Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia! Esetleg szerelésnél nem csúszott le valamelyik szenzor saruja? Diagnosztika mutat hibakódot?
A szabadonfutó hibája miatt is szokott nagyon ingadozni az alapjárat ha van rajta.
Szia! Ha nem cseréltél szíjat akkor előfordulhat, hogy az csúszik vagy a feszítő nem megfelelően tudja megspanolni. Fújd be a hozzávaló sprével a szíjat, talán javít a helyzeten.
Egyrészt lehet attól , hogy nagyon lemerült az akku, és most kicsit túlterhelődik a generátor, és emiatt az alapjárati motor sem kap elég áramot. Ehhez már volt "szerencsém". Vagy csak azt hittem, hogy emiatt -de idővel helyreállt.
Másrészt: kollégáktól hallottam (tehát ez nem személyes tapasztalat): vannak autók, amiknek a kis komputere "elveszti a fonalat", ha levesszük az akkusarut. Ilyenkor az segíthet, ha bemelegedés után (gázpedál érintés nélkül) úgy percenként bekapcsolunk egyre több fogyasztót. (pl:világítás-fűtőmotor-ködlámpák-légkondi). És állítólag leállítás-újraindítás után helyreáll az alapjárat is, ha egyébként az akku jó. Nem volt még ilyen autóm, mérget nem vehetek e tanácsra, csak mondták. Ui.: még az is lehet, hogy ez csak a vuduvarázslatok tárgyköre A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2023
Na szóval fejlemény..... Diaggal nézve (canclip) hiba mentes.
"Üresjarasban" lakatfogóval mérve 15A terheléssnél 14,4V mértem. Terhelve a generátort, tompított, fűtés motor, ködlámpa stb 70A-nél 14,2V ra eset le. Mind két esetben ingadozott az alapjárat.A ldfm csatit lehuzva, gerjesztés nélkül azaz töltés nélkül megszűnt az alapjarati hiba, igaz magas volt 1e rpm, de legalább nem ment le s fel (500-1200 rpm koztt). Szóval tutti, hogy a generátor vezérlés/elektronika a ludas. Valaki találkozott mar ilyennel? Gondolom a gyári ldfm vezérlő jele es az utángyártott nem stimmel, s megbolonditja a motor vezérlőt.
Akkor nem az akkumulátor bűnös. Látom, elsőre te is gondoltál erre, ezért feltöltötted.
Az ldfm csati fordulatszám jelet ad a motorvezérlőnek ez bolondítja meg az alapjáratodat. Esetleg a régi fesz szabályzót nem lehet bele átépíteni?
Azt bütykölöm, szenkefék cserések, az kialakitas/aljzat nem tudom hogy passzol e. Majd leszedem S megnézem.
Köszönöm.
Szia!
Na a régi vezérlő/fesz. szabályzó nem megy fel az új generátorra . Egyenlőre az ujjat úgy használom,hogy a dfm vezeték ki van kötve. Így van normális alapjárat s töltés is Autó generátor furcsán viselkedik,nem tölt rendesenSziasztok.Adott az autóm egy Opel Astra G 1.7 isuzu diesel. (2003as) Az autó generátor felújítás előtt és utána is egy furcsa hibajelenséget produkál. Sőt próbára beszereztem egy kölcsön generátort is azzal is ezt a jelenséget produkálja. A töltés lámpa járó motornál egyszer sem világított vagy villant fel! A hiba leírása: Kimegyek reggel a garázsba és a napi első hidegindítást követően alapjáraton jár a motor terhelés nélkül ekkor 12,7voltot mérek az akkusaruknál multiméterrel. Ha nem terhelem tompított fényszóróval és egyéb mással akkor általában 30-60mp múlva beáll a töltés 14,3-14,4volt környékére,de ha indítás után megterhelem tompított fényszóróval akkor 13volttól csak úgy megy fentebb ha tartok neki egy kis fordulatot (1500rpm környéke) ekkor tompítottal terhelve is 14,2V-ot tud kb. (Vagy ha nem adok gázt hanem tompított felkapcsolása után várok 1-2percet akkor helyreáll magától és ismét 14,1-14,2V környékén lesz az értek) Menetközben ha megyek akkor van egy kis szivargyujtós feszültségmérőm ami a multiméterhez képest 2tizeddel ír több feszültséget,menet közben ezzel néztem és 14,3V alá nem megy ilyenkor. Ekkor rádióval és tompított fényszóróval volt terhelve. Ha viszont megállok egy kereszteződésben (házunktól kb. 500méterre van az első) ekkor még ugye hideg a motor és itt balra vagy jobbra kanyarodásnál mikor dolgozik az elektrohidraulikus kormányszervó is akkor hajlamos leesni 13,6voltig de kanyarodás után egyből visszamegy 14,3V környékére sőt marad is így menetközben,de a következő kereszteződésnél megállva megint hajlamos leesni 13,6V környékére ezt addig csinálja míg otthoni indulástól nézve nem teszek meg kb. 4-5km-t utána már beáll 14,2-14,3V környékére terhelve is és stabilan ott is marad! Ez szerintetek normális jelenség? Ha nem akkor mi okozhat ilyet? Testelési pontok,kábelek,összes sarus negatív és pozitív csatlakozás leszedve,megtisztítva,+1 testkábel beiktatva próbaképp a motor és a karosszéria közé,eddig semmi sem hozott érdemleges változást. Már kezdek beletörődni hogy ez ilyen. Generátor felújítás során a feszültségszabályzó és a csapágyak lettek cserélve mert ezek voltak rosszak. Beszéltem egy kb. 30éve villamossági szakmában lévő jó ismerőssel is a problémát elmondva neki aztmondta,ha nem merül le az akkumulátor és nem világít indítás után a töltés lámpa és hidegben is szépen indul reggelente az autó akkor még most nem kell vele foglalkozni csak esetleg ha rosszabb lenne a helyzet. Elmondása szerint amiket a telefonban mondtam neki azokat figyelembe véve nincs baj a generátorral.(A felújítást nem ő végezte!) Szerintetek is így van ez? Köszönöm,ha hasznos tanáccsal tudsz nekem ebben segíteni! A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2024
Szia! Az nem fordulhat elő, hogy a generátor gerjesztését a motorvezérlő szabályozza? Helyesebben a feszültségszabályzót felügyeli, hogy az milyen terhelés és akkumulátor belső ellenállás mellet mekkora gerjesztést adjon.
Szerintem semmi gond nincs a generátoroddal. Hideg motornál még nincsen annyi energia visszatöltve az akkuba (most vett ki belőle egy csomót az indítózás), tölti a generátor az akkut is meg a kormányszervót is igyekszik ellátni, de az ő teljesítménye is véges, ezért ilyenkor picit beesik a töltőfeszültsége. Később aztán már nem igényel akkora áramot az akku, visszaáll a rend.
Nekem Toyotám van és ha alapjáraton ketyeg a piros lámpánál, állok a féken plusz még felkapcsolok pár jó erős fogyasztót, szintén visszaesik picit a töltőfeszültség, de ez normális dolog, alapjáraton egyik generátor sem tudja a ráírt maximális teljesítményt. A modern CAN buszos/start-stopos céges autómnál meg teljesen össze-vissza van a töltés, néha szinte alig tölt, néha meg majdnem 15V-ig feltolja.
Szerintem is rá lehet betegesen buzulni okos cuccokkra (wifi termosztát, szivargyújtós voltmérő, can busz monitor)...
Néha jól tud jönni egy szivargyújtós voltmérő, olasz autóknál már nem egyszer futotam bele abba, hogy nincsen töltés, DE a töltés ellenőrző lámpa mégsem világít!
Fiat Doblo pl. Csak gyanús lett, mintha a nap folyamán egyre lassabban tekerne az önindító. Ránéztem, nulla töltés Persze lámpák egyből lekapcs és így szépen vissza tudtam még jutni a céghez délután pusztán akku energiával. Azóta mindig van nálam egy ilyen kis műszer.
A generátorhibát szerintem elég jól kizártad.
Ami érdemes lehet megnézni, hogy a generátortól az akkuig nincs-e a kábeleknek, saruknak megnövekedett ellenállása. Amikor nincs meg a töltőfesz, valószínűleg komolyabb áramok folynak, ilyenkor kéne megmérni a generátoron közvetlenül mekkora a feszültség, és látod a különbséget az akkuhoz képest, ez max 2-3 tized volt kéne legyen. Ha több, akkor keresztben mérve ki lehet szűrni, hogy a + vagy a test kábel, bár ez utóbbi a hozzáadott másik kábel miatt már nem lehetséges. Egyetlen dolog nem került szóba, az pedig az akku. Azt kellene még megmérni, mert nagyobb áramoknál a generátorral együtt próbálják azt kiszolgálni, így lehet, hogy a megnövekedett/elhasználódott akku okozza ezt az egészet. Indításnál még éppen nem, de lehet, hogy idővel majd lesz baj ott is.
Lehet ezen vidulni de ha úgy jártál volna mind én, nem nevetnél.
Tökmezei 20 éves autó, fesz.szabályzó meghalt úgy hogy 18,5volton töltött. Mindezt nyáron, nappal, amikor se világítás se fogyasztó és ráadásul egy 90 kilométeres úton. Felfújta az akkut, kifröcsögött belőle az elektrolit ls úgyhogy félóráig slagoztam az akku környékéről a kénsavat és megölte az autórádiómat. Szerncsére az ecu meg minden más kibírta de ezután azonnal beszereltem egy 300 forintos ledes kis voltmérő modult.
Valamikor réges-régen jöttek hozzám, hogy az új Zsiguli töltésvezérlő kiforralta az új akkuból a levet. Totál feltöltött akkunál 15,2 V-ot nyomott. Rövid távon nem lenne gond, de állandóan már igen.
"-Vigyétek vissza az eladónak!" Akkoriban még az olyan műszer is ritkaság volt, ami ilyen pontossággal mérni tudott.
Szevasztok!
Szól a főnök, nézzem már meg a Zsiguliját, mindig lemerül, pedig tölt. Elalszik a töltésjelző. Még a régi rezgőszabályzós volt, rugólemez kitámasztót kellett hajtogatni a fesz. beállításhoz. Fogó, hajtok rajta, oda se neki, marad a 12.6 V, még neki, marad a 12,6 V. És akkor megcsillan valami, igen, az ékszíjtárcsa alja. Elfogyott az "ék" a szíjból. Amíg nem kért a rendszer néhány A-t, addig azért adott valamit, felette megcsúszott. Új ékszíj fel, adott vagy 22V-ot... Beállítottam. Érdekesség: én voltam a gyártmánygazdája az elektromos próbapadnak. Dinamó, generátor, önindító, gyújtásvizsgáló stb. is volt rajta és persze ezek felfogatása biztosítva volt. Tápegysége tudott 2500A-t, generátor terhelő 200-at. Sok között akkor a Zsiguli generátor tudta a 15e-s fordulatot és 45A-t. Megkergetve, terhelést növelve 45A-ig szépen adta az áramot, feljebb menve egyszerűen legerjedt, nem adott semmit. Terhelést levéve remanens mágnességéből felgerjedt (töltésjelző izzó nem volt kiépítve), ment tovább.. Boldog Új Évet, üdv: StMiklos
Nem tudom, ehhez milyen töltésszabályzót használhattak. Az ékszíjtárcsáját mindenesetre újrahasznosítottam.
A legjobb autóvillamossági tudomásom szerint gyakorlatilag minden autós ólomakkumulátor maximális töltési feszültsége 14,4-14,5 Volt!
Ha ennél valamivel magasabb, az nem igazán jó az akksinak. (többnyire kifőzi a levét) Szerintem a 15 volt már egy kissé túl magas érték. (és ha éppen nem a mérőműszer hibás).
Én nemrég vettem a Temu weboldalon szivargyújtós telefontöltő cuccost, aminek ráadásul akku töltőfeszültség kijelzési funkciója is van. Ráadásul az ára sem vágott földhöz (812 Ft), no meg - kiváncsiságból egy külső műszerrel ráellenőriztem - tapasztalatom - viszonylag pontosan mutat.
https://www.temu.com/hu/yixingjia-6-az-1-ben-aut%C3%B3s-t%C3%B6lt%C...0.html
Szevasz!
Egyetlen csatlakozó jelzést se látok, bár lehet nem mennék vele semmire. Mindössze annyit tudok, hogy 180W-os Üdv: StMiklos
Valamikor én is tanultam oroszul. A 12 V és 180 W (BT) tiszta. A Goszt ...57 is. Csak az a 320V (B) nem egyértelmű. Még soha nem méregettem, nem szedtem szét. Megforgatva érezni az állandó mágnest. Már többször is becélozta a MÉH telep közepét, de még nem találta el. Jó nehéz.
Tovább nézegettem. Most figyeltem föl rá, hogy a közepében az embléma a hatpólusú állandó mágneses forgórészt ábrázolja.
Szevasz!
Ugyan hallgatok, mert értelmesnek tűnőt nem tudok mondani. Viszont tudom, hogy léteztek/léteznek generátorok autóhoz (Magneti Marelli?), ahol állandó mágneses volt a forgórész és a szabályozást félvezetőkkel (szaggatásos szabályozással?) oldották meg. Jóval elterjedtebb kis szélerőművekben egyszerű szerkezetük, jobb hatásfokuk (nem kell gerjesztő "teljesítmény") miatt.Jellemzően alacsony fordulatszámion (<=500) használják. Szabályozás meg így is, úgy is kell ezekhez. Tekercsellenállások egyformák? Függetlenek egymástól? Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2025
Idézet: „Tápegysége tudott 2500A-t...” Azta? Ezt hogy oldottátok meg? Nem elírás egy nullával?
Hello! Szerintem úgy, mint anno a Hiteka padnál, amiben volt egy vagy kettő 105Ah-ás akksi..
Üdv,
Mintha pont itt ezen topicban írta volna valaki(talán Georgee) hogy a G Astra típushibája hogy átmeneti ellenállás képződik a fő negatív kábelen. Próbálj meg feszültséget mérni a generator ház es a negatív akkusaru(a pólus) közt járó motornál,avagy mérj ellenállást ugyanitt...
Köszi. Szép darab! 35kW, tehát 2500A, az 14V, stimmel!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |