Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Digitális hőfok és üzemanyag szint mérés
Lapozás: OK   1 / 3
(#) POWERIVÁN hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Téma adott ezt kellene valahogy vagy 7 szegmenses kijelzőn vagy LCD-n elérni.

Az üzemanyag szintmérés lehetőleg 0,5 L pontosnak kellene lennie
A hőfok-nak pedig : 0-120 C ig kellene mérnie

Várom az ötleteket megoldásokat. most az autóban mutatós műszer/ek van/nak.ugye ezek is kapnak jelet valahonnét.

Nos. ki tudna ebben segíteni nekem?
(#) Ricsi89 válasza POWERIVÁN hozzászólására (») Júl 17, 2011 1 /
 
A hőmérést egyszerűen meg lehet oldani, vagy a jelenlegi szonda jelének felhasználásával, vagy egy második szonda beépítésével, ami a műszerednek szolgáltat megfelelő jelet. Az üzemanyag már más kérdés, az a nehezebb dió, mert általában úszós szintmérő van, ami pedig nem a legpontosabb és a tank alakjától függően nem is teljesen lineárisan mér. Szóval ezt mérni nem a legegyszerűbb dolog. Mivel a tank sem egy egyszerű forma(henger, vagy négyzet alapú) így elég nehéz a szintméréssel pontosan mérni. No meg itt akkor már a fél literes pontosságnak is lőttek.
(#) POWERIVÁN hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Ne .. ez nagyon lehangoló volt
(#) MadAce válasza POWERIVÁN hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Helló!

Engem is nagyon érdekel a téma! Sokat is foglalkoztam már vele, megpróbálok én is segíteni, ha tudok. Az elektronikai része nehezebb dió a számomra.

Viszont a mérést azt tutti meg lehet oldani. A benzin az a baj ha mozog az autó akkor az is lötyög a tankban. Ezért is van hogy a műszerek csak lassan mozognak, hogy valahogy ki küszöböljék a mozgást. Lapos tankokban van valami hullámtörő féleség.

Namármost... Én olyanon gondolkodtam hogy a tank súlyát kéne mérni és abból lehetne következtetni a benzin menyiségére. PL: az én kocsim alján van a tank 3 db 8-as csavar fogja fel és ezek helyére kéne valami súly mérő valami. És akkor valamivel pontosabb jelet kapnánk a mérő műszernek. De felvetődik bennem a kérdés ez biztonságos e
(#) BarnaPili válasza MadAce hozzászólására (») Júl 17, 2011 / 1
 
Én az üzemanyag szintmérőt taníthatóra építeném.Fél literenként föltöltve az előzőleg csontszárazra ürített tankot meg lehetne neki tanítani a mennyiségeket.Ezt egyszer kellene megcsinálni,utána letárolná az elektronika.A fél literes lépések között pedig számolhatna a program.
István
(#) BarnaPili válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
A lötyögésre mi lenne a megoldás?Azt hogyan lehetne megoldani,hogy ne ugráljon?
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Azt nem tudom, hogy ez az úszós szintmérő észreveszi-e egyáltalán a fél literes változásokat. Azért itt egy legalább 50 literes tankról van szó, a szintmérőt sem arra tervezték, hogy ilyen apró változásokat észrevegyen. De amíg ezt ki nem próbálja valaki, addig nem lehet tudni semmit.
Ja meg mi van, ha az autó dombra megy felfelé, esetleg lefelé, vagy nem vízszintesen áll teljesen az autó?
(#) Ricsi89 válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Ez megoldható több méréssel és ezek átlagolásával. Általában így szokták megoldani ezeket.
(#) Gyuresz hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Hali!

Olvasom a dolgokat nekem is volt annó egy ilyen projektem, csak én analóg módon oldottam meg a kijelzést, liter pontosságal, igaz nem autóba hanem egy szimpla tartályban.

Ricsinek igaza van, nem mindegyik uszós szintmérő vesz észrea a féllitres változásokat.(mi is előszőr azzal próbálkoztunk)
Meg aztán függ a tank alakjától is, hogy fél liter változásra a szint mennyit változik!
Aztán egy potiból készítettük el a szintmérőt házilag, alacsony feszultségre 3V max-mal.
Aztán jött a méregetés, és az állítgatás (jó móka volt majdnem 4 órát vett igénybe)
(#) Gyuresz válasza MadAce hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Ok azt is meg lehet óldani, úgy, hogy biztonságos legyen.
Csak ha elindulsz egy göröngyös úton, szerinted milyen értékeket fogsz kapni, még akkor is ha átlagot mérsz, ha a tankod rázkódik?
(#) mate_x hozzászólása Júl 17, 2011 /
 
Helló!

Vagy pedig a tank aljára egy nyomás mérőt kéne tenni, ami a felette lévő benzin nyomását mérné.
Kérdés, hogy a nyomásmérőnek nem árt-e, ha benzinbe helyezzük. A benzin nem vezeti az áramot, csak esetleg nem-e mar/old ki belőle valamit. Szerintem ez egy elég pontos megoldás lenne.

Üdv, mate_x
(#) Ricsi89 válasza mate_x hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Ez nem is rossz ötlet. Itt már megoldható lenne a 0,5l-enkénti kalibrálás is. A nyomásmérőnek pedig nem is kell érintkeznie a vízzel, úgy is megoldható, mint az automata mosógépeknél. Kapilláris csővel a max szint fölé kell vezeti a nyomásmérőt.
(#) Attila86 válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Üdv.!

Mivel nem szükséges nagyon sűrűn a benzinszint-információ frissítése, így akár 10 másodpercenként is bőven elég ha frissül a kijelzés. 10 másodperc alatt pedig több tízmillió mérést is elvégez egy mikrovezérlő, ezt kiátlagolva pedig igencsak jó esély van rá hogy ne látszódjon semmiféle lötyögés.
(#) BarnaPili válasza Attila86 hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Jogos!
Én is csak akkor pillantok sűrűn a benzinszint mutatóra,ha világít a lámpa akit utálunk...
(#) MadAce válasza Gyuresz hozzászólására (») Júl 17, 2011 1 /
 
A súly mérősnél is igaz hogy átlagot kell mérni, pár perces periódusokban.

Én jelenleg úgy mérem az üzemanyag szintet, hogy kerek perec tudom hogy 8 liter benzin 3000 ft és abból tudok menni 110 km-t és marad 5 kilóméterem benzinkutat keresni. De ez szivatós tud lenni, ha miskolcon egy nagy dugóba ücsörgök kicsit

Az eredeti verzió is jó amúgy amivel megvan oldva a legtöbb, Egy normális potméter kell bele és annak az ingadozásait átlagolással megoldani.
(#) POWERIVÁN válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 17, 2011 /
 
Ezek már elég elfogadható válaszoknak tűnnek. van valami konkrét megoldás valakinek a kezében? esetleg nyomásmérőhöz kapcsolás vagy valami azért csak kéne. meg nyomásmérőt hol szerezzünk be?
(#) mate_x válasza POWERIVÁN hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Szia!

A nyomásmérőt egy mikrokontrollerhez( pl.: PIC)-hez kéne csatolni. Ezenkívül a PIC-hez olyan kijelzőt csatolsz, amilyet akarsz, a te esetedben 7 szegmenses kijelzőt, de lehet pl.: LCD is.
A nagyobb feladat a program megírása.
A nyomásmérő pedig lehetne ilyen Bővebben: Link most pont egy ilyennel építek magasságmérőt.
A benzinszintet, így lehetne meghatározni:
p=h*ró*g+p0, ebből kitudjuk fejezni h-t:
h=p/(ró*g)-p0 , ez a benzinoszlop magassága, a benzinszint literben pedig már csak a benzintartály alakjától függ.

Üdv, mate_x
(#) kissi válasza mate_x hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Szerintem itt még figyelembe kell venni a benzin feletti tér nyomását is, ami tudomásom szerint a mai autóknál változik ( elektronikus tank szellőztetés ). A mértéket nem tudom, de gyanítom, hogy a 1/2 literes pontosságot befolyásolja!

Steve
(#) mate_x válasza kissi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Az a p0 akar lenni
(#) efraim válasza kissi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Jogos! Zárt tank esetében a hőmérsékletváltozás függvényében változik a nyomás.
(#) kissi válasza mate_x hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
OK, de akkor 2 mérő kell és ráadásul olyan lenne jó, ami bírja a benzint vagy a benzingőzt ( különben további problémák adódnak a nyomás továbbításával, elvezetésével ).

Szerintem a potis megoldás jó lehet, ki kellene próbálni, hogy hogyan változik a feszültség a töltöttség függvényében és egy mikrokontroller figyelembe tudja venni a tank alakját és a lötyögést is.

Steve
(#) mate_x válasza kissi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
Nem kell kipróbálni, hogy hogyan változik a töltöttség függvényében a feszültség, a nyomásmérő adatlapjában benn van, hogy milyen képlettel lehet kiszámolni a nyomást, a feszültség függvényében. A többit pedig, ahogy eddig írtam.
Viszont tényleg 2 mérővel lenne a legpontosabb, igazad van, ez a második mérő mérhetné a p0-t.
(#) kissi válasza mate_x hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
A próbát a potishoz írtam.. A benzingőzhöz mit szól a szenzor ?!

Steve
(#) mate_x válasza kissi hozzászólására (») Júl 18, 2011 /
 
OK, a benzingőzhöz nem tudom mit szól, adatlapjában nem láttam, hogy lenne ilyenről szó.
(#) proli007 válasza mate_x hozzászólására (») Júl 19, 2011 /
 
Hello!
"Viszont tényleg 2 mérővel lenne a legpontosabb, igazad van, ez a második mérő mérhetné a p0-t."
Tévedés, a differenciál nyomásmérő a megoldás..
üdv! proli007
(#) sargarigo hozzászólása Júl 19, 2011 /
 
Vagy ha már itt tartunk, én építenék egy átfolyásmérőt a benzincsőre! a nyomás ugye állandó, nem lötyög, semmi zavaró nincs. Ha tudod hogy most üres volt a tank, de épp indulsz a benzinkúttól, akkor már kalibrálni is tudsz. Nyilván az átfolyt üzemanyag fordítottan arányos a tankban lévő maradékkal. Egy időben agyaltam ezen a dolgon sokat, de végül nem akartam a Challenger sorsára jutni..
(#) potyo válasza sargarigo hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Ez nemjó, mert idővel nagyon el tud mászni. Nem tudod tökéletesen pontosan mérni az átfolyt mennyiséget. Max úgy lehet jó, ha mindig (vagy legalábbis gyakran) telitankolsz, és olyankor "nullázod" a műszert.
(#) BarnaPili válasza potyo hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
Az átfolyás mérő nem jó ötlet.A benzinszivattyú többet szállít,mint a motornak kell,a maradék visszafolyik a tankba.Vagy akkor kettőt kell beépíteni.De az meg már milyen...
István
(#) kaqkk válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 22, 2011 / 4
 
Vagy hármat ! Mérni minden tankolást - hozzáadni a maradékhoz és a fogyásból kivonni a visszafolyást .
Három mérőhellyel megúszható a nullázgatás és egy pic
bőven elég a számításokhoz . Nincs a lötyögés miatt ugráló kijelzés és ha elsőre száraz tanknál nullázol
majd teli töltöd , akkor mindig helyes értéket fog mutatni !
Sőt ! Egy két plusz számítással az éppen aktuális fogyasztást is kijelezheted .
(#) BarnaPili válasza kaqkk hozzászólására (») Júl 22, 2011 /
 
[OFF]Csak lassan több lesz az üzemanyagszitjelzőben az elektronika ,mint az egész autóban...
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem