Fórum témák
» Több friss téma |
Hát szerintem a 33 és 15 Ohm az biztosan nem jó a ledeimhez. 1,8-2V a nyitófeszültsége. Viszont arról fogalmam sincs hogy a 60mA-t hogyan bírnák. Igaz az nem állandó csak ha fékezek.
A kérdés volt pontatlan. Konkrétan a dióda nyitófeszültségét kéne a figyelembe venni. BAT46-tal számolhatok?
Szerk.: az ellenállásokon lehet módosítani.
Én ezt vettem hozzá: 1 N 5819
De ha jobbat ajánlasz akkor legyen az.
Jó választás. 25°C-on 0,25V nyitófeszültséggel számolom.
SW1->40mA SW2->26mA SW1+SW2->60mA Nem néz ki rosszul. Az eredeti rajz szerint: 54,20,60mA a háromféle érték. Ezek az áramerősségek a két ledsoron fele-fele arányban megoszlanak.
Akkor a ledek 20 és 13 mA-en mennek majd?
Illetve ha megy a helyzetjelző is akkor 30mA-en? Ja és mi az 0.25volt nyitófesz? A ledeknek nem 1,8 kell?
Jaj kezdem felfogni!
A féknél mindíg 60mA lesz
A féknél csak bekapcsolt helyzetjelző mellett folyik 60mA.
Most látom hogy fordítva vannak az ellenállások. Akkor a tranyót is kell kötni (tudom részletkérdés). Viszont ha külön diódát kapna a két kapcsoló akkor nem változna a mA akkor sem ha megy a helyzetjelző.
Sajnos változna. Az eredeti terv lényege, hogy az alacsony nyitófeszültségű dióda a lehetőségekhez mérten bevonja a helyzetjelző ellenállását is a fékezés áramgenerátorába. Ettől jobb eredményhez relé vagy logikai kapcsolás kéne.
Rendben Köszönöm!
Sokat segítettetek! Azt hiszem ezzel megvan a végleges verzió, hacsak nem változik a 12 volt. Sajna nem tudom kimérni a lámpáknál, mert nem tudom beindítani a kocsit (várok még egy alkatrészt hozzá). Ha elkészült majd megmutizom nektek!
Még okozhat meglepetést, ha a led nyitófeszültsége magas. Eddig a gyári feszültségátalakítós meghajtónál közömbös volt, most a 6 led együttes értéke 11V alatt kéne legyen. Ha magasabb, akkor csak járó motornál, töltés közben, vagy úgyse fog világítani. Ezért említettem az elején, hogy próbáról van szó.
Ha nem működne, akkor a ledeket 3x4-es matrixba kell átrendezni, de ne szaladjunk annyira előre
Sziasztok!
Sajnos nem lett jó a kapcsolás. A 15 Ohmos ellenállás leégett. Nézzétek meg légyszi hogy jól csináltam- e mindent. Bár szerintem azért égett le, mert mikor megmértem hogy járó motorral mekkora a feszültség, 14.24-et mértem. Ja és ha csak a féket nyomtam akkor nem csinált semmit. Helyzetjelzővel ment, de nem volt nagy a különbség. Újra számoltam az ellenállásokat, és nekem ez jött ki: R2 47 Ohm, R3 91 Ohm
Szia! A 15 ohm leégése teljesen érthetetlen. A 14V nem gond a kapcsolás számára.
A szerelésed jó, bár a két ellenállást és funkciót felcserélve gondoltam.Bővebben: Link Amikor a 15 ohm leégett melyik kapcsoló(k) volt zárva? Az ellenállás növelésétől csökken a led fényereje, nem változtatnám.
Asszem csak a féket nyomtam.
Amit linkeltél azon nem értem hogy ha a 33 Ohmost (helyzetjelzőt) kapcsolom hogyan jut el az áram a tranyóhoz? Ha nem cserélek ellenállást akkor nagyobb MA-t kapnak a ledek, nem? Mert hogy 14,4 voltra kell számolni. Elméletileg így ugyan az a fényerő kellene hogy maradjon. Sztem én itt az egyenirányító diódával vagyok gondban. Nem tiszta nekem hogy merre engedi át az áramot. Elméletileg én úgy csináltam a kapcsolásom hogy a féktől a helyzetjelző felé jut el az áram fordítva nem.
A diódát jól kötötted be. A led áram az ellenállás(ok)on folyik. A Q1 figyeli az ellenálláson eső feszültséget és szabályozza Q2-t. Amit építettél azon a helyzetjelző kapcsolására megindul az áram a 30 ohm -on keresztül. Rajta mikor 0,6V esik nyitja a Q1-et, Q1 korlátozni fogja Q2 bázisáramát és beáll a rendszer kb. 20mA-re.
Amikor a fék szolgáltatja a tápot akkor a 15 ohm ellenálláson - a közbeiktatott dióda miatt - összesen 0,6+0,25V esik, hogy az áramkorlátozó beinduljon. Ez 57mA-t jelent. Sőt hozzá adódik a 20mA is a 30 ohm jelenléte miatt. Mindkét kapcsoló együttes zárásakor a dióda elveszti jelentőségét és a két ellenállás 10 ohm eredőjén 60mA mellet áll be az egyensúly.
Nem lehet hogy kicsi volt az ellenállás teljesítménye? Azt hiszem 0,25wattost vettem és az kevés. 475.2 mW minimum kell. Már ha jól számolom.
Akkor ne változtassak az ellenállásokon? Nagyobb feszültségen nem változik semmi?
Holnap veszek hozzá új ellenállásokat.
Mégpedig ezeket: 30 Ohm 0,6W 91 Ohm 0.25W Nem értek ugyan hozzá de ha sikerült felfognom amit leírtál és jól is számoltam, akkor ezekkel ugyan az lesz (vagy nagyon hasonló) a végeredmény 14,4 volton mint a gyári értékekkel 12 volton.
A 15 ohm-on eső 0,85V 50mW hőt termel. Ezért nem értem a leégését. Nem érhetett valami össze?
Az ellenálláson akkor változtatnék, ha az elvárt fényerő indokolja. Ha nő a feszültség, akkor kizárólag a Q2 által leadott hő növekszik. Ez egyben a kapcsolás lényege
Biztosan nem ért össze semmi.
Rendben. Nem változtatok az ellenállások értékén. Akkor nem elég a 0.25-ös ellenállás nem?
Nekem nagyon gyanús, hogy van (volt) valami rövidzár a kimeneti részen és a leggyengébb elem "biztosítékként viselkedett", így elfüstölt. Az eredeti elektronika is emiatt mehetett tönkre. Mennyire tudod még szétszedni a lámpád? Na meg vennék a helyedben néhány (12) olcsó ledet is, hogy ne a lámpával kísérletezz. Ha azok jól világítanak (azaz fényesebb meg kevésbbé fényesebb), akkor az elektronikád jól viselkedik és mehet a gyári ledekre (de ha megint elfüstöl, akkor gubanc van!).
A ledeket meg talán úgy tudod a legegyszerűbben kipróbálni, hogy beforrasztasz egy ellenállást eléjük mindenféle extra faxni nélkül (helyzetjelzőre).
A lámpánál nem kell szét szedni semmit mert az elektronikáról közvetlenül a ledsorhoz megy a kábel, és a ledeket egyesével ki lehet húzgálni (úgy van megcsinálni mint a helyzetjelző minden lednek külön foglalata van és a kábeleket látom ami összeköti őket).
A kocsi vezetékeinél meg csak egy csatlakozó lóg ki a kárpit mögül amit egyébként még a kocsi összeszerelése előtt átnéztem. Lehet hogy valahol a műszerfal mögött van valami gond. Majd kimérem a vezetékeket a kocsiba hátha találok valamit.
Sziasztok!
Szerintem egy számotokra egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok. A következő a helyzet. A robogómba szeretnék első fényszóróba helyzetjelzőt LED-ekből. A problémám az, hogy alapjáraton 14V-ot mértem, de magasabb fordulaton, láttam 17V fölötti értéket is. Ami számomra aggasztó, mert nem szeretném ha meghalnának a LED-ek. Az alap ötletem az, hogy 20db LEDet teszek be, 10-10-et oldalanként. Ezeknek a fehér LEDeknek 3,2-3,4 a nyitófeszültségük. Ha párhuzamosan bekötöm őket és beállítom az ellenállást 14V-hoz(33Ohm-os ellenállás), akkor nagyobb feszültségen nem mondják be az unalmast a LEDjeim? Ha igen, akkor mi a megoldás? Bocsi, ha hosszú lett, de remélem érthető. Előre is köszönöm a segítségeteket! Üdv Alex.
Szia! Csak 3 ledet köss sorba, az kb. 10V. A maradék 2-7V feszültséget vezesd át áramgenerátoron (2 ellenállás, 2 tranzisztor). Így nemcsak a ledeket óvod meg, hanem egyenletes fényerőt is kapsz. A 3-as ledsorokból többet is köthetsz párhuzamosan, az áramgenerátort ehhez lehet majd méretezni. Utóbbiban szívesen segítek, ha tetszik ez a megoldás.
Helló!
Tetszhet ez a megoldás, ha segítesz megcsinálni ezt a bizonyos áramgenerátort, mivel erről most hallok először.
Egy féklámpa kapcsán alaposan kitárgyaltuk. Visszaszámolva a 33ohm ellenállásból - 15mA ledáramot tervezel. Hányszor 3 ledet szeretnél? Megjegyzem azaz ellenállás több mint 10W-ot kéne elfűtsön, az nagyon forró tud lenni
A led-hálózat áramának az R2-őn 0,6V esést kell létrehozni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |