Fórum témák
» Több friss téma |
A sima vas pólus talán csak az állórészben viselkedik ugyan olyan erősen mint a mágneses pólus.A femm csak nem vág át.
Így kell viselkedjen!
A mágnesből kilépő erővonalak az állórész nélkül nincsenk rákényszerítve arra, hogy csak a vaspólus részen keresztül záródjanak. Femmben Az állórész anyagot cseréld ki levegőre és nézd meg (a vaspólusnál kevesebb lesz az indukció, mint a mágnesnél, a mágnes mellett lesznek olyan vonalak, amik elkerülik a vaspólust és úgy záródnak (közvetlen a mágnes mellett), ezek hiánya jelentkezik a vaspólus felett, úgy mintha az gyengébb lenne.).
Igazad van,kicseréltem levegőre az állórészt és brutál gyenge lett a vaspólus.Pont mint ahogy a gyakorlat is mutatja.Na jól van akkor már megnyugodtam.Hétfőn megcsinálom a precíz illesztést az állórészhez minimális légréssel,mert tegnap annyira kicsi légrést akartam hagyni hogy a mágneses pólusoknál mivel a mágnes szögletes, a szögleteknél beleér picit az állórészbe.
Én most a generátor teljesítmény és ár arányával is foglalkozom. Segítség lenne, ha pár adatot megadnál. Minimum a forgórész átmérője és hossza, valamint a mániám, az összerakott generátor induló nyomatéka kellene. Ha az állórész minden adatát is megírod (horony méretei, fog vastagság), akkor tesztelni tudom a teljesítményre vonatkozó elképzeléseimet is. Előre is köszönöm az információt.
Aszinkron motor,1.5kw 6 polus 960as fordulat.Forgórész átmérő 115mm, hossza 100mm.
Állórész 36 hornyos.Horonyoszlop fej 8.5mm,horonyoszlop 6mm.Induló nyomatékot majd ha kész lesz valahogy megmérem.Na meg a teljesítményre vonatkozó adatokat is.
Köszönöm az adatokat. Ha nem gond, még kérem a horony szélességét alul-felül, meg a magasságát. Ettől függ a berakható huzal átmérője, ami adja a levehető legnagyobb ampert, és meghatározza a max. teljesítményt egy adott fordulatra. Ha hozzáteszed a Femm által mutatott állórész fogindukció nagyságát, akkor összehasonlíthatjuk a számolást a valósággal.
Az induló nyomaték mérését pedig a többiek miatt is külön leírom, azt is, hogy ez miért szükséges adat.
Állandó mágneses generátor induló nyomaték mérés:
Tengelyre, ékszíjtárcsára spárgát kell tekerni. A spárgára akasztott súlyt addig kell növelni, míg a "ragadást" meghaladja a nyomaték, és a generátor elkezd forogni. A súly nagyságának, meg a tengely vagy ékszíjtárcsa sugarának szorzata adja az induló nyomatékot. Ez a mérés nem több mint 15 perc. Ha elindul a lassú forgás, érdekes megnézni, mit tesz akármelyik két vezeték rövidre zárása. Fura, de a generátor max. teljesítményét a generátor és a szélkerék induló nyomatéka adja meg. Ezektől függ ugyanis a beépíthető legnagyobb áttétel. A 29/80 amperes autógenerátorom a számításaim alapján 300-800 wattot képes leadni, a szélkerék nagyság és az indulási feltételektől függően. A fenti autógenerátorral én a szélcsendes helyemen egy 12-15 -ös áttétellel a 660 wattos ténylegesen leadott teljesítményt céloztam meg 6,5 m/sec-os szélnél.
Most hogy tudom hogy kell megmérni az induló nyomatékot mindenképp megfogom tenni és leírom pontosan a tapasztalatot.A horony 16mm mély.29mm vastag az állórész.Ha összezárom a bármelyik két vezetéket tuti befékez azonnal.-persze majd a gyakorlat megmondja.
A mérőgenerátornak szánt Wartburg 14V/42A-s generátorom kikérdezését elkezdtem. Az első mérések adatait közre teszem mások hasznára is. Majd beszámolok a további adatokról is.
A gerjesztés külső tápról történt: 12V / 2,16A = 26W Egyenlőre ezzel a gerjesztéssel mértem a mellékelt excel szerinti értékeket. A teljes mérési sor végén energia termelési célra való felhasználhatósága is ki fog derülni.
Kedves generátor24
Nézd el a kíváncsiságom, de nem tudom megállni, hogy ne kérdezzek rá, hogy az a nagyszerű szélerőműved, amelyik már kész van, és jó nagy teljesítményű, használod - e valamire az áramát. Ha nem, megírnám itt a fórumon, hogyan használnám fel, ha lenne egy olyan gépem. Amennyiben használod valamire, kérlek tudasd velünk is.
Őszintén mondom nem használom semmire.Csak van.Vezeték kéne 100m,meg valami megoldás a felhasználására.Az áttételét kéne módosítani mert kevés.négy ötszörösre.most 2.5 ös az áttétel.Komoly a gép amugy olajban futnak a fogaskerekek.A 4-5 m/s os szélben ami erre gyakori pont rossz a feszültség amit hoz.60-70V dc.Őszintén ezzel mit lehet kezdeni?Ez a generátor feszültségben jó ,árammal nem nagyon lehet terhelni.2 amper max.(gyári aszinkron tekercselés,750W gyári teljesítménnyel.)A lapátokat kéne 5db ra cserélni fordulatát áttétellel felvinni és nagyon szupi gép lenne.Akkor már nyomná a 220V körüli feszt,ezt bevezetni visszatáplálni.De ha most elkészül a 1.5kW os akkor lehet azt teszem fel.
Sziasztok, én most nem olvastam teljesen végig a témát, de lenne egy ötletem. Majdnem minden gép egyenáramot használ. Általában nem használjuk ki a 220V-ot, de a 16-18 A igen. Na most egy aksi lehet 12 és ennek többszörösei. Mondjuk vegyünk egy alap 55Ah aksit. Na most Tesla okos ember volt és kitalálta ezt:
A Tesla Switch működésének alapjai Miért nekünk a szélkerék, ha így könnyebben megoldható lenne? Ez csak egy ötlet.. nincs benne semmi konkrét kigondolás.
Köszönöm, hogy válaszoltál. Kérlek, ezen már ne alakíts. Ez egy nagyszerű gép, mások véleménye szerint is. Kár lenne bármit is alakítani rajta. Én a te helyedben a következőt tenném, ami nem is kerül sok időbe. A három fázist hat diódával egyenirányítanám, vagy 12-vel, kettő - kettő párhuzamosan. Én abban a korban bütyköltem, amikor az 1N4007 -es dióda volt a menő. Most pofátlanul olcsó. Tennék az egyenirányítójába 12-t.
Léteztek olyan számítógépek, amelyeket billenő kapcsolóval kellett bekapcsolni, azokban AT-s tápok voltak. Szerezz egy olyat, abból valamelyik elektronikus barátod kidob egy ellenállást, tesz bele egy másikat, de nem oda. Részletek, ha érdekel a téma. Azzal az ellenállással beállíthatod a 12 voltos kimenetet 14,4 voltra, ami tökéletes akku töltésére. Ezt a készitményt kapcsolod a levezető kábelre. Remélem, bár nem tudom, hogy az nem fogja nagyon lelassítani a szélkereket. Az a PC táp amit az előbb említettem, már 100 voltnál beindul. Én már alakítottam át egy olyan tápot és lenyűgözött az eredmény. 3-4 óra hossza alatt lazán el lehet készíteni azt amit eddig felsoroltam.
Régebben már egy Sipy nevű fórumtárs emlegetett Tesla Switch áramkört, akkor nem tudtam komolyabban foglalkozni a témával, mert nem voltam ellátva alkatrésszel megfelelően. Azóta javult a helyzet, érdemesnek tartom elővenni a témát. Holnap áttanulmányozom, amit küldtél.
Szerintem hagyd a nagyokra! : "Ingyenenergia gépek", és minden ezzel kapcsolatos dolog
Megfogadom a tanácsod, épen csak belenézek, aztán belevetem magam a 220 voltos szélgenerátorom építésébe. Már PC táp van hozzá akkut tölteni (hála nektek).
hát ez azért elég konkrét, valamelyik hétvégén ki is probálom
Megemlítésen túl nem ennek a fórumnak a témája, ne is legyen. Olvasgatni én is szoktam, Neked is csak ezt javaslom a témában - mi a földön járunk.
Mi az energia forrása? Az "éter" (Tesla munkásságának nagy tisztelettel adózva, pl. a 3fázisú rendszer), vagy a kötési energiák felszabadítása nem ilyen egyszerű. A PC tápok felhasználhatóságát magam is javaslom bárkinek. Néhányat már átalakítottam barkács tápnak. Nemrég egy PC bontóban 500 Ft/db áron lehetett konténernyi mennyiségben turkálni, vagy a még ki nem dobott nagycsaládi, szomszédi AT, XT gépekből megmenteni. (250-500 W - 20-40 A terhelhetőségű PWM inverterek 10-15 V kimeneti fesz.-re módosítva ~100-250 V, (50-60 Hz!) bemeneti fesz. mellett, ami utóbbi (fesz. és frekvencia) mélyebben beletúrva szintén módosítható)(Itt néhány ötlet olvasható az átalakításról))
Nagy a baj!
Elkészült a forgórész,egyik pólus mágnes a másik vas stb. Beledugtam az állórészbe és nagyon könnyen forog,pont úgy mintha csak motor lenne.Ragadás nulla!!! És a teljesítménye is nulla!:S Rámértem nemad semmit.1V jön le róla. MI lehet a baj???? A Femm nemezt mutatta.Olyan mintha az állórész aluból lenne.semmit nemcsinál vele.A mágnesek mintha ottse lennének.Pedig tele van neodymmal.Majdnem eltörte a kezem ugy rátontta be magát a forgórész az állórészbe.Nagyon erős.Viszont ahogy a pajzs felkerült már ugy forgott minta csak motor lenne.A pólusferdítésre tudok gondolni hogy az a baj.Vagy valami teljesen más. A légrés a vaspólusnál 2tized mili,a mágneseknél a legmélyebb ponton 0.75mili. Segítsen valaki mert kidobom a kukába....
Nem gondoltam jobban bele, de csak egy baj lehet, a mágnesek berakása. Mindegyiknek azonos pólusával kell az állórész fele mutatni.
Úgy raktam.
Nincs más gondolat. Még azt sem tudom, én mit csinálnék hasonló helyzetben, hogy megfejtsem a problémát.
De hogyan csinálják? Ha el tudjuk mondani, akkor a megoldást is tudjuk. Az is lehet, hogy a helyre tétellel rövidre záródik az erővonal. De itt is kérdés a hogyan.
Mindjárt rakok fel képet a forgórészről.
Énis erre gondolok mert a mágneses erőt mintha ellopták volna.Szétcsap az ideg...
Én csak a horonyferdítésre tudok gondolni hogy amiatt oltódik ki.De ennyire?
Képek a forgórészről.Ami nemjó!!!!
És így fest Femm ben.
Kérlek, tapogasd meg egy vassal a tengelyvégeket, nem mágnes - e nagyon?
A forgórész kialakításába látom a problémát. Elég összetett, még átgondolom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |