Fórum témák
» Több friss téma |
Meg lehet kerülni ezt a problémát. A tápot ellátod 50Hz-ről, az órajel lábat pedig egy legegyszerűbb, 60Hz-es astabil multivibrátorral.
Szia,
nagyon kúúl cucc!!! Mivel már múzeális, én ragaszkodnék a nem-belenyúláshoz. Először egy 220/110 trafóval (autotrafo is jó) kipróbálnám, tényleg jó-e, és hogy a hálózatból szedi-e az időalapot. Ha igen, egy invertert csinálnék, 110V/60Hz -re, kvarcvezéreltet. Nem nagy dolog, pár watt kell csak,
..És szinuszos kimenet.. Mert hálózati trafót nem etetünk négyszöggel. 60Hz-re viszont nem nagyon egyszerű találni rezonáns tápegységet. Kezd ez bonyolódni..
Szia!
Ezeket egy kisfordulatú hálózati szinkronmotor hajtja, a pontossága ettől függ. Az 50-60Hz eltérés miatt jelentősen késne. Véleményem szerint érdemes lenne eredetileg is európai piacra szánt modellt venni. Ha nagyon ragaszkodsz hozzá, akkor egy 110V/60Hz szinuszos kimenetű tápra lesz szükséged!
A baj csak az, hogy az ilyen órákban szinkron motor van. Úgyhogy a Feri007 megoldása a jó, egy kvarc frekvenciával vezérelt 60 Hz -es inverter. A négyszögtől, meg sem a hálózati trafónak (ha egyáltalán van benne) meg a motornak sem lesz semmi baja.
Feri007 és pucuka hozzászólása helyes, bár az említett órának sok köze nincs a topikhoz, hacsak az Amerikai - Orosz barátságot nem akarjuk erősíteni.
Szerintem meg mechanikailag annyira nem egészséges dolog, ha kis mocorgás van a vasban, tekercselésben az impregnálás hiányossága, kora miatt, a négyszög ezt csak előrelendíti, hangosabb lesz, menetzárlatra esetleg hajlamosabb, miközben hatásfokuk csökken, disszipációjuk megnő-nem hiszem, hogy jó ötlet ezekere szemet hunyni. Meg ha van trafó, akkor az effektív 230V csúcsértéke kisebb lesz négyszögnél, így a szekunder oldali DC is. Nem feltétlenül okoz gondot, de ha mégis-ha muzeális óra, akkor csak szebb egy szinuszos megoldás, nem sokkal bonyolultabb.
(Bocsánat, csak fontosnak éreztem megjegyezni )
Végre volt időm kicserélni a kondenzátorokat. Működik ! Nem vibrál a kijelző, nem zúg a táp, csak egy egészen pici zümmögés hallható, ami trafónál normális. Hibátlanul működnek a nyomógombok, pedig nem is tudtam megtisztítani. A képeken látszik, hogy egy barna műanyag keret rögzíti a panelre, így inkább nem nyúltam hozzá. Nem volt itthon 100µF/50V-os kondi, ezért 220µF/50V került bele. De a legjobb az egészben az, hogy tulajdonképpen nem is volt szűrés ebben a tápban, mert az eredeti kondi egyik lába törött volt. Nem is értem, hogyan működött ennyi éven át. Bár lehetséges, hogy valamennyire érintkezett, csak a kiforrasztásnál vált el végleg.
Köszönöm mindenkinek az ötleteket!
Valaki megmondaná, hogy kb mekkora a gyári trafó secunderén az ac feszültség terhelten, és az egyenirányítás után kb mekkora a dc fesz?
De melyik órának? Az E02-nek -30VDC a tápfeszültsége. Az AC-t ebből ki tudod számolni.
A fűtési tekercs 5VAC.
Szia.
Ezt nézd meg, ha ez az óra az. Vagy a Kijelzője. Bővebben: Link A helyettesítő IC -ket ne nézd azokról már kiderült, hogy a a katalógus adat nem jó.
Üdv Mindenkinek!
Nagyon tetszik ez a topik, mikor olvastam a javítási tippeket én is előbányásztam a lomok közűl egy eredeti 4.13-ast. Kb. 12 évvel ezelőtt került hozzám mert leejtették. Akkor a fadobozt megragasztottam, átnéztem a forrasztásokat, kimértem a tranzisztorokat, de rajz nélkül megállt a tudomány, ment a sufniba. Ha Valaki tudna rajzot feltenni újra megpróbálnám feléleszteni! Előre is kösz a segítséget!
Szia.
Konkrétan ehhez a típushoz még nincs rajzom, de ha megnézed az 6-al ezelőtti hozzászólást "jpocok" akkor látszik a képeken, hogy a táp rész megegyezik, a másik óráéval. Ha leírod a hibajelenséget, lehet, hogy rajz nélkül is tudunk segíteni. üdv.
A táp valóban hasonló. Amit az én tápomon mértem:
AC 3V és 6,3V, valamint DC 25,9V. Attól tartok hogy a 26V kicsit sok a vekkernek. A VFD-n semmi sem látszik, még a fűtőszál sem izzik. Lehet hogy az IC-knek kampec. Érdemes még ezzel foglalkozni?
Szia!
A 26V az ok neki 27-30V is fekszik. A kijelző két szélső lábát szakadásvizsgálóval nézd meg, kiforrasztás után. Vagy: A 6.3V arra utal, hogy a fűtés szakadt, szemmel nem biztos hogy látszik ,de 5V nak kellene lennie a kijelző két szélső lábán. Ha ott 6.3V körül van akkor nem is muszáj kiforrasztani szinte biztos a szakadás. Ha ép lenne a fűtés akkor terhelné a tápot és 5V lenne a 6.3V -ból. Ha tudsz szerezni kijelzőt akkor érdemes vele foglalkozni. üdv.
Szia!
A fűtőszál szakadt, és nem hiszem hogy ilyen kijelzőt be tudnék szerezni. Viszont van 20db pénztárgép VFD-m. (A mellékelt képen balra.) Bele lehetne azt tenni az órába? A VFD, meg a multiplex vezérlés nekem kínai. Audióban vagyok otthon. Kösz a segítséget!
Szia!
Nem valószínű, hogy a feszültség és az áram paraméterek megegyeznek, esetleg ha lenne a pénztárgép vfd- nek adatlapja akkor össze lehetne hasonlítani. üdv.
Sziasztok! Elég érdekes jelenségbe botlottam: van a sárga dobozos kivitelű órám, a doboz sajnos elég ramaty állapotú, emellé még az egyik panelrögzítő csavar helye is eltört a dobozban. Ez a kisebb gond. A gond az, hogy az eredeti kijelző sajnos szakadt volt fűtésileg, és az óra ,,nyekergett" (a csipogója elég fura hangot adott ki). A kijelzőt cseréltem, mivel volt itthon, a kijelző csere után a következőket tapasztaltam: digitek jobbról balra ,,futkostak", közben nyekergett az óra továbbra is, és (szerintem) rendellenesen magas volt a fényerő, így kihúztam, átnéztem nem-e valahol rövidzár van, de nincs. Újra bedugtam, de ekkor már csak a fűtőszálak izzottak, azonnal kihúztam, kiforrasztottam a kijelző jobb lábát(ez esett épp kézre) és mértem ellenállást, de hála égnek épek a fűtőszálak. Feszültséget még nem mértem, este, vagy holnap napközben fogok tudni feszt mérni csak, mert mindjárt megyek el itthonról. Egyébként a topikban felbukkant pár kép: egy papírdoboz, benne a kijelzővel, két kép ami a kapcsolási rajz scannelve, meg egy nyáklemez szintén scannelve. Azok a képek az enyémek, és örülök hogy felkerültek ide, és hogy segítségére lehetett valakinek! Az én órám panelén a jobb alsó sarokban ez áll: 7.102.704-9 Egyébként azt a kijelzőt, dobozostól, mindenestől TALÁLTAM itt nem messze tőlünk a szelektív hulladékgyűjtőnél... A kijelző VADI ÚJ, én forrasztottam be első alkalommal. És most milyen jól jött az a kijelző! (=
Szia!
Ha nyekereg, vagy villognak, hiányosak a számok, akkor cseréld ki a puffer elkót. Az lesz a baja. (470uF) A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2012
Oké, kicserélem, bár itt ezen a táppanelen gyárilag egy 63V 100µF-es elko van, ami 96,8µF kapacitású a multim szerint. A fűtőszál izzásra valami tipp esetleg van? Egy elko volt még az áramkörben, azt is már cseréltem, ez még a bekapcsolás előtt volt.
Hát, az izzásra hirtlen nem jut eszembe semmi, elég ritka meghibásodás lehetett.
A pufferhez minden esetben 470µF/63V tettünk. 100 esetből 90-ben a táp meghibásodása volt a gond, pontosabban ez az elkó. Az orosz kondik meglehetősen szarok voltak, legalább is abban az időben.
Rendben, akkor tápelko cserét végrehajtok majd, és azt fogom csinálni, hogy leforrasztva hagyom a fűtőszál egyik lábát, a másikat pedig kiforrasztva hagyom, és mérek feszültséget úgy is hogy nincs fűtés ráadva, meg úgy is hogy rányomom a kiforrasztott lábat, és ha megint izzani kezd a fűtőszál akkor azonnal látom, és le tudom venni a fűtést róla...
Szia!
A digit futkosásra nekem volt olyan hibám, hogy a kvarc nem volt jó, cserével a hiba megoldódott! Steve
Sziasztok Nekem van egy Elektronika G9.02 orosz kvarcórám. 25 évet húztam le azon a munkahelyen, ahol egy valamikori elődömtől örököltem. Nem szeretnék belemászni, mert teljesen tökéletesen működik. Attól féltem csak, hogy a benne levő Nixie csövek biztosan sokat fogyasztanak. Nagyon meglepődtem, mikor a mérés eredménye az lett, hogy nem fogyaszt többet e mostani LED kijelzős óráknál, (2-3 Watt között van). Életemben egyszer javítottam ilyet, de az nagyon fura jelenséget produkált. Fényérzékenyek voltak benne az IC-k.
Milyen kvarc való bele, nem tudod véletlenül? (mekkora frekvenciájú)
Szia! Egy képet kérhetek róla?
32768 kHz minden órakvarc. Próbáld ki zsebszámolóval: a 2-es számot addig emeled négyzetre, amíg ötjegyű lesz, ezt kapod: 32768. Frekimérővel erre kell pontosan beállítani a trimmert, és ha a frekvenciamérő hiteles, pontos lesz, mint egy kronométer. Az én orosz csodámat soha nem kell utánaállítani, csak átálláskor, mielőtt hazahoztam úgy sikerült kalibrálni.
Íme: A potenciométert én tettem bele, hogy hová kötöttem, ne kérdezd, nem emlékszem, de folyamatosan állítja a fényerőt, viszont az áramfelvételét nem befolyásolja, hol áll. éjszakára le kellett sötétíteni a gyerekeknek (Feleségem óhaja).
Ja, hogy még elmondjam, ebben minden számjegy egy külön nixie cső. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
|
Bejelentkezés
Hirdetés |