Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Áramlökés határoló lágyindító
Lapozás: OK   12 / 38
(#) nferi1 válasza subway hozzászólására (») Máj 30, 2012 /
 
Alkotó-Pioneer féle 50V 5A-es tápot csináltam meg 2 példányban. A toroid-on 2 "nagy" secunder van 40V-osak. Valamint 4db 8V és 1 db 12V. De ez elvileg nem befolyásolja a problémát, mivel terheletlen indításkor fellépő "áramlöket" égeti ki a biztit (primer körben) néha.
A trafó 600VA, ezért gondoltam hogy "beállt" működés közben max 2.6A-tud felvenni a primer. De lehet ha jobban terhelem, akkor többet is "átfolyhat" rajta, de ezt nem szeretném (nem tudom, hogy a gyári értékhez képest mennyi tartalék van benne, de nem szeretném túlterhelni).
3.15A 230V biztivel már 725W, ennek normál körülmények között lévő üzemben elégnek kellene lennie.
(#) subway hozzászólása Júl 22, 2012 /
 
Szevasztok! SZeretnék egy egyszerű segítséget kérni. Ugyebár van az oldalon ez a lágyindító kapcsolás. Esetleg tudna valaki segíteni és leírná, hogy hogyan kell Kiszámolni a C1-et az R3-at és a C2-3-at ha más relé kerül beépítésre? Jó nekem a képlet, csak ha lehet hülyegyereknek is érthető magyarázattal, mert amit még nagyon az elején találtam ott nekem kijött valami elég hülye érték ami már nem is nano hanem piko lenne, ami szerintem már túl kevés egy 24Vos relé elé. mondjuk 2620R a relé ellenállása, és 9.2mA-t fogyaszt. ennél pl mi lenne a képlet?
Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Szia!
A C1 értékét úgy választjuk ki, hogy a látszólagos ellenállásán 50Hz-en - esetedben - kb. 200V esése mellett 9,2mA folyjon.
Xc=200V/9,2mA=21,7k (látszólagos ellenállás)
C=1/(2*pí*f*Xc)=1(2*3,14*50Hz*21,7k)=146nF
Használhatod ezt is.
R3 csillapítást végez, jelen esetben a 220 ohm ellenállásán 2V esik, úgy jó ahogy van.
C2, C3-ból a relé kis áramfelvételének következtében elég az egyik 470µF-os.
Szoktam javasolni, a relé és az elkó(k) védelmében, a relé tekerccsel köss párhuzamosan egy ZPD24 -et.
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Köszönöm, akkor jól silabizáltam ki a számítást, én 230V-tal számoltam, mert nálunk 216 és 224V között ingadozik a hálózat ott 25k jött ki, és 127nF lett a végeredményem, de akkor a lényeg, hogy megérte fél órán keresztül gondolkozni rajta. Viszont így már biztos vagyok a dolgomban, és meg merem rendelni az alkatrészeket. Köszönöm a segítséget.
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Szívesen! Annyit megjegyeznék a 230V-ból le kell vonni a relén és R3-on eső feszültséget. A 127nF picit kevés.
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Okés csak egy próba volt, mert tényleg nem tudtam hogy kell pontosan kiszámolni. A lényeg, hogy így is a legközelebbi kondi 150nF-os. Szval szerintem az pont jó lesz.
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Rendben A 24V zenert ajálom még.
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Rákerült a listára. Köszi. Majd jelkezem mit javult a kis fűrészke. Lényeg hogy túl nagyot ránt induláskor, és lehet szükség lesz hoszabb "késleltetésre". Az időintervallum mivel nyújtható?
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
A C2+C3 kapacitást növeld, attól később fog behúzni.
(#) jucsaba válasza infra.cityreboot hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
az nem lehet hogy egy fi relé ami leold?
tudnál fényképet tenni?
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Ma rákötöttem a gépre a kész kapcsolást. Érdekes volt, mert az első 4db ellenállás mintha azonnal elszállt volna. Betettem négy másikat, mert volt tari, kimértem, szépen meg is volt a 40ohm. Oks. Ráindítok, kicsit megmoccan a motor aztán leáll és várja hogy behúzzon a relé. Hát mondom szép. Rámérek megint az ellenállásokra és már csak 20Ohmot mértem és mintha nem is lennének ott. Valakinek valami ötlet? Még a héten működőképessé kéne tennem a gépet, de most totál tanácstalan vagyok.
(#) subway válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Nah kicsit tovább mentem, volt itthon pár darab 220R 5W-om így abból egyet rákötöttem, nah azzal már szépen el is kezdett felpörögni, de 1mp után elfüstölt az ellenállás. Szval mondjuk a 150R-t kéne megcéloznom, egy combosabb 20-50W közötti értékkel? Jah ahogy figyeltem a relé megint csak 3-4mp után húz meg. De ha behúzott akkor tartja.
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Mekkora teljesítményt kell lágyan indítani? Itt 3-600W-ra van méretezve a kapcsolás.
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Hát igen. Csak akkor ne írják bele, hogy 2000W-ig jó. Nekem most egy 1650Wos gépre kéne.
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Értelek, tehát nem trafóról van szó. Mi ez a gép?
Gondolom az a baj, hogy levagdossa a kismegszakítót. Meg kéne becsülni az induló áramát.
(#) subway válasza reloop hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Még pár oldallal korábban írtam, hogy egy körfűrész, és elvileg 7.5A amit felvesz(gyártó szerint), ami persze minden második indításra igaz is lehet, mert hogy nekem minden második elindításra levágja a biztit.
(#) elektrorudi válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Milyen bizti?
"B" vagy "C" ?
(#) reloop válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Nekem nem esett le, hogy körfűrészről van szó.
Nézz be ide. Érdeklődd meg az előtét paramétereit a kollégáktól.
(#) SzAndras00 válasza subway hozzászólására (») Júl 25, 2012 /
 
Szia, ha motort akarsz indítani, akkor miért nem olvasol egy kicsit utána? Ez csak trafó lágyindításra való, motorokhoz pl az U2008 ic adatlapján található kapcsolást kell megépíteni. Nincs nyáktervem, de próbapanelen szerintem korrektül megépíthető
András
(#) forgital hozzászólása Júl 26, 2012 /
 
Szisztok!
Mivel többen és többször is ajánlottátok motor indításához ezt a kapcsolást így én is megépítettem egy 230-as Makita sarokcsiszoló megzabolázására.
Küzdöttem a relével, a diódahíddal és a fóliakondenzátorral is mert bár ugyanaz a neve mint az alkatrészlistában a mérete és formája már más. Az első próbánál amikor rákötöttem a gépet levágta az automatát és elfüstölt a diódahíd és egy vezetősáv. Miután orvosoltam a problémát azt vettem észre, hogy amikor feszültség alá helyezem a szerkezetet kb 1 másodperc múltán a relé meghúz!! Ez így normális? Még nem teszteltem élesben, gondoltam előbb érdeklődöm nálatok.
(#) reloop válasza forgital hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szia! Épp azt hangsúlyozzuk, hogy transzformátorhoz ajánlották.
Az 1 másodperc késleltetés amúgy tökéletes.
Szoktam ajánlani: az első indításnál legyen 220V-os izzó a biztosíték helyén. Legrosszabb esetben az fog világítani
Visszatérve a sarokcsiszolóra: olyan indító ellenállást kell választanod értékben és terhelhetőségben amin az indító áram a hálózati feszültség kb. felét ejti és 1-2 másodperc alatt nem füstöl el. Egy 600W-os trafóhoz jó a 40 ohm 20W, de a te készülékedhez ki kell kísérletezni.
(#) forgital válasza reloop hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szia!
Köbzoli is ezt ajánlotta itt: (#1222315)
Na de ez most nem is lényeg. Tehát akkor annak ellenére, hogy 2KW-ig ajánlották valószínűleg el fog füstölni? Szép.
A másik problémám az, hogy már rögtön az után kattan a relé, hogy áram alá helyezem és még nincs semmi rákötve! Ezek szerint bekapcsolva kellene hozzá csatlakoztatnom a gépet és ezt követően jöhet a konnektor. Egyik kezemben a bekapcsolt méretes sarokcsiszoló a másikban meg a dugvilla!? Nem egy életbiztosítás.
Nincs mód a meglévőt úgy átalakítani, hogy akkor induljon az 1sec, amikor bekapcsolom a gépet és ne akkor, amikor a lágyindítót feszültség alá helyezem??
(#) forgital válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Eleget próbálkoztam a hobbielektronikás kapcsolásokkal, főleg, hogy ez már nem az első ilyen eset!! :no:
Ha valakit érdekel, akkor van 2 garnitúra az említett kapcsoláshoz való alkatrészekből, csak egyben eladó!
(#) reloop válasza forgital hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szia! Ha ez olyan egyszerű volna, bele tették volna gyárilag a készülékbe. Itt megpróbálunk hobbi szinten valamilyen megoldást találni, ez egyes esetekben sikerül másokban nem
(#) forgital válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Nos, túl vagyok az első indulatokon.
Az első amit leszögeznék, hogy nem építek másik szabályzót, ha ezt nem sikerül elfogadható mértékben módosítani akkor nem foglalkozom tovább a tovább a kérdéssel, mert sem időm, sem energiám egy újhoz hozzáfogni.
Köbzoli, azért nem ott tettem fel a kérdést, mert te magad irányítottál erre a topicra onnan!
Amint azt már írtam az időzítés működik, mert feszültség alá helyezés után 1 másodperccel már kattan a relé. Azt még mindig nem válaszolta meg senki, hogy ez így normális e.
Írod, hogy a négy ellenállást párhuzamosan kötnéd. Ellenállásból (10 Ohm, 5W) van bőven mivel, elvileg kettő készült volna belőle, így a kérdés az hogy azokat is felhasználva ki lehet-e még hozni valamit a projektből. Ha mondjuk 4 helyett 8-at használok, akkor a mostani 40 helyett mennyire hozzam ki az eredő ellenállást??
(#) SzAndras00 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 27, 2012 /
 
Szerintem te is nézd meg ezt, és nem fogod megbánni! Bővebben: Link
(#) subway hozzászólása Júl 27, 2012 /
 
Elnézést mindenkitől, egyik villanyszerelő ismerősöm ajánlotta tegnap, aki már nem foglalkozik ilyenekkel, hogy szerezni egy nem tom már milyen teljesítményszabályzós porszívó elektronikát, azon potival állítani a gép felpörgetését, és az után betenni egy relét, és akkor a potival szabályozni az indítási feszt, aztán relé x idő után meghúz és mindenki vigyor. De a saját elektronikámat amúgy a körfűrészhez holnap módosítom annyira, hogy kisebbre cserélem a c2-c3at, illetve a 220R helyére is kisebbet teszek hogy gyorsabban elérje a behúzási pontot a relé, majd a kicis előtét ellenállások helyére ma vettem egy 47R 50W-osat. Ehhez finomítom a meghúzási időt, és kész is az összekovácsolás, és az én esetembe működni is fog.
(#) subway válasza SzAndras00 hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
Nekem csak annyi segítség kéne, mivel hivatalosan sem evvel foglalkozom, hogy a load rajzi jele takarná a motort ugye? Minden más tiszta a kapcsoláson, és sajna nekem is ez a megoldás marad, mivel a 47R 50W se jó megoldás ugyanis relé meghúzás után is melegedik, mintha a relé ki-be kapcsolgatna a motor miatt. Az meg megy folyamatosan. Köszi az infót.
(#) kadarist válasza subway hozzászólására (») Júl 29, 2012 /
 
A "load" = terhelés, itt a motort jelenti.
(#) subway válasza kadarist hozzászólására (») Aug 7, 2012 /
 
Üdv mindenki. A hétvégén megépítettem az u2008 adatlapján lévő kapcsolást, mégpedig a soft-start-ét és érdekes lett az eredmény. Mivel a gép kapcsolója után építettem be a szerkezetet, így pontosan tudom mikor kezd el tölteni. De ami nagyon érdekes lett, hogy 2-3mpig semmi, aztán elindul mintha a régi lenne. De nem vágta le egyszer se a biztosítékot. A triacra tettem egy szép kis alu bordát, mert az huzamosabb használat mellett melegedik, de a passzív hűtés elviszi amit kell. Nem tudom most ennek így kell mennie, vagy kéne egy kis felpörgetésnek lennie...
Következő: »»   12 / 38
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem