Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » PC táp átalakítás
Most találtam itthon egy rossz atx-es tápból két db SBL1040CT diódát. Azokkal nem lehetne helyettesíteni? Persze csak két lábbal. És akkor bemenne a két dióda helyére a két SBL. Plusz még annyi, hogy amikor bekapcsolom a tápot a 60wattos izzó felvillan egy kicsit az baj?
Ha a hálózattal van sorba kötve az izzó és villan, az nem baj. Addig világít, ameddig a hálózati pufferkondik fel nem töltődnek.
A lényeg a diódáknál, hogy paraméterekre jók legyenek oda és be lehessen kötni őket közös anódosra, ezt egy közös katódossal nem tudod megcsinálni, mert akkor párhuzamosan lesz a 2 dióda.
Tehát ha ebből kettőt használsz (és a tokon belül lepárhuzamosíthatod a 2 diódát), akkor mehet. A hűtőzászló szigetelésére ügyelj, az a katódokkal áll összeköttetésben! Üdv Inhouse
Köszi a választ de inkább veszek 2db MBR1045-öt.
Lenne még egy kérdésem, az Amarton féle átalakítással kapcsolatban. A trimer helyére én egy 40k-s trimert tettem. (kb. 22 voltig megy fel ha a trimer teljesen be van tekerve) Ahogy veszem fentebb a feszültséget a védő izzó elkezd halványan izzani az most jó vagy rossz? Plusz még hogyha a trimer helyére egy sima átkötést csinálnék akkor elvileg teljes gázon menne a tápegység, ettől még az 50k-s potméterrel tudnám szabályozni a kimenő feszültséget?
Sorbakötöttem minden szekundert, így kijön belőle 20V felett csak leesik a fesz a terhelés után, bárhova is tekerem a potikat. Valami ötlet, vagy dobjam ki az egészet?
Ki semmiképpen ne dobd, inkább add nekem. :yes: Kell csinálnom még néhány PC labortápot.
A kidobás nálam azt jelenti hogy kiszedem a nagyobb alkatrészeket a panelt az aprólékokkal együtt meg elrakom egy dobozba, "jó lesz még valamire" alapon
Amúgy ha épp a közelben laknál van 1-2 féligmeddig szétbontott tápom meg alkatrészem amik csak a helyet foglalják. Én meg közben rájöttem a megoldásra, hogy miért esik le a kimeneti feszültség, egyszerűen azért mert a bemeneti is leesik, köszönhetően az égőnek, ami nem tudom mekkora teljesítményű, de elég fényesen szokott világítani már akkor is mikor 2 ventit dugtam rá. Ezért nem tudott hova szabályozni a táp. Most már csak vissza kell drótozni a trafót és folytatni az átalakítást.
Amikor ilyeneket olvasok hogy izzót kell sorba kötni valamivel (erősítő, táp, stb.) mindig mosolyognom kell.
Szia! A helyedben én 100V-os diódákat vennék. 15V kimenő feszültség felett már nem szoktak 45V-os diódát használni.
Az izzót csak próbára kell betenni, terhelés nélkül, vagy ha anélkül nem indul, akkor minimális terheléssel. Ha minden rendben, akkor ki kell venni, persze, hogy nem tudod terhelni a kimenetet, ha le van korlátozva a bemenő áram...
Üdv Inhouse
Pedig bevett, bevált, egyszerű áramkorlátozó védelem kapcsoló üzemű tápok élesztéséhez...
Üdv Inhouse
És legalább annyira szakszerű mint mondjuk a szikroszkóp. Arról nem is beszélve hogy léteznek olyan kapcsolóüzemű áramkörök amiknek kifejezetten árt a soros izzó.
Fillérekből lehet csinálni egy egyszerű áramkorlátos tápot, arról aztán el lehet indítani szinte mindent, sőt még a kapcsolóüzemű táp primer körében is méricskélhetünk az áramütés veszélye nélkül. Ha valami igazán bevált, akkor ez az.
A primer oldal áramkorlátozásához hogyan csinálsz egyszerű áramkorlátozós tápot? Az izzó egy nagyon jó és bevált élesztőszer.
Idézet: „Szia! A helyedben én 100V-os diódákat vennék. 15V kimenő feszültség felett már nem szoktak 45V-os diódát használni.” Köszi megfogadom a tanácsodat. Lenne még egy kérdésem, az Amarton féle átalakítással kapcsolatban. A trimer helyére én egy 40k-s trimert tettem. (kb. 22 voltig megy fel ha a trimer teljesen be van tekerve) Ahogy veszem fentebb a feszültséget a védő izzó elkezd halványan izzani az most jó vagy rossz? Plusz még hogyha a trimer helyére egy sima átkötést csinálnék akkor elvileg teljes gázon menne a tápegység, ettől még az 50k-s potméterrel tudnám szabályozni a kimenő feszültséget?
Igen, most már én is rájöttem 2-3 nap intenzív próbálkozás után
Azon kezdtem el gondolkodni, hogy egy ilyen táp mennyire lehet zajos? Ha már megvan a doboz és a tápfesz meg van hely, dobhatnék bele XR2206ra épülő jelgenerátort. A tápfeszt rendesen megszűrném a nyákot meg beleraknám egy bontott árnyékoló shieldbe, a jelet is árnyékolt kábelen vezetném, csak kérdés hogy beleszólna-e a kimenetbe a táp.
Autórádiókat járattam róla sokat, aminek jó a saját szűrése nem volt gond. Manapság már szinte mindennek kapcsolóüzemű tápja van, a kábelmodemektől a routereken át az erősítőkig...
Ha műszert akarsz járatni róla, akkor nem árt a plusz szűrés, aztán nézz rá szkóppal, hogy milyen lett... Üdv Inhouse
Légyszíves mutasd már be neked milyen egyszerű, szabályozható, áramkorlátos, fillérekből összedobott megoldásod van primer oldalra (230V 50Hz)! Kép és rajz is érdekel, szeretnék okulni...
Üdv Inhouse
Hello. Egy pc táp átalakításán dolgozok. A táőban SG6105-ös IC van. Ennek az IC-nek a működéshez kell 3,3V 5V és 12V-is. Mivel én csak egy szimmetrikus feszültséget akarok így arra gondltam hogy ezt a régi 12V-os ágban hozom létre. A gyári 3,3 és 5V részeit mnd kiszedtem. Az IC a készenléti 5V-ról kapja az 5V-ot a 3,3at pedig ellenállás osztóval szintén a készenlétiről. A trafót még nem tekertem át így üresjáratban 27V-ot ad. Az IC a 12V-ot újabb ellenállással a 27V-ról kapja. Viszont azt a 27V-ot nem lehet terhelni. Ha rákötök egy 24V 20W-os izzót a feszültség visszaesik 16V-ra az IC a 12V visszaesik 6V-ra. De nem ad rá kakaót. Próbáltam hogy ne a készenlétiről kapja az 5 és 3 voltot így a 27V-ról másik ellenállásokkal csináltam 5V-ot és arra ment a 3V ellenállásai de úgy nem indul.
Mi lehet a gond? Én még arra tudok gondolni hogy ugye 27V a mostani kimenet. Erről van véve az 5V ami nélkül nem idul a táp. De mikor ráadom a PS-on-t akkor egy pillanatra bekapcsol viszont csak kb 10V-ig megy fel a fesz és így a csökkentett 5V talán 2-3V és ezt keveselné az IC. Nemtudom. Ha valaki tudna segíteni az nagyon jó lenne. Akármilyen ötletet meghallgatok. Előre is köszi.
Kb. 25 éve használok kapcs. üz. tápok javításánál 100-as égőt, kisebbeknél 25-öst. Eddig még olcsóbbat és egyszerűbbet nem találtam. Toroiddal megtáplálva nyugodtan el lehet érni azt a szintet, hogy amikor elindul, megy vele a bizti meg a tranzisztor is.
Áramkorlátos triacos táp? ???
Egy szóval sem mondtam hogy közvetlenül a hálózatról indítom! Egyébként azt is lehet, graetz-kondi-áteresztő áramkorláttal, csak ez még mindig ráz. Van egy 0-tól +/-95V-ig szabályozható tápom áramkorláttal (egyszerű önrezgő kapcsitáp, a végén áteresztő fettel), ami ugye mindenképpen kell a különféle tápfeszű végfokok élesztéséhez. Ennek a 190V-járól indítom a tápokat (akár hegesztőt is), a beépített analóg műszeren pedig rögtön látom hogy mekkora áramot vesz fel. Bátran lehet vizsgálódni a táp primer körében is ( mert néha bizony muszáj) és véletlenül sem tudom a drága félvezetőket tönkretenni.
Az izzós módszerrel egy pici flyback tápot 2-3s alatt tönkre lehet tenni.
Köszönöm! Még nem csalódtam az izzólámpában!
Akkor, hogy egy tanult barátomat idézzem:
Idézet: „Használd egészséggel.” Üdv Inhouse
Kérném valaki segítségét ehhez: kapcs rajz lellenne.
Köszönettel a fáradozást
üdv jobban jársz ha beütöd a vezérlő ic számát a gugliba, ott fogsz találni hozzá nagyon hasonlót.
Üdv mindenkinek! Amarton féle at-s tápom már 1 éve jol működik, mostanába jött elő egy olyan hiba, hogy ha letekerem a feszültséget 8v alá akkor leáll, és csak áramtalanítás után kb 5 perc eltelte után indul ujra, nagyobb feszkón teljesen jol működik.
Gondoltam semmi baj , kicseréltem az összes elkót "kivétel a két nagy 400-v ost" de továbra is ugyanezt csinálja. Találkozott-e valaki ilyen hibával?
Az lenne a csoda ha nem állna le. Az AT tápban nincs külön segédtáp mint az ATX-ben ami ellátja energiával a vezérlést, az ehhez szükséges 12V-ot a szekunderről nyeri. Ha a szekunderen nincs feszültség a 494 sem fog menni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |