Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   13 / 70
(#) Peter65 válasza iceman82 hozzászólására (») Aug 4, 2011 / 1
 
Üdv!
Ha kommutátoros a motor (vannak kefék), akkor jó eséllyel triakos szabályzóval lecsökkentett feszről is elüzemel, és még a fordulatszámát is állíthatod.
(#) golem hozzászólása Aug 9, 2011 /
 
Sziasztok!

Van nekem egy 230v vilanymotorom

csak mindig leveri a biztositékot ki szeretnám márni hogy hol zárlatos csak nem tudom hogy hogy kel.
A segitégeteket előre is köszönöm.
(#) habazutty válasza golem hozzászólására (») Aug 9, 2011 /
 
Hello!
Milyen teljesítményű? Mekkora biztit ver le? Ezt megelőzően működött rendesen vagy most került hozzád? Van rajta kondenzátor? Mit hajt?
(#) golem válasza habazutty hozzászólására (») Aug 10, 2011 /
 
Szia!

Szivatyu motor 25uf kondenzátor van rajta 20 amperes kismekszakitót veri le. és müködöt csak nem tudom mi let vele.
(#) iceman82 válasza Peter65 hozzászólására (») Aug 10, 2011 /
 
Köszi!
(#) Atis57 válasza golem hozzászólására (») Aug 20, 2011 /
 
Szia!
attól függ milyen műszereid vannak. PL; szigetelés vizsgáló 1000V, 1500V esetleg 2000V ezzel mérve legalább 2MOhm-t kellene találnod.
Ha; csak digit voltmérőd van akkor;KIKÖTSz mindent. A védővezetót rákötöd a motor testjére a Fázisba bedugod a DVM egyik vezetékét a másikkal megnézed a motorkapcsait . A mérés elve ; Nagyellenállás mérése voltmérővel.A voltmérődnek 160V-nál többet kell mutatnia....akkor kapsz 2MOhmot a motor tekercsein.
Ezután; Az egyik tekercsre 24V váltót kötve megnézed mennyit kapsz a másikon ,majd forditva . Ez a tekercs menetzárlat ellenőrzése.
Hát kb ennyi ! Ha kétkedsz megirod esetleg 1-2 képpel támogatva......
(#) Attila30 hozzászólása Aug 20, 2011 /
 
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy egyfázisú, elméletileg 2,2Kw-os ( nincs adattáblája) villanymotorom, egy kompresszorra szeretném, de sokkal gyengébb mint az elődje. (1,5 Kw, egy fázis) Csak rásegítéssel indítja el a kompresszort, és amint nyomás van megáll. (1 bárnál) Üresben szépen jár, nem melegszik. Van rajta egy 35 mikrós üzemi kondenzátor, meg valami hővédelem. Arra lennék kiváncsi, hogy ki lehet-e deriteni a tényleges teljesítményét valahogyan, vagy miért lehet ilyen gyenge. Van pár kép a jelenlegi bekötésről. Egy piros, két fekete, két fehér megy a motorba.
(#) BEARiNG hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Sziasztok,

Kaptam egy betonkeverőt egy ismerősömtől, de a vezetékelése az szét volt szedve, kapcsoló, doboz hiányzott róla. Összeraktam azokból az infókból amit itt a fórumon olvastam, de nem akar működni. Ahogy most van a képen, úgy semmit nem csinált, viszont, ha a fázist a kondenzátor és a motorba menő kék vezetékre kötöm, akkor búg a motor, de nem indul. Mi lehet a probléma?
(#) BEARiNG hozzászólása Aug 26, 2011 /
 
Megnéztem megint a dolgot, és amikor búg, akkor kézzel el lehet indítani, attól függően melyik irányba, hogy hogy van bedugva a konekktor aljzatba a dugó.
Viszont kb 20 sec járás után elkezd szépen lassan füstölni a motor, ez vajon miért van? És mintha melegedne is. Le van égve benne valamelyik tekercs?
(#) gabi20 válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia ha jól látom akkor 4 kivezetése van a motornak. Ez 230 - ról működik? Mérd meg ohmmérővel a tekercsek ellenállását, majd írd meg. A főfázis ohmos ellenállása általában kisebb lesz.
(#) BEARiNG válasza gabi20 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Szia, igen 230V ról működik. Megmértem az ellenállásokat.
Látható a képen az érték.
Köszi a segítséget!

meres.jpg
    
(#) gabi20 válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Úgy látom hogy a tekercsek jók, ha a rotor könnyen forog akkor működnie kell. Mellékelek egy bekötési rajzot, próbáld meg így. Ha nem jó akkor akkor a kondenzátorral lesz a bibi.

kapcs.JPG
    
(#) gabi20 válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
De ha a motor kézi berántás után elindul akkor valószínű hogy a kondenzátorral lesz valami gond.
(#) BEARiNG válasza gabi20 hozzászólására (») Aug 26, 2011 /
 
Ennél a kapcsolásnál akkor a 0 potenciálon kell lennie a kondenzátornak ugye?
(#) BEARiNG válasza gabi20 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Na a te kapcsolásod szerint megcsináltam, és elindult a gép rásegítés nélkül is. Már csak két gond van vele, nem jó irányba forog, és szintén el kezd füstölni olyan 20sec után, és forró is a motor.
(#) gabi20 válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Sajnos azt nem tudom megmondani hogy mitől forrósódik ennyire. Ahhoz hogy a másik irányba forogjon annyit kell tenni hogy a kondenzátor egyik végét (nem azt ami a motorba van kötve) át kell kötni a fázisról a nullára vagy fordítva.

kapcs.jpg
    
(#) BEARiNG válasza gabi20 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Amikor így volt kötve, akkor búgott. Ha hagyom menni úgy, hogy füstöl, akkor egy idő után megszorul, vagy leég, vagy mire számíthatok?
(#) gabi20 válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Ha tovább így működteted akkor tuti ki fog égni.
(#) VIM válasza BEARiNG hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia! A motort a rajz szerint próbáld meg bekötni! A kondenzátorokat párhuzamosan kell kötni egymással, hogy a megfelelő értéket képviseljék. Ha forgásirány gond van, akkor vagy az átkötést kell a rajz szerinti helyre kötni, vagy a segédfázis tekercsek végeinél kell az áramirányt megfordítani. Ha így is melegedik a motor, akkor már megadtad neki a "kegyelemdöfést", vagy már akkor is menetzárlatos volt amikor hozzád került. A kondenzátor érték az 30μF körülinek kell lennie, mert kb. 750W = 1LE a motor teljesítménye a kép alapján.
(#) Atis57 válasza Attila30 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia!
Ez a 35µF jó üzemi kondiként, de kell még inditó kondi is egy plussz nyomógombbbal . Mert kompresszoroknál azért 80-120µF al / 1,1kw ---inditunk.
ezen felül lakatfogóval mérni kellene az áramát, melyik kiondival kevesebb--de már jól indul minden helyzettben.
Számithatsz a következőre . A 1,5kW egyfázisú nem azonos a 2,2kw háromfázisúval.Mert az utúbbinál azért csak 0,5 teljesitményre számithatsz.....!
(#) Attila30 válasza Atis57 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia! A 2,2 Kw-os is egyfázisú, azért lepett meg a gyengesége. A fő probléma, hogy menet közben is megáll, az meg gondolom lehet kondi, vagy egyéb probléma is.(
(#) VIM válasza Attila30 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia! Szerintem ez a motor nem több, mint 750W, amire a 35μF enged következtetni. Ha meg akarsz róla bizonyosodni, hogy mennyi a teljesítménye, akkor lakatfogóval kell megmérni az áramfelvételeket üresjáratban és terhelten is, ahol még a motor nem esik ki a fordulatából. Kompresszort hajtatni, legalább 1kW kellene. Persze ha beéred kevesebbel is szállító teljesítményben, akkor jó a hűtőgép kompri is.
(#) Attila30 válasza VIM hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Szia! Ez az amitöl tartottam.( Kéthengeres kompresszorom van, még az 1,5 Kw-os is kevés volt hozzá, azért is vettem ezt. Elsöre fizikálisan kicsinek tünt az 1,5-öshöz képest, bár tengelyméret viszont sokkal nagyobb mint a másik motoré.( Köszönöm az infókat. Megyek reklamálni az üzletbe.(
(#) VIM válasza Attila30 hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Üzletben vetted és ott 2.2kW-nak adták el? Valami nagyon sántít a dologban. Nincs adattábla se típusjelzés és az eladó a hasára ütve 35μF-al nagy teljesítményű motornak adja el? A 2LE-nek is nevetséges ez a kapacitás érték állandó üzemre.
(#) Attila30 válasza VIM hozzászólására (») Aug 27, 2011 /
 
Valamilyen ágdarálóban vannak ilyenek, magán a motoron állítólag azért nincs adattábla. A motorban van amúgy valami fék szerkezet a tengelyen, nem tudom mond-e valamit. Ez valami garanciális cseréböl maradt meg, szóval nekem is zavaros. Mikor nem indult úgy ahogyan vártam, akkor bontottam meg. A kondi nekem is szemet szúrt, és tuti, hogy a kondi gyári, mert a sorcsatlakozóban festettek a csavarok, és sértetlenek. Hétfőn vissza viszem, hátha akad rendes magyarázat.
(#) BEARiNG válasza VIM hozzászólására (») Aug 29, 2011 /
 
Szia VIM,

Köszi a rajzot, de egy dolgot nem értek benne, az alsó piros kapocs az mit akar jelenteni? A kondik természetesen párhuzamosan vannak.

Köszi
(#) kopaszagár hozzászólása Szept 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy negyed köbméteres betonkeverőn egy b. nagy motor. A táblája már nincs rajta.A "szaki" aki bekötötte egy szatyor kondit pakolt bele (egy 60-as,egy 26-os, meg két 14-es) meg egy 5,5 amperes hőkioldót rakott rá. Szeretném megszüntetni azt a kókálmányt a motoron, mert másra is akarom használni a motort (kúpos fahasítóhoz). Erősen gyanítom hogy sokkal nagyobb az a motor mint a hőkioldó 5,5 ampere. Kb 1400-as fordulatú, indításkor 20 ampert vesz fel, üresjáratban 5 ampert, terhelve ugyanennyit. Negyed köbméter betonnal sincs megterhelve annyira hogy kioldjon a védelem (előfordult már vagy kétszer-háromszor hogy kioldott). Tehát arra lennék kíváncsi, kb. mekkora kondit kellene rárakni (indításkor lassan fordul párat mire felpörög,gondolom ez nem üzemszerű), meg védelemnek jó lesz-e egy "C"-jelű kismegszakító?
(#) erbe válasza kopaszagár hozzászólására (») Szept 10, 2011 / 1
 
Betonkeverő nem igényel nagy teljesítményt. 80 l-es 250 W-ot, 120 l-es 370 W-ot, a negyed köbméteres 550-700 W-tal elmehet. Ha rönkhasítónak akarod használni, talán vissza kellene kötni 3 fázisra, mert oda kell teljesítmény is. Az eddigi kókálmánynak fontos szerepe van. A kondik az 1 fázis miatt kellenek és a lassú indulás a nagy megforgatott tömeg miatt van.
(#) kopaszagár válasza erbe hozzászólására (») Szept 11, 2011 /
 
A kondik párhuzamosan vannak kötve egy sorkapocsban.A sarus kondi minden szigetelés és rögzítés nélkül bedobva az alu dobozba.Biztos nem volt akkora kondija otthon.Meg egy kis szigetelő szalag hogy ne b.sz. agyon a parasztot.
Nem rönköket, csak kuglikat hasogatnék, a fickó akitől a hasítókúpot veszem azt mondta 2kw már jó.
Így néz ki:
(nem ez az,de ugyanilyen rozsdás )

motor.jpg
    
(#) erbe válasza kopaszagár hozzászólására (») Szept 11, 2011 / 1
 
2 KW-hoz kevés az a kondi. Azt nem írtad, nyomógombos indítású, vagy állandóan rajta lóg az a 114 uF. Betonkeverőhöz ennyi csupán indításhoz kellene. Lehet, hogy rönkhasítóként is elmenne, mert ott a motor indításkor terheletlen, később nyomod neki a fát.
A fénykép nem mond semmit a motorról, a méretek sokkal többet.
Következő: »»   13 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem