel!
Sziasztok! Köszönöm azoknak akik válaszoltak. Sokat segítettetek, bár én magam nem nyúltam a kazánhoz. Előtte volt nálam egy szakszervizes más problémával, utána jött ki a tartály probléma, és újra kihívtam, és kérem szépen ingyen megcsinálta és beállította, kitisztította a leeresztő csapot, felpumpálta a tartályt, kint volt egy órát, és elvileg most jónak tűnik nem csöpög, illetve most 1.1 barra beállt a nyomás, 1.7-1.8-ra mászik fűtéskor, de írták, hogy ez normális, illetve ha a meleg vizet eresztünk rá, akkor a szivattyú is kicsit meghintáztatja a nyomásmérőt. Most még figyeljük, ha újra előjön, akkor nagyobb a baj. 15 éve van a szakmában szakszervizes, kimondottan Junkers-Bosch kazánokra van ráállva, azt mondta az ilyen probléma esetén 20-25% az esély, hogy kilyukadt a tartály, ezeknél nem ez a gyenge, hanem az elektronika. Én nagyon technikai analfabéta vagyok, szóval azért hívtam szerelőt, mert nyugodtan szeretnék aludni, ahogy leírjátok egyszerűnek tűnik a tartály pumpálás, de gyakorlatban azért kell hozzá érteni. Ha tudjátok, hogy a szerelő nem kontár és ért a dolgokhoz, azt javaslom hívjátok ki, mert az a biztos, még ha úgy tűnik is, hogy egyszerű. Én a 7. kerületben lakom, ott találtam a szakszervízt. nem tudom, hogy ide ki lehet-e írni, szóval ha valakit érdekel, írjon, szívesen elküldöm az elérhetőségét.
Rendben. Mindennek képen rögzítem a helyét.
Beépítettem az iszapleválasztót. Ahol megvágtam a csövet csupa szutyok volt. Kb. mennyi időközönként engedjem le a szmötyit a szelepen? Nem baj, ha akkor éppen nem meleg a víz és áll a fűőkör? Kb. 80 litert mozgat a cirkó.
Az elején többször, legalább 2-3 naponta, mivel frissen töltötted fel a rendszert.
(Felkavartad az állóvizet) Cak akkor hatékony a szürö ha megy a keringetés,és a melegvizben feloldodik az iszap, másképp nem szür. Ha nagyon-nagyon iszapos volt a rendszer, javaslom a fernox-os átmosást, de ez mindenkinek a szivügye,ill. pénztárcája. Hosszutávon szeretne üzemeltetni a készülékét,vagy 6-8 évente kazáncsere? Olvass utána,érdemes!
SAjna nem tudok tanácsot adni, mert nem ismerem.
Azért az nem úgy van: ha melegen mérte a magas nyomást, ezért még nem enhedte volna le a biztonsági szelep. Tényleg 2,5 bár fölött volt!
A zárt tágulási tartályokat gyárilag nitrogénnel nyomják fel az ütemi nyomásra, mivel nem oxidálja a vasat.
Az évekig tartó használat során eltűnik a nitro és a levegővel való felpumpálással elkezdődik a tartály belső falának az oxidációja. Ráadásul még a membrán is át diffundál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |