Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Mondjuk ha a folyamatot leírod , hogy s miként csinálod biztos többet tudunk segíteni , hogy esetleg melyik munka fázisban lehet valami hiba nos ?
Fotó nyákkal dolgozok a 2foliát nyomtatók össze ragasztóm és megy a nyákra a levilágítást 2db-UV csővel csinálom a nyák - fóliára megy rá egy üveglap 20-perc levilágítás(10percnél nem hívható elő) utána TN140 -es előhívóval előhívom (Megfelelő arányban van keverve 1egység előhívó 9 egység víz ahogy írja a flakon) utána lemosom vízzel És irány a TN150-es gyors maró.
És itt már látszik hogy vagy nem marja le mindenhol a nyákot vagy vannak helyek ahol már le marja mire a nyák másik fele jó lenne. :S Mit szurok el ? De lassan eljutok odáig hogy jobban meg éri meg csináltatnom a nyákokat sajnos.
Szia!
Sokat segít, ha lötyögteted a marót, és melegíted. Sokáig nem szabad benne hagyni, mert alámar. Üdv! Balázs
Lötyögtetni szoktam melegíteni nem nagyon tudom
Szia!
Az előhívás után jó a minta? Nem lyukacsos a lakk? Üdv! Balázs
Én is hasonló problémával küzdök.
Próbálkoztam lézer írásvetítő fóliával, és pausz papírral is. A pausz papírnál 9 perc volt a levilágítási idő, a fóliánál 4 perc. A problémám hasonló, mire a nyák egy része már jó, a vékonyabb vezetősávok között még mindig marad réz, és mire az is lejönne, alámar a vezetősávoknak. Mindkét esetben közös, hogy az előhívás után teljesen kivehető az egész terv. Mi lehet a porbléma?
Szervusz!
Egy kicsit tovább kellene világítani, vagy előhívni. Egy vékony hártya maradhat föleg a közel levő vezetősávok közt. Esetleg segíthet az előhívás közbeni ecsettel óvatos áttörlés vagy mozgatás. Én maratást úgy kezdem, hogy egy nagyon kis időre beteszem a maratótálba a nyákot és megnézem, hogy mindenütt megmarta az oldat a nyákot vagy maradt valahol fényes felület, ott ahol maratni kellett volna, ha igen öblítés és még egy kicsit visszateszem az előhívóba...
Nem értelek titeket.
Én is pauszt használok gyári lakkos panellel. 3,5 perc a levilágítás. Egy percig úszik a hívóban kb 30fokosban. 0,3mm egymás melletti sávok szépen előjönnek és egyszerre! Fénycsővel világítom.
Azt láttam, hogy amikor beraktam a maratóba, ilyen kis hártya vált le a nyákról. Ennek alapból nem kéne rajta lennie már maratáskor? Másik kérdésem az lenne, hogy ha túl sokáig van az előhívó folyadékban a nyák, lehet-e valamilyen baja?
Üdv, Tamás
Ha túl sokáig van az előhívóban, akkor onnam is lejön a lakk ahonnan nem kellene! A normál előhívó érzékeny a hőmérsékletre (most télen aktuális, ha fűtetlen a műhely)
Viszont Idézet: ez az előbb leírtakat erősíti. Picit tovább kellene világitani (10-30%) és egy kicsit mozgatni előhívás közben. „amikor beraktam a maratóba, ilyen kis hártya vált le a nyákról”
Két fóliát ragasztól össze ok , ez abban az esetben jó , ha összeragasztás után ellenfényben átvilágítva nincsenek eltérések , mert azért van neked az , hogy néhol már lemarja , mert nem megfelelően fed még két fóliánál sem az UV meg ugye aládolgozik , és lemaródik a rajzolat itt ott.A keverési arány az jó , de a fedettség szerintem nem .
Köbzoli : Ez a füst felhő ez jó , na meg ha nincs elszívó , akkor meg pláne én sem, engedném
Akkor ha 9 perc helyett 10-11 percig világítom pausz papírral, akkor jobb eredményt kapok? A műhely egyébként nem fűtött. Ezek szerint szobahőmérsékleten kéne használnom az előhívót? Illetve tapasztalataim szerint az 1 térfogat előhívó, 9 térfogat víz nem végez 1 perc alatt, ahogy a dobozán áll. Lehet hogy ez is az alacsony hőmérséklet miatt van?
Én mindig kézmeleg vízzel kevertem az előhívót és 6-1 arányt használtam .
És mennyi ideig tart így előhívni?
Kezdésnek próbáld 10 percel, és kézmeleg normál töménységgel! A töményebb előhívó könyen lekap mindent, kell hozzá némi gyakorlat.
Mint írtam, egy rövid próbamarással ellenőrizheted hogy jó-e az előhívás. (Vagy lehet a multiméter szakadásvizsgálójával is vizsgálni, hogy marad-e hártya)
Hát ezért untam meg a foto lakkot, és tértem át a fóliára. Ott kafán látszik a minta már levilágítás után, és nem árt ha jól beég a lakk, minél tovább világítod annál keményebb lesz, persze ehhez nagyon jó nyomdai fólia kell.
Hidd el, hogy tökéletesen lehet látni a fotozásnál is az előhívást. Én a P20-at felejteném el. A gyárilakkos panellal minden megy mint a karikacsapás. Sajnos a hideg műhely nem jó, biztos vagyok benne, hogy ez is nagyban beleszól! (tapasztalat) :yes:
A gyári lakkos sokkal erősebb mint a p20, de sokszor gyengébb mint a dry fólia. Ráadásul sokszor drágább is, és levilágítás után ugyan úgy nem látszik a minta. Sérülékenyebb is az előhívásnál. Ha elrlntottad akkor kidobtál az ablakon sok száz forintot. Ha valaki beruházott már levilágításra, akkor miért nem használ dry fóliát. Annál jobb nincs, és csak eby laminálóra van pluszba szükség, ráadásul télen könnyebb fóliázni mint nyáron. Tegnap fóliáztam egy fél A4-et, és a második oldalon a fólia valamiért meggyűrődött. Simán lehúztam és a lehúzottal újra lamináltam. Ez nyáron nem mentvolna, mert már szobahőmérsékleten is úgy ragad, hogy nem lehet lehúzni.
Sziasztok! Nekem ugyanez a problemam, ami Szitko kepein is lathato, hogy a rezfeluletek szelei nem egyenletesek, hanem cakkosak, holott a nyomibol egyeneskent jott ki. Mitol lehet ez, es hogyan lehetne kikuszobolni? Udv! Imre
Szia.
Szerintem laminátorral soha nem lesz egyenes a széle, talán fotoeljárással szebb lenne, de Én a fotós nyákkészítést, otthoni, hobby célra, fölöslegesnek tartom.
Nem teljesen jó az előhívás után de van egy ötletem lehetséges hogy túl közel van au UV cső a nyákokhoz és ahol a cső alatt van a nyák ott jó lesz az előhívás ahol meg nem pont alatta van ott meg nem lesz tökéletes.
Köszönöm a válaszokat. Ma sikerült egy szép nyákot készítenem levilágításos technikával. 10 percig világítottam pausz papírral, illetve behoztam a házba a marató és az előhívó szereket, így szobahőmérsékleten gyorsan, alámarás nélkül sikerült minden.
Köszi a segítséget!
Hol lehet szerezni dry film-et?
Időnként van csoportos beszerzés Gulasoft jóvoltából.Ez a topicja.
István
Írj nekem levelet
Ez nem teljesen igaz ! Ha a hőfok és a nyomóerő is jól van belőve , semmi gond nem lehet . Én vagy két évig lamináltam sosem volt cakkos a vezetők széle (és ha hiszitek ha nem saját készítésű laminátort használtam , fénymásolóból bontott fixálóhengerpár +egy ezeréves NDK termosztát )
Nálam csak a vékony (0,8mm) vezetőknél csinálja ezt. Az 1mm-nél vastagabb már sokkal szebb. Viszont most cseréltem tonert, és ez volt az első nyáknyomtatásom vele. A régi tonerrel sokkal szebb volt, de ott is cakkos volt a széle valamennyire.
Sziasztok!
Azt had kerdezzem mar meg, hogy akiknek nem cakkos a szele, tokeletesen fedett a nyomat es a kesz maratott panelen sincs a nagy mretu foliafeluleteken apro lyukak, esetleg szitava lyuggatott feluletek, azok milyen nyomtatot hasznalnak, milyen papirral vagy foliaval? Nekem egy xerox van, asszem 3117-es talan. munyomopapirra nyomtatok. Kinyomtataskor a szelek nem cakkosak, szep egyenletesek, azonban a fedes nekem nem igazan tetszik. Nagyon regen, amikor meg fotoztam es HP LJ II-esem volt, annal lehetett erezni a festekvastagsagot. Na az nem latszott at. Tehat, ki mivel nyomtat, milyen nyomit ajanlatok? Udv! Imre
Gyors marató ha túl gyors oldalról alá mar egy kicsit .
Lasits rajta egy kicsit kevesebb peroxiot tegyél hozzá.
A decemberi összefogásunkhoz hasonlóan ismét lehetőség adódott olcsón nyáklapok beszerzésére! Néhányan akkor sajnos lemaradtak illetve a kétoldalasak akkor nagyon hamar el is fogytak. Most van bőven egy és kétoldalas panelból is, biztos hogy most nem marad le senki! Hogy ne a topikot szemeteljük, ezért most is a weboldalamra írtam le mindent:
Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |