Fórum témák
» Több friss téma |
Mindkét estben 60V és ugyanannyi A van.
Ez? 120V-ra pedig U alakban felváltva kell a legkevesebb vezeték. Réz vezetősín a saruk közt.
Ez is jó. Borvendeg kolléga 60V-ot szeretne.
Nekem az első autómban volt tíz darab 12-es akku soros-párhuzamos kötésben. 5 sorosan, majd a két ág párhuzamosan kötve, az elején és a végén vastag és rövid kábelekkel. Célszerű azonban vékonyabb vezetékkel összekötni a kiegyenlítő ágakat is, így legalább az egymás mellett lévő akkuk nem tudnak egymástól elmászni, bár nekem az a tapasztalatom, hogy az egy vásárlásból származó, egyszerre töltött és kisütött ólomaksik hónapok múlva is egy szinten marad.
A vékonyabb vezeték az hanyas átmérőt jelent? Hova érdemes vastagabbat?
Én az utóbbi építést tűztem ki célul, csak 100Ah-s e-nex akkukból, és nem 5x2, hanem 4x2 verzióban 48 voltra kötve. 270kg körül lenne súlyban Pb-ből.
Ott a 60V. 2x5 akku sosoran, és ezek párhuzamosítva.
Az U alak azért előnyös, mert tényleg csak nagyon minimális mennyiségű vezeték szükséges az akkuktól a vezérlőig/motorig.Vagy akár kígyóvonalban is lehetnek.
A soros kötésekhez és a két soros ágat az elején és a végén összekötő kábelt a terhelőáram függvényében kell meghatározni, 100-200A-nál min. 50 mm^2. A kiegyenlítő ágakra elég a 4 mm^2-es is.
Nagyon jól esett a meghívás a találkozóra, köszönöm szépen, de annak, hogy elmenjek annyi esélye van, mint az elragadtatásomnak És ráadásul most nem is az üzemanyagár a hibás. De jó lenne pedig egy két "elektroarccal" megismerkedni. Áramkörtetkó a nyakon, stb. )
Ha én kötnék párhuzamosan akksikat, amit alapból nem tennék, akkor a párhuzamosokat kötném sorba, és nem a sorbakötötteket a két végén párhuzamosan, ahogy rajzoltad. A vezetékkeresztmetszetek szempontjából a nagyobb feszültség, kisebb áram miatt jobb a teljes pakkot sorbakötni, de természetesen 60V-nál nagyobb feszültség már balesetveszélyes. A DC áramütés esetén azonnal forduljatok orvoshoz, mert vérrögképződés nagyon valószínű. Persze, ha sikerült kiszabadulni, mert ellentétben az AC-val itt nincs nullátmenet, tehát önerőből nem biztos a menekülés. Engem egy 400V-os akkupakk talált el, volt bemeneti áramjegy, de szerencsére az izomösszehúzódás (görcs) pont kirántott az áramkörből, így megúsztam két nap megfigyeléssel és óránkénti vérvétellel az intenzíven...
Meg tudnád mondani hogy a te akkumulátor pak mennyi az összsúlya?
Ilyen akkui vannak, 10 darab. Bővebben: Link Tehát durván 200kg.
Panasonic LC-X1265.
19,5kg/db össz.: 195kg A hátső ülés alatt és a csomagtartóban vannak. Így szemre jól is áll a trabi.
Akkor mi maradunk a 200-300 Ah lionos aksinál. Elég nagy hatótávja van és csak 100 kg a 300Ah
Ha lenne annyi pénzem...
Hát és is sima hagyományos aksikra gondoltam. De mivelhogy csak segéd vagyok meg Tudásgyűjtő így csak azzal dolgozhatok ami van. Bár az igazság az hogy örülök neki. Amit kinézet a gyerek azal csak a csatlakozó kell megépíteni
VAlaki meg tudná mondani hogy ez az aksi jónak számít ha csak adatokat nézük?
Nominal capacity Nominal capacity 344Ah Minimum capacity 300Ah Nominal voltage 48 V Charge cut-off voltage 4.6?0.1 V Discharge cut-off voltage 39?0.1 V Standard charge current 30A Fast charge current 100A Standard discharge current 70A Fast discharge current 100A MAX. Discharge current 150A Internal resistance <150m Dimension Diameter:29cm,length:111cm Weight Approx 100kg>
A legfontosabb adatról szó sem esik. Élettartam, vagy másnéven ciklusszám. Az adatok olyanok amilyenek, ha a céljaidnak megfelelnek akkor jó, de mindezeket csak mondjuk 10 ciklusig bírják, akkor . . .
Hát csak ennyit írnak még róla.
lithium battery pack Long cycle life,Good safety,High energy-density,No memory-effect. Természetesen majd ha a gyerek hazaér akkor fogom látni hogy ő mit hoz hozzá. Lehet hogy amikor megjön az aksikat is hozza magával. De addig még van egy kis idő és keresünk hozzá megfelelőt. A lionnál mennyi a jó ciklus? egy két ezer töltés jónak számít?
Hello!
A hétvégén át kellett alakítani a trabantot 72V-ra! Most ehhez keresek töltőt. Van 2db 40V-os kapcsoló üzemű tápom. Ezeket ha sorba kötöm van 80V dc-m. Ehhez kellene, valami áramhatároló illetve jó lenne ha a töltés végeztével ki is kapcsolna. üdv.:B.M.
Szia !
Nem tudom milyen terhelhetőségűek a 40 Voltos tápjaid, de 80 Volttal a 72 Voltos akkupackot csak " töltögetni" tudod. Üdv mgy
Bizony mgy kolléga jól írja, minimum 86V-ra lenne szükséged.
A terhelhetőségük 5-10A körül van. Mivel kapcsolóüzemű így be tudom állítani a kívánt feszültséget.
Azért nem tudom a pontos terhelhetőséget, mert 55V-on 5.5A de valamennyi tartalék van még benne, mert ez is állítható. 14,4V-ra kell tölteni az aksijaimat, szóval valamivel 80V fölé...
Szia !
Feltételezhetően munka akkumulátorjaid vannak. A targoncák egyszerűbb töltői a mellékelt karakterisztikák alapján dolgoznak. Nem ismerem a tápjaid terhelhetőségét és belső áramkorlátját.Én megmérném , hogy pl. 40 Voltnál , hogy alakulanak az áramok és feszültségek 16-17-18-19-20 cella esetén. Nem ártana a próba idején egy 10 A -es biztosíték. Üdv mgy
Most feltehetném a misztikus kérdést: Mi van a dobozban?
De én egy egyszerű áramgenerátoros dologra gondoltam. A sorba kötött izzók elég tré szal, valami áramgenerátoros dolog kéne.
Áramgenerátorra gondoltam...
Nem tudom létezik e 80V-os izzó. Kb.:6-8A-ről lenne szó.
Mekkora izzó kell pl 10A-hez?
Hogyan számoljam ki?(gondolom nem nagy varázslat, de nem jövök rá) |
Bejelentkezés
Hirdetés |