Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos roller
Elektromos roller építőknek egy kis segítség......
http://schema-electronique.blogspot.com/2010/03/une-patinette-electrique-ou-trotinette.html
Sziasztok! Volt egy escooter típusú elektromos rollerem, ami úgy lett leállítva, hogy semmi elektronikus baja nem volt. Kitaláltam, hogy asszonykám kerékpárját átalakítom ezért szétszedtem a rollert, majd mindent átszereltem a kerékpárra. Én marha, sajnos előtte nem próbáltam ki, így most nem tudom, hogy én rontottam-e el valamit, vagy sem. Ugyanis átszerelés után azt tapasztalom, hogy a motor ahogy áramot kap, rögtön elkezd pörögni, a gázra nem reagál, mindegy, hogy húzom-e vagy sem, csak megy.Ha a gyújtást leveszem, leáll. Gázkar hiba nem valószínű, mert egy vadonat új gázkarral kipróbáltam, de létezik, hogy a sok éves állástól tönkremegy a vezérlő? Mert akkor talán csak az marad, mint problémaforrás. Kérek szépen valami okos tanácsot - hogy mehetnék biztosra, hogy az a hiba? Sajna vezérlőt nem tudok csak úgy kölcsönkérni a kipróbáláshoz
Üdv.
A hiba oka a vezérlőben lévő fet vagy fetek okozzák, ami zárlatos vagy egy zénerdióda hibás és azért megy állandóan. Általában a vezérlő csatlakozókra rá van írva, melyiket hova kell csatlakoztatni. Próbáld újra átnézni az összes bekötést, mert lehet , hogy így okoztál zárlatot.
Szia!
Ellenőrizd a gázkar bekötését. Ha a vezérlés állandóan megkapja az 5V értéket, mert mondjuk felcseréltél két szálat, akkor bizony a jelenség olyan, mintha a FET lenne zárlatos. Ez lenne az egyik tippem. A másik meg az, hogy lehetséges e, hogy valami furmányos beszerelés volt a rollerben? Kefés motorja van, vagy 3 fázisú? Lehetséges, hogy a PWM motor kimenetét felcserélted és ezért nem a FET "D" lába került a kimenetre? Ettől még mehetne a rendszer, mert ugyan nem ismerem, de , ha a gyújtás kapcsolód még egy relét is kapcsol, akkor bizony előfordulhat. Megtámogathatnád a fórumot mondjuk pár képpel persze a megfelelő bontásban a megfelelő helyet ábrázolva, s ekkor nem lenne a vak vezet világtalant állapot!
Üdv.
Először is a scooter motorok a régi fajták még szénkefések, másodszor ha felcseréled a kimenetet, akkor a motor visszafelé fog forogni. A gyujtáskapcsolóra nincs kötve relé, hanem a kapcsolt vezeték közvetlen megy a vezérlőbe.
Szia!
Én ezt írtam: "Ellenőrizd a gázkar bekötését. Ha a vezérlés állandóan megkapja az 5V értéket, mert mondjuk felcseréltél két szálat, akkor bizony a jelenség olyan, mintha a FET lenne zárlatos." Te meg azt, hogy, ha felcseréled a kimenetet! A gázkar kap +5V feszültséget, földet és a hal kimenete a harmadik szál. Ha felcseréled a +5V és a vezérlőszál vezetékét, akkor a hall helyett közvetlen kap maximális fordulatra utasítást a vezérlő. Szóval ennyi.
Igaz, hogy nem írtam oda, de én a vezérlő motor kimenetére gondoltam. Bocs ha félreértelmezhető voltam.
Szia!
Semmi baj, csak segíteni akartam! akkor most mi is pontosan a helyzet? Ha nem kötöd be a gázkart egyáltalán, akkor is megy a motor? Ha igen, akkor tényleg lehet gond a vezérlésben, ha meg áll, akkor marad az ötletem, hogy a gázkar okozza.
Most nézem csak , hogy nem is nekem kellene segítened, hanem leslieh-nek. Ő kért sgítséget, amire válaszoltam csak nem jelentkezett, hogy mi van az elektromossával. Én több mint öt éve elektromos kerékpárokat javítok.
Sziasztok! Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget. A helyzet az, hogy most már a végletekig leegyszerűsítettem a dolgot, mindent lekötöttem a vezérlőről, nem hiszem, hogy bármi félrekötés lehetne. Jön az akkumulátorből két szál, ő adja az áramot őket bekötöttem a vezérlőbe, vezérlőből megy ki két szál, ő küldi tovább a motor felé, ez is be van kötve. Lock nevű vezeték páros(ami amúgy a gyújtáskapcsoló felé menne) összekötve direktbe, mert anélkül nem indul. Ezen kívül semmi mást nem kötöttem be, csak azt a 3 szálas vezetéket, ami a gázkarhoz megy. Mindenféleképpen még ma megpróbálom a gázkar vezetékeit felcserélni, de azért nem nyúltam eddig hozzá, mert színek alapján teljesen ugyanaz a kiosztása mint a "régi" gázkaré volt. Ha ez nem sikerül, készítek képeket.
Szia!
Még mielőtt teljesen elromlana a következőt tedd meg a saját érdekedben. Mielőtt felcserélgetnég a gázkar vezetékeit a következőt nézd, illetve mérd meg: Az új gázkarhoz adott papír alapján azonosítsd a színek szerint a funkciókat, vagyis melyik szálra kell mennie a +5 voltnak, és melyikre a földnek, vagyis a - tápnak. A benne lévő hall IC sem szereti a fordított polaritást. A LOCK vezetéket először próbáld meg nem összekötni, vagyis ne add rá a "gyújtást", hiszen az szintén vezérli a benne lévő PWM-et. Ha nincs rajta a gyújtás és mégis forog a motor, akkor szinte biztos, hogy KO a vezérlésben valami, de reménykedjünk, hogy nem így van és áll, persze a gázkar nincs bekötve most. Ha így van, akkor mehetünk tovább. Mérd meg a vezérlőből kijövő 3 vezetéken a feszültséget, elméletileg az akku negatívhoz képest kapsz egy +5V- os szálat, de ez még közel sem biztos, hogy a valódi tápfeszültsége a gázkarnak. Ez úgy tudod meg nagy biztonsággal, hogy egy igen kis teljesítményű izzót (lehet 12V 1W is akár) kötsz a két szál közé, (LED nem jó!!!), ha világít, akkor megvan az igazi, ha nem, akkor kifogtad a vezérlő szálat, de ez is jó, mert a másik lesz a tápfesz. Most annak az állapotnak kell lennie, hogy a LOCK kapcsolóval tudod elméletileg bekapcsolni, de nem indul, mert a gázkart még nem kötötted be. Ha a LOCK be van kapcsolva, vagyis foroghatna is akár, akkor vegyél elő egy ellenállást, mondjuk 1 KOhm értékűt és a 3 szál közül azt a kettőt kösd össze, ami nem a negatív. Ha jó a vezérlőd, akkor el kellene indulnia a motornak. Ekkor már csak annyit kell tenned, hogy az új gázkart bekösd a leírásnak és a megkeresett vezetékeknek megfelelően. Ha minden jó, akkor működik, ha ennek ellenére baj van, akkor majd írsz.
Üdv! Nem tudom aktuális e még de az a szétfojt paca 1 dióda lessz. Némi segítségre lenne szükségem azzal kapcsolatban, hogy kellene kép a vezérlés mindkét oldaláról, úgy h jól láthatóak legyenek az alkatrészek és a vezetősáv! Illetve szükségem volna a Tranzisztorok típusára és az IC ére! köszönöm előre is!!!
Először is köszönöm neked/nektek,a rám szakított időt. Mellékeltem egy képet, ezen látszik ugyan a vezérlő, de az is, hogy teljesen ki van öntve és nem látni az lakatrészeit. Égésnyom nincs rajta, nincs égett szaga. A képre lemásoltam a bekötését is, azokkal a feliratokkal, ami rajta volt, illetve amit kiderítettem, mi hova megy. Elkezdtem a hiba felderítését a leírás alapján, de nem jutottam messzire.
Alap szituáció volt: 1. Akkumulátor csatlakozót bekötöm 2. Motor felé menő vezetéket bekötöm 4. Ha a lockot ilyenkor zártam, akkor azonnal beindult a motor, annak ellenére, hogy a gázszektor nem is volt még bekötve Tanácsod alapján csak az akkumulátorból jövő és a motor felé induló csatlakozókat kötöttem be, semmi mást.Majd rámértem a vezérlőből gázszektor felé induló vezetékre.Sajnos a 3 vezetékéből egyiken sem tudtam semmiféle feszültséget mérni. Azaz mértem, de az eredmény 0. Izzót rákötve az nem világított. (így gondolom, nem csoda, ha a gáz pont annyira hatásos, mint a fohászaim...) Amit elfelejtettem írni, nem tudom számít-e, két 12 voltos, 7 AH-s új akkumulátor hajtja a masinát, sorba kötve, azaz 24V-os a gép. Hogyan tovább?
Szia!
Sajnálom! Mivel jól be van öntve, ezért a megoldás szerintem ez: http://tech-mobile.hu/termekek-motorvezerlo.htm Ha nem találsz használtat olcsóbban, akkor ezt javaslom.
Ahogy már leírtam azt, hogy a vezérlőd rossz, a fet vagy fetek lettek zárlatosak. A képet nézve a beöntött anyag mennyire lágy vagy kemény?. Hőlégfúvóval felmelegíteni és óvatosan kiszabadítani a panelt.
Ha nem sikerülne kikaparni a beöntött anyagot, akkor új vezérlőt kell venni. A scootereknél az akksik legalább 12Ah-ásak legyenek, mert így tovább bírja. Én a 7Ah-osat keveslem bele.
250W-os motorhoz kell is,mert a 7-es akksit hamar kinyírja...
100W-os motorhoz jó a 7 Ao.
Így csak egy új vásárlása maradt mint lehetőség, kiolvasztani talán tudnám, de nem akarok vele már annyira sokat kínlódni.
Azért vettem hozzá csak 7 AH-s akkumulátort, mert tényleg kiegészítő hajtásnak szánom a kerékpárra, nem pedig a tekerés helyettesítésére. Már csak annyit szeretnék kérdezni, hogy a csatolt linken a 24V 250W egyszerű elektronika index és stoplámpa nélkül jó gondolom, hogy megfelel a lerobbant helyett, ugye? Nekem csak a motor miatt van elektronikára szükségem, az izzókhoz nem kell. Árban meg olcsóbb a fentebbi tm honlapon találhatónál, ennyi még épp belefér. http://www.escooter.hu/
Igen megfelel. Ugyan úgy kötöd be vagyis a gázkart, a pluszt, a minuszt, a gyujtáskapcsolóra menő vezetéket és a motort. Néha a csatlakozók eltérnek az eredetihez képest, azért alaposan nézd meg mielőtt bekötöd. Remélem tudtam segíteni.
Sziasztok.Vettem egy 100wattos elektromos rollert a piacon.Töltö van hozzá,de használati utasitás nincs.Két kimenet van a töltön.de én csak egy helyet találtam ahova be lehet dugni.Légyszives segitsetek hogy tudnám feltölteni?
Üdv.
Egy kicsit pontosíts, mert így nem lehet érteni. A rollereken a töltő bemenet, csatolt kép. Ha teszel fel képet a töltőröl és a csatlakozókrol akkor tudnék segíteni. Kérdés, azzal a töltővel vetted a rollert?
Üdv.Igen ezzel a töltövel vettem.A töltö végén két szálra ágazik el a vezeték,de csak egy bemeneti nyilás van.
Írd le milyen csatlakozó aljzat van a rolleren. Amit az elöző válaszomban csatoltam képet ahoz hasonlít?
A töltőn hogy neznek ki a csatlakozók? Azért kérdem, mert a töltőből kijövő vezetékek közzül csak az egyiket kell használni, a másikat nem kell.
Szia.A csatlakozó aljzat olyan mind a régi nokia telefoné,csak kicsivel vastagabb.Nem olyan mind amilyent Te küldtél.A két szál közül,ha az egyiket bedugom világit rajta minden lámpa.Még a piros is,hogy fullon van.Ha meg a másikat dugom be semmit nem mutat,még a zöld sem világit.
Tegyél fel képet a töltőröl, mert így most már nem tudok segíteni, ha nem látom. Milyen akku van benne?
Sziasztok. hozzám is került egy elektromos roller ,De nem tudom működésre bírni,hogy előtte működött e azt nem tudom,én szereztem hozzá két akkut amik biztosra jók. Burkolatlevétel stb..és rengeteg vezeték össze vissza kötögetve ,szigetelő szalagozva stb Nagyjából végig követtem mi hova kell mi felesleges mi nem, Addig eljutottam hogyha rajta van az akku ,a kulcsost elfordítom az első állásba power világít , indexek működne,duda,stb... csak a motor nem. Külön rákötöttem az akkukat a motorra ugy jó. Gondoltam a gázkar a rossz. Az abba lévő alkatrész három lába közül az egyik le volt törve,,forrasztani nem lehetett,, vettem boltba másikat visszaforrasztottam de semmi. A három szál gondolom én) pozitív,negatív,közös? A pozitívhoz mérve 12v van mindegyik vezetéken. Ezt az alkatrészt helyettesíthetem mással?? pl. egy potméter?? Vagy nem is ezzel van gond ,hanem a szabályzóval??? Ha rövidre zártam ezeket a vezetékeket akkor sem történt semmi. képet most nem tudok felrakni a szabályzóról de látszólag nincs semmi baja. Ha valakinek van jó ötlete azt előre is köszönöm.üdv.
Üdv.
Először a gázkarban levő alkatrész lineáris hall és rosszul is kötötted be. Másodszor keresd ki a vezérlőböl azokat a szálakat amelyek a gázkarhoz mennek, vagyis három vezetéket pirosat, feketét és zöldet. Ezekből a szálak közül érintsd össze a pirosat (amin 5 voltnak kell lenni) a zöldel, ha megindul a motor, jó a vezérlőd. Azt is nézd meg, hogy kap áramot a vezérlő gyujtáskapcsolótól, mert úgy van bekötve, közvetlen kap pozitívot negatívot és van a kapcsoló szál.
Szia. Azt hiszem irtam : A a gázkar három vezetékén 12v -ot mértem és sajna nem 5 voltot. és bármelyiket zártam nem történt semmi. A kulcsos témát nem értem: Nem a vezérlő ad áramot a gyújtás kapcsolónak?? A vezérlőnek pedig az akkuk? Egyébként gondolom,,mert ha elfordítóm a relé kattog a vezérlőben. Nem értek hozzá túlzottan,,csakis kérdezek. És köszönöm a válaszokat.
Szia!
A töltőn világítanak a LED-ek? Ha igen, a piros nálam azt jelenti, hogy nincs feltöltve. Az egyik töltőm, olyan amilyet írtál "nokia csak kicsit vastagabb", ezen sima RCA csatlakozó van. A másik olyan, mint a számítógépek tápcsatlakozója. Ezen csak a két szélső érintkező van bekötve. Mindkettő egyformán működik, ha fel van töltve csak a zöld világít! Zoli
Hali!
Hogy mérted a három vezetéken a 12V-ot? Keresd meg az akkuk - pólusát és ehhez képest mérd a feszeket. Ha a negatívhoz képest mindhárom vagy bármelyik 12V-ot mutat, akkor tényleg kuka a vezérlő. A színeket kihagyom, mert mindegyik vezérlőben más van ( van itthon 8 db, mindegyik más) Az egyiken stabil 5V, a másikon 0, a harmadik a vezérelt szál, ez ingadozhat, ha nincs lezárva. Ha az 5 V-ot testeled, általában szikra jelzi és egy kis füst Ha sikerült kiválasztani a vezérlő szálat, akkor a +5V-ra kötve teljes gáz, 0-ra semmi, egy ellenállással lassabb fordulat. Ha kattan a relé a vezérlőben, akkor fogja kiadni az 5 V-ot a gázkar felé. Üdv: Zoli |
Bejelentkezés
Hirdetés |