Fórum témák
» Több friss téma |
Nyest riasztót szoktak még tenni a motorrérbe,de nyilván észrevetted volna az akkun a táp vezetékét...
A javítási útmutató azt írja lehet indító motor is, illetve gyújtás modul, ezek vannak direktbe az akksin. Furcsa hogy a kapcsolási rajzon viszont biztosítva van. Azért kiszedem, megnézem.
Szia én elsősorban a computert kötném le és mérnék utána.Akku le,computer csatlakozó ki aztán akku vissza és mérés,a mérés után,akku le, computer vissza .
Üdv! Kíváncsiságból megmértem. Nekem ugyan ilyen motoros asztrám van csak F-ben. Az akku 6-7 éves!! 54 Ah. 12,6 Volt indítás előtt. 50mA-t eszik üresben.
Hatalmas köszönet én is kb 50mA-t vadászok merre folyik el.
Buta kérdés,kesztyűtartó világítás lekapcsol?
Nekem is volt F Astrám,utólagos ultrahangos riasztóval együtt volt 25-30mA.
Georgee jól látja,hogyan is kell áramfelvételt mérni. A mai autóknak a lezárt állapot a nyugalmi állapot,innen indul típustól függően,általában több lépcsőben az elektronikák "elaltatása". Valamelyik elalszik pár perc után,de pl.BMW-nek 45 perc a teljes elalvás zárástól számítva. A használat gyakorisága sorsdöntő egy akkumulátornak. Mindennapos használat mellett simán kibírhatják a 4-5-6 évet,míg egy héten egyszer 10 percre beindított autóban...hát ezt tudjátok.
Utcán parkolsz?
Mert én a szüleim autójában úgy oldottam meg,hogy vettem szintentartásra is alkalmas töltőt,és folyamatosan rajta van. Szivargyújtó aljzat állandóra,dugó a töltő végére és kész. Akármennyi idő után is indul. Utcára alternatív megoldás lehet a megfelelő áramú napelem(drága) ugyanezzel a módszerrel. Persze hetek óta ki sem sütött a nap...
Ez napelemes töltő beindította a fantáziámat. Ahogy nézem, nem is olyan drága. Egy sima akkutöltő árából meglenne a szinten tartó töltő (2-5W). Ráadásul, nem kellene napokig keresni, hogy hol folyik el a 110mA? Nem mindegy?
Egy gondolat bánt engem: Hogy lehet úgy elhelyezni, hogy reggeltől estig (magára hagyva) soha ne alakuljon ki hot spot?
Igazán nincs mit. Az akkut meg tölteni kell! Mind 1 hogy a generátor tölti hajtás közben,vagy töltővel akár napelemmel,lényeg hogy töltve legyen rendszeresen. Megsúgom azért mikor a mínuszok voltak téli ünnepek nagy szabadság,otthoni pihenés,én is fölraktam egy-egy éjszakára tölteni. Nem árt neki. Ha rendesen lenne hajtva a kocsi,meg sem érezné azt a 100mA-t.
Hát igen. Használni kell mert állásban tönkremegy az akku. Nálam megy napi szinten 20 km munkába + délutáni munka erre arra.. Ismerősömék Puntója szintén ette az aksikat persze nem is volt hajtva talán hetente szükség szerint. Vettek egy töltőt és töltögetik. Azóta nincs gondjuk vele.
A kesztyű tartóba nincs világításom (eltörött a zsanér és lekötöttem), de a gyújtás levétele után levan áramtalanítva. A beltért a motortéri biztosítéktábla lekötésével teljesen le áramtalanítottam. A fogyasztás megmaradt. Így már csak az indító motor van benne a pakliban. Hétvégén a kocsi alá fekszek és megnézem, hátha sérült a kábel, vagy olajfolyás van ami vezeti az áramot (bár annak nem szabadna éveken át hasonlót csinálnia)
Esetleg a kefepor belekerülhet olyan helyre, ahol kapcsolatba tud kerülni a 12V-al.
Igen, de többünknek (évjárattól és típusváltozattól függetlenül) ez a 110mA környéke mérhető. A kefepor szélesebb eloszlású nyugalmi áramot produkálna különböző járműveken.
Indítómotor semmiképp sem tud semmit sem fogyasztani,hisz amig a behúzómágnes nem húz be addig nincs feszültség a motoron. És amig nem tekerjük a kulcsot indító állásba addig a szolenoidon sincs fesz.
De az akku pozitív sarka rá van kötve. Ha a behúzótekercs végén lávő "kapcsoló" van teli kefeporral, az vezethet. De ez csak egy tipp.
El van elég rendesen választva a mechanika az elektromos tértől.
Mellékeltem a kapcsolási rajzot. Az akku pozitív pólusára két vastag kábel megy, az egyik a motortéri biztosítékok felé, ami tovább megy a beltéri biztosítékok felé, a másik az indító motor felé. Ha az akkuról lekötöm a motortéri biztosítékokat, akkor már csak az indító motor marad a körben, mert megmarad az áram szivárgás. Azt is megmerem kockáztatni, hogy az indító motor csatlakozóin van valami szennyeződés, olajfolyás vagy bármi ami vezethet, vagy a vezeték sérült. Holnap többet tudok mondani. A gépkönyv azt írja, hogy lehet az indító motor is a szivárgás oka. Vagy a gyújtás kapcsoló is.
Köszönöm a segítségeteket. A probléma megoldódott az áramszivárgással kapcsolatban. A multiméter érezte úgy, hogy az áram felvétel mellé neki még feltétlen szükséges hozzá adni 50mA-t. Vettem egy másik multimétert, azzal mérve már csak ~50mA az áramfelvétel. Másik érdekesség, indítás után alapjáraton ~13.9V-ot mérek az akksi pólusain, ha a lámpákat is felkapcsolom és alapjáraton ketyeg a motor. Gondolom jó a generátor. Megtettem 60kilométert és újra rámértem alapjárat mellett (motort nem állítottam le, lámpa továbbra is világít). 12.9-13,2V-ra esett le a töltő feszültség, ami magasabb fordulat mellett sem nagyon akar felmászni. Kérdés az lenne, a feszültségszabályzót hogy tudom kimérni, hogy megfelelően működik? Tegnap kimértem a diódahídat, segéddiódák szintén, és szénkefe akku (nem mai darab volt ráfért a csere) tegnap lett cserélve. A leírt jelenséget már eljátszotta kefe és akku csere előtt is. Viszont ez a probléma még fennáll. Opcommal és multiméterrel is kevés a feszültség, kivéve induláskor.
50mA fogyasztással 1.2Ah a napi fogyasztás. 55Ah-s aksi ideális esetben 45 nap alatt merülne le teljesen. Vannak egyéb tényezők is (hidegben történő kapacitáscsökkenés, önkisülés, stb). Valószínűleg egy hónap alatt magától lemerül, de már talán két hét után sem indulna el vele. Túl gyorsnak tűnik. Néha 1-2 hétig áll az autóm hideg garázsban, utána is pöccre indul. Nálam a feszültség indítás után 14.4V (felkapcsolt tompított fényszórókkal), hidegben 14.5-14.6V, de volt már 14.7V is. Menet közben, esetleg egyéb fogyasztókat is bekapcsolva csökken. Ha megállok, 14.3-4V körülire áll be meleg motornál. Szerintem kicsit alacsony feszültséget ad a feszültségszabályozód. Jobb menet közben mérni (nálam a BC méri).
Tegnap autópályán is néztük opcommal élő adatban, ugye ott már nagyobb a fordulat. Ott is 13.7 volt a maximum. Csak a tompított volt bekapcsolva. Se rádió se semmi fölösleges fogyasztó. Ez viszont szerintem elég karcsú és ha a rádiót esetleg ülésfűtést is rákapcsolom, akkor meg már csak 12.5volt. Fesz szabályzót ha esetleg lekapom, akkor azt hogy tudom kimérni? Mert találtam egy cikket a vezérlő méréséről, de azzal kezdte a külső táp +ot kösd a vezérlő testre (elég érdekesen hangzik) kinyírni meg nem akarom. Így ezzel nem nagyon mertem tovább foglalkozni. Nekem a sokáig áll az autó a garázsban dologgal nincs probléma, mert napi szinten használom. Utoljára is csak azért állt mert elmentünk nélküle nyaralni.
Menet közben nálam is kisebb a feszültség. Emlékezetből nem tudok pontos adatokat. Azért írtam, hogy álló helyzetben (meleg motorral) 14.3-4V körüli (bekapcsolt tompított fényszóróval). Úgy tudom állíthatónak kellene lennie a feszültségszabályozónak. Nem lehet csak annyi a baja, hogy be kellene állítani?
Üdv!
Azt is vegyük figyelembe,hogy milyen autóban mérjük ezeket a töltőfeszültségeket. Az Opel is alkalmazza az energia management-et talán az Insigniától számítva. Ebben első ránézésre is észrevehetők a lakatfogók az akku mellett. J Astrában(azokban a felszereltséggel amelyekkel találkoztam) pedig biztosan működik ilyen rendszer. Méri a be-és kifolyó áramokat,idejét. Ha úgy dönt,hogy az akku töltöttsége megfelelő,akár autópályán,fordulaton is előfordulhat hogy lekapcsolja a generátort,hogy ne terhelje a motort,így az akár 12-13 V közé is visszatérhet a feszültség. Mindenki próbál zöldülni. Örülök hogy megoldódott a rejtély.
Ez durva. Erre a megoldásra nem számítottam.
Kimaradt a beszélgetésből, hogy mindkettőnknek G Astra-ja van.
Időközben rámértem a generátorra direktbe. 14.4 volt az akksinál már esik, tegnap már 12.6V-ot mértem. Az akksi test kábel a ludas. Viszont mivel az ECU a motorra van szerelve valószínűleg ott is kapja a testet, így ő azt látja a helyén van a töltő feszültség (opcom élő adat). Ezek a feszültség szabályzók egyébként már nem állíthatóak. A test kábelt mozgatva az akksin is megjelenik a töltőfeszültség. Valószínűleg ezért is döglöttek az akksik, mert alultöltöttek voltak. ugyanez a hiba
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2019
Ha nem cserélek multimétert akkor most is a biztosítékokat cserélgetném. A labortápon teszteltem a multimétert, az buktatta le.
Érdekes hiba. A feszültségszabályozód legalább megfelelő feszültséget ad.
Ha azt nézzük hogy van nap amikor 12-szer is indítva van az autó és 20 éves, akkor érthető, hogy elvan öregedve a kábel.
Üdv!
Szép munka! Kíváncsi lennék,ha kiveszed a régi vezetéket,ellenállás mérővel mérhető-e rajta valami... Olyat már sokszor láttam,hogy szemes saru és a kivezetés felülete közt képződik átmeneti ellenállás,de hogy egy combos vezeték ellenállás legyen,még nem. Tapasztalatnak kiváló eset. Munkasikereket! |
Bejelentkezés
Hirdetés |