Fórum témák
» Több friss téma |
Oké.
Már látom, hogy 1 kHz alatt nem nagyon tudok mérni. Viszont itt már a szemem sem látja a ledek állapotát. De akkor hol és milyen tartományban érdemes szkópot használni? Mi van, ha nem tudom a mérendő jel frekvenciáját?
Az a gyanúm, hogy az a freki több, mint 0,014kHz, ezért a szemed már nem érzékeli a LED-ek villogását.A szkóppal pont a frekvenciát lehet elég jól mérni-a Time/div.-el (pl.1msec.-től kezdve)próbálj lehetőleg 1(max.2) periódust a vizsz. tengelyre tenni(AC üzemmódban-időnyújtás nélkül), így megvan a periódusidő.Ez a gép kell,hogy 1kHz(azaz 1msec.) alatt is működjön.
Szia
Elöször próbáld meg a szkóp saját teszt generátorán beállitani ,megállitani a jelet és utána már bátrabban fogod használni és jobban tisztában leszel kezelöszervek müködésével
A saját generátorán megáll a jel. "cal OUT 1V 1kHz"
Még gyanakszom a mérőfejre is mert kicsit régi és hackelt. Nem tudom, hogy 1:1 vagy 10:1 fej. Kapcsoló nincs rajta. Gondolom ilyen alacsony frekin 1:1 fej kell. Van rajt egy nyomógomb "ref" felirattal. Nem tudom, hogy ez mire jó. :no: Egy biztos, ha kb. 1 kHz felett mérek akkor kapok álló képet. Alatta csak max. vibrál a kép, de nem látható szépen. Tudom, hogy én vagyok a béna ezért kérek segítséget.
A cal. nemcsak az1V feszejre meg a frekvenciára, vonatkozik, hanem a jelalakra is! A mérőfejek ált. csak az 1:10 osztású állásban kompenzálhatók. 1kHz-es négyszögjel jelalakvizsgálata csak kompenzált osztóval végezhető. Ha AC-csatoltan is vibrál 1kHz alatti frekin, akkor lehet, hogy trigger, (és)vagy visszafutáshiba van.Lehet, hogy a "ref" pont az osztást végzi?-erről ellenállásméréssel meg lehet győződni.
Üdv!
Van egy kb. 5000 éves szkópom, csak az a baj, hogy nem tudom működik-e. Bekapcsolásnál magas sípoló hangot hallat folyamatosan (anyukám telefontöltője is pont ilyen ![]() A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e segíteni, hogy kiderüljön hogy jó-e avagy sem. (egy régi orosz gép, ha segít, akkor majd rakok fel képet)
Én már 1x leizzadtam egy orosz géppel. :yes:
Milyen szkópról van szó?
Németül tudó szakik segítségét kérem.
Van pár poti a szkópon amikről nem igazán értem, hogy mik: Niveau der Auslösung Kanal A Auslöseniveau "A u B" Auslöseniveau Kanal B Auslöseniveau - Grobregelung Stabilitat der Auslösung Arbeitspunkt des verstarkers X A másik 6 poti az megfejthető volt számomra is. Kérem segítsetek, hogy mi is jelentenek ezek.
A csatorna trigger-szintje
A és B triggerszint B csatorna trigger-szintje Triggerszint - egyenirányítva Triggerszint stabilitása X - erősítők munkapontja Én ezekre jutottam, nem biztos, hogy 100 %-osak a fordítások. Idézet: helyett inkább Triggerszint durva szabályozás. A többi stimmt. „Triggerszint - egyenirányítva”
Köszönöm a rajzot. Sajnos nem lettem okosabb, fogalmam sincs, hogy mit kezdjek vele, egyáltalán hol keressek hibát... :no:
Kezdő lévén nem biztos, hogy tudok segíteni, de...
Nálam az mindenképpen hatott, hogy kicseréltem a puffer kondikat és kipucoltam a potmétereket. A hibát végül úgy találtam, hogy volt 1-2 gyanús égésnyom a panel alján. Kivettem az alkatrészeket, kimértem őket és ami rossz volt cseréltem. Talán az egyik nehézség az volt, hogy a rég orosz alkatrészek helyett egxenértékű alkatrészt tegyek. Ha meg van az a zöld pont és az időosztót állítod nem történik semmi? Trigger szintre sem reagál? "nálam itt volt a gond" Persze kapcsolási rajz nélkül nincs esélyed.
Gondolom ha lenne egy másik oszcilloszkópom (és tudnám használni, mert ez azért lenne, hogy megtanuljam) akkor könnyen meglenne a hiba...
El kell indulni logikusan a javításban. Elindulsz a 230V-os csatlakozótól, és méregetni kell. Megnézed megkapja-e a 230V-ot, leellenőrzöd a trafót. Mondjuk valószívű nálad nem itt a gond. Rajz alapján mérd le a tápfeszültség értékeket a tápegység kimenetén. Ha valamelyik hiányzik, már van kiindulási alap.
Én is így kezdtem neki.
Most ott tartok, hogy ma végzek a 2 csatornás szkópommal. Sokkal könnyebb volt hibát keresni, hogy átestem az első kínlódáson. Persze nem nagy dolgokról beszélek. Szerencsére csak apróbb hibákat kellett javítani. De valóban indulj el a táp oldalról. Bekapcsolás után hagyd kb. 20 percet melegedni (mert orosz ![]()
Azt mondjátok, hogy egy egyszerű multiméter segítene rajtam?
![]()
Ne haragudj, azért írtam ide, mert nem gondoltam, hogy javítani kell, azt hittem én vagyok béna...
Megnézegettem az alkatrészeket, de nem lehet mérni rajtuk semmit. szerintem be vannak kenve valami szigetelőanyaggal...
![]()
Szia!
Nekem egy eggyel nagyobb gépem /is / van ,egy C1-68. Nagyobb a képernyője,de egyébként ugyanez. Ha csak egy pontot látsz,akkor a külső eltérítésre van kapcsolva. Az időalap állító kapcsoló mellett a billenőkapcsoló. Azt állítsd át lefelé. Utána a jobb alsó kapcsoló alól adj jelet a bemenetre,ez azt hiszem 0,2 V és 2 kHZ. Ha nem látsz jelet,akkor a "ctab" feliratú poti eltekerve be fog jönni. Nekem általában jobbra kitolódva jön be. A "cynhronizacija" kapcsoló sincs jó helyen,azt állítsd a "Bnytr" állásba ,és a mellete lévő potival próbáld meg beállítania szinkront.Ne ugorj neki rögtön a javításnak! A fütyülés az enyémből is jön.Szerintem az csak zavaró,de talán normális. István
Ezen nézd meg a kapcsolók állását,ebből el tudsz indulni a sajátodon is.Először alaposan ki kell próbálni,aztán belenyúlni.Az oszcilloszkóp javítás nem egyszerű dolog.Nekem van 4 db,ebből kettő /EMG/ legeltet folyamatosan,a másik kettő orosz,azokat működőképesen vettem.
Függőleges vonalakat már sikerült kihozni
![]()
A függőleges vonal a kikapcsolt vízszintes eltérítés miatt van.A kapcsolót az időalap tekerője mellett kapcsold át,és ha bemeneti jel nélkül tekergeted a "ctab" potit,be kell ugrania a vízszintes csíknak.A fényerőt vedd feljebb kicsit.
Szia!
Csak nem most pattintottad portásképűtől? ![]()
[OFF]Milyen portásképŰ?
![]() ![]()
Sajnos a "ctab" potit akármerre tekerem, nem történik semmi...
Oké, én voltam béna
![]() ![]()
Sziasztok!
Tudna nekem valaki egy user manualt-t adni C1-94 típusú szovjet szkópomhoz? Előre is köszi! |
Bejelentkezés
Hirdetés |