Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Remélem tudtok nekem segíteni minden tanácsot ötletet szívesen fogadok! Van egy basszusgitár erősítőm (Powerstate PB-60) és olyan problémája lenne hogy amikor a potméter teljes kivezérlésen van akkor van egy már elviselhetetlen zaja. Megnéztem és én a hátoldalon lévő effekt aljzatokra gyanakszom hogy azoknak az árnyékolásával lesz a hiba ez adja a zavart. Vagy esetleg más lenne és rossz oldalról közelítem meg, találkozott már valaki ilyennel? Köszönöm a segítséget előre is!
Szia!
A problémát először be kellene pontosan azonosítani. Kizárásos alapon könnyen megy a dolog. 1., erősítőbe semmi gitár kábelt ne tégy ,hangosítsd fel maxra. Van így búgás? Igen = az erősítőn belül lesz a gond. Nem = az erősítő rendben van, vagy a gitár vagy a kábel. Tovább 2.,-re 2., gitár kábel bedug, nincs rajta gitár, a szabadon fityegő vége (ahová a gitár jön) egy fogóval, csavarhúzóval rövidre zár (a jack végét a testtel), hangerő ,gain felteker. Van így búgás? Igen = a kábel összecsomagol és messze eldob. Új kábel ,le ellenőriz azt is. Tovább 3.,-ra Nem = a kábel jó. Tovább 3.,-ra 3., gitár bedug a szabadon fityegő végébe, az erősítőn a gain, hangerő felteker maxra. Gitár potik tekergethetőek. Van így búgás? Igen = ha a kábel 2., alapján jó, akkor a gitárral lesz a baj. árnyékolás, kábelezés,jack, forrasztások ellenőrzése. Nem = gitár ok. Ha ezen végigmentél és tuti az erősítőben van a baj, akkor lehet megint tovább lépni. Ha van effekt hurok (send-return), akkor pl eljátszhatsz azzal is, hogy a return-be bedugsz egy előzőleg már letesztelt jó kábelt,vagy éppen ítt tesztelsz(valami módon legyen biztos, hogy jó! Annyi nem elég, hogy vadi új...) és a szabadon fityegő részét újra rövidre zárod. Van így búgás? Igen = egyre valószínűbb, hogy vagy a return jack vagy a végfokozathoz tartozó jackek, áramkörök lesznek a rosszak. Nem = a return jack és a végerősítő valószínűleg rendben van, az elő fokozattal lesz a baj. Send- ből ki lehet vezetni az elő fokozatot, oda már érdemes szkóppal rámérni. Esetleg annyit tehetsz, hogy egy kábellel (ami tuti jó...) be a sendbe a másik vége a returnbe. Az esetek nagy részében úgy van megoldva a dolog, ha nem dugsz be semmit ,akkor egyik jacken keresztül a másikba átvezet az aljzat. Ha ide ócska jacket tesznek, akkor előfordulhat hiba, főleg kontakt, alap állásban. Főleg. ha sokat használod. Ide egy nívósabb készülékben aranyozottat tesznek. De azok is hajlamosak erre. Ez esetben szétszed, tisztít, kontakt spray, rókatánc... Kb ennyit tudok elsőre mondani, ha ezt végig játszod, közelebb kerülsz a megoldáshoz, hidd el! Zs. :wave:
Kapcsolós bemeneti jack aljzatot szeretnék bele, az majd némítja. Nem jut eszembe más.
Köszönöm szépen a választ! Ha ezeket a köröket végigcsináltam és még mindig van valami vagy ha megoldódott akkor jelzek . Üdv!
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy single coil és humbucker pickup-hoz mekkora potit válasszak? Olvastam valahol 2 értékről: 250k és 500k. Ezek között milyen hangzásbeli különbség van? Láttam még olyat, hogy valamelyik hangszínszabályzó potin volt egy kondenzátor(?). Annak milyen szerepe van és milyet válasszak mondjuk egy 250k-s és milyet egy 500k-s potihoz? Bocs a sok kérdésért, de kezdő vagyok e téren Előre köszönök minden segítséget!
Általában 500K-t használnak gitárokban de fenderekben 250k-s van. 500k-s potméterrel kicsit fényesebb lesz a hang, 250k-val melegebb. Hangszínhez is 250k-500k-s potméter kell, 250k-hoz .022-es 500k-hoz .047-es kondenzátort érdemes rakni.
Köszönöm a segítséget! Olyan kérdésem lenne meég, hogy pl a .022 az pontosan mit is jelöl? 2,2 uF, nF vagy pF?
És a meleg hangzás az inkább mondjuk a Gibsonokra jellemző, igaz? Tehát ha torzítom, akkor melyiknek lesz keményebb, metál hangzása? A meleg vagy inkább a fényes hangzásúnak? Ha jól gondolom, akkor a melegebb hangúnak, ugye?
Az amerikai rajzokon az 22 nF szokott lenni.
Annyira kis nüansznyi különbség lesz, hogy azt egy torzított hangzásnál nemigen fogod észrevenni.
Itt a második táp kb hány mA-t tud kisajtolni magából?
Ha jobban megnézed, ez is ugyanolyan Boost konverter, mint a másik, csak itt a Mosfet vezérlése cél IC vel van megoldva, talán egy kicsit optimálisabb megoldás de a teljesítménye nagyságrendileg ugyanott lehet. De szerintem az 555-ös is teljesen jó, csak tenni kell bele egy pwm szabályzást és akkor egy trimmerrel mondjuk adjusztálható is a kimeneti feszültség, a nagyobb áram meg nagyobb tekercs segítségével érhető el kb..De jól kell méretezni azt is, nehogy telítsen, stb..nagy áramú ilyen konvertert építeni nem egyszerű feladat! Én egyszer építettem egy hasonlót 555-össel, pwm el, azzal egy pcl86-os SE-t meg lehetett ésszerűen táplálni, de ha jól emlékszem az üresjárási 240V leesett 200-205V körülire, mikor ráakasztottam és kcisit szerényebb volt a nyugalmi is, 30mA körül...Nagyobb áramokhoz "normális" konverter kell, én még mindig a "Bassmester féle" tápot ajánlom. A tekercselést sehogy nem lehet megúszni, ha nagy áramú dolgot akarsz...Zs.
Nagy áramút nem szeretnék, leginkább előfokcsövekhez használnám, azok meg nem igen esznek sokat Leginkább attól tartok, hogy zajosak lesznek, de ezt muszáj lesz kipróbálnom. Nyilván az is vonz, hogy pár száz forintból össze lehet rakni, ami másik előnye, ha normálisan működik, hogy nem sok időbe telik, és elég könnyű, a súlya sem nagy.
Másik kérdésem az lenne, hogy hogyan oldjam meg a földelést a csöves előfoknál? Minden fokozatnak legyen egy földpontja, majd ezt mindet szedjem össze és forrasszam a végfok földjéhez? (ez utóbbinak a nyákján van egy nagyobb placc, ahova gondoltam ezeket egyesíteni) Vagy abszolút hülyeség ez így? Előre is köszi!
Szia!
Előfokozatnak 15mA terhelhetőség vastagon rengeteg. Csövenként (100k anód, 1k katód mellett) számolhatsz nagyvonalúan 1-2mA közötti nyugalmi árammal, szóval,ha 15mA mellett tartja a kapocsfeszültséget, akkor 7-10 erősítő fokozatot elbír kacagva. Ajánlom azért a pwm használatát, Bővebben: Link az elektroncso.hu oldalon ez a kapcsolás tökéletesen megfelel. A dióda mindenképpen gyorskapcsoló legyen, az utána levő elkó megfelelő feszültségű low-esr es a megfelelő működés érdekében, az npn tranyó bármilyen to-92 es BCxxx lehet, a trimmerrel tudsz adjusztálni, ami nem hülyeség, mert ezek a tápok terhelés nélkül azért hajlamosak megszaladni, ez a visszacsatolás meg megfogja azért. A tekercset ha veszed, akkor mindenképpen legyen minél nagyobb áramú, nehogy telítődjön. A megadott adatokkal 230-240V ig el lehet menni, pár mA terhelést is eltorelál, esetleg nagyobb induktivitású tekercssel lehet kísérletezni, vagy a kapcsoló frekvenica feljebb tételével...saját felelősségre persze! A táp kapcsolája a jobb alsó 555-ös mosfetes kapcsolás, szintén azon az elven megy, mint az előzők. Mélyebb megértés kedvéértz ajánlom a Boost converter kiguglizását! A mosfetet azért érdemes legalább egy kis lemezre feltenni (drain a hűtőzászlón, azt ha másra teszed, sasszé... ilyesmi, akkor azért szigetled + hővezető paszta) , jelentősen azért nem melegszik, nagyobb terhelés esetén a tekercs is melegedhet kicsit. A földelés úgy egy katasztrófa. Igaz nem tudom, hogy hogy van megoldva a nyákodon a végfok, de általában elkövetik azt a balgaságot az emberek, hogy a hangszóró is onnan megy és a táp felé csak a 3 vezeték megy (+/- föld) és ott egy nagy föld paca, ahogy mondod. Ezzel alapvetően annyi csak a god, hogy a táphoz menő föld alapvetően 2 irányba ágazik a nyákon, a visszacsatolás és a jelföld és egy nagy áramú hangszóró föld. A hangszóró nagy áramú földje (ami nagy áram folyik) a végfokhoz menő egy nagy föld kanócon eléggé hajlamos feszt ejteni, ami rángatja az egész jelföldet meg a visszacsatolás földjét is (mert ugye egy dróton megy a vég nyákig). Az egészséges az, ha a hangszóró földje egyenesen egy vezetékkel megy a pufferek földjére. Tudom, így nem olyan elegáns, de műszakilag így a korrekt. A nagyfesz tápod dettó, megy a pufferre rövid de vastag kanóccal a + meg a föld is a pufferre. Ha a kapcsoló tápod megint beteszed a végnyákon levő pacába, ami HA úgy van ahogy leírtam fent és nem jó (mert nem tudom, milyen a nyákod, akár úgy is lehet ,ahogy leírtam,hogy kéne) akkor a következőt teszed. Nem elég, hogy a hangszóró nagy áramú földje rángatja az egész jelföldet és visszacsatolást, de a kapcsoló táp szemetét is beinjektálod még ide, akkor az annyira nem vicces szerintem szegény végfoknak...Mindent a tápra tegyél rá..Ez az elő fokozatra is érvényes. Tápot a pufferről, a végfokra menő jel vezeték ha árnyékolt, akkor csak egyik felén földelni, célszerűen pl az előerősítőnél. Órákat lehetne erről rizsázni, lehet erről is írok egy szösszenetet, hogy hogy célszerű (én mindig szisztematikusan ilyen sémát alkalmazok és még soha nem volt ilyen gondom), ha van rá igény! Szép hétvégét! Zs.
Bővebben: Link
Ez a végfok nyákja, Bassmester verziójától annyiban különbözik, hogy leszedtem róla a hangszóróvédelmet, fent az a két vastag vezetősáv a hangszóró kimenete, a földet szerintem megismered . Ez így nagyon nem jó?
Nézdd, azt nem mondom, hogy nagyon nem jó, de szerintem nem az.Ettől függetlenül lehet, hogy az életben soha nem lesz vele gond, de én szeretem műszakilag 100% osan korrekten elintézni a dolgokat. Lerajzolom, mi a bánatom, egy két magyarázattal!
Minden vezetéknek van ellenállása, ami még rosszabb ,nagyobb frekvencián induktivitása is. Legyen a nyákra menő föld vezetéked 100mOhm. Nagy teljesítményen a hangszórón menjen át mondjuk 3A-es csúcs és égszakadás földindulás van akkor. Ez ezen a 100mOhmon keresztül talál el a földbe, ami a pufferen van. Akárhogy számolom és Ohm bácsi törvénye érvényes, annak a vezetéknek a két végén mérhető lesz U = IxR=3x0,1 = 300mV feszültség különbség. Ez a 300mV "vezérli" neked még plusszban a bemeneted, meg a visszacsatolásod. Ha úgy csinálod, ahogy lerajzoltam a hangszóró árama beletalál a csillagpontba, azt elmozdítani nem tudja, mert a leghidegebb pont, azt vesszük nullának, lehet a vezeték ellenállása bármennyi, azon maximum esik feszültség és kevesebb jut a hangszórónak, de a jelföldedet nem bántja semmi. Ezt szeretem én alkalmazni, ezt jelenti nálam a nagy és kis áramú földek elkülönítése! Azért mondom, hogy lehet, hogy az életben nem fog ez gondot okozni, DE, ha te még a nagyfrekvenciás szeméttel teletűzdelt tápodat is a végfokhoz kötöd, akkor az is elindul az egy szál föld vezetéken (mert a plusszt ugye a pufferről kapja, valahol záródni kell a kötnek) és azon, ahol a VM1 műszer van az megint elkezd feszültséget ejteni a szeméttel teletűzdelt áramával ,ami bejut a bemenetedre a visszacsatolásba...jobb nem is bele gondolni...! Zs.
Köszi, így már értem, miért fontos ez! Egyébként nem kapcsitápról fog menni az előfok, kaptam egy aranyos kis trafót, 2*280V 70mA + 6,3v 3A
"?0-5V-ot küld ki az alapötlet az volt hogy gyorsan készüljön valami, aminek köszönhetően egyszerre tudok filter cutoffot + resonance-t tekerni a slim petin (acidnál jól jön)... - mert amúgy gombokkal lehet csak váltani cutoff-ot meg res-t az encoder alatt... de belepróbáltam már mindenbe, nagyon szórakoztató " Lehet én vagyok hülye de nem értem ez mire is jó akkor.Üdv.
Sziasztok! Itt van 2 nagyon hasonló csöves Krank előfok, gondoltam kirakom, hátha érdekel valakit!
2000*1000 a felbontása, nem tudom, miért ilyen bénán tölti fel :S
Sziasztok!
Tudna segíteni valaki abban, hogy ezen a bekötési rajzon a kapcsoló lábai miképp vannak? Bekötési rajz Egy ilyen kapcsolónak melyik lába a kapcsoláson melyik lábhoz tartozik? 5 állású kapcsoló Valaki le tudná nekem rajzolni? Amúgy egy előbbi hozzászólásomban kérdeztem, hogy milyen kondenzátort érdemes használni. Találtam egy ilyet hestore.hu-n: 47nF Ez jó hozzá, vagy valami másikat használjak inkább? Előre köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Építettem egy PT2399 reverbet. A problémám az hogy halk. Nem tudtok ajánlani valami egyszerű előerősítőt, ami belefér egy pedálba? Köszönöm!
Melyik kapcsolást építetted meg? És egyébként mi a véleményed róla?
http://www.getlofi.com/?page_id=1307
Ezt csináltam meg. Ki kellett bogozni az IC alatti részt. Jó hangja van, csak halk.
Tonepad-on van egy rakat preamp/booster kapcsolás, egy jfeteset keress, amelyik szimpatikus!
Sziasztok. Lenne egy-két kérdésem. Az első az lenne, hogy az ilyen lapokhoz ti milyen szegecset használtok? Nem tudok túl sok mindent erről a szerelési módszerről, de lehet hogy egy-két alkalommal átállnék rá. Másik kérdésem az lenne, hogy aktív basszusgitár hangszedőre hány menetet tekercseljek és hogy milyen előerősítő tegyek bele? Keresgettem infókat, de nem nagyon találtam. Előre is köszönöm a segítséget!
Hello!
Én régi videoton panelekből szoktam bontani a tüskéket. Fogtam egy nagy 10-12 -es csavart kb, olyan 100mm hosszút, az aljába fúrtam egy zsákfuratot, ami épp akkora átmérőjű, hogy belemenjen a szegecs "szára", de a szoknyájába megakadjon és ezzel nyomkodom bele a panelbe, a furat meg talán legyen egy pár századdal kisebb és akkor jól beleszorul. A másik olcsó és szerintem pont olyan jó alternatíva: a műanyag szoknyájától megfosztott érvéghüvely! Csak azt forrasztani kell a másik oldalon is, azt nem lehet olyan könnyen rögzíteni ilyen besajtolással. Illetve nem is nagyon lehet szerintem... :wave:
Ha nem akarsz vacakolni, vehetsz készen is forrfülek megnevezéssel, az etronik shopon
Sziasztok!
És lapot a turretboard-hoz honnan lehet rendelni vagy kapni? Nálunk a villanyszerelő boltban nincs bakelit lap vagy hozzá hasonló matéria. Ajánlom ezt a doksit a barkácsolók figyelmébe: Turret szerelés |
Bejelentkezés
Hirdetés |