Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Volt fénycsövesem, van LED-esem és HGLI-s jelenleg is. Mindegyik tökéletesen alkalmas a célra, nem ezen fog múlni. A hullámhosszra azért figyelj, de feltételezem, hogy ezzel tisztában vagy.
395-405nm között van az uv led többsége, ezzel nem lesz gond, de az adatlap úgy is nyilatkozik erről. Egyébként ha már volt dolgod mindhárommal egy rövid összefoglalást tudnál írni róluk? Konkrétan kell e pl. a led-eshez valami kompromisszumot kötni? Azt olvastam sokan pausz papírra nyomtatnak nem feltétlen kell a drága fóliára, főleg ha kis darabszámban kell, vagy prototípusnál azért olcsóbb (főleg, hogy még nekem is van vagy 100db). Az uv leddel is működik a pauszos megoldás? Van bármi hátránya a LEDnek?
Nincs lézer nyomtatóm, de van tintasugaras fotónyomtatóm bár csak sima nyomtatásra használom, de azt is olvastam, hogy a tintasugaras is van olyan jó mint a lézer vagy akár még jobb maszk is készíthető vele. Ez igaz? A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2018
A LED hátránya a pontszerű fényforrás. Viszonylag sok kell belőle és viszonylag távol kell elhelyezni az üveglaptól.
A pausz papír hátránya az írásvetítő fóliához képest, hogy nincs olyan éles kontraszt a nyomtatott és szabadon maradt terület között. Ettől függetlenül használható csak a megvilágítás időtartamát kell kikísérletezni. Igaz, ez utóbbit minden egyedileg készített gépnél meg kell csinálni. Írásvetítő fóliához, tapasztalatom szerint, a lézernyomtató jobb. Két különböző típusú fólia kell a két nyomtatóba de valamilyen oknál fogva a tintasugaras nyomat soha nem száradt meg nálam. Ráragadt a panelre, letépve itt-ott a lakkot. Ezt némi hintőporral bekkeltem ki annó, amíg, más okok miatt is, nem váltottam lézernyomtatóra.
Szia!
Idézet: „Azt olvastam sokan pausz papírra nyomtatnak nem feltétlen kell a drága fóliára” A pausznak vannak korlátai, mert a környező levegő páratartalmától függően elég jelentősen képes változtatni a méretét. Ez egy oldalas kisebb méretű NYÁK esetén nem okoz problémát, de kétoldalas esetén már adódhatnak gondok. Ezt leszámítva használható, csak arra figyelj, hogy a nyomat tükörben készüljön, így a festékes oldal fog a panel felé nézni az alávilágítás elkerülése érdekében. Természetesen a levilágítási időt egy próbacsíkkal be kell lőni optimálisra.
Néztem UV LED-es levilágítókat 5050-es SMD LED szalaggal és ott viszonylag kis távolságra volt a nyák a ledektől. Egyiknél 5cm másiknál 8cm-re volt a panel a ledektől, igaz elég sűrűn voltak a szalagok kb. egymást érték és el voltak tolva a sorok. Fénycsövesbe szerintem ennél csak nagyobb távolság kellene min 10, de inkább 15cm. Ez a UV-s LEd szalag 120°-ban sugároz, azért annyira nem pontszerű, gondolom én.
Elsődleges elvárásom az lenne, hogy minél kisebb legyen a levilágító, másodsorban pedig ne legyen túl nehéz. Fénycsöves ilyen szempontól kicsit macerásabb, leginkább a fojtók a probléma. Kétoldalas NYÁK-ot ritkán csinálok, de már csak kíváncsiságból is ki fogom próbálni a pausz papírt, csak előtte tisztázni akartam milyen levilágítót érdemes csinálni. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2018
Vegyél egy körmös lámpát 4000Ft -ért, azzal kb 20x20cm panelt le lehet világítani.
Nem nagy, és jobban jössz ki mintha magad tákolod össze.
Pedig egyetlen nagy teljesítményű (30-50W) LED-del távolabbról sokkal jobb lesz a levilágítás minősége, mert nincs semmi alávilágítás. Se alufólia, se több led nem kell, mind csak a reflexiót növeli. A hullámhossz azért érdekes, mert a positiv20 fotolakk kicsit máshol érzékeny, mint a dry fólia, úgyhogy középtartományt célszerű választani, ha mindkettő használva lesz. A csövest nem szerettem, azzal volt a legtöbb alávilágításom, kukázva lett. A LED és a HGLI nagyon jó minőséget ad, ha jó a film. A LED jóval kisebb tartományban sugároz, viszont nincs ózon, nagyfesz, stb. A HGLI előnye viszont pont a nagy UV átfogási tartomány.
Azért felesleges ragozni, mert szinte mindegy a fényforrás, mindenképp működni fog, de a minőség a levilágító filmen fog múlni. Ha meg már mindenképp rendelni kell valamit (pl. fotoplotteres filmet), akkor inkább az egész NYÁK-ot rendelem.
Persze, ha tökéletes a maszk akkor nem érdekes a dolog, de azt szerettem volna kideríteni, ha mégsem tökéletes a maszk vagy elmegy kategóriában van melyik levilágítónál lesz a legkisebb a hiba esélye.
Részben meg is válaszoltad, bár azt nem értem, hogy történhet alávilágítás. Ez azt jelenti, hogy a NYÁK és a maszk között fény éri a lakkot? Mert ezt rendes lefogatással el lehetne kerülni. Ha a maszk nem tökéletesen fekete akkor átvilágíthatja, de itt meg épp a túl erős fényerő okozza, ez a távolság növelésével jól korrigálható. Dry fóliát nem ismerem, az mennyire költséghatékony? Nem túl drága? Pl. a positiv 20 lakkhoz képest, bár az sem tudom egy ilyen lakk hány nyákra elég, de feltételezem elég sok A4 kijön felőle. A gyári lakkos kicsit drága nekem, legalább is amit HEstore-on néztem. Talán végső áramkörökhöz megéri, de prototípushoz nem, otthoni célokra pláne. Idézet: „Talán végső áramkörökhöz megéri” Végső áramkörök NYÁKját Kínában vagy Indiában kell gyártatni. Fillérekért.
Technikailag jól kivitelezni éppen az 1 x 30 - 50 W-os LED-et a legnehezebb.
Azt nem hiszem, hogy egy 30-50W led homogén megvilágítást csinál pl. A4 felületen (értelmes távolságban <20cm).
Másrészt annak jó meghajtást, hűtést csinálni... Marhára nem éri meg a vesződést.
Pontosan. Az 50W-os LED disszipál vagy 30-40W-ot, és a LED-et 40fokC fölé nem kellene engedni, ha hosszú életet akarunk neki. Ergo a bordát 20-30fokC-on kellene tartani! A normál bordák felmelegszenek 40-50fokC-ra, ventivel hűtve ekkor hatékony a hűtés (ugye 20-25fokC-os levegővel van a borda hűtve), a LED hátlapja a maga "rossz" hőátadásával meg 50-70fokC körül lesz. Hosszú távon nem jó megoldás szerintem se. Esetleg 4db 50W-os LED, és összesen 30-50W-tal hajtva, így már megoszlik a hő is rajtuk.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2018
Vagy sok kicsi led, akár hogy is számolom, a legkisebb helyigény ezzel a megoldással érhető el. Kb. 150db 0,2W led szorosan és szalagként egyszerű is a kivitelezés. Könnyű, kis helyigényű és mehet 12V-ról. Valószínűleg ezt építem meg. Fénycsőről azért mondanék le főleg, mert sok foglalat kell és előtét is kell jó pár. Rossz kompakt fénycső sincs itthon, hogy felhasználjam az elektronikáját.
Vagy fogod és vasalsz , és nem kell ennyi filózni .
Én evvel a "szörnyeteggel" 7 évig készítettem nyákokat mi...végén 3000Ft ért vettem az arcszolikat a vaterán ..
Köszönöm a sok tanácsot. Egyelőre az uv led beszerzés problémákba ütközött úgyhogy a fénycsöves megoldást sem vetem el, ha sikerül olcsón szereznem hozzávalókat, addig parkolópályára teszem.
Eddig egyébként vaslással csináltam műnyomó papírral, de nagyon körülményes, ha a nyák el van hajolva, de a nyomtatás is bonyolult, mert nincs nyomtatóm és ebben a kisvárosban nincs olyan nyomtató, ami vagy jó minőségben nyomtat vagy be tudja húzni a műnyomó papírt (vagy a kedves boltos hajlandó lenne beállítani a papír típusát, hogy működjön a dolog). Ezért is unom már a lézer nyomtatást műnyomóra, hőálló fóliára bezzeg tudnak nyomtatni.
Ha ennyire vacakolnak a papír milyensége miatt , akkor nyomtasd sima másoló papírra.Azzal is szépen lehet dolgozni.
"(vagy a kedves boltos hajlandó lenne beállítani a papír típusát, hogy működjön a dolog)" - ha be is állítja, attól függetlenül még be tud ragadni a fólia a nyomtatóba. Pontosan így jártam a legelső nyomtatáskor a vadiúj nyomtatómmal. Mégsem volt megfelelő a fólia a nyomtatómhoz. Cserébe összekarcoltam az egyik hengert, mikor szedtem ki a fóliát a nyomtatóból. Ez a henger nem a toner része, tehát amint kifogy a tonerem, veszek egy új nyomtatót, amit már nem teszek tönkre. Ha én lennék a boltos, a nyomtató 500eFt-ba kerül, a fizetésem 120eFt, és a nyomtatáson 5Ft nyeresége van a boltnak, akkor én sem engedném, hogy jöttment emberek speciális fóliákat dugdossanak a nyomtatóba...
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
Kicsit nehéz megtalálni mi lehet számodra a lényeg.
Építeni levilágítót, vagy azt használni.
Igen, de a személyes átvétel már nem. Azért egy arcszoli nem egy konkrét levilágító, ami zárt, nem akarom a szemem is megsütögetni. De az építés/átépítés részét megoldom ebbe nem kell, hogy belemenjünk, ez csak részlet kérdés.
A nyomtatásra visszatérve én műnyomó papírt írtam nem fóliát, az nem fog beragadni csak nem veszi fel egyik tálcából sem, mert vastagabb. Ezt inkább csak megjegyzésnek szántam nem akarom kitárgyalni a dolgot, de arra akartam utalni, hogy a beállított női boltos inkább nem nyúl semmihez, mintsem elolvassa vagy végignézze a beállításokat. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
Egy régi szekrénybe beteszed és arra az egy percre rácsukod az ajtót.
Üdv! Szintén nyák-hoz nyomtatás. Melyik papírtípusra állítsam a nyomtatót, mivel van vagy 6-7 választási lehetőség, hogy a legtöbb festéket adagolja. A sötét, nemtakarékos az alap. Samsung SCX4200-as a nyomtatóm.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |