Fórum témák
» Több friss téma |
Vedd csak le és úgy próbáld ki! A VIM válaszát is figyeld, mert ő hozzáértőbb, mint én.
Nincs benne presszosztát... A gázarmatúra a visszható nyomásra és a ventilátor sebességére, ionáramra reagál.
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2019
Gradiens hiba.
Vagy NTC rossz, vagy a rendszerben van hiba. Ha mindig reggelre áll meg akkor rendszeressége van. Meg kell nézni mi változik a nappalhoz képest. Pl. zónázás, kiegészítő szivattyú, rendszerellenás okozhat ilyeneket. A szivattyú sebeségét első körben a menüben fel kéne rakni álandó gyors fokozatra, hogy ne moduláljon. A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2019
Sziasztok!
Adott a képen látható kazán. Random szerűen leáll a fűtés, de néha vissza is kapcsol. Hibaüzenet nincs. Nyár végén az egész szét lett döntve, minden ki lett tisztítva rajta. Csináltam egy fotót, amikor nem megy a fűtés, miközben a vezérlő jel aktív.
Üdv!
Adott egy régi FÉG konvektor. Lekapcsolás után pukkan, mintha visszaégne. https://www.youtube.com/watch?v=Xda3Ln8GbpE&feature=youtu.be A kérdésem hogy ennél a szelepnél hogyan lehet beállítani a minimális gázterhelést? Mert modulál, és azóta csinálja ezt mióta a szerelő beállította a modulációt. Régen csak ki/be volt fokozat nélkül.
Tisztelt Szakértő és hozzám hasonló amatőr Társak!
Vaillant vui 282-7 r3, nem mai darab. Kapott a ház új 5rétegűvel szerelt rendszert, átmosást. Van egy puffer, mert úgy volt, hogy párhuzamosan lesz a rendszeren egy vízteres kandalló, de egyenlőre kéményt kell átalakítani. A gázkazán fűtötte a puffer vizét, de állandó volt a dugulás vasoxid miatt. Leválasztottuk, a csőkígyón ketrsztül fűti a vizet, de így is ugyanezt produkálja. Ugye a csőkígyó felülete tetemes, oxidálódhat. Kapott a kazán korróziógátló afalékot, de hiába, ugyanúgy csapódik ki a kazán testen ez a fekete, mágnesezhető trutymó. A visszatérőben ott a mágneses azűrő, de ennek ellenére, mivel kombi a lelkem, teleszórja a hmv hőcserélőt mocsokkal. Még szerencsére, hogy megtanultam kipucolni. Ugye ez nem vízkő, savazni nem is kell, csak erős vízsugárral kipucolni. Van valamilyen megoldás e hiba kiküszöbölésére? Esetleg egy lemezws hőcserélővel, rozsdamentessel megoldódna? Vagy kazáncsere fűtő kazánra s akkor keringhet benne a kosz, nincs benne szűk lamellájú hőcserélő? A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2019
Fernox. De ott a visszatérőben nem sok a törmelék. Olyan az érzésem, mintha a hőcserélőn "égne ki" ez a fekete mágnesezhető mocsok. Próbáltam utánajárni a vas oxidációs folyamatainak. Lúgosabb közegben kevésbé jellemző, a klóros víz fokozza. Az iszapszűrőhöz adott inhibitor nem sokat hozott a dolgon.
Ez olyan, mint a miénk csak még nem digitális kijelzős. A szivattyú sem keringet ilyenkor? A ledje világít. Ill. a termosztáttól jön jel, ezért világít a radiátor jel. Meleg vizet termel? A leállás előtt nem hevül túl s nem azért áll le s utána csak bizonyos látenciával engedi újra begyújtani?
Szia! A gázkazán "szereti" a zárt rendszert de ami nem oldható meg zárt rendszerben, mint a vízteres kandalló azt kellene leválasztani hőcserélővel. A nyílt rendszer sok oldott oxigént tud felvenni és az mindig jelentős korróziót fog okozni a vascsöves alkatrészekben. Az inhibítorok csak abban az esetben tudják biztosítani az oxidáció további gátlását ha a rendszert előzőleg átmosták, kimosták az esetleges nagyobb lerakódásoktól. Ha most sem tiszta a bennmaradt fűtővíz akkor nem sok értelme volt a fernoxot beletölteni.
Mint írtam, át lett mosva, sőt kapott új kazántestet. Jelenleg egy Hajdu puffer csőkígyójában kering a gázkazán vize, max 8-10 l víz. Tiszta rendszerbe került az inhibitor. Utolsó ötletem, hogy kap a régi kazántest egy savazást, leválasztom a pufferről egy lemezes hőcserélővel, kap lágyított vizet, de ha így is koszolódik, hát nem tudom. Megkeresem, belinkelem a legutóbbi "fogásom", ami kijött belőle (mármint a HMV hőcserélőből). Amúgy az is jó ötlet, ha a meleg vizet mással állítom elő, ez meg csak, mint fűtő kazán üzemelne. Amúgy előbb-utóbb be kell ruházzak egy új készülékre. Csak attól félek, az is megkergül.
Egy 28 kW-os kazánhoz kb. mekkora hőcserélő dukál, ha a meleg vizet szeretném átlapátolni vele s nem pl. padlófűtésre kell? A legtöbb program azzal számol, ad segítséget.
Szerintem meg alapvetően hibás az a megoldás, hogy gázkazánt pufferbe kötni! Kerüld ki a gázkazán fűtővízével a puffert és egyből a fűtési rendszerbe menjen. Meg fog szűnni az iszapolódás. Már több rendszert is építettünk, ahol gázkazán és puffer is volt. A gázkazánnal egyébként is energiapazarlás a puffert fűteni, meg a hideg visszatérő ami a puffer "aljából" jön, nem is használ neki!
Úgy kell szétválasztani a rendszereket visszacsapóval, hogy a gázkazán is egyből a radiátorokra "küldje" a fűtővizet, meg a pufferról is a radiátorokba menjen a víz. A puffert meg a vízteres kandalló fűti fel. Így a vas puffer vize nem keveredik a gázkazánnal, csak esetleg minimális mennyiségben. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2019
Sziasztok!
Egy kérdést szeretnék intézni hozzátok! Adott egy Vaillant Vuw hu 240 2-3 kazán. A hibája a következő: Fűtés bekapcsol, láng be, meleg víz ki, megy a fűtés, rendszer melegszik és minden pompás, majd 60 fokos víznél kazán leáll, visszahűl kb 50 fokra a víz és újra bekapcsol megy 5 másodpercig, aztán kikapcsol,aztán újra be, újabb 4-5 mp., aztán újra ki és ezt képes bármeddig csinálni, viszont 50 foknál nem melegíti fel jobban a vizet a néhány másodperc alatt ami nyilván érthető is- Hibajelzés nincs, hőcserélő tiszta (a napokban tisztítottam) Mi lehet ez?
Sziasztok!
Egy barátom gázkazánja hibásodott meg ,használtan vette1-2 éves idáig jól működött ! Kérdést szeretnék intézni hozzátok! Adott egy Saunier Duval Renova F24E kazán. A hibája a következő: Bekapcsolja a szoba termosztátot a kazán elindul és kb 80 C-ra felfűti a radiátorokat és a biztonsági termosztát kapcsolja le a kazánt , hibajelzés nincs ! Csak fűtésre van bekötve a kazán , HNV nincs használva ! Most úgy használja hogy a kazán előtti gázcsappal lefojtotta a gáznyomást és igy kb 60- C ra fűti a radiátorokat ,ha elérte a beálított hőmérsékletet a lakás a szobatermosztát lekapcsolja a kazánt ! Szerelőnek már szeptemberben szóltak ,de nem jött és a telefont sem veszi fel ! Szerintetek mi lehet ? Válaszokat előre is köszönöm !
Lehet a hőfokszabályozó kontakthibás, tekergesd meg hátha...
Üdv mindenki.
Ha lenne már hasonló kérdés, bocsájtsátok meg nekem, hogy nem volt érkezésem végigolvasni 400+ posztot... Tehát: Adott egy Beretta Mynute 20/20 kéményes, (nem turbós) kombi kazán. Nem mai darab, de mindig megkapott minden törődést. (tisztítás, savazás, membránok, tágulási tartály cseréje…) rendben tette a dolgát, amíg egy szép nap (na jó, nem annyira) megjelent alatta egy tócsa… Lyuk a hőcserélőn, ami fájó hetvenezres sebet ejtett a pénztárcámon, de a javítást követően minden működött tovább szépen ahogy kell. Egész mostanáig. A hiba a következő: nincs lángmoduláció. A lángtálca - vagymi - három féleképp tud működni: 1. nincs láng – csak az őrláng pislákol 2. padlógáz – a fűtés, vagy melegvízkivétel megkezdése után ez az állapot áll fent, amíg a keringetett közeg el nem ér egy bizonyos hőfokot, gondolom kevéssel forráspont előttit, 3. csökkentett – mint a gáztűzhelyeknél a takarék – láng, amíg a keringetett közeg vissza nem hűl egy bizonyos hőfokra. Fűtés, vagy melegvízvétel közben a 2. és a 3. pontot felváltva kapcsolgatva kellene működnie, de valami oknál fogva a takarék megszűnt létezni, így most teafőző pezsgést utánozva túlmelegszik az egész cucc, majd a detonációt megelőzendő leáll, és elfújja az őr-gyújtólángot. A kérdésem: a képeken látható gázarmatúránál, hogyan működik a lángmoduláció? Úgy tudom, hogy a fenti hármas csatlakozóra (kék, szürke, zöld-sárga) áramot kötve nyit az égőtálca szelepe, és jön a „nagy láng”. A fekete ineco feliratos alkatrész egy solenoid, kettő szál vezeték megy rá, feltételezem ennek segítségével vált a két láng között. Jelenleg folyamatosan 12 volt feszültséget mérek rajta, és ez ugye a padlógáz, ellenálása 4 ohm körüli, ebből gondolom, hogy nem szakadt. Viszont, ha lehúzom róla a vezetéket, akkor is padlógázon megy tovább az égő. Maga az armatúra lenne a hibás? Köszönöm a türelmet.
80 fokra a kazántestet fűti fel és nem a rendszert ugye ? Nem tudja elvinni a hőt a rendszer a kazántestről... aminek az oka lehet haldokló szivattyú esetleg egy hőcserélő dugulás, amit savazással kellene megoldani.
A túlfűtés és az azt követő leállás azért következik be, mert nincs lángmoduláció, vagyis nem kapcsol le takarékra, ami szerintem lehet elektronika, de az armatúra mechanikai hibája!
Azt nem tudom, hogy a takarékra váltásnak hogyan kellene mennie! Mondjuk elveszi a mért 12 volt feszültséget a tekercsről, és egy vasmag amit eddig behúzva tartott elmozdul, vagy Rákapcsolja a feszültséget és rugóerő ellenében elmozdítva a vasmagot az szabályozza valahogy a gáz nyomását? Hogyan kellene működnie?
Sziasztok! Ha egy kombi kazánnak kb 2-3 hetente elmegy a nyomása és vizet nem látok (a radiátoroknál, csöveknél nem folyik) akkor jól gondolom, hogy 2 lehetőség van. 1 az automaták "ellégtelenítik" a nyomást, 2 lyukas a membrán a kiegyenlítő tartályba. Ha a 2 verzio van, (én erre tippelek) akkor ha nagy a nyomás előfordulhat, hogy a leeresztő csövön távozik a túlnyomás víz formályában? Illetve miből tudom kideríteni, hogy tényleg ez a hiba? Köszi a választ!
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
Szia! A tágulásiban lyukas a labda akkor ha nyomás alatt benyomod rajta a szelepet spriccel a víz.
Más az én beretta super exclusive kombi kazánom melegvíz vételnél lüktetve ég a láng és a gáz szelep környékén kattog, fűtésnél ezt nem csinálja. Tudja valaki a hiba okát?
Szia! ITT egy képi információ rövid leírással és itt pedig a magyarázó szöveg hozzá.
Beretta Super Exclusive Mix-hez kérnék segítséget.
Használati melegvíz vétel után, gyakran nem indul el a fűtés, ha elötte ment. Hiba jelzés nincs. A szivattyúja mindig megy (tehát tudja hogy fűteni kellene), de nem gyújt be, vagy elalszik a fűtésre visszaváltáskor. Van úgy, hogy akár 10-20 percig is csak keringtet, a hőfokokat jól mutatja, random elindul. Akkor sem indul, csak keringtet, ha a visszatérő és előremenő közötti külömbség már jelentős, akár 40C. Egy reset ( üzemmód kapcsoló középre , majd vissza) után (még ha az nagyon rövid is) vígan elkezd fűten, szépen modulál is. Ezért zárnék ki pl kontakthibát. A hálózat (230V) potenciálhelyesen van bekötve. Fűtésről, melegvíz készítésre mindig tökéletesen átáll. Ha csak fűtögetni kell neki, akkor is mindig, tökéletes.... Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2019
Szia! Én nem mondanám, hogy értek hozzá de annyit megnézhetsz, hogy a HMV áramlás kapcsolója ami reed relés az kapcsol e rendesen. Lila színű vezetékek csatlakoznak hozzá. Ha ezeket összeérinted vagy rövidre zárod azt a két pontot a HMV vételezés alkalmával akkor kiderül, hogy hibásan működik e. Ha a hiba továbbra is fennáll akkor valószínű, hogy gázszelep modulátora vagy annak kezelője nem működik (működteti) megfelelően ezt a szervo szelepet. A HMV vételezésnél maximális terheléssel indulna a főégő ....
Szia! A fűtési rendszer nyomáskapcsolója az jól működik? Fehér vezetékek csatlakoznak hozzá.
Sziasztok!
ETI 25 típusú kazán van apukámnál. Sajnos elektronikai hibája van, a mágneskapcsolót direktbe kötve szépen indul, de a vezérlés nem kapcsolja. Kicsit átláthatatlan kábeldzsungel van a panelja mögött, így nem igazán igazodok ki rajta, elég sokáig tart végcsipogtatni. Nincs esetleg egy rajzotok hozzá? Vagy esetleg tanácsotok, hogy miért nem húzza meg a mágnes szelepet? Köszi előre is! Üdv.: spgabor
Igen, nem kontakthibás, és 1bar alá sosem megy.
Köszi a tippet!
Szia! A kapcsolási rajza ez volna. Jól lehet ez már inkább Hőterm kapcsolási vázlat. Azt nem értem, hogy mi lehet az a kábeldzsungel amiről beszélsz. Egyáltalán be lehet gyújtani az őrlángot?
Hány fokra van állítva az előremenő? Pl. amennyiben 60 fokra és ezt eléri a kazán, az elektronika leállítja. Mivel van bekötve a gázkazán? Véletlenül nem flexibilis csővel? Nálunk az előző tulajnak ezzel kötötték be, aztán a hőtől a belső gumi rész ellágyult s egyszerűen megakadályozta a keringést s így anélkül, hogy kijutott volna a meleg víz elérte a kazán a beállított hőfokot, aztán lekapcsolt. A végén már nem is fűtött. Van-e y szűrő a visszatérőben? Gondolom, ha van az is tiszta, átjárható.
Valamelyik biztonsági termosztát nyitva van, vagy valamelyik termosztát a 4-ből hibás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |