Fórum témák
» Több friss téma |
Kaptam két teljesen eltérő választ. Elöször megprobálom úgy hogy feltöltöm az akksit aztán rárakoom a ketyerét kiszeret állapotban.
Szerintem is beteheted nyugodtan a kocsiba. Inhouse válasza a jó.
Szia. Évek óta jó eredménnyel használom ezt a típusú aktivátort, több db-ot is vettem már belőle, nyugodtan kösd be az akkura, és nyugodtan használd az autót, mint eddig, kb. 2-3 hét és érezhető pozitív hatása lesz. Viszont elengedhetetlen hozzá a normális generátor töltés és a más +fogyasztó alaphelyzetben kiszűrése is.
Ez egy apró kisteljesítményű kütyü, inkább megelőzésre javasolják, mint utólagos regenerálásra.
Azt meg ugye csak úgy lehet, ha a kocsiban van. Ha rákeresel a google-ben képekre, akkor fogsz találni olyat, ahol az akkura van ragasztva a motortérben. Üdv Inhouse
Ha nem okoz semmi zavart az elektronikában, sem a rádióban, erősítőben, akkor igen halovány hatása lehet, majdnem semmi. Akkor lehet állandóan használni.
Nem mondom van szórás az árak között...
BA-12 akku aktivátor Akku aktivátor árlista BA-12 2300Ft , BA-12-24 2900Ft BA-12 típust használok évek óta, mind tökéletesen működik, egyikben sem csalódtam. Vateran is árult valaki hazai saját terméket jóval drágábban, attól nem voltam elragadtatva.
Nekem is BA 12-s van kb egy éve, jól működik, nincs vele probléma, 2500Ft volt.
Nekem ez a típus van,http://www.akciosbolt.hu/category.php?bid=14 (szerintem nagyon jó és teszi a dolgát).
Sziasztok
Van egy auto akkumlatorom 65 ah teljesitmenyu, sajnos nem tartja a toltest, ha feltoltom akkor inditja az autot de kb 2 nap mulva meg sem forditja a motrot.Nincsenek minusz fokok megis lemerul. Ha ujrasavaznam akkor meg mukodne vagy nem erdemes savazni. Egy uj aksi nagyon draga es most jonnek az unnepek nem a legidoszerubb ilyenkor befektetni mert az anyagi korulmenyeim korlatozottak.Esetleg sokkoljam meg nagyobb feszultseggel kb 50 volt? Tanacsotokat elore is megkoszonom Sover Csaba
Idézet: „Esetleg sokkoljam meg nagyobb feszultseggel kb 50 volt?” Semmiképpen se! Mindenképpen meg kellene nézni az autó állófogyasztását, töltését, önindító áramfelvételét, és az akkut sem ártana megméretni... Üdv Inhouse
Feltoltottem egy ugymond robottal az auto indul csinaltam egy kort 3 szor inditottam indult.Lemertem az akut meg van a 12.vmennyi volt tolteskor pedig kb15 volt az alternatortol.Most csak az a kerdes, hogy ez meddig tart.ha latom hogy nem indul ujbol reaszanom magam es veszek egy ujat
Es koszonom a segitseget
Elnagyoltad a mérést.
Az akku feszültség pontosan kell, 12,xV. Az x (tized) a lényeg! Töltéskor a kb. 15V szintén zenész, nem lehet annyi és ne kb. legyen. 13,8-14,4V-ig valahol, pontosan! Üdv Inhouse
A "Savas akkumulátorokhoz regeneráló töltő" cikkben felhatalmazást kaptam, hogy kérdéseimet itt tegyem fel. Remélem, hogy a szerzők (trabi007, köbzoli) tudnak válaszolni, mielőtt megépíteném. Ha tévednék, kérem, javítsanak ki.Mi indokolja, hogy a rajzon szereplő C1, C2 kondenzátorok a 12 voltos feszültség ellenére 10 voltosra lettek tervezve? A LED 2 szerintem soha nem fog világítani ( a D2 miatt). Nem találom a rajzon a nyáklapon szereplő - a FET-tel párhuzamosan kötött 15k-s ellenállást, valamint véleményem szerint a nyákon fel lett cserélve az R1 2,2k és az R2 22k-s ellenállás. Kérdéseim arra irányulnak, hogy másnál ne jelentkezzen ez a fennakadás, mert -idézem a cikkből: "A képen egy olyan példány látható, amelyet már megépítettünk és már szépen működik."
További jó munkát: gombocartur
Sziasztok!
Kicsit off, de: Ni-MH és Ni-CD akksiknál hasznos lehet egy hasonló elven működő kapcsolás? Van 4-4 döglött akksim ezekből a típusokból, nyolcból négyet sikerült némileg magukhoz térítenem. 16 voltra töltött 6800uf kondit sütögettem rájuk úgy, hogy négy akksi volt párhuzamosan kötve. Túl nagy kapacitásuk nem lett mondjuk, és nagyon nagy az önkisülés is. (pár nap állás után nem kapcsol be a fényképezőm velük) Sőt, kiegészítettem az elvemet egy váltórelével is. Behúzott relénél rásül a kondi, ellenkező esetben pedig 8 ohm terhelést köt az akksikra. Pár percig sütögettem rájuk a kondit, és négy darab feléledt annyira, hogy a fényképezőgépem a kártyám felét telefotózta vakuval. Régebben telement a kártya simán egy töltéssel. Kínozzam még azokat, amelyek nem tértek magukhoz, vagy csak nagyobb kárt okozok?
A NiCd, és a NiMH akkuknál más a probléma. A NiCd akkuknál a memória effektus az, ami nagyon zavaró. Ez ellen készítették az ún. ciklikus töltőt. ez úgy működik, hogy kicsit tölt, kicsit kisüt. Ha a kicsit tölt nagyobb mint a kicsit kisüt, előbb utóbb fel lesz töltve az akku. A NiMH akkuknál nincs ilyen, de ott is láthatóan észhez térítette az akkukat. Egy esetben nem ér semmit ez a módszer, de akkor már semmi sem, ha a benne levő depolarizátor anyag tönkrement. Ilyenkor többnyire zárlatos a cella. Ez leginkább többszöri túltöltés esetén fordul elő. Az ilyen akkuknál az a gond, hogy semmi nem jelzi a töltés végét. Illetve jelzi, ha a töltés végén a kapocsfeszültség kissé leesik. Ez a delta U/U töltő, de a kapocsfeszültség azért esik le, mert a depolarizátor kicsit tönkrement.
Erre a kicsit tölt, kicsit kisüt módszerre próbáltam hajazni a váltórelés dologgal. A Ni-Cd akksik teljesen le voltak merülve, gyakorlatilag nulla volt kapocsfeszültség, a Ni-MH akksikban volt ilyen 0,7 körüli. Miután napokig próbáltam őket tölteni egy jobbféle uniross töltővel, és észre se vették, hogy töltőben voltak, úgy gondoltam ezeknek mindegy már.. Végülis lett négy kompromisszumokkal használható akksim, a másik négy is feltölthető, viszont a felét sem tudják a többinek. Lehet, hogy adok még nekik kevésbé brutális impulzusokkal, hiszen úgyis kihajítanám a kukába jelen állapotában őket, ha valami javulást érek el az viszont tiszta nyereség.
Hát a memória effektus megszüntetésére jó lehet az aktívátor is, de az NiMH celláknál már kevésbé jellemző, (10..20%-os) míg a régi NiCD akkuk a rátöltéstől akár 90%-os memória effektust produkáltak. De a regenerálást azt cellánként kell csinálni. Az ólom akkumulátor öregedését az elszulfátosodás okozza, amit ez a kütyű képes megszüntetni, úgy hogy feloldja az elektrolitba. A cellákat persze csepptöltéssel 2,3V-on érdemes tartani ( 13,2V), mert ilyenkor a legkisebb az öregedés -pl.-ha leállítod hosszú időre az autód.
Visszatérve az Ni-re, előnye, hogy ha teljesen lemerült, akkor sem megy tönkre, ellenben a túltöltés igen gyorsan tönkre teszi, egyszerűen kifolyik az elektrolit a túlnyomástól ha felhevül, illetve kiszárad, az elektrolit bezárlatosítja stb. Ennél már csak az Li akkuk a kényesebbek a túltöltésre, kipróbáltam, és tényleg felrobbant és kigyulladt!(persze a védő elektronikát előtte eltávolítottam.) Szóval az akkuk védelme legjobban a cellánkénti hőmérséklet ellenőrzésével lenne az igazi ( pl. ha eléri a 45fokot akkor lekapcsolja a töltést)de ilyet még nem láttam, csak a robbanás megelőzését szolgáló túlhevülést megakadályozó hőfok kapcsolót építettek régebben az elektronika nélküli pakkba.A memória effektust a tíz percig 1C töltés, majd 2C árammal kisütés(1V-ig) módszerrel lehet gyógyítani. ( ciklikusan ismételve) és amikor a cellafesz eléri az 1,4V-ot a töltéskor akkor kezdeni a kisütést, ha meg felmelegedett kb. 45 fokra akkor szünet míg lehűl. ( két percig hideg vízbe dobom.) Ha nem használ akkor már gyógyíthatatlan.
A enyémben a tirisztor és a nyák fólia szált el, megszakadt egy kb. egy mm-es szakasz. A gyógyítás típus azonos vagy kis gyutjó áramú tirisztorral jó. két éve javítottam az akkor négy éves kütyüt, még jó.( De nehéz volt úgy szétvágni, hogy össze is rakható.)
Elektronikus accu regeneráló sokféle van a piacon, de ezek közül csak azok a jók amik nagyáramú töltő impulzust adnak a cellákra ( 80-120A) rövid időre. Ezzel olyan potenciál alakul ki ami elektrokémiailag tuja a a szulfátot bontani. A pancelectron ( http://www.panelectron.hu/datasheets/BA-12_akku_aktivator.pdf) gyártmánya ilyen. Egy elkót inverterrel tölt fel kb. 44V-ra kis árammal, és ezt egy tirisztorral süti ki. Egyszerű teszi a dolgát jó hatásfokú olcsó.
Az akuknak a szulfátosodáson kívül még rengeteg más baja is lehet: cella zárlat, kihullott Pbo, víz hiány, savhiány stb. Pont a héten egy zárlat előtt álló példányt kimosással, újra savazással, formázással hoztam vissza kb. 60%-osra így nem kellett most kidobni, valószínűleg majd a jövő télen. ( kb. két maroknyi sár jött ki belőle.)
Nos a kérdés azért nem teljesen alaptalan, egy 0.05 ohmnál rosszabb belső ellenállású akku már nem tudja rendesen elnyelni az impulzusokat . Ha az érzékeny ECU -t 18V-nál nagyobb feszültség éri bizony károsodhat. A gk elektronika gyártók nem építettek be tranzienseket elnyelő védő alkatrészt (tranziens szupresszort ) , így ha az elektronikában lévő elkó is már elöregedett, akár a generátor tüskéi, akár egy ilyen regeneráló is okozhat bajt. Ha az elektronikához ( vagy gyújtás) menő + kábelre ráteszel egy ferit gyűrüt ( ilyen van sok adapter, vagy monitor kábelen is) az elnyeli ezt a tüskét. A 16V-os szupresszor beépítését én is tervezem, a ferit már nekem is a kábelen van.
Köszönöm a gyors választ, akkor ha jól értem a kapcsi rajz alapján 1:1 ben megépíthető, és elhagyhatom (helyette rövidzár) a 0,51 ohmos ellenállást ha nem kell a műszer? Na, akkor nekiállok nyákot csinálni...
Idézet: „A gk elektronika gyártók nem építettek be tranzienseket elnyelő védő alkatrészt (tranziens szupresszort ) ,” BZW50-27 Néhány napja szedtem ki néhány alkatrészt egy autócomputerből. Az egyik a fentebb idézett BZW50-27 szupresszor 1992-ből. ??? A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2012
Én is úgy tudom, hogy szoktak rakni, nem játék egy autóelektronika.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Tavaly télen már felélesztette az akksimat egyszer a kapcsolás, de akkor az IRF540 nem bírta a kiképzést nálam. Tudtok ajánlani valami hasonló árkategóriájú, de erősebb fetet? Logic level fetekből nincs valami erős darab? Szerintem nálam azért halálozott el két fet is, mert nem nyitottak ki teljesen. Esetleg IRFZ44? Már megint azzal szórakozik az akksim, hogy két hét állástól totálisan lemerül. Tegnap hoztam fel a kocsiból, kemény 5,7V volt benne. Akkora áramot vett fel, hogy az egyik dióda a töltőmben kiforrasztotta magát a panelből...
Köszönöm, lesz egy kis időm akkor összedobom IRFZ-vel.
Most látom, hogy a cikkben is javított lett a kapcsolási rajz.
Sziasztok!
A töltövel kapcsolatban kérdezném, hogy egy 180Ah akku töltéséhez hogyan kell átalakítani ,hogy 18A töltöáramot tudjon? Üdv: zaza99
Köszönöm!
Még egy kérdésem lenne: nincs ajánlott tápegységem egyenlőre csak egy kapcsolóüzemű 19V 3.16A laptop táp ez nem jó hozzá? Köszönöm.
Jól olvastam, hogy a diódahíd elé 4A az akku elé 5.2A biztosítékot lehet tenni?
180Ah akkunál is 1-2 impulzusra kell állítani másodpercenként és lekapcsolni ha kézmeleg lesz az akku? |
Bejelentkezés
Hirdetés |