Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Digitális hőfok és üzemanyag szint mérés
Témaindító: POWERIVÁN, idő: Júl 17, 2011
Témakörök:
Téma adott ezt kellene valahogy vagy 7 szegmenses kijelzőn vagy LCD-n elérni.
Az üzemanyag szintmérés lehetőleg 0,5 L pontosnak kellene lennie A hőfok-nak pedig : 0-120 C ig kellene mérnie Várom az ötleteket megoldásokat. most az autóban mutatós műszer/ek van/nak.ugye ezek is kapnak jelet valahonnét. Nos. ki tudna ebben segíteni nekem?
A hőmérést egyszerűen meg lehet oldani, vagy a jelenlegi szonda jelének felhasználásával, vagy egy második szonda beépítésével, ami a műszerednek szolgáltat megfelelő jelet. Az üzemanyag már más kérdés, az a nehezebb dió, mert általában úszós szintmérő van, ami pedig nem a legpontosabb és a tank alakjától függően nem is teljesen lineárisan mér. Szóval ezt mérni nem a legegyszerűbb dolog. Mivel a tank sem egy egyszerű forma(henger, vagy négyzet alapú) így elég nehéz a szintméréssel pontosan mérni. No meg itt akkor már a fél literes pontosságnak is lőttek.
Helló!
Engem is nagyon érdekel a téma! Sokat is foglalkoztam már vele, megpróbálok én is segíteni, ha tudok. Az elektronikai része nehezebb dió a számomra. Viszont a mérést azt tutti meg lehet oldani. A benzin az a baj ha mozog az autó akkor az is lötyög a tankban. Ezért is van hogy a műszerek csak lassan mozognak, hogy valahogy ki küszöböljék a mozgást. Lapos tankokban van valami hullámtörő féleség. Namármost... Én olyanon gondolkodtam hogy a tank súlyát kéne mérni és abból lehetne következtetni a benzin menyiségére. PL: az én kocsim alján van a tank 3 db 8-as csavar fogja fel és ezek helyére kéne valami súly mérő valami. És akkor valamivel pontosabb jelet kapnánk a mérő műszernek. De felvetődik bennem a kérdés ez biztonságos e
Én az üzemanyag szintmérőt taníthatóra építeném.Fél literenként föltöltve az előzőleg csontszárazra ürített tankot meg lehetne neki tanítani a mennyiségeket.Ezt egyszer kellene megcsinálni,utána letárolná az elektronika.A fél literes lépések között pedig számolhatna a program.
István
A lötyögésre mi lenne a megoldás?Azt hogyan lehetne megoldani,hogy ne ugráljon?
Azt nem tudom, hogy ez az úszós szintmérő észreveszi-e egyáltalán a fél literes változásokat. Azért itt egy legalább 50 literes tankról van szó, a szintmérőt sem arra tervezték, hogy ilyen apró változásokat észrevegyen. De amíg ezt ki nem próbálja valaki, addig nem lehet tudni semmit.
Ja meg mi van, ha az autó dombra megy felfelé, esetleg lefelé, vagy nem vízszintesen áll teljesen az autó?
Ez megoldható több méréssel és ezek átlagolásával. Általában így szokták megoldani ezeket.
Hali!
Olvasom a dolgokat nekem is volt annó egy ilyen projektem, csak én analóg módon oldottam meg a kijelzést, liter pontosságal, igaz nem autóba hanem egy szimpla tartályban. Ricsinek igaza van, nem mindegyik uszós szintmérő vesz észrea a féllitres változásokat.(mi is előszőr azzal próbálkoztunk) Meg aztán függ a tank alakjától is, hogy fél liter változásra a szint mennyit változik! Aztán egy potiból készítettük el a szintmérőt házilag, alacsony feszultségre 3V max-mal. Aztán jött a méregetés, és az állítgatás (jó móka volt majdnem 4 órát vett igénybe)
Ok azt is meg lehet óldani, úgy, hogy biztonságos legyen.
Csak ha elindulsz egy göröngyös úton, szerinted milyen értékeket fogsz kapni, még akkor is ha átlagot mérsz, ha a tankod rázkódik?
Helló!
Vagy pedig a tank aljára egy nyomás mérőt kéne tenni, ami a felette lévő benzin nyomását mérné. Kérdés, hogy a nyomásmérőnek nem árt-e, ha benzinbe helyezzük. A benzin nem vezeti az áramot, csak esetleg nem-e mar/old ki belőle valamit. Szerintem ez egy elég pontos megoldás lenne. Üdv, mate_x
Ez nem is rossz ötlet. Itt már megoldható lenne a 0,5l-enkénti kalibrálás is. A nyomásmérőnek pedig nem is kell érintkeznie a vízzel, úgy is megoldható, mint az automata mosógépeknél. Kapilláris csővel a max szint fölé kell vezeti a nyomásmérőt.
Üdv.!
Mivel nem szükséges nagyon sűrűn a benzinszint-információ frissítése, így akár 10 másodpercenként is bőven elég ha frissül a kijelzés. 10 másodperc alatt pedig több tízmillió mérést is elvégez egy mikrovezérlő, ezt kiátlagolva pedig igencsak jó esély van rá hogy ne látszódjon semmiféle lötyögés.
Jogos!
Én is csak akkor pillantok sűrűn a benzinszint mutatóra,ha világít a lámpa akit utálunk...
A súly mérősnél is igaz hogy átlagot kell mérni, pár perces periódusokban.
Én jelenleg úgy mérem az üzemanyag szintet, hogy kerek perec tudom hogy 8 liter benzin 3000 ft és abból tudok menni 110 km-t és marad 5 kilóméterem benzinkutat keresni. De ez szivatós tud lenni, ha miskolcon egy nagy dugóba ücsörgök kicsit Az eredeti verzió is jó amúgy amivel megvan oldva a legtöbb, Egy normális potméter kell bele és annak az ingadozásait átlagolással megoldani.
Ezek már elég elfogadható válaszoknak tűnnek. van valami konkrét megoldás valakinek a kezében? esetleg nyomásmérőhöz kapcsolás vagy valami azért csak kéne. meg nyomásmérőt hol szerezzünk be?
Szia!
A nyomásmérőt egy mikrokontrollerhez( pl.: PIC)-hez kéne csatolni. Ezenkívül a PIC-hez olyan kijelzőt csatolsz, amilyet akarsz, a te esetedben 7 szegmenses kijelzőt, de lehet pl.: LCD is. A nagyobb feladat a program megírása. A nyomásmérő pedig lehetne ilyen Bővebben: Link most pont egy ilyennel építek magasságmérőt. A benzinszintet, így lehetne meghatározni: p=h*ró*g+p0, ebből kitudjuk fejezni h-t: h=p/(ró*g)-p0 , ez a benzinoszlop magassága, a benzinszint literben pedig már csak a benzintartály alakjától függ. Üdv, mate_x
Szerintem itt még figyelembe kell venni a benzin feletti tér nyomását is, ami tudomásom szerint a mai autóknál változik ( elektronikus tank szellőztetés ). A mértéket nem tudom, de gyanítom, hogy a 1/2 literes pontosságot befolyásolja!
Steve
Jogos! Zárt tank esetében a hőmérsékletváltozás függvényében változik a nyomás.
OK, de akkor 2 mérő kell és ráadásul olyan lenne jó, ami bírja a benzint vagy a benzingőzt ( különben további problémák adódnak a nyomás továbbításával, elvezetésével ).
Szerintem a potis megoldás jó lehet, ki kellene próbálni, hogy hogyan változik a feszültség a töltöttség függvényében és egy mikrokontroller figyelembe tudja venni a tank alakját és a lötyögést is. Steve
Nem kell kipróbálni, hogy hogyan változik a töltöttség függvényében a feszültség, a nyomásmérő adatlapjában benn van, hogy milyen képlettel lehet kiszámolni a nyomást, a feszültség függvényében. A többit pedig, ahogy eddig írtam.
Viszont tényleg 2 mérővel lenne a legpontosabb, igazad van, ez a második mérő mérhetné a p0-t.
A próbát a potishoz írtam.. A benzingőzhöz mit szól a szenzor ?!
Steve
OK, a benzingőzhöz nem tudom mit szól, adatlapjában nem láttam, hogy lenne ilyenről szó.
Hello!
"Viszont tényleg 2 mérővel lenne a legpontosabb, igazad van, ez a második mérő mérhetné a p0-t." Tévedés, a differenciál nyomásmérő a megoldás.. üdv! proli007
Vagy ha már itt tartunk, én építenék egy átfolyásmérőt a benzincsőre! a nyomás ugye állandó, nem lötyög, semmi zavaró nincs. Ha tudod hogy most üres volt a tank, de épp indulsz a benzinkúttól, akkor már kalibrálni is tudsz. Nyilván az átfolyt üzemanyag fordítottan arányos a tankban lévő maradékkal. Egy időben agyaltam ezen a dolgon sokat, de végül nem akartam a Challenger sorsára jutni..
Ez nemjó, mert idővel nagyon el tud mászni. Nem tudod tökéletesen pontosan mérni az átfolyt mennyiséget. Max úgy lehet jó, ha mindig (vagy legalábbis gyakran) telitankolsz, és olyankor "nullázod" a műszert.
Az átfolyás mérő nem jó ötlet.A benzinszivattyú többet szállít,mint a motornak kell,a maradék visszafolyik a tankba.Vagy akkor kettőt kell beépíteni.De az meg már milyen...
István
Vagy hármat ! Mérni minden tankolást - hozzáadni a maradékhoz és a fogyásból kivonni a visszafolyást .
Három mérőhellyel megúszható a nullázgatás és egy pic bőven elég a számításokhoz . Nincs a lötyögés miatt ugráló kijelzés és ha elsőre száraz tanknál nullázol majd teli töltöd , akkor mindig helyes értéket fog mutatni ! Sőt ! Egy két plusz számítással az éppen aktuális fogyasztást is kijelezheted . |
Bejelentkezés
Hirdetés |