Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villog az energiatakarékos izzó kikapcsolás után
Témaindító: bozsokiandras, idő: Jan 12, 2007
Témakörök:
lehet hogy ez elméletben így van(sőt mi több biztos is hogy így van!).de ha majd huzamosab ideje űzöd a szakmát akkor rájössz mindenre hogy mit érdemes és mit nem...
Nem azt mondtam, hogy nem csinálnak olyat vagy nem kapsz, ha keresel, ami többet ránt fel, hanem azt mondtam, hogy CE-s gép amit forgalomba hoznak nem lehet több mint 16A-es fogyasztású, ha fali aljzatba dugható villásdugóval van szerelve. Éppen azt tárgyaltuk , hogy vannak a szabványok és vannak akik tesznek rá pl. a hegesztőd gyártója.
Ipari szakkönyvtár->Villanyszerelés->1966->műszaki könyvkiadó, Budapest: 201. oldal 5.3 fejezet Szigetelt vezetékek túláramvédelme: ....Ha a kiindulóvezeték a későbbi kisebb keresztmetszetnek megfelelően van biztosítva nem kell a keresztmetszetcsökkenésnél biztosítót alkalmazni......Ez esetben a biztosítéknál figyelmeztető táblát kell elhelyezni, mely megjelöli a maximálisan alkalmazható biztosító nagyságát...... Egyben tévedtem nem 20 éves, hanem több minnt 40.
a heggesztő trafókat szokták 380-as csatlakozóval is szerelni...de azért vannak 220-as csatik is
Igen szokták, de ekkor kisebb árammal lehet hegeszteni, hogy betartható legyen a 16A-s korlát. Mégegyszer, nem arról beszélek mik kaphatóak, hanem arról mi a szabvány....
A villamosművektől letöltöttem a vezetékméretezésről egy anyagot és a konnektorokhoz bizony elég a 1,5-ös vezeték is, sőt 3 fázisra bekötött tűzhelynél is, mert a legtöbbnél elég a 3x16A. Azért a jövőben is 2,5-essel fogom bekötni
pontosan ezt magyaráztam....
de ha téged megnyugtat akkor 2,5-eset fogsz használni...
Mi több évtizede családi házak villamos kivitelezésével is foglalkozunk. ezért bátorkodom gyakorlati tapasztalataimat megosztani veletek.
Régen azért alkalmaztak a tűzhelyek-bojlerek bekötésére 4-6mm vezetékeket, mert az nem réz hanem aluminium volt. A mai igényesen felszerelt lakásokban felszerelt lakáselosztó van amikor távol esik a dugajaktól, ilyenkor ajánlótt a pl. szobáig 2,5mm vezetéket fűzni és ott lecsökkenteni 1,5mm-re. Nem ajánlatos a 16A-re méretezett dugajba 2,5mm-es vezetéket bekinkódni és azzal a dugaj csavrjait -csatlakozóit túlterhelni. Az elosztóban 3-4 dugajanként illik 1db B16A kismegszakítót tenni. Ezzel a vezetéket tökéletesen megvédhető. Még egy gondolat, a 16A-nál nagyobb áramfelvételű berendezések csatlakozására nem használunk dugajat, vannak erre a célra speciális ugynevezett TŰZHELYCSATLAKOZÓ-k ezek alkalmasak tűzhelyek -bojlerek - fűtőtestek- mosogatógépek -szaunák stb bekötésére.
Érdekes , nekem a C típus vált be jobban , mert a B-set különösen a toroidos eszközök induláskor lerúgják. Az áramszolgáltató is ezt javasolja nem a B-set.
A B-t én olyan készülékek mellé szoktam rakni, ahol nem akarom megvárni amig szénnéég.... A többivel egyetértek....
egyetértek, induktív terhelés elé (nagyobb trafó, villanymotor) C típusú automatát érdemes tenni.
az lehet hogy neked a c vált be de, 3 fajta kismegszakítót külömböztetünk meg.
B: Vezetékvédő C: Motorvédő D: áramszolgáltatói kioldás igényeinek megfelelő Mink C16-os biztikkel szoktunk dolgozni.Ezek a legelterjedtebbek is.
Én ezt sehol sem vitattam, de a D-t lakásban nem használják ezért nem említettem....
hát nem igazán szokták lakásba a D-t használni.
Én ezt nem is azárt mondam el(irtam le)mert nem értettél vele egyet,hanem ha mási is erre jár akkor meg van neki válaszolva a kérdés písz Idézet: „ilyenkor ajánlótt a pl. szobáig 2,5mm vezetéket fűzni és ott lecsökkenteni 1,5mm-re.” Ezt hol láttad? Mert ez NEM szabályos így. Idézet: Nem terheli túl, a dugaljok 2,5-ös vezeték bekötésére vannak tervezve. Nem piacon kell venni kínai meg török dugaljakat. „Nem ajánlatos a 16A-re méretezett dugajba 2,5mm-es vezetéket bekinkódni és azzal a dugaj csavarjait -csatlakozóit túlterhelni.”
A táblázat jobb szélső oszlopa mit akar jelenteni?
Ha te úgy érzed szived joga, de teljesen felesleges.
Csak megjegyzem mi nem az a katagória vagyunk akiket a lenygyelpiacon is kiszolgálnak mi álltalában nagykernél vagy közvetlen a gyártónál vásárolunk "kis tételben" havi 5-6 millióért.
Akkor tudhatnád, hogy a 2,5-ös nem terheli túl.
Annak vannak határai, tudod....jobb part bal part..... :yes:
ez igy teljesen nem igaz hogy tul terheli...az biztos hogy nem 2,5hez van méretezve hanem 1,5-hez!!!(attol függetlenül a 2,5-es kábelt is bele lehet erőszakolni...)2,5-essel akkor szokás konektorokat bekötni ha pl.villany bojler vagy villany tűzhely vagy valami nagyobb teljesítményű gépet használunk abba a konnektorba...egyébként avval "dolgozol" amivel akarsz.ha 2,5-essel akarsz akkor avval fogsz.csak ez minden szakember szerint nagyon nagy pocsékolás(szerintem is.)nem tudom hogy te csak hobbi szinten foglalkozol vele vagy pedig villanyszerelő vagy-e...de szerintem csak hobbi szinten vagy mertha dolgoznál is ebbe a szakmában akkor nem ezt vallanád(!)
sziasztok, nekem is a fő téma a problémám (én energiatakarékos fénycsövet szeretnék a párom meg ragaszkodik a LEDes kapcsolóihoz, de nem kompatibilis, villog, mint egy stroboszkóp). Nem került piacra olyan energiatakarékos "izzó", amivel mégis működhet? szóval én nem a kapcsolót akarom lecserélni, se ellenállást bekötni, csak valami modern fénycsövet... ugye létezik már?
Nekem az a tapasztalatom, ha ledes izzót használok, a kikapcsolt lámpa kis fényerővel tovább világít, ha kompakt neont, az meg stroboszkópot játszik. Szerintem ez attól van, hogy a kapcsolótól a kötődobozig tartó csőben egymás mellett fut a fázis és a kapcsolt fázis vezeték. Ez a cső néha idétlenül hosszú is lehet. A két egymás mellett futó vezeték között kapacitív átvezetés van, ami sokkal nagyobb is lehet, mint az irányfény okozta vezetés. Ez a kapacitív áram akkor is folyik, ha izzót használsz, csak nem látod. A megoldás lehet pl buszos rendszerű kapcsolók használata, aminek egyéb előnyei is vannak. Kár, hogy sokkal drágább mint a hagyományos rendszer.
Nemigazán létezik, mert ahhoz az kellene, hogy az égőbe legyen beépítve a söntellenállás.
Néhány hozzászólással előbb ecseteltem a szórt kapacitást. Az energiatakarékos izzónál ha kézzel fogod ls a fázis nincs szakítva csak nulla, akkor a föld felé elég szép áramot vezethetsz el... ergo: old a földhutok-védelem.
Ezzel a relés kapcsolással szerintem a villogás megszüntethető.
Csak kellően kicsi relét kell hozzá találni. Ha sikerül beépíteni akkor a "kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad". :yes:
No, ne!
Ha a fi relé megszólalási árama az emberi testen záródik, az már "életbiztosítás közeli" esemény...
Mielőtt nagyon belelendülsz, olvasd el a hozzászól-sok dátumát is. szerintem ilyen régiekre felesleges válaszolni. :yes:
Sziasztok!
Az én problémám is az amit a téma címe jelöl. ( és nem ez a 1,5 oldal off ) Albérlet, szeretném a hagyományos izzót energiatakarékosra cserélni, de villog kb 1 mp-enkent kikapcsolás után. Nincs se szabályzós se jelzőfényes kapcsolóm, viszont az tuti hogy nullát szakítja meg a kapcsoló. Ezt is felsorolta lehetséges hibaforrásként a kolléga az elején. Na jó de attól hogy a nullát szakítom meg még nem folyhatna áram, és bár érintésvédelmileg gáz, nem villoghatna a lámpa. Akkor ez mitől lehet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |