Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   31 / 84
(#) frici.hu válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
A szünetmentes tápokban felitatott savas akku van, ezért nem folyt ki belőle semmi. Mivel csörgött és hulltak ki belőle darabok, ezért már szét van rohadva. Akkut egyébként nem savazunk fel, csak desztillált vízzel töltünk után. Előzőleg írtad, hogy töltéskor melegedett nagyon, ami cellazárlatra utalhat már a megvásárlás idején, tehát minden tekintetben használhatatlan már!
(#) peter1995 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Érten. Köszi a segítséget. Esetleg egy ilyen szulfátmentesítőnek a rajzát azért meg tudnád mutatni? Van egy másik 12V-os akkum aki sima ólom sav akku. ÉS mivel belelátni meg világos a burkolata is így látni hogy annak a cellái se tiszták, de még működik.
(#) frici.hu válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Kicsit fentebb van egy kis nagyító ikonocska,téma képeinek listázása, kattints rá és válaszd ki a neked tetszőt.
Szívesen.
(#) peter1995 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Nekem tetszöt... Nekem nem az kell hogy tetszen hanem hogy hatásos legyen Nézelődök aztán megmutatom melyik ami szimpatikus aztán meglátom hogy rámondod e az áment
(#) peter1995 válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Túl egyszerűnek tűnik....
Ez tetszik és van hozzá sok minden itthon. Csak a bemeneti feszültség a rizikós mert 16V-os LOW ESR kondiból van sok 1000uF
(#) llaci56 válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Az első valóban túl egyszerű, mert az csak részlete egy kapcsolásnak. A második megépíthető.
(#) peter1995 válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Értem akkor a másodikat majd elkészítem. A elkó kondik 30V-ot bírniuk kell ugye?
(#) llaci56 válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Igen, legalább 35V -ost kell belerakni.
(#) peter1995 válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Értem köszi. És csak low esr jó...
(#) frici.hu válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
A másodikra Ammen. Ez a verzió ha jól emlékszem a kitöltési tényezőt változtatja, tehát óvatosan, mert pl. az én készülékem akár a teljes tápot is rányitja az akkura majd egy egész impulzus idejére, ez kis akkuknál nem a legjobb. Kapacitásnak 4700µF-ot javasolnak, nem nagyobbat, mert hatalmas áramok keletkezhetnek. Tápfeszültségnek szerintem minimum 24V 3A-est, de jobb a 30V 5A-es, a gratz is ki kell bírja ezt amit beépítesz. Alkalmazás során figyelni a hőképződést, javaslom először kisebb, majd nagyobb akkun kipróbálni, s ennek megfelelően méretezni a hűtő felületet.
Jó munkát!
Üdv: Frici
(#) peter1995 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Éretem köszi. Elsőnek egy 3Ah-s akkun tesztelném. Vagyis akkor erre 30VDC-t kell kötni ami tud 5A körül... Majd keresek valami ilyesféle tápot.
(#) frici.hu válasza peter1995 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
3A/h-s akkuhoz mindenképp kisebb kapacitást javasolnék, mondjuk 1000µF-ot. Elviekben ezt autóakkukra tervezték, 20-30A-es csúcsáramokkal, nem hiszem, hogy 3A/h-s akkunak ez "ízlene"-
(#) llaci56 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Kapcsolhatóvá kellene tenni a pérhuzamosan kapcsolt elkókat. A 3 Ah -hoz elég 1 kondi, a 40-60 Ah-hoz pedig az összes. Ha mindegyik kapcsolható, akkor az összes átmenethez használható, mint egy fokozatkapcsoló.
(#) frici.hu válasza llaci56 hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Ötletnek nem rossz.
(#) mutatvanyos válasza petemazi hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Az én Varta akkum 10 évig bírta, igaz 60Ah-s volt /45 helyett/ garázsból indult az autó, szinte minden nap.
(#) Numerus hozzászólása Ápr 11, 2012 /
 
Sziasztok!

Lehet, hogy nagyon láma lesz a kérdésem de megkérdezem mert nem ismerem az Akku Activatort. Erről lenne szó.
Ez a szerkezet állandóra az autó akksijára van kötve, a pozitív és a negatív sarkokra. Okozhat-e olyan hibát, hogy ha elromlik akkor rövidre zárhatja az autóm akkumulátorának a két pólusát? Ez a dilemmám most. Szeretnék venni egyet és használni is, de bennem van a kisördög, hogy mi van akkor, ha elromlik és úgy romlik el, hogy rövidzár lesz benne magában a kis dobozkában és szépen így rövidre zárja az autó akksiját. Tudna valaki megnyugtató választ adni nekem?
(#) tj_zs válasza Numerus hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Bármi elromolhat. A rádió, a vezérlés, stb. Ha normálisan lett kivitelezve van rajta biztosíték, ha máshol nem akkor a panelon. A vékony vezetékek amúgy is pár pillanat alatt elforrnak teljes zárlatnál. Max. biztonságért esetleg beteszel elé egy jó nagy biztosítékot (30-60A). Elvileg a max áram gyors lefolyása nem égeti ki. Viszont az a zárlati áram ami ezt a biztosítékot kiégeti az nagy valószínűséggel a bekötővezetékeket is megolvasztja. De talán így egy tűzet vagy akksi felrobbanást meg lehet előzni. Ezek bekövetkezésének valószínűsége kb. egy lottó 5-össel egyenértékű.
(#) mgy válasza tj_zs hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Hogy működik ez a kis "kütyü" ?
Szerintem egy mini transzverter az akkuról feltölt egy kondezátort 40-60 Voltra, majd 20-40 másodpercenként kisüti. 1-2 ms-ig lehet, hogy tűimpulzusként 60-100 Amperes csúcs van.
(Ha jól gondoltam,) hogy bírja a mai autók elektronikája , ezeket a feszültség csúcsokat ?
Üdv mgy
(#) Inhouse válasza mgy hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Idézet:
„Hogy működik ez a kis "kütyü" ?
Szerintem egy mini transzverter az akkuról feltölt egy kondezátort 40-60 Voltra, majd 20-40 másodpercenként kisüti. 1-2 ms-ig lehet, hogy tűimpulzusként 60-100 Amperes csúcs van.”


Te lestél! Pont így működik!
Az akku elnyeli a tüskét, az ECU-n meg van azért védelem, elvileg nincs gond vele, én még nem láttam/hallottam/olvastam. Mondjuk konkrét bizonyítékot sem arra nézve, hogy ezzel tovább bírja az akku.

Üdv
Inhouse
(#) Yamastha válasza tj_zs hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Szia!

Valami (jó) hatása biztosan van ennek az AkkuAktivátornak. Én egy diesel Ford Fiesta-ban használtam. Az autó 4 éves volt, és a gyári Ford Calcium-Silver akksijával (60 AH/590A). Tavasztól ősz végéig használtam az autót, akkor is ritkábban, úgy hetente csak egyszer-kétszer. Télen végig garázsban állt és havonként töltőre (processzor vezérelt) lett téve az akksija. 4 évesen kezdte lassabban forgatni indításkor a motort. Elvittem szakműhelybe megméretni az akkut és már csak 74%-os terhelhetőséget mértek. Két egymástól független mérés is volt. Ezek után vettem meg és kötöttem be ezt a kis kütyüt. Mielőtt beszereltem volna, a töltővel szépen feltöltöttem az akksit mert ezt javasolták.
Azt vettem észre kábé 3 hét elteltével, hogy már sokkal határozottabban forgatja meg a motort, mint az tette az előtt. Nálam végül majdnem 2 évig használatban volt ez a szerkezet és így is adtam el az autót, vele együtt, 6 évesen. Eladás előtt megmérettem újra az akkut és 74%-os terhelhetőség felment 88%-ra. Ekkor 6 éves volt már ez az akkumulátor! Ennyit, 88%-ot mutatott az akkumulátoros műhelyben a mérőműszer. Ebben a majdnem két évben, amíg én használtam nem is tettem fel töltésre az akkumulátort már. Valamiért nem éreztem a szükségét. A kapocsfeszültség is felment és maradt is akár két hét állást követően is 12,6-12,7 Volt körül. És az akku is remekül indított. Előtte, ha állt az autó már egy hetet is akkor ez a kapocsfeszültség inkább csak 12,4 V körüli volt.
Szóval valami jótékony hatása biztosan lehet ennek az elektronikának.
Végszónak csak annyit, hogy az a Ford akku még a 6 év mellé elment plusz 3 és fél évet a cseréig, összesen tehát 9 és fél évet "élt".
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
"és még én vagyok a kételkedő" .
(#) Inhouse válasza frici.hu hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Nem dőlök be mindennek, hiszem, ha látom. De azért bízok én benne!
Az enyém még mindig nem készült el, pedig már meg van hozzá minden...

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Az enyém elkészült már réges-rég, tapasztalataim, mérési eredményeim meg is osztottam itt. Azóta annyi változás történt, hogy nem használom, ugyanis; a tesztakkukat feltöltöttem "téli" módban "bolti" töltővel (ami 14,7V), s ugyanazt az eredményt produkálták.
Azután két másik akkut is ráeresztettem a szulfátoldóra amik bár nem voltak igazán jók, de nem voltak cellazárlatosak és a "kezelés" után azok lettek. Persze ez nem mérvadó még, hogy 4 akkuból 1 sem lett jó-vagy jobb. (Mert ugyebár ezek 14A/h alattiak.)
Mind ettől függetlenül egy moderátor közölte ez a topik, nem arról szól, mik a tapasztalatok pozitív és negatív irányban, hanem, hogy a készülék hogyan építendő meg és bírható "működésre".
Azt hiszem így én ezek után csak annyit tehetek hozzá, hogy kis kapacitású akkukhoz nem ajánlom a tapasztalataim alapján, s hogy nagyobb akkuknál, ha nem is használ, de nem is árthat, esetleg még jót is tehet (mások tapasztalatai alapján amik itt hangoztak el).
Üdv: Frici
(#) peppyscot hozzászólása Ápr 21, 2012 /
 
Elkészült a köbzoli és trabi féle reg töltőm, életem második áramköre....Ezt csak a kivitelezés miatt írom....tudom nem igényes de....a kérdésem hogy 24 óra töltés után sem éri el a 45ah aksi csak a 13 volt körüli kapocsfeszültséget(kb 2 impulzus/sec), ha feljebb tekerem kb 3-4 impulzus/másodpercre akkor feltölti kb 6 óra alatt.De melegszik ám minden akkor....a tartós idejü 2 impulzus/másodperc töltés alatt melegek az egyenirányitó diódák,a fet és a feszstab ic langyos.A táp 25 volt váltó és legalább 5 amperes.Szépen kattog szabályos ütemben.Túl lassan tölt, vagy ez a helyes müködés?Kicsi lenne az impulzus?3300 uf-os kondi van benne.Köszönöm előre is a segítségeteket....Pár képet kapcsolok
üdv Péter
(#) peppyscot válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Köszi a gyors választ!A diódák BY399-ek ezt kaptam helyettesitőnek.A feszstab ic 7812, 12 voltos.A fet IRF540.Minden alkatrész az ami a cikkben is szerepel....A fet s lába a testre megy.Lepucoltam, lakk volt melón használjuk.....üdv
(#) peppyscot válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
Ok!Köszi a segítséget, megpróbálom a tanácsod szerint!
(#) peppyscot válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 21, 2012 /
 
NE555N...igyekezdtem mindent az eredetit beszerezni....
(#) Inhouse hozzászólása Máj 7, 2012 /
 
Belefutottam egy olyan szulfátoldóba, ami talán még nincs fenn ebben a topicban.
Van róla fenn videó a Youtube-on, angolul hadovál egy fickó, ő módosította a FET és az 555 közötti, valamint a testen az 555-el sorba kötött ellenállást 330ohmról 3,3k-ra, innentől kicsit komlytalan a cucc, de hátha...

Üdv
Inhouse
(#) watt hozzászólása Máj 8, 2012 / 1
 
Sziasztok! Próbáltam végigolvasni a topicot, sokat mosolygok a kétkedőkön, végül is csak 60ezer körül lehet kapni egy profi szulfátalanítót... Nem akarok belemenni az ólomszulfát kristály alakjaiba, hogy ugyebár vannak a kisméretű kristályok, azok a jóindulatúak és vannak a nagyméretűek, amik a lassú kisütéskor keletkeznek, hasonlóan a NiCd akkuknál az emlékező réteghez(csak azt könnyebb eltüntetni).
Naszóval a nagy krizstályrácsokat kell aprítani... Hogy ez mechanika(elektrodinamika) vagy kémia, nem tudom, de minden bizonnyal működik. Nem tönkretett akkukról beszélünk, hanem megfáradtakról. Egy a szulfátoktól felpúposodott("szétfagyott") akkun semmi nem segít, nyílván.

Viszont amiért most írok az más miatt van. Nem nagyon találtam konkrét irányvonalakat áram és idők tekintetében. 1-17sec, 20-50ms, 5-500A amikkel találkoztam, de igazából nem lehet kihámozni melyik lenne az igazi. Van erről valakinek infója? (pl. olyasmi kéne, hogy adott Ah-hoz, xA, yms impulzus kell...)
(#) watt válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Próbáltam keresni, de nem nagyon férek ozzá. Ha neked megvan a cikk, tolmácsolnál néhány mérési adatot, ami itt fontos lehet? Köszi!
Következő: »»   31 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem