Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   59 / 100
(#) zolika60 válasza antikzsolt hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Mindkét estben 60V és ugyanannyi A van.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ez? 120V-ra pedig U alakban felváltva kell a legkevesebb vezeték. Réz vezetősín a saruk közt.

10akkus.JPG
    
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ez is jó. Borvendeg kolléga 60V-ot szeretne.
(#) gaba72 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Nekem az első autómban volt tíz darab 12-es akku soros-párhuzamos kötésben. 5 sorosan, majd a két ág párhuzamosan kötve, az elején és a végén vastag és rövid kábelekkel. Célszerű azonban vékonyabb vezetékkel összekötni a kiegyenlítő ágakat is, így legalább az egymás mellett lévő akkuk nem tudnak egymástól elmászni, bár nekem az a tapasztalatom, hogy az egy vásárlásból származó, egyszerre töltött és kisütött ólomaksik hónapok múlva is egy szinten marad.
(#) Endlos válasza szsrobert hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
A réz vezetősínről nincs fotód?
(#) Endlos válasza gaba72 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
A vékonyabb vezeték az hanyas átmérőt jelent? Hova érdemes vastagabbat?
(#) Endlos válasza Endlos hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Én az utóbbi építést tűztem ki célul, csak 100Ah-s e-nex akkukból, és nem 5x2, hanem 4x2 verzióban 48 voltra kötve. 270kg körül lenne súlyban Pb-ből.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 2, 2012 /
 
Ott a 60V. 2x5 akku sosoran, és ezek párhuzamosítva.
Az U alak azért előnyös, mert tényleg csak nagyon minimális mennyiségű vezeték szükséges az akkuktól a vezérlőig/motorig.Vagy akár kígyóvonalban is lehetnek.
(#) gaba72 válasza Endlos hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
A soros kötésekhez és a két soros ágat az elején és a végén összekötő kábelt a terhelőáram függvényében kell meghatározni, 100-200A-nál min. 50 mm^2. A kiegyenlítő ágakra elég a 4 mm^2-es is.
(#) Endlos válasza gaba72 hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Köszi ez négyzetminiméter? (50mm^2)
(#) Endlos hozzászólása Aug 3, 2012 /
 
Nagyon jól esett a meghívás a találkozóra, köszönöm szépen, de annak, hogy elmenjek annyi esélye van, mint az elragadtatásomnak És ráadásul most nem is az üzemanyagár a hibás. De jó lenne pedig egy két "elektroarccal" megismerkedni. Áramkörtetkó a nyakon, stb. )
(#) sebes válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Ha én kötnék párhuzamosan akksikat, amit alapból nem tennék, akkor a párhuzamosokat kötném sorba, és nem a sorbakötötteket a két végén párhuzamosan, ahogy rajzoltad. A vezetékkeresztmetszetek szempontjából a nagyobb feszültség, kisebb áram miatt jobb a teljes pakkot sorbakötni, de természetesen 60V-nál nagyobb feszültség már balesetveszélyes. A DC áramütés esetén azonnal forduljatok orvoshoz, mert vérrögképződés nagyon valószínű. Persze, ha sikerült kiszabadulni, mert ellentétben az AC-val itt nincs nullátmenet, tehát önerőből nem biztos a menekülés. Engem egy 400V-os akkupakk talált el, volt bemeneti áramjegy, de szerencsére az izomösszehúzódás (görcs) pont kirántott az áramkörből, így megúsztam két nap megfigyeléssel és óránkénti vérvétellel az intenzíven...
(#) antikzsolt válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Meg tudnád mondani hogy a te akkumulátor pak mennyi az összsúlya?
(#) zolika60 válasza antikzsolt hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Ilyen akkui vannak, 10 darab. Bővebben: Link Tehát durván 200kg.
(#) borvendeg válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Panasonic LC-X1265.
19,5kg/db
össz.: 195kg
A hátső ülés alatt és a csomagtartóban vannak. Így szemre jól is áll a trabi.
(#) antikzsolt válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Akkor mi maradunk a 200-300 Ah lionos aksinál. Elég nagy hatótávja van és csak 100 kg a 300Ah
(#) borvendeg válasza antikzsolt hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Ha lenne annyi pénzem...
(#) antikzsolt válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Hát és is sima hagyományos aksikra gondoltam. De mivelhogy csak segéd vagyok meg Tudásgyűjtő így csak azzal dolgozhatok ami van. Bár az igazság az hogy örülök neki. Amit kinézet a gyerek azal csak a csatlakozó kell megépíteni
(#) antikzsolt hozzászólása Aug 3, 2012 /
 
VAlaki meg tudná mondani hogy ez az aksi jónak számít ha csak adatokat nézük?
Nominal capacity
Nominal capacity 344Ah
Minimum capacity 300Ah
Nominal voltage 48 V
Charge cut-off voltage 4.6?0.1 V
Discharge cut-off voltage 39?0.1 V
Standard charge current 30A
Fast charge current 100A
Standard discharge current 70A
Fast discharge current 100A
MAX. Discharge current 150A
Internal resistance <150m
Dimension Diameter:29cm,length:111cm
Weight Approx 100kg>
(#) pucuka válasza antikzsolt hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
A legfontosabb adatról szó sem esik. Élettartam, vagy másnéven ciklusszám. Az adatok olyanok amilyenek, ha a céljaidnak megfelelnek akkor jó, de mindezeket csak mondjuk 10 ciklusig bírják, akkor . . .
(#) antikzsolt válasza pucuka hozzászólására (») Aug 3, 2012 /
 
Hát csak ennyit írnak még róla.

lithium battery pack
Long cycle life,Good safety,High energy-density,No memory-effect.

Természetesen majd ha a gyerek hazaér akkor fogom látni hogy ő mit hoz hozzá.
Lehet hogy amikor megjön az aksikat is hozza magával.
De addig még van egy kis idő és keresünk hozzá megfelelőt.
A lionnál mennyi a jó ciklus? egy két ezer töltés jónak számít?
(#) borvendeg hozzászólása Aug 10, 2012 /
 
Hello!
A hétvégén át kellett alakítani a trabantot 72V-ra!
Most ehhez keresek töltőt.
Van 2db 40V-os kapcsoló üzemű tápom. Ezeket ha sorba kötöm van 80V dc-m. Ehhez kellene, valami áramhatároló illetve jó lenne ha a töltés végeztével ki is kapcsolna.
üdv.:B.M.
(#) mgy válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Szia !
Nem tudom milyen terhelhetőségűek a 40 Voltos tápjaid, de 80 Volttal a 72 Voltos akkupackot csak
" töltögetni" tudod.
Üdv mgy
(#) zolika60 válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Bizony mgy kolléga jól írja, minimum 86V-ra lenne szükséged.
(#) borvendeg válasza mgy hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
A terhelhetőségük 5-10A körül van. Mivel kapcsolóüzemű így be tudom állítani a kívánt feszültséget.
Azért nem tudom a pontos terhelhetőséget, mert 55V-on 5.5A de valamennyi tartalék van még benne, mert ez is állítható.
14,4V-ra kell tölteni az aksijaimat, szóval valamivel 80V fölé...
(#) mgy válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Szia !
Feltételezhetően munka akkumulátorjaid vannak.
A targoncák egyszerűbb töltői a mellékelt karakterisztikák alapján dolgoznak.
Nem ismerem a tápjaid terhelhetőségét és belső áramkorlátját.Én megmérném , hogy pl. 40 Voltnál , hogy alakulanak az áramok és feszültségek 16-17-18-19-20 cella esetén. Nem ártana a próba idején egy 10 A -es biztosíték.
Üdv mgy

töltő.png
    
(#) borvendeg válasza mgy hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Most feltehetném a misztikus kérdést: Mi van a dobozban?
De én egy egyszerű áramgenerátoros dologra gondoltam. A sorba kötött izzók elég tré szal, valami áramgenerátoros dolog kéne.
(#) borvendeg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Áramgenerátorra gondoltam...
Nem tudom létezik e 80V-os izzó. Kb.:6-8A-ről lenne szó.
(#) borvendeg válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
Mekkora izzó kell pl 10A-hez?
Hogyan számoljam ki?(gondolom nem nagy varázslat, de nem jövök rá)
(#) mgy válasza borvendeg hozzászólására (») Aug 11, 2012 /
 
4 db párhuzamosan kötött vasaló !
Következő: »»   59 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem