Fórum témák
» Több friss téma |
A slope Poti nekem úgy néz ki hogy a mély vágás görbéjét állítja be.
Külön volume poti akkor kel hogyha overdriveba (torzításba) akarod hajtani. egyébként annyit hozzátennék, hogy ha az egész csöves akkor 500 watt édes kevés lesz (én legalább 600 wattosat tennék egy MOSFET erősítőbe is, főleg ha slap-re is kell), ha nem akkor meg külön egy trafó kell az előfokoz, valamint hatalmas csillapítás hangerőben mert ha ennek a kimenetét rákötöd egy tranyós végfokra azt valószínűleg tönkreteszi. egyébként én ezt az előfokot nem építeném meg hacsak nincs rá különösebb indok. Egy tiszta , műveleti erősítőkkel készített előfok amiben kompresszor is van több ér basszusgitárra SZVSZ.
Egy mosfetes végfok lesz, tranzisztoros meghajtással. A teljesítményt elég érdekesen közelíted meg, nem írtam hova kell, és azt sem, hogy milyen hangládával. Nagyobb klubokban bőven elég jó hangládával, szabadtéren meg úgyis ki van mikrofonozva, oda még sok is a 400W. (Legalább monitorként is szolgál). Nem értem a slapre miért kell nagyobb teljesítmény, még vissza is kell vennem, mert a húr csattanásai miatt jóval hangosabbnak hallatszik a pengetésnél. Limitert is tennék bele, meg kompresszort is, de valamit valamiért. A műveleti erősítőt nem nagyon támogatom, ha már félvezető akkor legalább tranzisztor, de inkább JFET. Miért is kell külön trafó az előfokhoz? Talán mert elrángatná az előfok feszültségét a végfok terhelése?
A külön táp azért kell mert gondolom a végfoknak +/- feszültség is kell, az előfoknak pedig ~300 volt kell, nem gondolom hogy +/- 300 volt kellene a végfoknak.
Jfet előfok jó ötlet ha az ember szeretne bele egy kis színezést. a 400 watt alatt azt hittem hogy tényleges 400 watt teljesítmény leadására képes erősítőt szerenél csinálni. A slap nagy csúcsokat eredményez, és hogyha az ember szeretne tisztán 400 watt RMS-t elérni akkor szükség hogy nagyobb csúcsokat is jól bírja a cucc, legrosszabb esetre tervezve. (és annyira nem nagy az árkülönbség hogy ezen megérje spórolni). Egyébként azt még hozzátenném hogy lehet hogy 100 watt hangosabb lenne mint 400! a nagyobb teherbírású hangszórók általában kevésbé hatékonyak.
A feszültségek kérdése nem gond, a trafót én fogom tekerni (nem kell megijedni, csináltam már ilyet), szóval az ésszerűség határán belül meg tudom oldani a többféle tápfeszültség létrehozását. Az erősítőt túlméretezhetem, abból még sosem volt gond. A hangszóróról annyit, hogy több kiesebből raknám össze a ládát, persze egyformákból, megfelelő fázisban bekötve.
Tube VCA-t szeretnék készíteni, de több okból is ecc82 mellet akarok dönteni, meg lehet-e valahogy valósítani kettő triódából ezt? Másrészt +-os táppla szeretném vezérelni. Hétvégén akkor neki is állnék megcsinálni.
Én is javasolnék nagyobb trafót ha 400W RMS kell. Olyan 60-70% hatásfok ami lehetséges az 500W-os trafóból szerintem. Így kb. 300-350W lesz amit kipumpál magából ha 500W a trafó. Ez is elég ,ha van megfelelő hangszóró felület.
WD40 helyett inkább valami olaj mentes tisztító jobb ha serceg a poti. Én Deoxit használok és ezt a csatlakozókra kenj, pld úgy hogy teszel egy kicsit a jack dugóra, bedugodés és ki-be mozgatod. Így kap tisztítást a jack aljzat minden érintkezője. Laza forrasztási pont is okozott már ilyet, az is lehet a probléma.
Analóg dobgépet épített-e már itt valaki?
Sok évtizeddel ezelött, igaz volt neki MIDI interface, de a hangok szintézis alapján készültek (MOOG féle VCF-ekkel meg ADSR áramkörökkel)
Elég lenne ha lenne kick, Cin ride meg claps. Mást nem igen igényelek. Szintis fórumomat bezárták ezért írom ide egyébként...
Sok felvételen használtuk a perkussion hangok meghosszabbitására a studioban elöfordulo egyébb berendezéseket - zajgenerátort, vezérelhetö zajzárakat, expandereket, amiket az eredeti jel inditott, de már beállitva csengett le. Igy kaptunk különleges "hosszu" meg "többhangu" ütösöket.
Ma az ilyen szerkezetek fillérekbe kerülnek, és majdnem minden zenésznél elöfordulnak. Egy elhamarkodott pillanatban megigértük az egyik zenekarnak, hogy csinálunk nekik egyet. Nekem megvoltak a MOOG áramkörei (VCA, VCF, ADSR, LF meg a zajgenerátor - saját moogot akartam épiteni, de az sohasem készült el), de az abban levö áramkörök mind müködtek és meg voltak tervezve igy abból megépitettük az elöször 6, majd késöbb 12 csatornásra bövitett dobgépet. Néhány évig használtuk is, amig meg nem jelentek a gyári szerkentyük, sok sequencerrel, samplerrel egybeépitve - amit már nem lehetett nagyon felülmulni. De ez már olyan régen volt
Attól érdekelne, én csak 4 csatornára gondoltam.
Már nagyon kellene keresnem a rajzokat (és szkennelni). Ha jol emlékszem az Elektor nevü folyoirat kb 1979-81-es években lehozta az egész MOOG elektronikáját (magyarázattal, NYÁK-kal, bemérési eljárásokkal - és müködött)!
Már modernebb elemekkel, mint az eredeti hangszerben volt (annak sem nagy kunszt megkeresni a rajzát). Ebböl, miután modul rendszerü és analog azt válogathatsz össze, amit akarsz, és annyi csatornát épithetsz amennyit akarsz. Az egészhez kell egy-egy zajgenerátor, vagy/és LFO (kb. 500 Hz-ig mindenféle jelalakkal. (Ez is benne van a rajzokban). És természetesen áramforrás. (+/-15V) Azt kell föleg eldöntened, hogy mivel aktiválod a csatornákat (dobszerüen, ütövel, elektronikus sequencerrel, vagy egyébb külsö jellel). Ezeket az interfaceket neked kell kitalálnod - a WEB-en rengeteg áramkör van. Nyilván, hogy ma már még modernebb áramkörökkel is meg lehetne a feladatot oldanod, de ezt neked kell eldöntened.
Sequencerre gondoltam.
Az elég egyszerü.
Minden kimenet egy-egy ADSR-t indit, ez meg kezeli a VCA ill a VCF-et. Bemenetként meg választhatsz a zaj meg az LFO között (vagy mind a kettö). Ennyi egy csatorna. Ezt kell megépitened 4x.
http://www.google.hu/imgres?um=1&hl=hu&safe=off&biw=1366&bih=705&tb...0,i:67 ez jó lesz? Fehér zajt hogy csinálok?
Az elsö rajz jobban tetszik, de még ez is elég egyszerü.
Fontos, hogy a kimeneti szintek stimmeljenek, mert a VCA, VCF 0-1 V tartományu jelre vannak beállitva és minden jelgenerátornak ilyent szintet kell adnia (ne felejtsd analog computerröl beszélünk). Zajgenerátor: Bármelyik erösitö elé egy forditva bekötött tranzisztor emitter bázisárol kapsz majdnem tökéletes fehér zajt. (NPN tranzistor esetében a bázis megy a földre, az emitter egy nagyobb ellenálláson keresztül a +-ra és már megy is a zaj, csak erösiteni kell. Válogathatsz a tranyok között melyiknek lesz szebb hangja...
Köszi, egy blokkvázlatot ha megkérlek rajzolsz-e?
Egy nagyon gyors rajz:
LFO - oszcillátor (0,1 - 500 Hz) Noise - Zajgenerátor VCF - Szürö (20-10kHz) VCA - erösitö ADSR - Lefolyás generátor TRIG - inditó A trigger inditja a dobot (sequencer). Az ADSR egyikén kimodellezed a hangot (ha igény van 2 ADSR-t is rajzoltam, de gyakran elég egy is). Az egyik a VCF-t vezérli a másik a VCA-t. A vezérlöjelekbe kapcsolkat is rakhatsz, hogy melyik mit vagy egyszerre mind a kettöt. A két ADSR akár más is lehet igy még különlegesebb hangokat kaphatsz. A jeforrás a zajgenerátor meg az LFO. Az LFO jelét akár moduláciora is használhatod, azaz oda is kapcsolhatod ahol az ADSR vezérli a VCF,VCA-t. A Zajt meg az LFO-t keverheted is (Mixerrel). A szürö meg a VCA megcsinálja a hangformát. Esetleg a kimenetre rakhatsz még egy visszhangosito árfamkört is. Na kb. ennyi. Sok sikert.
Uh köszönöm szépen
Sziasztok!
Megépítettem ezt a torzítót. http://web.tiscali.it/boxsmt2clone2005home/index.htm Annyi kérdésem lenne, hogy milyen adaptert használjak hozzá, / mennyire szűrjem?/ mert az elemet elég hamar lemeríti. Amúgy elemmel jól működik csak egy kis zaja van.
Lehetőleg LM 317-ből csinálj neki stabilizált 9V-os tápot.
Volt nekem is anno BOSS MT-2 tortyogóm, jó elemmel viszonylag sokáig szólt, de ha napi rendszerességgel nyúzod akkor jobb az adapter, mert a LED-ek "sokat" esznek. A stabot kombinálhatod c-r-c szűréssel is, lényeg hogy zajtalan legyen. Amúgy meg ügyesen megcsináltad, gratula
Köszönöm!
Akkor marad az LM317, próbáltam egy-két kéznél lévő adapterrel, de mindegyikkel sokkal nagyobb a zaja mint elemmel. Esetleg egy rajzod a tápról?
Van egy csomó mindenfelé a neten...
itt van pl. EZ
Köszönet!
Holnap kipróbálom.
Megépítettem a tápot. Ugyanannyi a zaja mint elemmel, tehát jó lesz köszi. Még annyit kérdeznék, hogy 9V legyen a kimenő feszültség , mert a clone-ban van egy 9V2 zener. Itt a beültetési rajzon látni!
Sziasztok!
Már egy jó ideje gondolkodom azon hogy belefogjak effekt pedálok "gyártásába", viszont a szükséges háttértudásom nincs meg hozzá / pl mi alapján működik egy kórus pedál stb / és ebben szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy tudtok e ajánlani irodalmat hozzá ? Ha esetleg egy nyák rajzolásról szóló irodalmat is tudtok az is jöhet! Előre is köszi!
Az előző hsz-be elfelejtettem beleírni, hogy van valakinek egy megépített, működő zajzár kapcsolása? Vagy esetleg reloop hozzászólása alapján tudna ajánlani valaki megfelelő alkatrészt? Előre köszönöm és elnézést, de kezdő, de nagy tudásszomjú pákás vagyok
Szia!
Igazából szerintem csak egy "védelem", ha nagyobb tápfeszt adnál neki, akkor 9V körül határol...Amúgy nem lenne semmi baja 12V -ról sem mondjuk. Ha nagyobb feszültséget adsz neki, maga a zener is stabilizál neked kicsit, ha 9V ot, akkor nem sok vizet zavar... Zs. :integet2: |
Bejelentkezés
Hirdetés |