Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanypásztor
 
Témaindító: bernardo, idő: Feb 5, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   104 / 293
(#) niedziela válasza ocy hozzászólására (») Jún 18, 2011 /
 
Szikraköznek így mi értelme van
(#) Wegg válasza ocy hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Ha ferrit trafót használsz inverternek akkor gyors dióda kell a tranyó mellé.Mivel 50-100KHz is lehet az üzemi frekvencia.Ha normál lemezes trafót használsz inverternek akkor jó az 1N 4007 is .Az egyenirányítás után pedig már nem kell gyors mivel egyenirányítva van szintén jó a 1N4007 .De ha ferrit trafóval van az invertered kialakítva a freki miatt gyorsnak kell lenni az egyenirányítónak is .ellenkező esetben ugyan úgy jó egy normál graetz is.A trafóhoz is meg a tirisztorhoz is .Az ellenállás értéke pedig akkora legyen hogyha rövidre zárod a trafót az ellenállással akkor ne folyhasson nagyobb áram a trafón mint amit a trafó üzemszerűen elbír . Az invertered kitöltési tényezőjét pedig be kell állítani kb 5-30% ra kísérletileg kell beállítani.Azért hogy az egyenfesz feleslegesen ne melegítse és ne fogyasszon áramot.Az r1 r2 c2 elemekkel állítható a frekvencia és a kitöltés .Ha van szkópod akkor egyszerű .De ha nincs akkor meg számítható is .Vannak 555 ös programok ahol lehet demózni . Google
De erről a rajzról még hiányzik a autó gyújtó trafóhoz a védő dióda.És a szikraköz sincs jó helyen .Az 1 és a nagyfeszt kell kivezetni.és az 1 es pontot földeld a telepítés helyén .Így viszont magától értendő hogy a szikraközt is az 1es és a nagyfesz kimenet közzé kell rakni de nem lehet nagyobb mint 8 mm.Ezt feltétlen tartsd be . És szikraköz nélkül ne próbáld mert tönkre megy az autó gyújtó trafód.Vagy az is ferrit ?De ez a rajz működő képes már sokan megcsinálták .
üdv
A nyák vizsgálatra nincs most időm .
üdv
(#) ocy válasza Wegg hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia!
De ott volt a rajzon a diófa az autógyújtó trafó két csavarján. De mind1 mert saját trafót szeretnék alkalmazni. itt az új javított rajz, meg a nyák terv, ha van időd nézd át és írj róla véleményt.

Persze ha másnak van róla véleménye, szeretnék építő kritikát.
Köszönöm
ocy

/ja és még vannak nyitott kérdések:
A sütögetős kondin lévő ellenállás értéke,
és az 555 5-ös lábán a kondi/
(#) Remci válasza Wegg hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Bocs hogy beleszólok, de a szikra köz mért nincs jó helyen? Az 1-es pontra megy a kondi, a 15-ös pontra a negatív,így azt kell leföldelni. És a föld közé és a nagyfesz közé kell a szikra közt tenni. Ja és most látom hogy a gyt trafón lévő diódát is fordítva kéne betenni szerintem.
(#) Remci válasza Remci hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Ja és a kondira minek az ellenállás? Gondolom a kisütés végett, de arra viszont ott az R8 1 Mohmos ellenállás, az elvégzi ezt a dolgot. Viszont a T1-hez a dióda nem rossz ötlet,de oda valamilyen zennert kéne rakni szerintem, csak mekkorát?
(#) erdgab válasza ocy hozzászólására (») Jún 19, 2011 / 1
 
Idézet:
„Melékletben iderakok egy régebbi valaki álltal kreált nyák tervet szerinted jó ez nekem? ocy”

Az a valaki aki kreálta ezt a nyáktervet,az én voltam és elmondhatom,hogy az a 4 darab,amit készítettem,azóta is éjjel-nappal megy folyamatosan,hibátlanul,immár kb. 2 éve a telet leszámítva, egy-kettő km hosszú 5 soros kerítéseket táplálva.A szikraköz jó helyen van,nekem bent van a dobozban.Az 555 ic 5, lábán 10nF a kondenzátor.A BUT12AF mellé jó ötlet védelemnek egy 200V zéner,bár én nem építettem be és eddig nem volt gond.A C6 kondival párhuzamosan szükségtelen az az ellenállás,hiszen ott van R8=1M kisütésre.A plusz diódát is feleslegesnek tartom a gyújtótrafóra mert ott van a C4-C5-R9 alkotta snubber.
(#) ocy válasza erdgab hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia!
Elnézést nem volt időm vissza keresni hogy ki tervezte, ezért írtam hogy" VALAKI"
De szeretném megkérdezni hogy az 555 lábainál, az én fejembe van a kuszaság, vagy a nyákterven. Én kijavítottam, ahogy szerintem kellene lennie, bár lehet hogy csak elszúrtam, ha lehet nézz légyszíves utána, ja és írd meg. Köszi
ocy
(#) erdgab válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Köszönöm,nagyra értékelem a véleményedet mert én csak egy szerkezetlakatos vagyok.
(#) erdgab válasza ocy hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Hibás bizony a javított panelterv változatod,talán az is megzavart,hogy az enyémben nem találtad az 1N4148 diódát az 555 IC 6. és 7. lábán,mert nem is raktam bele azért nincs ott.A tirisztoros oldalon azt az ellenállást a gréc + oldala után iktatnám be (az enyémben nincs ez sem),értéke valahol előbbre fellelhető,nem emlékszem pontosan,talán 5k lehet.
(#) Wegg válasza Remci hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia Remci.
Az agyt -n levő dióda jól van berakva !
Mert ha fordítva teszed be akkor nem az agyt primerén keresztül fog kisülni a feltöltött kondenzátor
hanem a diódán át . És nem lesz szikra amiért dolgoztunk .
De próbáld ki és rögtön megkapod a választ.

A szikraköz pedig azért nincs jó helyen mert az agyt sincs jól bekötve !Nem a 15 és a 4.között kell Hanem az 1.kivezetés és a 4. kivezetés között.
Bővebben: Link
Itt sok mindenre választ találhat az olvasó.
A kondenzátorral közvetlenül párhuzamosan kötött ellenállásra is .Nem ugyan az mintha a tirisztorral lenne párhuzamosan .Igaz ott is van de az más miatt van .És a trafóra kötött dióda polaritására is .
De egyébként ha minden feleslegesnek vélt alkatrészt kihagyunk akkor is működik .A gyártók minden fillért meg akarnak spórolni .Ezért amit csak lehet kihagynak.Én pedig magamnak építgetek csak saját kedvtelésemre ezért nem sajnálom belőle cuccot .Ha valamit jónak találok .Ezért is építettem többféle kialakításút nem csak Diac-os vezérlésűt.
Remélem Ez az ábra segít eligazodni .Sajnos több féle iromány van az autó gyújtótrafókról nem következetesen számoznak .
üdv
(#) ocy válasza Wegg hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Hi Wegg!
Nem tudom megnyitni az spl filét.
Feltennéd valami más formátumba?
(#) vicsys válasza ocy hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
(#) ocy válasza vicsys hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Hi
Köszönöm!
(#) Wegg válasza vicsys hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szia.Kösz hogy átkonvertáltad én nem tudtam volna.Ráadásul ilyen hamar.
Most csak egy kérdésem lenne hogy csináltad .
Az én Splan- omban nics ilyen konvertálási lehetőség.
Kösz
(#) culimuli hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Sziasztok!
Szerintetek érdemes tyúkokhoz villanypásztort csinálni? Ha érdemes akkor milyen magasságban?
(#) Swedhart válasza culimuli hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Szerintem nyomkövetövel jobban jársz mert nagyon megvágja ha ugy ér hozzá az áram a toll pedig szigetel,de azért ki lehet probálni hátha.
(#) ocy válasza Swedhart hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
Volt itt valami kis videó erről

Sajna nem találtam meg!
(#) Swedhart válasza ocy hozzászólására (») Jún 19, 2011 /
 
És mi volt benne a lényeg?
(#) Wegg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Köszönöm, mindjárt ki is próbálom .
(#) Cavalier válasza ocy hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
(#) ocy válasza Cavalier hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Köszi, erre gondoltam!
(#) Remci válasza Wegg hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia Wegg!

A diódával kapcsolatban igazad lehet,olyan halványan van berajzolva hogy elnézhettem.Bár én nem tettem bele abba amit építettem.A szikra közt meg szerintem a föld és a nagyfesz kivezetés közé kell tenni,lehet az az 1-es vagy a 15-ös kivezetés akár,attól függ ki melyikre köti a földet és melyikre a kondi másik lábát.Én kipróbáltam így is-úgy is,de semmilyen különbséget nem láttam a szikra között.Különbség akkor volt érzékelhető mikor másfajta trafókat próbáltam (6v-os trabi,14 v-os Lada, Audi). A kondival párhuzamosan sem tettem ellenállást,mert az R8 így is kisüti a kondit ha megszüntetem az áramkör tápját. Én ez alapján csináltam a villanypásztoromat, szerintem ebből átrajzolva született a fentebb nézett rajz is.A különbség a kettő között,hogy nekem nincs bent az R2-vel párh.dióda, a tranyó BUT 11A, a tirisztoros gyújtást meg az új rajzról vettem át.Évek óta tökéletesen működik,Pedig hónapokig éjjel-nappal egyfolytában ment.
(#) Wegg válasza Remci hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Igen igazad lehet a rajzot illetően .De mindenki azért adta közre hogy tovább éljen a gondolat.És szépen kerekedett mindenki örömére .Ocy -nak is ajánlottam pont a tirisztoros gyújtás rajzát mint alap infót.Szépen nyomon követhető a működés.A kondiról még annyit,hogy nagyon mostoha körülmények között üzemel.Feltölt kisüt

Na pont ezért az indukciós lövések miatt van közvetlen a kondenzátoron az ellenállás.És sokkal kisebb mint a rajzokon látható 1MOhm .Akkorára kell választani az értékét egyedileg hogy a U max -ra feltöltött kondenzátoron ne legyen látható fesz csökkenés .Így a kondenzátorra közvetlen jutó impulzus csúcsok le lesznek törve.Ezáltal lágyabb üzemben dolgozik a kondi "Védelem "alatt áll.És kikapcsolás estén ki is süti a kondenzátort.A Védődiódák és R és R+C szintén a nagyfeszültségű lökésektől védi a tirisztort .De ha valami jó nagyfeszültségű eszközök vannak használva akkor azok e védelmek nélkül is működnek .
üdv wegg
(#) dizi válasza Cavalier hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Hi
Hihetetlen, valaki feltette az általam készített videót a YOU TUBE-ra.
(#) Cavalier válasza dizi hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Én mosom kezeimet, csak rákerestem google-ban, és linkeltem.
(#) ocy válasza dizi hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Hi
Ügye akkor csak jól emlékszem, és itt a fórumon láttam.
(#) dredd hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
Üdv mindenkinek,egy kis segítség kellene,megépítetem az inverteres villanypásztort,és 2 hétig ment,kiment az ne555,2x is,mitől lehet,annyit változtattam,hogy R1-2,2k,R2-2,2k,tranzisztor BD243c.
(#) erdgab válasza dredd hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Rossz volt az R1 - R2 aránya,rossz választás volt a BD243C is.A tranyó megette az IC-t (bázisáram) és még segített a kitöltési idő felesleges hosszúsága is.Miért nem ragaszkodtál a rajzhoz,hiszen már sokunknak bevált ?!
(#) SZANKINORBI hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
Sziasztok!
Egy, már üzemelő villanypásztor ma beadta az unalmast. 220v-ról üzemel, a nagyfesz vezetéket a földeléshez közelítve áthúz. A kerítés dróthoz közelítve fél cm-ről húz át, nekem kicsit gyengének tűnik. A kerítésre ráerősítve nyugodtan meglehet azt fogni, nem ráz. Mit kellene megmérnem, mert ötletem nincs rá mi lehet a baja.
(#) isssti válasza SZANKINORBI hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Szia!
Szerintem a karámnál keresd először a hibát.
Következő: »»   104 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem