Fórum témák
» Több friss téma |
Nos, a következő történt...
Érzékelőre rákötve a 12v, látszólag működik,érzékel, felvillannak a ledek (amiből 3 db van, és nem tudom,melyik mit jelent?) Az NC kimenetre is átvittem ugyanazt a 12V-ot (egy 12v 800ma-es dugasztáp szolgáltatja) úgy, ahogy írtad, sorbakötve a 12v, az nc, meg a 12v relé. Ha bedugom, akkor a relé egyből kattan (ez eddig ok), viszont ha érzékeli a mozgást, nem ejti el a relét. Most lekötöttem mindent a kimenetről, csak a bemenet van megtáplálva,és azt tapasztalom, hogy a kimenet (ami előzőleg jól működött, és mozgásra megszakadt) folyamatosan zárva marad,még mozgás esetén is. Mit csináltam rosszul??? Ezzel tönkre is tettem?
A jelenséged alapján szerintem tönkre ment.Lehet túl nagy fogyasztású relét használtál.Esetleg ha "kattogott" riasztáskor ,akkor egy picit ütögesd meg a jelfogóját hátha megjavul.
Az az igazság, hogy adott egy halom 12 v-os váltórelé...
Mit jelent a túl nagy fogyasztás? Mit kellene megmérnem? Valahogy nemkiküszöbölhető a probléma?
Jelen állapotban az érzékelő látszólag működik, a ledekkel jelzi, ha elé lépek, viszont a kimenete mintha be lenne ragadva, nem nyit érzékeléskor.
Megpróbáltam megkocogtatni finoman, ekkor látszólag jólett, de csak egy érzékelésig,mikor megint ellépek előle,és zárnia kéne a kimenetet, akkor nem zárja...
Közben megpróbáltam egy másikat is (nem kár érte, ha tönkremegy) ugyanez lett a vége... Szóval a felvetődött kérdéseim: -mit jelképez egyáltalán a 3 db led az elején? -mit mérjek, hogy megtudjam, hogy milyen relé lenne jó a kimenethez? esetleg a rendelkezésre álló relé nem beépíthető valamilyen plusz alkatrésszel? -esetleg tudna valaki ajánlani egy olyan mozgásérzékelő típust, ami 12 voltról működik,mozgás esetén 12 voltot kapcsolna a kimenetre (vagy akkor zárná rövidre a kimenetet),és mondjuk még lehetne azt is állítani, hogy ha már érzékelt,akkor minimum 30 másodpercig zárt maradjon a kimenet?
Minél kisebb a jelfogód valószínű annál jobb.A kimenethez szerintem olyan relé lenne jó ami max 20mA ról meghúz.
Vagy az alábbi kapcsolással talán a sima RY... relék is működtethetők. (A húzva záró érintőt használd a telefon felé.)
Sziasztok!
Kérdezném, hogy adott egy mozgásérzékelő. egyidejűleg szeretnék vele hasnzálni egy nyomógombos aktiválást is. kérdésem, hogy hova kellene bekötnöm anyomógomb 2 vezetékét? így megmaradna az időzítés is
Mérj feszültségeket a kondikon,amelyik mozgás hatására nullára megy azzal kell párhuzamosan kötni.Arra azonban számíthatsz ,hogy ez max 10-20 cm-ig működik ,így egy relé is szükséges lehet.
A lapot, amin a relé is van, azt lehetséges a szenzor házán kívül elhelyezni valahol? Gondolok most pár méterre, a nyomógomb közelébe.
Sziasztok!
Problémám az hogy vettem vadi új mozgásérzékelőket 360 fokosakat mennyezetre. Pár belőle úgy működik hogy a benne levő időzítő kikapcsolja a világító testet, és abban a pillanatban újra bekapcsolja (villog, nem kapcsol le). Időzítőn állítottam minden irányba, fényérzékenységen is állítottam minden irányba, a probléma nem szűnik meg. Garanciát elvesztették mert a dobozát kidobtam, visszacserélni nemfogják ! Mi okozhatja az újrakapcsolást ? (saját magát begerjeszti) Amit kapcsol az amúgy neoncső ami nem vibrál. 8 mozgásérzékelőből 3 ezt csinálja. Szoval javítható ? PIR van bennük és egy LM324 IC (tudomásom szerint 4 műveleterősítő) Okozhatnak ilyen jelenséget ha túl közel vannak a neonhoz ? Most kb 70 cm-re vannak. Idézet: „Okozhatnak ilyen jelenséget ha túl közel vannak a neonhoz ? Most kb 70 cm-re vannak.” Igen. Próbáld meg, rakj közéjük valamilyen anyagot, ami nem engedi át a fényt... Üdv Inhouse
Sziasztok! nemrégiben megjelent az üzletekben egy szériahibás eresztés a 150W-os fényszórókkal egybeépített mozgásérzékelőkből. Ezért tanácsolom, hogy aki mostanában vásárol ilyet, őrizze meg a számlát. Az illető nem tette el a blokkot, és csak egy fél évre rá jutott eszébe, hogy felszereli, de a fényszóró állandóan égett, ezért hozzám hozta megjavítani. Ezért lettem alanya immáron másodjára, hogy vadonatúj, de nem működő mozgásérzékelőket javítsak. Az első megjavítása egy egész napot igénybe vett, a másodiknak meg kísértetiesen ugyanazok a hibái voltak, ezért próbálom meg tapasztalataimat közreadni. Eredmény az, hogy az LM324 körében kellett több ellenállást más értékűre cserélni, hogy az érzékelő jól működjön. Az én tippem az, hogy nem rossz, csak ahhoz képest, amivel az áramkört tervezték, erősen eltérő paraméterű (Nagyobb erősítésű, kismértékben elcsúszott nullponti feszültségű.) LM324 jutott ezekbe a készülékekbe, éppen ezért, az első javításánál hiába tettem foglalatot az IC helyére, még a negyedikkel sem volt hajlandó jól működni. Tanácsolom mindenkinek, hogy szétszedés után forrassza le az érzékelő panel 3 szál vezetékét, (Relé, mínusz, plusz 8V), és törpefeszültségről méricskéljen benne, így nem akaszkodik össze még véletlenül sem a 220 volttal, ami egyébként az eredeti felállásban ott van a panelen. Van az érzékelő, az a kerek, tranzisztor formájú 3 lábú IC, anak a kimenetén mindjárt ott van egy 22 mikrofarad, lassítás céljából, valószínűleg úgy van az értéke megválasztva, hogy még az 50 Hz-es brumm se zavarja meg a működést. Az LM 324-nek mind a négy műveleti erősítője fel van használva a további erősítésre. Az első, az 5-7. láb AC előerősítő, egy 10 mikrofarad, és 22Kohmon át csatol a (8-10. láb) 2. műveleti erősítőre. Ennek a 9-10. láb közt 2,5 megohm, a panelen viszont csak 1,5M a felirat. Érdemes kicserélni erre, mert a túl nagy erősítés miatt a fényszóró kikapcsolásakor visszaránt a relé. Ha a 8.lábon nagyobb a feszültség, mint a tápfeszültség fele, érdemes a 10. láb bemeneti 2x100K osztó megfelelő tagjának más értékre cserélésével korrigálni. Ezt én ilyenkor úgy szoktam: ellenállás ki, trimmerpoti be, beállítom, kiforrasztom, megmérem, fiókban hozzá legközelebbi értéket keresgélek. Innen a jel megy tovább a (12-14.) harmadik fokozatra két diódán keresztül. A + a műv. erősítő+, -a - bemeneti lábra, itt már annyi különbséggel, hogy a mínusz bemeneten az osztó +100K-10K, ami közel nulla kimenő feszültséget állít be nyugalomban. Továb egy újabb 1N4148-on át jutunk a negyedik fokozathoz. Itt is a bemeneti osztó 10K ellenállását érdemes 22K-ra cserélni, ha nem áll be a nulla(állandőan húz a relé). A 4. műv.erősítő+bemenetén levő 220 mikrofarad állítja be az egész cucc időzítését, aki sokallja az időt, kisebbre cserélheti. Az IC kimenetén nyugalomban, az időzítés eltelte után itt is közel nulla V kell lenni a kimeneten LM324 egy 4,7K ellenálláson át vezérli a relét kapcsoló tranzisztort, az alkonykapcsoló tranzisztora ennek a báziskörét viszi le testre, ha süt a nap. Régebben felszerelt, és már működő példányoknál a tápfesz szűrő elkó kiszáradása okozza ugyanezt, hogy nem alszik el a reflektor. Remélem segítettem azon, aki netán ilyennel akad össze.
Sziasztok!
Az udvari világításomat mozgásérzékelővel szeretném megoldani. Volt otthon egy JM-150G típusú fényvetőm, amiről leszereltem a mozgásérzékelő részét és bekötöttem az udvari lámpára. Csináltam már ilyet, igaz más márkájú ketyeréből, de az működik évek óta. Ezt is ugyanúgy bekötöttem, de ugyanaz a gond mint (ahogy olvastam a régi hozzászólásokban) sok másik készülékkel, hogy nem alszik el, amíg áram alatt van. A fényvető nem volt még használva, ott porosodott apósom padlásán dobozában már pár éve, azt bombáztam szét. Sokallottam a 150 wattot, fölösleges nekem, úgyhogy rákötöttem a sima E27 foglalatú kültéri lámpára. Most egy 40-es izzó van benne, majd lehet hogy idővel lecserélem kompakt fénycsőre. Lehet hogy a nagy teljesítmény különbségnek (a 150-60 W ) is köze van ahhoz hogy nem működik ? Esetleg a kondijai álló helyzetben is ki tudnak száradni ? Fecameca hozzászólása alapján biztosan javítható, de nekem kicsit magas . Már ott belesültem, hogy honnan kezdjem számolni az IC lábait. Melyik alkatrész cseréjével kezdjem a bütykölést, amelyik legnagyobb valószínűséggel segíteni fog?
A reflektort egy relé kapcsolja, teljesen mindegy milyen teljesítményű fogyasztót kötsz rá.
Vagy nem alszik el, vagy túl érzékeny, saját kikapcsolására újra bekapcsol. Meg kell figyelni, hogy az időzítés elteltével pislákol-e? Az első az elkó, amúgy is kb 20 Ft, utána az LM324, ezt már köbzoli is mondta, de ha akkor sem megy, lehet, hogy állítani kellene a műveleti erősítők munkapontjain. Ez nálam is utolsó lépés volt, de ráment a napom. Ezt azért kellett, mert már a sokadik ugyanolyan IC a foglalatban sem akarta a jót. Ezt nem szabad 220 voltról már csinálni, és műszerek is kellenek. A padláson jó esetben lehet legalább 60 fok. Az elkóknak nem árt, ha feszültség alatt vannak, sőt azt ajánlják, hogy a ritkán használt vakukat időnként töltsük fel, a benne levő elkók formázása céljából. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Egyébként ne haragudjatok, hogy ilyen hosszadalmasan írtam le, szívesebben rajzoltam volna, de már nincsen nálam a cucc, ezért nem vállalom, ha valamire rosszul emlékezem. Amit leírtam, az viszont úgy volt. Egyébként elő kell venni az LM324 adatlapját azon ott a bekötés. Bővebben: Link LM324 datasheet Minden IC 1. lába felől van egy U alakú bemélyedés, és az első láb általában egy pöttyel van jelölve.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2012
Köszönöm a gyors segítséget. Bocs, (nem)kicsit amatőr vagyok, a relé panelján levő 1 db kondit( 100mikro 25V), vagy a szenzor mellettieket(100 ; 47; 1 ; 1; mikroF /16 V) cseréljem?
Vagy csak simán mindet az első körben? Ja 2 db fényvető van, mindkettő ugyanígy viselkedik
Nálam a relé paneljén található volt beteg, de minden lehetséges. Azért írtam azt a hosszút ott fent, mert a fiam is vett kettőt, nem szerelte fel őket azonnal, és lejárt a garanciájuk, sajnos egy-egy napomba telt, mire életre keltettem őket. Az a gyanúm, hogy ki se próbálják őket, mielőtt a piacra kerülnek, különben hogy lehetne annyi rossz köztük?
Üdv Fecameca !
Az egyik már működik. A relé panelján lévő vsz potyára lett cserélve, azzal kezdtem, nem reagált. Második körben a szenzor panelján lévőket kicseréltem, a 105 C°-os 100 mikrós kivételével, a 85°-ost nem mertem beépíteni helyette,de így most működik.
A másikon nem segített, most egyelőre az már úgysem sürgős, tavaszig még próbálkozhatok.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Nekem olyan problémám lenne, hogy van egy 150W-os reflektoros mozgásérzékelős lámpám, ami kb. 5 évig jól működött. Egy ideje viszont kattogva világít, tehát jól hallhatóan kattog benne a relé és felvillan elalszik mint a kocsik irányjelzője. Egy idő után már csak kattog és csak az első kapcsolásnál villan fel a halogén szál. Szétszedtem, de semmi látható jel nincs ami miatt nem működne rendesen. (égés, forrasztási hiba stb.) Van benne egy LM324N-es IC és egy 12-10A-es 24VDC-s relé. Ha valaki tudna segíteni mi okozhatja a hibát és hol keressem megköszönném. Esetleg valamelyik kondi száradt ki? Köszönettel Soma
Szia!
Valószínű, kondi baj van, de egy nagyobb fajta 330-680nf/ 275VAc kondi kell, hogy a bűnös legyen. Csak az eredetivel azonos AC kondit tegyél bele.
Ennek ott kell lennie a relé környékén? Merre keressem?
Sziasztok!
Egy problémában szeretném a segítségeteket kérni. Adott egy 150 w-os refi mozgásérzékelője ami kapcsol egy kapcsolóüzemű 12 v-os tápegységet ami ledeket lát el árammal. A problémám az, hogy mikor nincs mozgás a ledek kb 5 másodpercenként felvillannak. A tápegység nem kaphatna áramot, de a kimenetén 6-7 volt ingadozik.A tápegység nullája közös a fázis a mozgásérzékelőből jön. A mozgásérzékelő kimenetét még nem mértem meg, de arra gondolok, hogy ott szivároghat minimális áram és valami kondi feltöltődhet ami a ledeken sül ki. Ezt szeretném megszüntetni, ebben kérném a segítségeteket. Válaszotokat előre is köszönöm! beatlowe
Szerintem a táppal párhuzamos 220-470 nF kondenzátor megoldaná a problémád.Esetleg a mozgásérzékelőből szedd ki a zavarszűrő/szikraoltó RC tagot.
Sikerült megoldanom, köszönöm!
Egy kondenzátor meg egy ellenállás sorosan és ezek együtt párhuzamosan volt kötve a relé kontakthoz. Kiiktattam és eltűnt a gondom.
Sziasztok!
Boldog új évet mindenkinek! Szórakozik ez a mozgásérzékelő velem. Olyan gondom van, hogy fújja a nyírfa ágait a szél és állandóan kapcsolgat rá az érzékelő. Sajnos a kitakarás nem segít, mert akkor engem sem lát a mozgásérzékelő. A másik gondom, hogy alkonyatkor túl korán kapcsol be, de a potin már nem tudok tovább csavarni. Ebben a két dologban kérném a segítségeteket. Köszönöm!
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.. 220V-150W-os mozgásérzékelős fényvetőkett szeretnék átalakítani LED-esre.. Méghozzá a rendelkezésre álló 12V-ot fogják kapni a fényvetők.. Mit kell a mozgásérzékelőben cserélni, hogy 12V egyenfeszültségről kapcsoljon?
Köszönöm szépen.
Erre így nem lehet válaszolni ,ahány annyi féle. Első körben lehet a reléjét 12V -osra ,azután az is kérdéses az elektronikája hány voltos, oda is kell egy stabilizátor /esetleg meg sem oldható,mert magának állít elő belső tápot...Egyszerűbb ha a 12V előállító valamit kapcsoltatod vele.(ha akkus akkor tárgytalan)
Általában trafó nélküli (soros kondi és ellenállás, valamint zener) egyszerű tápjuk van, ami rendszerint 24V-os.
Talán jobban járnál egy riasztóhoz való PIR fejet szerelnél fel, azok 12V-osak, ha jól emlékszem...
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy átlagos mozgásérzékelő alkonyat kapcsolóval. Hogyan tudnám úgy bekötni, hogy az alkonyat kapcsoló 220V-ot kapcsoljon,(mondjuk ez nem probléma) de a mozgás érzékelője pedig 12V-ot. A válaszokat előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |