Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv!
Ha kommutátoros a motor (vannak kefék), akkor jó eséllyel triakos szabályzóval lecsökkentett feszről is elüzemel, és még a fordulatszámát is állíthatod.
Sziasztok!
Van nekem egy 230v vilanymotorom csak mindig leveri a biztositékot ki szeretnám márni hogy hol zárlatos csak nem tudom hogy hogy kel. A segitégeteket előre is köszönöm.
Hello!
Milyen teljesítményű? Mekkora biztit ver le? Ezt megelőzően működött rendesen vagy most került hozzád? Van rajta kondenzátor? Mit hajt?
Szia!
Szivatyu motor 25uf kondenzátor van rajta 20 amperes kismekszakitót veri le. és müködöt csak nem tudom mi let vele.
Szia!
attól függ milyen műszereid vannak. PL; szigetelés vizsgáló 1000V, 1500V esetleg 2000V ezzel mérve legalább 2MOhm-t kellene találnod. Ha; csak digit voltmérőd van akkor;KIKÖTSz mindent. A védővezetót rákötöd a motor testjére a Fázisba bedugod a DVM egyik vezetékét a másikkal megnézed a motorkapcsait . A mérés elve ; Nagyellenállás mérése voltmérővel.A voltmérődnek 160V-nál többet kell mutatnia....akkor kapsz 2MOhmot a motor tekercsein. Ezután; Az egyik tekercsre 24V váltót kötve megnézed mennyit kapsz a másikon ,majd forditva . Ez a tekercs menetzárlat ellenőrzése. Hát kb ennyi ! Ha kétkedsz megirod esetleg 1-2 képpel támogatva......
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni.
Van egy egyfázisú, elméletileg 2,2Kw-os ( nincs adattáblája) villanymotorom, egy kompresszorra szeretném, de sokkal gyengébb mint az elődje. (1,5 Kw, egy fázis) Csak rásegítéssel indítja el a kompresszort, és amint nyomás van megáll. (1 bárnál) Üresben szépen jár, nem melegszik. Van rajta egy 35 mikrós üzemi kondenzátor, meg valami hővédelem. Arra lennék kiváncsi, hogy ki lehet-e deriteni a tényleges teljesítményét valahogyan, vagy miért lehet ilyen gyenge. Van pár kép a jelenlegi bekötésről. Egy piros, két fekete, két fehér megy a motorba.
Sziasztok,
Kaptam egy betonkeverőt egy ismerősömtől, de a vezetékelése az szét volt szedve, kapcsoló, doboz hiányzott róla. Összeraktam azokból az infókból amit itt a fórumon olvastam, de nem akar működni. Ahogy most van a képen, úgy semmit nem csinált, viszont, ha a fázist a kondenzátor és a motorba menő kék vezetékre kötöm, akkor búg a motor, de nem indul. Mi lehet a probléma?
Megnéztem megint a dolgot, és amikor búg, akkor kézzel el lehet indítani, attól függően melyik irányba, hogy hogy van bedugva a konekktor aljzatba a dugó.
Viszont kb 20 sec járás után elkezd szépen lassan füstölni a motor, ez vajon miért van? És mintha melegedne is. Le van égve benne valamelyik tekercs?
Szia ha jól látom akkor 4 kivezetése van a motornak. Ez 230 - ról működik? Mérd meg ohmmérővel a tekercsek ellenállását, majd írd meg. A főfázis ohmos ellenállása általában kisebb lesz.
Szia, igen 230V ról működik. Megmértem az ellenállásokat.
Látható a képen az érték. Köszi a segítséget!
Úgy látom hogy a tekercsek jók, ha a rotor könnyen forog akkor működnie kell. Mellékelek egy bekötési rajzot, próbáld meg így. Ha nem jó akkor akkor a kondenzátorral lesz a bibi.
De ha a motor kézi berántás után elindul akkor valószínű hogy a kondenzátorral lesz valami gond.
Ennél a kapcsolásnál akkor a 0 potenciálon kell lennie a kondenzátornak ugye?
Na a te kapcsolásod szerint megcsináltam, és elindult a gép rásegítés nélkül is. Már csak két gond van vele, nem jó irányba forog, és szintén el kezd füstölni olyan 20sec után, és forró is a motor.
Sajnos azt nem tudom megmondani hogy mitől forrósódik ennyire. Ahhoz hogy a másik irányba forogjon annyit kell tenni hogy a kondenzátor egyik végét (nem azt ami a motorba van kötve) át kell kötni a fázisról a nullára vagy fordítva.
Amikor így volt kötve, akkor búgott. Ha hagyom menni úgy, hogy füstöl, akkor egy idő után megszorul, vagy leég, vagy mire számíthatok?
Ha tovább így működteted akkor tuti ki fog égni.
Szia! A motort a rajz szerint próbáld meg bekötni! A kondenzátorokat párhuzamosan kell kötni egymással, hogy a megfelelő értéket képviseljék. Ha forgásirány gond van, akkor vagy az átkötést kell a rajz szerinti helyre kötni, vagy a segédfázis tekercsek végeinél kell az áramirányt megfordítani. Ha így is melegedik a motor, akkor már megadtad neki a "kegyelemdöfést", vagy már akkor is menetzárlatos volt amikor hozzád került. A kondenzátor érték az 30μF körülinek kell lennie, mert kb. 750W = 1LE a motor teljesítménye a kép alapján.
Szia!
Ez a 35µF jó üzemi kondiként, de kell még inditó kondi is egy plussz nyomógombbbal . Mert kompresszoroknál azért 80-120µF al / 1,1kw ---inditunk. ezen felül lakatfogóval mérni kellene az áramát, melyik kiondival kevesebb--de már jól indul minden helyzettben. Számithatsz a következőre . A 1,5kW egyfázisú nem azonos a 2,2kw háromfázisúval.Mert az utúbbinál azért csak 0,5 teljesitményre számithatsz.....!
Szia! A 2,2 Kw-os is egyfázisú, azért lepett meg a gyengesége. A fő probléma, hogy menet közben is megáll, az meg gondolom lehet kondi, vagy egyéb probléma is.(
Szia! Szerintem ez a motor nem több, mint 750W, amire a 35μF enged következtetni. Ha meg akarsz róla bizonyosodni, hogy mennyi a teljesítménye, akkor lakatfogóval kell megmérni az áramfelvételeket üresjáratban és terhelten is, ahol még a motor nem esik ki a fordulatából. Kompresszort hajtatni, legalább 1kW kellene. Persze ha beéred kevesebbel is szállító teljesítményben, akkor jó a hűtőgép kompri is.
Szia! Ez az amitöl tartottam.( Kéthengeres kompresszorom van, még az 1,5 Kw-os is kevés volt hozzá, azért is vettem ezt. Elsöre fizikálisan kicsinek tünt az 1,5-öshöz képest, bár tengelyméret viszont sokkal nagyobb mint a másik motoré.( Köszönöm az infókat. Megyek reklamálni az üzletbe.(
Üzletben vetted és ott 2.2kW-nak adták el? Valami nagyon sántít a dologban. Nincs adattábla se típusjelzés és az eladó a hasára ütve 35μF-al nagy teljesítményű motornak adja el? A 2LE-nek is nevetséges ez a kapacitás érték állandó üzemre.
Valamilyen ágdarálóban vannak ilyenek, magán a motoron állítólag azért nincs adattábla. A motorban van amúgy valami fék szerkezet a tengelyen, nem tudom mond-e valamit. Ez valami garanciális cseréböl maradt meg, szóval nekem is zavaros. Mikor nem indult úgy ahogyan vártam, akkor bontottam meg. A kondi nekem is szemet szúrt, és tuti, hogy a kondi gyári, mert a sorcsatlakozóban festettek a csavarok, és sértetlenek. Hétfőn vissza viszem, hátha akad rendes magyarázat.
Szia VIM,
Köszi a rajzot, de egy dolgot nem értek benne, az alsó piros kapocs az mit akar jelenteni? A kondik természetesen párhuzamosan vannak. Köszi
Sziasztok!
Van egy negyed köbméteres betonkeverőn egy b. nagy motor. A táblája már nincs rajta.A "szaki" aki bekötötte egy szatyor kondit pakolt bele (egy 60-as,egy 26-os, meg két 14-es) meg egy 5,5 amperes hőkioldót rakott rá. Szeretném megszüntetni azt a kókálmányt a motoron, mert másra is akarom használni a motort (kúpos fahasítóhoz). Erősen gyanítom hogy sokkal nagyobb az a motor mint a hőkioldó 5,5 ampere. Kb 1400-as fordulatú, indításkor 20 ampert vesz fel, üresjáratban 5 ampert, terhelve ugyanennyit. Negyed köbméter betonnal sincs megterhelve annyira hogy kioldjon a védelem (előfordult már vagy kétszer-háromszor hogy kioldott). Tehát arra lennék kíváncsi, kb. mekkora kondit kellene rárakni (indításkor lassan fordul párat mire felpörög,gondolom ez nem üzemszerű), meg védelemnek jó lesz-e egy "C"-jelű kismegszakító?
Betonkeverő nem igényel nagy teljesítményt. 80 l-es 250 W-ot, 120 l-es 370 W-ot, a negyed köbméteres 550-700 W-tal elmehet. Ha rönkhasítónak akarod használni, talán vissza kellene kötni 3 fázisra, mert oda kell teljesítmény is. Az eddigi kókálmánynak fontos szerepe van. A kondik az 1 fázis miatt kellenek és a lassú indulás a nagy megforgatott tömeg miatt van.
A kondik párhuzamosan vannak kötve egy sorkapocsban.A sarus kondi minden szigetelés és rögzítés nélkül bedobva az alu dobozba.Biztos nem volt akkora kondija otthon.Meg egy kis szigetelő szalag hogy ne b.sz. agyon a parasztot.
Nem rönköket, csak kuglikat hasogatnék, a fickó akitől a hasítókúpot veszem azt mondta 2kw már jó. Így néz ki: (nem ez az,de ugyanilyen rozsdás )
2 KW-hoz kevés az a kondi. Azt nem írtad, nyomógombos indítású, vagy állandóan rajta lóg az a 114 uF. Betonkeverőhöz ennyi csupán indításhoz kellene. Lehet, hogy rönkhasítóként is elmenne, mert ott a motor indításkor terheletlen, később nyomod neki a fát.
A fénykép nem mond semmit a motorról, a méretek sokkal többet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |