Fórum témák
» Több friss téma |
Egy hibát elkövettem.Nem írtam eddig hogy LI-POL aksiról van szó.Ezek vannak a tabokba.
Kipróbáltam labortápról,1A-es áramkorláttal,4,15V feszültséggel és szép lassan lement a fogyasztása 0-ra.Ekkor bekapcsoltam a tabot,és azzal szembesültem hogy 50%-ot mutat a rendszer. Nem lehet hogy ez már szoftveres hiba lesz?Ugyanis nem kerül bele a tab "töltési logjába" a saját belső hardvere által mért adatok.Lehet ha törölném az akku előzményeket valahogy akkor ismét mutatná a normális értéket.
Sziasztok
A csatolt Lithium Ion akkuhoz keresek töltö kapcsolást.Ez egy motor akku,elvileg egy 30Ah helyett lett vásásrolva. A következő jelzéssel: HD ZLT16 60Wh Előre is köszönöm!
Itt a honlapja bővebben: Link, de az nem sokat árul el róla. Lehet, hogy megoldották azt, hogy ólom akkuhoz készített töltővel is lehessen tölteni, mert a motor sem tudja, hogy más került bele.
Link nem sokat mond,néztem én is ,a töltésére vagyok kíváncsi ,igényel valami különleges töltőt,vagy beéri egy 15 Voltnál leszabályzó,valamint állítható áramerőségű töltövel is?
A cetli szerint amit lefényképeztél rá van az akkura írva valahova, hogy mennyi a maximális töltőáram amit elvisel. Aszerint olyan töltő kell, ami 15V-ot próbál tartani, de ha nagyobb áram folyna mint amit az akku elbír töltésnél, akkor feszültséget addig csökkenti, amíg az áram is a megadott határ alá csökken. Óvatosságból mind a feszültséget, mind az áramot a megengedett alá állítanám kicsivel, már csak azért is mert az otthoni műszerek általában nem hitelesítettek. Pl. 14.5V, és a megengedett áram 80-90%-a.
Lehet, hogy a forgalmazó tud hozzá ajánlani töltőt, vagy elárul kicsit többet az akku lelkivilágáról. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2017
Kicsit bajban vagyok ezzel az akkuval, és a ráírt szövegekkel.
A leírás szerint néhány órával a pihent akku feszültségének 12,8V felett kell lenni. Azt nem tudom, ezt hogyan derítették ki. Ha LiIon akkuról van szó, akkor teljesen feltöltött, terheletlen akkupakk 12,6V/16,8V, esetleg 12,3V/16,4V lenne. LiFePo akkupakk esetén igaz lehet a 12,8V, mint határeset, új pakktól 13,2V az elvárható érték. Lehet persze, hogy olyan kémiai felépítésű cellákról van szó, amivel még nem találkoztam, és az is lehetséges, hogy elektronika állítja elő a feszültséget. Kérdése, hogy van-e benne balanszer áramkör? A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2017
Lehet hogy 4,3-4,35Vra tolti. 4,15-tel elvileg sokkkkkkkal tobb ciklust bir az akku.
Igen, igényel. A négy cellát külön-külön kell tölteni. Azért is van mind kivezetve.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2017
Ha elolvastad volna nem azért van négy kivezetése mert ki vannak vezetve,hanem az univerzális bekötés miatt.Vagy is kettő kettő ugyan az.És normál ólomaku töltővel tölthető.Senki nem gondolt arra hogy a motor generátora is tölt bele?
Én gondoltam rá: Bővebben: Link
Sziasztok!
Azért egy kicsit érdekes ez az akku, a gyártó ezt az 5A töltőt ajánlja hozzá, de valóban az autóban meg kell elégedjen a sima 13,8V-on leszabályzó generátor töltésével.
Az autós töltés itt nem lényeges mert ez kifejezetten motorba való, nem autóba. (lásd: fizikai méretek, 60Wh kapacitás)
Most ez hogy jön ide?A motorban is generátór van.
Magam se tudom, csak megakadt a szemem az autó szavon.
Ja!
Könnyű elsiklani afelett, hogy Wh-ban adták meg, és nem Ah-ban a kapacitását. Utóbbi már csak 5Ah. Mindjárt más, mert először én is néztem, hogy milyen bivaly, autóba is jó lenne, de nem...
Erre gondoltam én is amikor felvetődött az autó szó. Könnyen elsiklik az ember szeme a WH-AH felett.
Üdv .
Akkor ezek szerint ,mint két oldalt külön külön kell tölteni,egyszerre ,vagy egyik oldal felöltése után jöhet a másik? Nem talákoztam még ilyen akkuval. Az akkut igazság szerint nem láttam,egy barátom kért meg rá ,hogy kérdezzek utánna,milyen töltőt,töltést igényel.
Olvasod ezt az oldalt?Mint írtam meg amit belinkeltek adatlapot ott az van hogy a négy saruból kettő kettő a plusz és a minusz.Azért van hogy külömböző tipusú motorokba lehessen be szerelni.Tölteni meg normál akutöltővel lehet.
Nincs két külön oldal. A két "+" feliratú sarú belül össze van kötve egymással, és a két "-" feliratú sarú is össze van kötve egymással. Kényelmi okokból van így megcsinálva, hogy minél több motorhoz felhasználhasd. Az akku szempontjából teljesen mindegy, hogy melyik "+" és melyik "-" kivezetést használod fel, csak egyet - egyet kell. Gerenk pár hsz-el feljebb belinkelt egy gyári töltőt, amit a gyártó/forgalmazó ajánl.
Elkerülte a figyelmem a belinkelt töltő,igy már tisztább a kép.
Sziasztok!
Telefonról szoktam zenét hallgatni napi szinte a munkahelyen és az lenne a kérdésem hogy hogyan tudom a legjobban kímélni az aksiját a telefonnak ? Hagyom teljesen lemerülni és aztán feltölteni , vagy egész végig amíg zenét hallgatok róla addig a töltő rajta legyen a telefonon ? Mennyire használódik így az aksija ?
Sziasztok, tönkrement az alaplap a Vodafone 875-ös telefonomban, a javításával nem foglalkozok, helyette átszeretném alakítani a telefont TV-B-Gone-á, azaz egy univerzális TV távirányitóvá. Egy Atmega32u4-es uC és egy 5V-os OLED kijelző lesz benne, a step-up konverter más tál tészta lesz, de ezzel majd később foglalkozok.
A telefonban egy 1400mAh-ás Li-Ion akku van. (Lásd a mellékelt képet.) Az alaplapon eredetileg egy MT6329A végezte a töltés feladatát, de mivel ez BGA tokú, ezért nem tudom felhasználni. Helyette találtam elfogadható áron egy igen egyszerü MCP73833 nevü IC-t. Találtam hozza ezt a rajzot. A rajzon Li-Po akkut töltöttek vele. Ez az én Li-Ion akkumulátorommal kompatibilis-e? A 6.-odik lábára (PROG) mekkora ellenállást kell tegyek? Nekem 0.7142857142857143 Kohm jött ki az adatlap 17.-ik oldala szerint. Az eBay-es 1-2 dolcsis modulok sajnos nem férnek be a dobozzába és a világ eldőlne, ha nem tudnám a microUSB-s dugaszon 5V-al töltetni. A választ előre is köszönöm!
Keress egy pontosan 0.7142857142857143 kΩ ellenállást és azt kössed be. Más érték nem jó.
Ez most komoly? A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2017
Szia, igen, az, ha ennyi jött ki, hát tégy oda annyit, de vedd figyelembe az érték tűréseit is.
Ha 10-20 százalékkal nagyobb az az ellenállás, attól még nem dől össze a világ, legfeljebb pár perccel tovább tart a töltés.
Ha javasolhatom, inkább Microchip oldaláról srezz adatlapot, abban biztosan korrekt kapcsolás van.
Annyit számoltam, természetesen nem pont akkora ellenállásra gondoltam. Ne csináljunk belőle ekkora dolgot, az IC-t ahonnan veszem, ott van 715 ohmos ellenállás, ha oda az kell, akkor olyant teszek. Akkor jót számoltam, vagy valamit nem vettem figyelembe és nem jót számoltam? Ezzel meg volna oldva a töltés fele?
A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2017
Sziasztok!
Li-Ion töltővel (18650-re tervezték elvileg) lehet biztonságosan, az akksi tönkrevágása nélkül Lipo-t tölteni? Ebayes olcsó li-ion töltőről lenne szó, de a 18650-et szépen feltöltötte, teljes töltés után megállt a töltés (vagy csepptöltésbe váltott?). Ha ez segít, erről lenne szó: Link Lipo kapacitást nem tudok, nincs ráírva sajnos, csak az hogy 3.7V. A válaszokat előre is köszi!
Töltheted vele nyugodtan.
Bár egy kép azért nem ártott volna a Li-Po akkudról sem, méretekkel lehetőleg. Ha túl kicsi fizikai méretű, akkor nem árt a töltőáram csökkentése a programozó ellenállással... |
Bejelentkezés
Hirdetés |