Fórum témák
» Több friss téma |
Rendelkezésemre áll oszcilloszkóp. Ha kifejtenéd bővebben hogy mit kell megfigyelni,akkor rálesek.
Sok hibaforrást leírtak a kommentekben is, azt is, ami a megoldás volt a video feltevője esetében.
Vezérműtengely jeladó. De akkor esetemben miért nem ír ki hibakódot?
Link Itt nagyjából leírja mit kell figyelni. Hátha jelkimaradás van.
Szia! Nem ismerem Multech S vezérlést de szerintem ha nincs tárolt hibakód az rendszerint levegős probléma szokott lenni vagy olyan periféria aminek csak a tekercs vagy ellenállás értéke ellenőrződik le, működése nem vagy csak közvetve okozna bejegyzést a hibatárolóba. Az EGR szelep levakolása sok kellemetlenségtől kíméli meg a kocsi gazdáját. Ebben az esetben nem tudni, hogy a fő szelep esetleg nem e átereszt vagy a kapcsolószelep (mágnesszelep amit az ECU kapcsolgat megfelelő üzemállapotban), ami a főszelep (kipufogógáz nyitó) szervó szelepét szívogatja a rajta keresztül haladó szívó oldali vákuum csövön keresztül, ami a fojtószelep alatti légbeszívó oldalba csatlakozik. Próbáld meg a vékony vákuum csövet lehúzni a főszelepről és bedugni azt, hogy javul e a helyzet. Ezzel leellenőrizve az "egér" szelep. A másik eshetőség a motorhőfok érzékelő ami a nem megfelelő értéke miatt túldúsít amit a vezérlő nem tud a gázpedál által "kért" értéken tartani. Persze erre már kellene valami hibakódnak is megjelenni, mert ha más nem is de a lambda biztosan tenne megjegyzést. Egy komolyabb Opcom-ra kellene rádugni a gépet, talán az mutatna valamit amin el lehetne indulni a hibakeresésben. A vezérmű tengely jeladó hiba, még ha az időszakos vagy hibás jelalak végett is de tenne megjegyzést a hibatárolóba. Persze az idő elteltével elöregednek ezek az érzékelők és hibás lehet a jelalak.
Sziasztok!
Astra 1.7 2004. 17 DTH motor .270.000km. .Hibakód nincs, uj akku, uj öninditó., motort intenziven hajtja, de általában nagyon sokáig kell öninditózni.egy öninditó már kifeszült a sok tekertetéstől. Mi lehet a probléma? Opcom van. Köszönöm a segitséget!
Tank szivattyú,szállít eleget?Én már kínlódtam ilyen hibával.
Valami ellenörzési mód erre?? Pl, ha volna referencia érték egy idevágó nyomás stb értékre????
Ha beindítottad a motort és utána újraindítod pár percen belül, akkor egyből indul vagy akkor is szenvedős? Engem az üzemanyagszűrő szivatott. Csere után volt amikor 15öt is tekert, mire beindult. Ha leállítottam fél órán belül pöccre indult, de hosszabb állás után kezdte megint. Visszatettem a régit, azzal semmi gond.
Méregettem. Ezt kaptam.
A vezérmű tengely jeladó megkapja a + 5 Voltot. A főtengely jeladó viszont +2,6 Voltot kap az ecu-tól. Ez normális? Kábel rendben a vezérlőig kimérve. Pörögni pörög a motor,csak nem egyenletes az alapjárat. Meg indításkor megkapja egy pillanatra és elalszik. Újra indítás és megy. Üzemanyag rendszer rendbe van téve. Hibakód nincs.
Ilyen élőben:Bővebben: Link
Sziasztok !
Tigra B 2005. 1.4XEP. Hardtop kinyitás után nem zárható többé! Mi lehet a probléma? Hardtop le lett engedve ---- becsukni azonban már nem lehet., záráskor semmi sem történik, csak hibajelző (?) csipogás van amig a zárókapcsolót nyomom., csomagtartó müködtetés rendben, bizitk jók, hibakód nincs, Opcommal nézve, gyakorlatilag a tetömozgatás egyáltalán nem volt használatban idáig.., csak vevöjelöltnek be lett mutatva.., hiba volt ---- mert nyitott állapotban van azóta.., Sürgös volna egy jó kis segitség.
Csak egy ma megtörtént " hasonló" eseményt irok le.., sugalmazást kihagyva.., Wagon R+.., kb ugyanazokat az értékeket produkálta mindkét szenzor.., tehát látszolag jónak is lehet minösiteni öket stb-stb...,
A sikeres megoldás mégis mindkét szenzor egyidejü cseréje volt....,
Sziasztok!
Egy 2002-es G Astra-n irányjelző problémám adódott. Egy jobbra indexnél feltűnt a gyors villogás a műszerfalon és természetesen a gyors kattogó hang is. Gondoltam izzó. Az érdekes, hogy sem a jobb első lámában lévő, sem pedig a jobb sárvédőn lévő nem működik. A jobb hátsó villog. Az izzókat cseréltem, de nem javult meg. Foglalatok tiszták. Merre kellene elindulni?
Szia! Egy próbalámpával meg kelllene nézni, hogy a foglalathoz menő vezetékeken nincs-e szakadás. A próbalámpa egyik vezetékét az akku negativjára, a másikat a foglalat középső érintkezőjére téve, felkapcsolt irányjelzőnél ha próbalámpa villog, akkor a foglalat nem kap testet. Ha igy sem villog, akkor a kapcsolt vezeték lehet szakadt. Akkor ki kell varázsolni a korbácsból megkeresni a szakadást. A foglalat testelését ellenőrizni pedig az akku pozitiv - próbalámpa - foglalat testérintkező viszonylattal lehet. Sikeres javítást !
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2019
Érdekes.
Amúgy a 2 jeladó jele jó ponton metszi egymást esetemben?
Szia,
Szerintem relé beégés,előfordul a típusnál. A biztitábla felső részén van egy sor kis méretű sárga relé,sajnos már nem emlékszem pontosan melyik,de ha működteted az irányjelzőt,megtapintod és érzed melyik kattog. Esetleg érdemes segítséggel ellenőrizni a hátsó lámpatestek működését. Egy test szakadás hátul okozhat problémát.
Szia!
A foglalatokhoz egy barna és egy fekete/zöld csíkos vezeték megy. A jobb hátsó lámpának csatlakozójában is megtalálható. Ha ott bekötök egy 21W-os izzót, akkor normál sebességgel villog az index.
Ráakadtam egy Orosz oldalon a motorom helyes diagramjára. Úgy nézem a főtengely jeladó jele 2 beosztással késik a vezérműéhez képest. Ez lehet 1 fog a vezérszijon?
Szia!
A tűzfalon van egy nagy csatlakozó (elméletileg az X2), ott volt érintkezési hiba.
Sziasztok!
Igaz, itt nem konkrét hibáról van szó, hanem szeretnék kérdezni a hozzáértő uraktól, X14XE Astra G ECU ügyben. Cserélni szeretném, de pár dolgot nem tudok.... 1. kell e cserélnem az "imó" dolgokat is az ECU-val? -bár az imónak nincs baja. 2. mit jelent pontosan, hogy nullázott (resetelt) az ECU és taníttatni kell az autóhoz? 3. miért van pinkód az ECU-hoz? -és hogyan írom be? ODB-n keresztül? 4. milyet vegyek, ami csak simán ki lett szedve, vagy nullázottat? Előre is köszönöm szépen a segítségeket! (ilyennel még pont nem volt dolgom, és nem szeretném teljesen kinyírni az autót)
Kapd le a burkolatot és a hosszbordás szíj tárcsát. Nézd meg a jelöléseket, ha minden a helyén van, akkor nem ugrott át a vezérlés. Utoljára Agilát javítottunk vezérlés ugrással, de ott már be sem indult. Csak egy fogat ugrott.
Pár napja néztem. Tökéletesen a helyén van. Kapott új főtengely,vezérműtengely jeladókat.
Fojtószelepház makulátlan. Egér lezárva (már rég óta). Alapjárati motor tavaly lett cserélve,akkor is és azóta is remeg. Használható csak idegesítő. Lambda szondára dobál ki hibát, O2 sensor open circuit not present. Kivettem,mértem rajta feszültséget melegítés közben. 0,6 Voltig ment föl. Vezeték rendben van. A vezérlőből 450mV jön kifele a szonda felé. Ez lehet ludas alapjáraton való remegésre.? Benzin és gáz üzemben is csinálja.
Üdvözlet Mesterek ! Segítséget szeretnék kérni ! Igaz nem Opel de ez is Német gyártmány. Van egy 1991-es Audi 80-as 1.8 S B3 motorkód JN (Mono -jetronik ) autóm,és érdekes problémával találkoztam. Az autó hidegen és melegen is jól indul,hidegen megy rendesen de ahogy bemelegszik és eléri a 80 fokot, elkezd rángatni, ugrálni mint a bakkecske, alig vánszorog mintha nem lenne valami, gyújtás vagy üzemanyagellátás . Ha hűl egy kicsit megint jól működik, és 80 fokos motornál megint rájön a betegség. Mi lehet a baj ?
Ha volt alapjárati motor cserélve, érdemes arra is gyanakodni. Én már ilyeneket csak bontóból veszek. EGR-t cseréltem, a zsír új szeleppel 700km-t futott az autó. Azóta bontott van benne és túl van a +30ezren. Ezek az után gyártott dolgok néha tudnak csodákat művelni pl a lambda sznda valamiért nekem 2500-on tartotta a fordulatot és nem szabályzott. Egyébként egy másik fórumon osztottam meg a tapasztalatomat ezzel kapcsolatban. Mennyit bírt ki az utángyártott alkatrész és mennyit amit a bontóból hoztam. esetleg a kartergáz visszavezető csövet is nézd meg, nincs e eltömődve.
EGR-t én is bontottat raktam,mert a régin megszakadt a grafit vezető sáv és nem érzékelte a pozíciót. Azóta köszöni szépen jól van. Fent van hogy ne keresse a vezérlő,de le van zárva. Karter is ki van vezetve,helye szívóoldalon lezárva. Előző tulajtól így került hozzám. Ma kell hogy érkezzen a lambda majd meglátom mire veret.
Hogy érted hogy 2500-on tartotta a lambda a fordulatot? Ő kell hogy szabályozzon?
Megtudom erősíteni, hogy az utángyártott mennyire gyenge minőség talán mindenből. F Astránál kellett trafót cserélni. Utána 90km/h felett kihagyott a gyújtás. Belekerült egy bontott trafó, és attól fogva nem volt baja.
Bizonyos szinten igen ő is beleszól. Ugye a keverék arányt a végtermékből figyeli, teljesül-e optimális égés. Ha fárad a lambda, akkor csúszik a jel és az ECU igyekszik egy gyárilag középértéket automatikusan beállítani, és a fals lambda értéket kizárni. Itt jön az a rész, hogy multiméterrel fölösleges lambdát mérni, szkóppal kell. Ha valami nem oké a lambdán, akkor ugye CHECK lámpával szokta is jelezni. Ez valami után gyártott szonda volt, és ő úgy érezte, hogy nem oké a keverék így túldúsított. Az alapjáratot kb. 2500-on hagyta menet közben, de voltak pillanatok amikor a mutató 500 és 2500 között lengedezett. 500-nál már remegett az autó, mint aki fulladni akart. Ugye ezt menet közben néztük élő adattal is. Nem hagyta a lambda hogy az ECU közbe szóljon. Végül egy audiból bontott Bosch szondát kapott, amivel mai napig jól működik és keveset is fogyaszt De mondom amiket vettem és után gyártott volt, szinte minden a kukában landolt rövid időn belül.
Kedvencem a termosztát volt. 92 fokos (papír szerint), ami 72 fokig rendesen dolgozott. Ugye élő adattal is látszott, hogy addig ugrásszerűen szalad a hőfok, utána az üzemi hőmérséklet eléréséhez már hosszú idő kellett. Télen ez volt 10-15km is. Kiszedtem és egy gyárival elkezdtem forralni. A képen a pirossal a gyári, a másik után gyártott. A hőfok közel 90 fok. A különbség pedig szemmel látható. Esetleg hogy a lambda hibát kizárd, húzd le a lambdát és úgy indítsd be az autót. Ha ő a hunyó akkor ECU értékkel nem szabad hoznia a hibát. Jótanács, beépítés előtt a szondán a menetet finoman kend be hőálló zsírral. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2019
Érdekes dolgok vannak. Nekem bejött a termosztát csere. Tavaly télen kapott újat,azóta 90-95 fokon tartja a motort.
Tegnap kicseréltem a lambdát. Ma lesz utam,meglátom hogyan viselkedik. Egyedül a lambdára dobott ki hibakódot,meg ki-ki gyulladt a sárga lámpa. Megvolt kenve zsírral gyárilag. A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |