Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Pista,
Köszönöm, hogy érdeklődsz. A vízbontó cellámat minden pillanatban (ha lehet) a lemezek 80%-áig akarom folyadékban tartani a gázkivezető furatok alatt. Ezért, amikor fogy belőle a "lötty", akkor a tartályból akarok utána ereszteni pótlást. Ezt automatikusan akarom megcsináltatni. Viszont, ha mellé rakom egy magasságban a bontóval a tartályt, akkor nincs automatikus utánpótlás, csak a tartályban lévő folyadékszint egyforma magasan van a bontóéval. Nos, én a tartályt egy magasabb ponton helyezném el, és a fogyásnak megfelelően eresztenék folyadékot a bontóba. Mivel a közlekedő edények módjára felépülő szerkezetben a folyadékszint igyekszik a csőágakban azonos földfeletti szintre egyenlítődni, ezért a tartályból kifolyna a bontón keresztül a gázelvezető csövön át a motor felé. Ezért gondoltam a kiegészítő elemekre. A másik, hogy a bontóm feltöltő furatain lévő csővezetéket működés közben le akarom vissza felé zárni, hogy a keletkező gáznyomás ne tudja kinyomni a folyadékot. Az első kísérletemben ez történt. De ott szűk volt a gázelvezető csőkeresztmetszet és a sűrű ragacsos hab dugót is képzett benne kicsit. De a következő rendszerben ezt nagyobb csőkeresztmetszetre cserélem. Üdv, Robi.
Szevasz.
Ahogy akarod az nem úgyfog működni . Beállítod 80% feltőltésre, bekapcsolod azonal a gáznak hejrevan szüksége és kinyomja az elektrolidod. Mostan csinálok besűrítési tesztet azaz nemtöltötem utána vizet. Mostanra lefogyott anyira hogy csak a cela egyharmadáigvan az elektrolid, feltöltöt állapotban kb 2L lötyivel használom mostanra szerintem max 1- deci maradhatot az egész rencerben mostis tökéletesen dolgozik a cela tetején látható néha kicsike hab ahogy áthalad a tartályba. Ami érdekes hogy nemugrotmeg az áramfelvétel sokat nézegetem mi lehet az oka és talán ha jól látom igencsak egyszerű a magyarázat a tartály oldalfalán mintha megszáratt kh lenne mivel azért lötyög a lötyi valamenyi mindig odaszárad és szépen csöken a valós kh arány a rencerben. Nemtudom mások kipróbáltáke ez a dolgot ?
Sziasztok4
van egy kis gondom....beraktam a kocsiba egy új EFIE készüléket (ez szabályozza ugyebár a lamdba szonda jelét)....viszont folyamatosan kicsapja a biztosítékot......és ha jól értelmeztem, akkor le kell csökkentenem a feszültséget, amit kap 1V-ra? Én a következőt gondoltam: ha csak simán beteszek egy 10K ellenállást, akkor jó lesz, vagy lehetőség van egy egyszerű olyan módra, hogy esetleg szabályozni is tudjam valamilyen potenciaméterrel? A rajzon amit adtak hozzá ez van,de mivel én nem értek hozzá....ezért kérek segítséget.
Szia!
Elolvastad az okosságot?
Szia!
Igen ezt is olvastam már, és rengeteg angol nyelvű oldalt is átnyálaztam, de csak azt találtam, hogy az általam beszerelt rendszerhez kell egy ellenállás, ami lecsökkenti a feszültséget 1V-ra. Mi ennek a legegyszerűbb módja?
Szia!
Ha így működne akkor nem lenne gond! De sajnos nem ez a helyzet! Amikor lambda dolgozik akkor ~1v feszültséget indukál a lambda szonda mégpedig abból adódóan hogy a belső azaz az égéstérből jövő jel normál esetben kevesebb oxigént tartalmaz ez viszonyítja a külső levegő oxigén tartalmához. Nos ebből egy~0,95-1V körüli feszültséget indukál melegen! Tehát az egyik buktató ebből adódik csak méréssel együtt lehet beszerelni!! Ha rosszul állítod be és magas a kimenő feszültség a motorvezérlő átáll egy "vészhelyzeti" üzemmódra és megeszi a gatyád! A működése tehát úgy van mintha ez a feszültség növekedésével zárná az üzemanyag csapot. tehát minél dúsabb a keverék annál magasabb a jel! Neked magasabb jelet kell produkálni ahhoz hogy a motor azt érzékelje hogy dús a keverék és elvegyen az anyagból ráadásul a HHO bevezetése külön gondot okoz hisz az egy oxigén dús gáz mivel a levegő oxigén tartalma ~23% a HHO meg ~70%térfogat oxigén mert igaz hogy hidrogén kétszer annyi van benn de az oxigén jóval több helyet foglal. Arra is ügyelni kell hogy a típushoz megfelelő módosító kell! Vannak olyan lambda szondák amik 5Voltot produkálnak. Nagyon kell figyelni hogy hova kötöd! csak a lambda megfelelő szálát lehet elvágni és közé rakni ha rossz szálhoz kötöd kidobhatod a szerkezetet. Elég egyszer rossz irányba 12v és ..... főleg ha megküldöd a motorvezérlőt akkor lehet mélyen a zsebbe nyúlni........... Ja a legfontosabb nem mindegy hogy milyet veszel van két fajta az egyikkel több anyagot tudsz adni ez a tuning (-0 +50%)a másik a vízbontóhoz (+0 -50%)van kifejlesztve nekem is ez van benn és szinte semmi áramot nem vesz fel és ~1 éve működik.
Bocs rosszul írtam de már nem sikerült javítani!
De itt egy pontos leírás amiből egyértelmű hogy emelni kell a jelet ahhoz hogy csökkentsd a benzint: http://hu.wikipedia.org/wiki/Lambda-szonda
Szia!
Köszi hogy leírtad ezeket, volt olyan benne amit nem tudtam. A bekötés már megvan, azt egy villamossági szerelő megcsinálta, és be is állította az angol nyelvű leírás alapján, csak amikor ő ezt csinálta, akkor az EFIE tápját egy olyan szerkezettel adta meg, amit állítgatott....és mondta, hogy majd kell egy ellenállást tenni a vezeték pozitív részére, hogy jó legyen. Ő meg is adta, hogy milyen cucc kell hozzá, de elbutítottam valahova a papírt és ő meg külföldön van nyaralni....és emiatt gondoltam, hogy megcsinálom én magam. Nekem ezt építették meg és rakták be, bemásolom ide. Kíváncsi vagyok a véleményedre róla.
1500-as motornak benzin nélkül, csak HHO-val mekkora gázmennyiség lenne szükséges 3500-as üresjárati fordulatszámhoz?
A helyzet úgy hozta, hogy a technikát egy 2.5 TDI motorra kíváncsiság képen elkészítettem és felszereltem. Működik! Igen, a technika turbódiesel motoron is remekül megállja a helyét.
A korom kibocsátás azonnal megszűnt, a motor működése jóval csendesebb lett. Az előtte még lomha és erőtlen 2.5 TDI motor teljesítménye és nyomatéka elég meggyőzően gyorsan és pozitívan növekedett a 2T kaszniban. A hőcserélőbe jutó finom szerkezetű vízpára mennyiségét még szabályozni kell, különben "csak" gőzgépet csinálunk. Lesznek "itt" még érdekes eredmények.
Sziasztok!
Jön a tél.... kíváncsi vagyok rá, hogy ki milyen módon védekezik a cella fagyása ellen!
Elnézésed kérem, úgy tűnik a tegnap esti (#1059111) hozzászólásom rossz helyre írtam, de a tisztesség úgy kívánja, hogy a 2011 júl 1. (#1018616) hozzászólásom korrigáljam, mert bizony nagyon jól működik!
Ez nagyon jó hír Gratulálok hozzá D
Az elektrolízises vízbontókat nyugodtan nyugdíjba küldhetitek, elavult technika, már csak történelem.
A TDI motoron nem merült ki a kíváncsiságom, egy benzinbefecskendezős lambda szondás katalizátoros Otto motor is fut a technikával, meglepően jó eredményekkel, elektronikus beavatkozás nélkül. Az esővíz fagyásgátlás alkohol hozzákeveréssel biztosítható.
Szia! Tipikus a rajz és a beépítés nem ugyan az! Nagyon figyelj oda és mond el annak aki beépíti a test közös!! A jelszálat kell csak elvágni! A 4. oldalon rossz a bekötési ábra!!! Tehát úgy kötöd ahogy a rajz mutatja van egy bejövő a lambdától és egy kimenő a vezérlőhöz. Ebből adódik hogy a jelvezetéket el kell vágni és keresztül kell engedni a szerkezeten! A másik szálat békén kell hagyni! A rajz szerit a jelet ha bekapcsolod te szabályzod a jelszintet, ha kikapcsolod akkor a lambda. Nálam ez úgy van megoldva hogy amikor ráadom a gyújtást a szerkeze is áramot kap és be van állítva egy fix értékre nem hiszem hogy a folyamatos tekergetésnek sok értelme lenne! hiszen a lambda jel sem változik annyit. Az a legjobb ha melegen be van állítva egy maximális lambda jelszintre amit még teljesítmény vesztés nélkül elvisel az autó és úgy kell hagyni.
Szerintem biztos hogy direkt raknak bele ilyen sületlenséget hogy aki nem ért hozzá az szívjon. Még lehet hogy a rajzban is lesz hiba tesztelni kell mert ha véletlenül ráküldi a 12V-ot a vezérlőre akkor baj van!
Szia! Csak nem egy párásító rendszert raktál be amit a kipufogóval melegítesz elő?
Nekem is benn van ~1 hónapja és szépen teszi a dolgát de én kombináltam azzal hogy a HHO is ugyanazon a csövön megy be a motorba. Egy otto motornál ezenkívül nem árt egy erősített gyújtás rendszer sem. De ez már megint legalább három fórum témája. Persze sok részben összefügg a durranógázzal hisz az autóban nyomás alatt egy megfelelő plazmásított gyújtóívvel a vízpárából ugyanúgy durranógázt állítasz elő csak nagyon rövid ideig.
Szia! Milyen alkoholra gondoltál mert amit én eddig használtam attól nagyon elkezdett habosodni. Talán az E85 jó lenne az nem fagy meg és keverhető vízzel.
Hali!
Neked alapjáraton is buborékol a tartályban a víz, vagy csak magasabb fordulaton? Nekem kb. 2000-res fordulatnál kezd buborékolni... Lehet, hogy ez a gond, mert a Hiace-nél nem érzek változást.
Na kíváncsivá tettél hogy bontod a vizet? Jó lenne egy 1l/ peret jó hatásfokkal megoldani. :eek2:
A válaszokat a BIO-vízbontás fórumba megtaláljátok.
Üdvözlettel: ampervadász
Szia! próbáld meg úgy elhelyezni a torokban a csövet mint a festékszórónál egy vastag csövet kell párhuzamosan belógatni egészen mélyen a torokba hogy a beáramló levegő vákuumot keltsen benne úgy mint a festékszóró pisztolynál! Minél több levegőt akarsz ott beszívatni annál vastagabb cső kell. De nem lesz olyan hatásos a dolog ha a légszűrő még ezután jön mert azon a vízpára nagy része fennakad. Mivel a vízen átszívott levegőből a por és kosz amúgy is a vízben marad lásd "őskori" légszűrők ahol olajon szívatták át a levegőt nem kell a légszűrő elé rakni. Nálam pár száz km után is tiszta a víz!(a nagyobb gond hogy elfogy)
Szia! A szívócsőbe merőlegesen beeresztett cső is nagyon hatékony. A gőzbevezető cső idom egy palást része a csőre merőleges légáram haladási iránya felé 50%-ban ki van köszörülve, így a megmaradó gőzbevezető palást cső ív szélárnyékot képez a nagy sebességű levegőben, viszont a kiköszörült cső palást ív helyén remek vákuumod lesz, ami húzza át a hőcserélőn a finom szerkezetű esővíz párát.
A motor beindítása pillanatában automatikusan elindul az esővíz párásító rendszer, s amint a kipufogó leömlő kellően átmelegszik a kiáramló forró kipufogó gázoktól, már a hőcserélő vízgőzt állít elő. A motor kikapcsolásakor értelemszerűen a vezérlő vákuum azonnal megszűnik, a gőzfejlesztő rendszer automatikusan leáll. Pofon egyszerű, remekül működik, a hatásfoka rendkívül jó, ha ügyesen építed meg NooooP a TD TOYOTA-ra. Nem kell az elektrolizáló vízbontóval "szarakodni", ráadásul a teljesítménye is bőven alul marad a esővíz pára -> hőcserélős gőzfejlesztő rendszerrel szemben! Nyugodtan kijelentem az elektrolizáló vízbontó elavult technika lett. Szerintem egy épeszű ember sem szeretné a vízgőzt még a papírbetétes légszűrőn átszívatni, különben a szűrőbetét viszonylag gyorsan cafatokban lenne! Az "őskori" légszűrők olajtükrösek voltak, a működési elve: a beszívott szennyezett levegő hirtelen irányt vált az olajtükör előtt, és a benne lévő apró finom szennyeződések a tömegük miatt nem képesek a könnyű levegővel hirtelen irányt váltani, így a nagy felületű olajtükörbe csapódnak! Megsúgom Gyula, lehet hihetetlen számodra, de ez a legtökéletesebb légszűrő! Csak időnként ki kellene takarítani és friss motorolajjal az előírt szintig feltölteni! A papírbetétes légszűrők nem olyan hatékonyak, mint az olajtükrös légszűrők, viszont kényelmes a használata, 10000km-enkét a szűrőbetét kivesz és eldob s az új betesz. Nem kéne vad és valótlan dolgokat írogatnod, még páran elhiszik Neked.
Szia! Ha szerinted ezen a fórumon csak elavult technikáról van szó akkor minek írsz ide? Érdekel a történelem Hisz te már eljutottál egy magasabb szintre nem?
De ha figyelmesen olvasod azt amit írok akkor látod hogy segíteni próbálok én soha nem írtam hogy a légszűrő elé kell berakni de van aki ezt esetleg nem tudja! Azt hogy "ősi" azért írtam mert már nem igen használják azt az olajtükrös légszűrőt. Talán még egypár kerti gépben meg traktorban van ilyen. Egyébként a hatása jó viszont sokkal több gondozást igényelt mint a sima légszűrő na meg arról hogy mi jött ki belőle ne beszéljünk.......
Hali!
Milyen anyagokat és milyen átmérőjű csöveket alkalmaztál?
Szia "Vadász"!
A vízbevákuumozó eljárás ami gőzbevákuumozóvá lesz egy hőfok felett nagyon szuper dolog. Ettől még nem kell elhagyni a vízbontás beépítését és egyáltalán nem elavult technika még "csak" 150 éves kb. Egyébként korábbi beírásaimban pont azt mondtam, hogy a kettő külön külön is helyettesít némi nyomóerőt a dugattyú felszínére robbanó benziné helyett, de együtt mégtöbbet tudnak összeadni. Tehát végsősoron már alig kellene egy meleg motornak a benzinből. Csak a gáz, a vízgőz, meg egy sűrű íves (pwm-es)gyújtás. Na jóóóó... meg egy-két csöpp benddzinn is a békesség kedvéért. Üdv, Robi
Vadász,
A kipuffogó felső harmadára tekert kisátmérőjű rézcsővel oldottad meg a hőcserélőt? A másik végét a víztartályban a vízoszlop alá a tartály aljáig engedted le? A kipuffogóra tekert cső vége jóval 100°C feletti. Hogyan vezetted bele a szívócsőbe ezt a nagy hőfokú csővezetéket, vagy milyen módon csatlakoztál rá? Fényképet tudnál ide feltenni? Köszi, Üdv, Robi
"Ha szerinted ezen a fórumon csak elavult technikáról van szó akkor minek írsz ide?"
Szia Gyula! Bocs, hogy néha belekotyogok a fórumba, de több éve én is a vízenergián dolgozok. Az elektrolizáló vízbontók kapcsán rengeteg érdekes és izgalmas sikerélményt tapasztaltam és voltak közben kudarcok is. A szakmai technikai érdeklődési köröm nagy, de sokáig csak Otto motorokkal dolgoztam, abból is a karburátoros keverékképzésűekkel. Bevallom a benzinbefecskendezős lambda szondás technikára nem építettem elektrolizáló bontót, nem akartam szívni az előre programozott motor elektronikával. Rengeteg negatív infó volt a befecskendezős otto és turbódiesel motorok HHO technika beépítése kapcsán. Szívódiesel és karburátoros otto motoroknál a HHO generátor beépítése sok sikerélményt hozott. A turbódiesel motorra úgy tekintettem, mint a legesélytelenebb motor, mivel jóval több levegő kerül a hengerbe, mint a szívómotoroknál, s nagyon felhígul a HHO gáz. Ezért voltam nagyon szkeptikus, amikor patkolttojas NooooP-nak a TD motorra ajánlgatta a HYPNOW rendszerét.. Akkor rendesen le is szóltam Sándor hozzászólását, hogy a turbós motoron nagyon gyenge eredmény lesz, ha lesz.. A Vapor keverékképző rendszer már több mint egy éve foglalkoztat, de "lustaság" miatt nem kezdtem még bele. Jó pár HYPNOW videót megnéztem, és egyre több turbódiesel motort láttam gőz rendszerrel, nem csak szívódieselre alkalmazzák. Egyre kíváncsibb lettem, és a véletlen úgy hozta, hogy egy A6-os 2.5 TDI gyengécske motorjára a magam esze szerint megépítettem az esővíz pára -> hőcserélő -> vízgőz rendszert. Motor beindít és azonnal 1.-re gyönyörűen működik az esővíz párásító.. Érdemes volt vele egy délelőttöt eltölteni. A kocsit kicsit kétkedve elvitték, majd jönnek a jó hírek, hogy kb. 15km út után, ez egyszer csak jobban megy. A vezető először maga se hitte el, csak azt vette észre, hogy egy előzésből vissza térve komolyabban kell fékezni. A gőzbevezetés előtt az esti vezetésnél a mögötte jövő autó lámpáinak fényében vastagon kormolt az A6-os 2.5 TDI. Ez a gőzbevezetéssel azonnal megszűnt, és a motor jóval csendesebb lett! Később azt is megtudtam, hogy 500km útra 130-140km/h sebességnél fogyaszt el 0.8-1L esővízből készült gőzt. A gázolajfogyasztás még nem ismerem, mert időnkét kannás is a "tankolás". Az biztos, gőzzel sokkal jobban megy a 2T tömegű kasznival a 2.5 TDI, a kipufogó semmit nem kormol már, pillanatnyilag még 0.8-1L esővizet kér 500km-re. A lehetetlennek tűnő 2.5 TDI motor sikerélményén felbuzdulva még több HYPNOW videót néztem meg, és közben találtam ECOPRA francia videókat is. Van RENAULT DCI turbós motorra is gőzfejlesztő, működik! Tamás fórumán talán emlékeztek a Renault-os DCI tagra, aki rendesen megszívta a beszerelt drága HHO generátorral. A legnagyobb meglepetés akkor ért, mikor benzinbefecskendezős lambda szondás katalizátoros Otto motor videójába botlottam! Kapásból +29%-al nőtt az egy tank benzinnel megtehető táv! És nem éppen finomkodott a gázpedállal a kb. 2L-es 140-163LE motornál! Szép hangja volt az izmos motornak, a gőzbevezetés után azonnal csendesebben dorombolt! A videót többször is megnéztem, de csak mechanikai beépítést láttam, semmi villamos átkötés.. Írtam nekik, s kérdeztem: volt-e átalakítás az elektromos motorvezérlő rendszerben? Csak annyit válaszoltak: "nem történt elektromos beavatkozás, nem szükséges, építse be és használja!" Ezen kívül még találtam egy régebbi benzines ALFA-t, ami szintén megkapta a gőzt. Csak nem hagyott békén a kíváncsiság, és a TDI sikerén + az ECOPRA videó láttán, beépítettem a gőzfejlesztő rendszert egy 1L-es, benzin befecskendezős lambda szondás katalizátoros 13 éves kocsiba is. Tartottam a motorelektronikától, de ráeresztettem a gőzt. Elsőre hitetlenül és kicsit félve néztem a működését, de nem bántam meg, hogy megcsináltam. A motor jóval csendesebb és szokatlan dinamikát produkál a gőzbevezetés óta. "Érdekel a történelem Hisz te már eljutottál egy magasabb szintre nem?" Vicces vagy Gyula. Igen, sokáig dolgoztam elektrolizáló bontókkal, de tapasztalom, hogy TDI motoron és benzinbefecskendezős lambda szondás motoron is lehet sima esővízből, hő és vákuum energia segítségével, jóval egyszerűbben, s jóval olcsóbb technikával, értékes hidrogént és oxigént előállítani. Persze van, aki a méreg drága 316Ti anyagokra, és KOH s egyéb lúgra, + PWM-re esküszik, semmi bajom Velük, tisztelet a hitük és kitartásuk mellett. Bizonyára, ha majd többen is engednek a kíváncsiságuknak, és maguk is kipróbálják a turbódiesel - diesel vagy a benzinbefecskendezős motorjukon a HYPNOW Lengyel vagy ECOPRA Francia gőz rendszert, már nem leszek "egyedül". Gyula! Van két vonat két párhuzamos sínpáron, mindkettő egy irányba megy, egy gyorsvonat és egy TVG. Pillanatnyilag Te a gyorsvonaton utazol. Ennyit az áram igényes elektrolizáló bontókról, és a korlátlan free hőenergiával rendelkező termikus vízbontásról. Nem vitatkozok Veled, csak leírtam pillanatnyilag milyenek a technikai lehetőségek, és a hozzá szükséges felhasználható energiák. Lehet körülményesebben is elektrolitot bontani, és lehet minden erőlködés nélkül tiszta esővizet. Ki - ki döntse el maga, melyik vonaton szeretne utazni. Segítségnek szántam, hogy kedd este újra írtam a fórumra. A tisztesség úgy diktálta, hogy a Júl. 1.-i szkeptikus hozzászólásom az új tényeknek megfelelően korrigáljam. Lásd közben kiderült NooooP is megépítette a TD-re, de neki nem sikerült. Nem érzem, hogy a hozzászólásaimban kioktattam volna valakit is. Nem látod az írott szavak és mondatok tartalmi jelentését.
Szia!
A TDI esővíz tartálya 5L-es átlátszó műanyag füles kanna, zárható csavaros kupakkal, a motortérben van, 2.5L a max. feltöltési szint. A légköri levegőt bevezető búvárcső, 8-as műanyag pneumatika cső, ami passzentos furatba lett bele eresztve a tartály tetején. Ha véletlen nagyobb, vagy ugyan akkora furatot készítesz, mint a búvárcső külső átmérője, falslevegőt fog szívni mellette a motor, ami nem fog vízpárát termelni neked! A rozsdamentes hőcserélő cső 8mm külső - 7mm belső átmérőjű, 25cm hosszú, a turbó után közvetlen a kipufogó leömlő ívére meghajtva. 2db 14cm hosszú, 15mm-es rézfűtés csőből készült 7 - 7cm hosszú alátét "hő akkumulátoron" fekszik fel a forró kipufogó leömlőre. 2db ABA fém bilincs rögzíti a kipufogó leömlőre az elemeket, értelemszerűen hideg motornál lett felerősítve. Ha tudsz és elfér a motor kipufogó leömlőjén, lehet hosszabb, vagy akár több párhuzamos hőcserélőt is felszerelni. A lényeg, hogy több száz 'C hőmérsékletű gőzt csináljon az esővíz párából, akkor lesz igazán hatékony a rendszer. A gőzbevezető idom szintén 8-as rozsdamentes csőből készült, 5cm a hossza. De motorja válogatja, a lényeg: a turbóra menő gumicső belső átmérőjének a fele legyen csak a benyúló cső hossz. Merőlegesen a közepére ipari ezüsttel kemény forrasztva lett egy kb. 6cm hosszú és kb. 2cm széles, a közepén 8-as fúróval átfúrt, 0.5mm-es rozsdamentes lemez. Ennek a keményforrasztott kereszt lemeznek és 2db ABA bilincsnek a segítségével tudod majd a szívócsőbe rögzíteni a gőzbevezető idomot! http://www.youtube.com/watch?v=mQXPZq7yEo0&feature=player_embedded Itt láthatod, miről írok. A gőzbevezető idom egyik felén a 8-as rozsdamentes csőből, leköszörültem a benyúló fél cső feléig, a fél palást ívét, és ugyan azon az oldalon a keresztben ipari ezüsttel keményforrasztott rozsdamentes lemez végét > alakban levágtam, ez jelöli a levegő szűrő és a turbó közötti csőben a friss levegő áramlási irányát is! Neked is így kell majd a turbóra menő csőbe rögzítened, a nyíl hegye a levegő haladási irányába álljon! Ekkor lesz vezérlő vákuumod alapjáraton is. Az esővíztartály tetején oldalt passzentosra fúrt furatba 8-as belső - 13-as külső átmérőjű PB gáz gumicsövet illesztettem pár cm-re betolva. Ez viszi majd a vezérlő vákuum segítségével a finom szerkezetű esővíz párát a hőcserélő bemeneti ágára. ABA bilinccsel rögzítsd a hőcserélőre a PB gáz gumi csövét. A hőcserélő bemeneti ága az autód vége felé néz, ha hosszában van a motor! A hőcserélő kimeneti ága a turbó felé nézzen, hiszen a motorhoz egyre közeledve növekszik a hő is! A hőcserélő kimeneti ágát kösd össze PB gáz gumicsővel a már szívócsőbe berögzített gőzbevezető idommal. Szintén ABA bilinccsel rögzítsd le a PB gáz gumicsöveket. A gumicsöveknek adj ívet, hogy a menet közben mozgó - rázkódó motor miatt tudjon szabadon mozogni. Ne feszüljön, és ne is dörzsölődjön hozzá semmi más alkatrészhez, ami idővel kárt tehetne bennük. Ha szükséges, itt - ott húzhatsz rá kívülre, hasított szövet betétes slag db-okat is, amik megakadályozzák a problémás helyeken a dörzsölődést. Műanyag kötegelővel rögzítheted őket és a PB gázcsöveket is. Amilyen külső átmérőjű rozsdamentes csőhöz hozzá tudsz jutni, olyan belső átmérőjű vastag falú gumi csőre lesz szükséged. Én MÉH telepen gubiztam a 8mm külső és 7mm belső átmérőjű rozsdamentes cső db-ot. A térdemen hajlítottam meg óvatosan a kipufogó leömlő ívére. TD motor beindít, és ha mindent jól tömítve csináltál, működik a rendszer. Páran feszegetik a felhasznált víz milyenségét.. Nem vagyok esővíz mániás, de semmi kedvem a felszerelt hőcserélőt pucolni, vagy cserélni, mert idővel vízköves lett és romlott a fűtő teljesítménye. Azért van az ember agya, hogy használja.
Szia!
Köszi a részletes tájékoztatást! A hőcserélő cső egyenes? Csak annyira van hajlítva, hogy felvegye a leömlő ívét? Simán átszívja a motor a vízpárát rajta? A Retrokit basic és pro esetében a pára ütközik a forró felülettel...Esetleg rézcső alkalmas lehet? /Nekem rézből van/
Szia,
Köszi a videolinket. Most már értem mit mondtál. A másik végét a víztartályban a vízoszlop alá a tartály aljáig engedted le? Üdv, Robi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |