Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sztereó DAC
Témaindító: meszattila, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Kösz!
Hétvégére tervezem én is a beüzemelést, feltéve hogy kapok minden alkatrészt.
Azért nem árt kimérni műszerrel azokat a részeket amik nagyon közel vannak egymáshoz! Szoktam nagyítóval is mustrálni ezeket a részeket mielőtt beültetem az alkatrészeket.Van ,hogy szabad szemmel nem látom meg a hibát.És tapasztalataim alapján jobb egy kicsivel több időt szánni erre a dologra, mit a hibakeresésre 3 szor annyit. Annyit még fogok javítani a panelemen, hogy a digitális azonos feszültségű tápokat összekötöm. De a testeket semmi képpen nem.A tápegység terve is készülget már.
Persze, az összes panelt mindig átméricskélem. Még nem tettem meg, de beültetés előtt meg lesz.
Én mindig úgy gondoltam, hogy a digitális fokozat kevésbé fontos mint az analóg! És az LC szűrős IP filtert gondolom a legjobbnak.Bár én kezdő vagyok e téren. Azt gondolom, hogy erősen túlmintavételezve van ,és a diigtális jel sokkal jobban torzulat mint egy analóg.Töltöttem le rajzokat is.Majd szemecskézek közöttük.
Na akkor nem csak én vagyok ezzel így! A legutolsó alkotásomban 6 hibát találtam mikroszkóppal.Pedig olyan szépre sikerült a nyák.Te hogyan forrasztod be a procikat? Egyesével, vagy egyszerre az egyik oldalt? Használsz földelést a beültetésnél? Vagy csak elővigyázatosan doldozol? Ragasztásos technikával próbálkoztál már?
Én leöntöm a panelt gyantával, felónozom a csíkokat, és végighúzom a lábakon a tiszta pákahegyet. Eddig bevált.
Amúgy pont az előbb akartam felforrasztani a két ic-t, de mire beforrasztottam a DIR-t, feltűnt, hogy leválig a rézfólia.. Nem csak a nyák kuka, de az ic-t sem sikerült leforrasztani..
Legbiztosabb módszer az smd forrasztópaszta , mindig beválik és tökéletes a forrasztás.
Hát kérem, nekem egy ezer forintos sal pákám van, amibe belecsiszoltam egy weller hegyet, és ezzel is sikerül az ssop28. Alámart a vasklorid a réznek, csak az volt a probléma... Az viszont elég nagy.
Na sikerült marnom egy jó panelt, be is ültettem, meg kéne csinálnom még a buffer fokozatot, és a tápot.
Megszólalt! A hang az valami iszonyú torz, talán tiszta négyszögjel, gondolom ez a szedett-vetett levegőbe összedobott buffer fokozat érdeme. Megpróbálok rajzolni egy panelt hozzá, ha nem jön össze, akkor hétfőn vasalok.
Na az már fél siker ,ha megszólalt.
Holnapra talán én is kész leszek.Most vasalok...
Meg is terveztem a buffer panelját, kicsit össze van nyomva, mert pont van egy ekkora darab hulladék nyákom.
NE 5532 lesz benne, vagy OPA 1642.
Én kettőt terveztem.Egy cserélhető bufferfokozatosat (csatijait kivezettem egy porthoz) mert majd ki akarom próbálni amit a Gábor belinkelt M.L-t is meg mást is.
A másik amit most építek az a gyári ajánlás, én 1db OPA4134 és1db OPA 2134-et teszek bele.
Nem lehet, hogy a +- tápfesz hiánya miatt van ilyen ótvar hangja? Van egy trafóm, ami középleágazásos, megkeresem, hátha jó ide.
Idézet: „Nem lehet, hogy a +- tápfesz hiánya miatt van ilyen ótvar hangja?” Ezt most,hogy érted?Úgy ,hogy a buffernek kevés feszejt adtál?
Sima 12 voltot kapott. A kapcsolásban +-6v-ot kap.
Az biztos nem jó úgy, ha szimpla tápot adtál neki szimmetrikus helyett.
Csinálj hozzá mesterséges telepközéppontot. Akkor jó lesz. Két elektrolit kondit sorba kötsz, a két vége a 12V, a közepe meg a test. Esetleg egy-egy ellenállást párhuzamosan a kondikkal, beállítva rajta 100mA-t.
Ha sikerül beszerezni a ML-hez az alkatrészeket engem is érdekelne a beszerzési forrás! Egy részét találtam csak meg, de azok is 1500ft/db- os áron.Ebből 16db a 4 garnitúrára elgondolkoztató.
Már elkészült hozzá +-15V táp, csak kipróbálni nem tudtam még.
Farnell-nál van minden.
Kivétel azt az" EL 2020" jelű m.e.-t, életembe nem hallottam még róla.Mi az te tudod? De tényleg baromi drágák, úgyhogy ha külföldön járok akkor megveszem inkább ott, így ugrik a posta.
Nem találkoztam vele még. De az egyik drága tranyó helyettesíthető egy 8ft-os BC-vel.Persze jóval nagyobb zajjal! Én lehet ,hogy azzal építem meg kezdetben. És az eredményektől függően cserélem.
Délután még szólt valamennyire nálam, Megcsináltam az opának a szimmetrikus feszt, behánytam a leendő dobozba, bekapcsolásnál világít az error led, sistergés a kimeneten. SW láb földre kötve. Ha leveszem a földről, akkor sípol. Az eredeti tápot visszarakva ugyanez, zenénél a sistergés átvált recsegésre.. 44khz-n ufózajokat fog, fölötte sistereg. Adtam neki egy kis ESD-t, vagy meghalt az opa? Ha kikapcoslom, és kisülnek a pufferek, akkor átvált a kimenet földhurok szerű búgásba. Kezd nagyon fárasztó lenni ez a project..
Levettem róla a buffert, így is error led.. Átforrasztottam az egészet, de semmi.
Szia.
Alighanem én is feladom.Kifogott rajtam.Most már harmadszorra nem jött össze.Nekem meg sem szólalt! Valamit szerintem félreértelmezek vagy nem tudom. Azt hiszem megvárom amíg feltesz valaki ide egy értelmes és működőképes kapcsolást mert én magamtól ezt nem tudom megcsinálni,pedig nagyon szerettem volna. Elkeserítő mert már nagyon sok nyákot terveztem és mind működött elsőre. Vagy megkérek valakit,hogy nézze át a nyákomat.
Én átnyergeltem USB frontra. Annak elsőre kell működnie. Aztán ha rám jön az önkínzási hajlamom akkor foglalkozok majd ezzel.
Én megnézem a nyákodat szívesen csak jpg formátumot kérek , vagy az alábbi (Proteus, Diptrace, Altium Designer) fájlok egyikét.
Köszönöm,hogy megnézed.
Akkor JPEG-ben tudom vagy PDF-ben. Felkészítelek,hogy kétoldalas lett,és egy kissé bonyolultra sikerült mert sokat nem tököltem vele. Küldöm őket akkor a címedre.
Lehet, hogy rossz lenne a nyák?? Pedig többször is végignéztem. Nem lehet ,hogy a testelések miatt földhurok alakult ki?
A külön táp földjét összekötöttem az 5v és 3,3v földjével.. Szerintem csak ESD lehetett, vagy meghalt az opa, és magával vitte a sírba a PCM-et is.. Mindegy, sok kedvem már nincs foglalkozni a dologgal. Van még itthon egy PCM, adok majd neki még egy esélyt..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |