Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolófokozat P-csatornás MOSFET-tel
Lapozás: OK   2 / 3
(#) kobold válasza sztiksz hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
Kicsit talán már túlzás a PIC-et védő optocsatoló védelme...
50 Ft körül kapsz egy 4N25-ös optót, a tranzisztor és a körülötte lévő elemek mondjuk a fele volna még pluszban, de szerintem feleslegesen bonyolítanád már vele az áramkört.
(#) sztiksz válasza kobold hozzászólására (») Ápr 29, 2008 1 /
 
és ennél az optocstolónál a led re simán rárakhatom a 24V ot? (persze egy áramkorlátozó ellenállást berakok)
(#) kobold válasza sztiksz hozzászólására (») Ápr 29, 2008 /
 
Persze. Legfeljebb méretezd 30 V-hoz az előtétet, akkor 24-nél még biztosan jó, valamivel 30 fölötti tüskéket is el fog viselni, ha meg mégis elszáll, majdnem ingyen van...
De ha az előtét után beteszel pl. egy 30 V-os Zener-diódát is, párhuzamosan az optóval, akkor el is felejtheted egy életre, ha nem dugod a konnektorba. Bár szerintem potyo rajza untig elég.
(#) akos306 hozzászólása Ápr 14, 2012 /
 
Sziasztok !

Aztóban szeretnék FET-tel kapcsolni valamit,de elakadtam. P csatornásat vettem,mivel a fogyasztó testelve van. (típus : IRF 4905). Akárhogy kötöm be,nem jó. Vagy enm kapcsolja a teljes feszültséget,vagy gate-re kötött vezérlés nélkül is zárja a kört.
Hogy csináljam ?
Köszi
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Szia!
Negatív feszültséggel kapcsold a FET-et.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
összedobsz nekem egy rajzot ? nem tudom mit rontottam el,nem akarok felgyújtani semmit
Egy nagyjából 10 amper áramfelvételű motort akarok vezérelni,de semmi extra,csak egy fordulat,és kész. Eddig relével ment,de jobban tetszene a FET. Bekapcsolás,kikapcsolás semmi több.Ha egy nem bírja,akkor párhuzamosan kötnék kettőt.Mindenképp a pozitív feszültséget kell kapcsolnom.
köszi előre is.
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Dobj össze te a relés megoldásodról egy rajzot.De szerintem jó lenne erre a célra egy N-FET-et is.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Az a baj hogy autóban lévő villanymotorról van szó,ami eleve testelve van. Egy elektromos szervószivattyúról van szó.Egy kapcsoló egy relét vezérel,ami kapcsolja a nagy áramot. Ezt szeretném FET-tel megoldani,lényeg hogy a testelést nem tudom megszüntetni,emiatt kell a pozitívot kapcsolni.
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Rajz: Bővebben: Link. Menj a P-channel MOSFET Switch fejezethez.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Királyság
Köszönöm. Nem tudom mit ronthattam el,mindenesetre megpróbálom hétfőn ha tudok venni új FET-et. Van javaslatod hogy melyik az a típus,ami általában van raktáron az üzletben ? Vajon az említett FET tuti jó erre a célra (IRF4905)?
Köszönöm a segítséged
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ez egy elég erős FET, úgyhogy bírnia kell, persze fel kell szerelni egy alkalmas méretű hűtőlapra. A váltókapcsoló és a gate közé építs be egy pár száz ohm-os ellenállást.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Meg ahogy valaki említette egy dióda a motorral párhuzamosan fordított polarítással ?
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ez alap, tehát a + irányba a katód, a test felé az anód.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Rendben. Valami még ami hozzáértő számára alap (számomra meg kínai ) ?
(#) kadarist válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ennyi elég, és persze reloop tanácsait is fogadd meg a másik topikban.
(#) akos306 válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget. Örök hála
(#) reloop válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Szia! A motor könnyen kárt tesz a MOSFET-ben Important: A link 1-es ábráján a -12V értelem szerűen felesleges számodra, a motorra kéne egy párhuzamos visszáramú dióda, hogy testtől negatívabb impulzusokat rövidre zárja.
(#) akos306 válasza reloop hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Köszönöm neked is,elvileg így képzeltem el eredetileg is,de valahol hiba csúszott a dologba.
(#) reloop válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Valószínűleg a - statikusan érzékeny - gate kapott káros impulzust. A linkben szereplő 10k gate-source ellenállás lehet 1k is a biztonság kedvéért, és célszerű a MOSFET első kézbevételénél közvetlen a lábakra felforrasztani.
(#) akos306 válasza reloop hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ez komoly ? Ennyire érzékeny a dolog ?
(#) reloop válasza akos306 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Ha egyből nyákba ülteted az is jó.
Mivel eddig csak mint relé-meghajtót jártam körül a témát, nem ugrott be elsőre: mérd meg a motor egyenáramú ellenállását, az ebből számított áramerősséget feltétlen teljesítenie kell a MOSFET-nek.
(#) ndavid87 hozzászólása Márc 17, 2013 /
 
Sziasztok!
Meg szeretném építeni EZT a kapcsolást.
A kérdésem az lenne, hogy helyettesíthetem a DMP2160UW mosfetet valamelyikkel ezek közül?
TSM2301cx
IRLML 6302 PBF
Előre is köszönöm a segítséget.
(#) szaka hozzászólása Jún 19, 2015 /
 
Sziasztok!

Szeretnék építeni egy olyan kapcsolást ami lassan emelkedve kapcsolja a tápfeszültséget a végfok modulra.
Van egy D-osztályú erősítőm ami bekapcsoláskor bedurrantja a hangszórót (nincs benne koppanásgátló).
Relés megoldást nem szeretnék alkalmazni mert számít a felvett teljesítmény. Aksiról fog működni a rendszer ezért valamilyen FET-es megoldást szeretnék.
Találtam egy rajzot kiinduló pontnak. Egy kondenzátor töltésével lehetne késleltetni a kimeneti feszültséget.

Van ötletetek hogyan alakítsam át ezt?

530.JPG
    
(#) kadarist válasza szaka hozzászólására (») Jún 19, 2015 /
 
Szia!
A relé a jó megoldás, mert félvezető nem jó hangszóró ki-bekapcsolására.
Idézet:
„Relés megoldást nem szeretnék alkalmazni mert számít a felvett teljesítmény.”

Ezt nem igazán értem, milyen teljesítményt vesz fel a relé?
(#) szaka válasza kadarist hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Szia!
Én arra gondoltam, hogy a tápot szabályoznám, nem a kimenetet.
Tehát ha lassan emelve kapja meg a tápfeszt akkor elvileg nem kéne durrannia
(#) steelbird válasza szaka hozzászólására (») Jún 22, 2015 /
 
Akkor is fog, mert lesz egy feszültségszint, ahol hirtelen feléled a végfok és beállnak a munkaponti értékek. Ez ugyanúgy egy tranziens impulzus lesz.
(#) szaka válasza steelbird hozzászólására (») Jún 23, 2015 /
 
Értem!
Akkor marad a relé a kimeneten!
Köszönöm az információt!
Üdv
(#) HA5BRG hozzászólása Jún 11, 2018 /
 
Sziasztok,

Autós környezetben szeretnék P-csatornás MOSFET-et alkalmazni, relék kiváltására. Távolsági fényszórót, ködfényszórót stb.-t szeretnék kapcsolni vele.

- adott kapcsoló feszültség a "G" lábon: 13.8 V
- adott kapcsolandó feszültség a "S" lábon: 13.8 V
- legnagyobb kapcsolt áramerősség: 10A
- a "G" kapcslása "pozitív" 13.8 Volttal történne
- a "negatív" pont fixen a kocsi váza, ahogy lenni szokott


Erre keresnék életképes kapcsolást. Egy korábbi hozzászólásban már találtam egy (szerintem) jó rajzot. Minden véleményre nyitott vagyok.

Köszi előre is!
(#) GPeti1977 válasza HA5BRG hozzászólására (») Jún 11, 2018 /
 
Jó lesz, de vannak speciális autóba tervezett pozitív oldali FET-es kapcsolóeszközök, meghajtással, belső védelemmel.
(#) csaki62 hozzászólása Aug 18, 2018 /
 
Személykocsi ventilátor elektronikáját kéne kiváltani egy félvezetős (fet) kapcsolással.
Tápfesz.:14v
vezérlőfesz.:3-6v
terhelés:5x10A
Ha tudnátok segíteni nagyon megköszönném!
Következő: »»   2 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem