Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   157 / 157
(#) még1MbR válasza FAZ1 hozzászólására (») Jan 3, 2025 /
 
Ugyanilyenem van nekem is, ugyanonnan!
Teljesen jól működik!
(#) erbe válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 3, 2025 /
 
Csupán érdekességként hoztam fel. Félvezetőkön értelmetlen agyalni, hiszen 1957-ben a ruszki traktorba nem rakott tranzisztort (bár már felfedezték ). Biztos valami mechanikus megoldása volt a szelénes egyenirányító mellé.
(#) StMiklos válasza Inhouse hozzászólására (») Jan 5, 2025 / 1
 
Szevasz!

Nem, rövid időre tudott többet is.
3 fázisú 6-12-24 V-ot adó trafó táplálta a 6 db negyed kilós diódát, amik 60 centi hosszú 10*10cm-es alu bordán trónoltak.
500-as ventilátor hűtőtte az egészet, "útközben" ott volt a terhelő ellenállás is.
Igazából volt azért hibája, túl nagy volt a trafó, vagy 50kg, elég keményen tartotta terhelésre a feszültséget, ami messze volt egy akkumulátor terhelési karakterisztikájától.
Felszámolásnál úgy vitték az eloxálók, galvanizálók mint a cukrot.

Üdv: StMiklos
(#) StMiklos válasza proli007 hozzászólására (») Jan 5, 2025 /
 
Szevasz!

Hiteka pad? Az is jó volt, de volt nekik egy gyujtásvizsgáló oszcilloszkóp TV képcsővel, hogy jól látható legyen.
4 henger együtt volt látható.
Számomra szenzációs volt,hogy az ott látható görbéből, annak különböző szakaszairól mi mindent lehetett diagnosztizálni..

Üdv: StMiklos
(#) proli007 válasza StMiklos hozzászólására (») Jan 5, 2025 / 1
 
Hello! Én ugyan magával diagnosztikával nem foglalkoztam, csak az eszközökkel. (Anno a volt igazgatónk az autóklub-nak volt tiszteletbeli elnöke és megkért hogy gardírozzam őket. Így keveredtem bele a dologba.Csak cseppet rég volt.)
A Hiteka pad nekem is tetszett, gyakorlatias volt és régen ami akkor a gépjármű elektromosságot jelentette, mindent meg lehetett vizsgálni.
- A generátor töltési áramát, a fordulatszám függvényében, a szabályzójának működését.
- A teljes gyújtáselosztó, kalapács, röpsúlyos-vákuumos előgyújtás szabályozást, méghozzá szemmel látható valóságában. Talán ez volt a legérdekesebb része a padnak.
- A nagyfeszt a négy állítható szikraközzel, de egy adapterrel a gyertya szikraköz is vizsgálható volt nyomásra.
- Mindemellett az önindító/bendix működését lehetett vizsgálni, áramfelvételt mérni, nyomatékkal.
- Sőt, lendkerekek felmágnesezése is elvégezhető volt.
Egyszóval, minden élesben. mint ahogy a kocsiban is ment, csak látható is volt.
(#) StMiklos válasza proli007 hozzászólására (») Jan 5, 2025 /
 
Szevasz!

A Hiteka padjait azért ismerem, mert sok kiállításon együtt voltunk, külföldön is, szervizúton (én mint Mirközös) és képviseltünk mást is (Defém, AURAS, AFIT Stb.)
A mi gyártmányaink bonyolultak voltak, más nem sokat tudott róla.

Üdv: StMiklos
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2025
Következő: »»   157 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem