Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villog az energiatakarékos izzó kikapcsolás után
Témaindító: bozsokiandras, idő: Jan 12, 2007
Témakörök:
lehet hogy ez elméletben így van(sőt mi több biztos is hogy így van!).de ha majd huzamosab ideje űzöd a szakmát akkor rájössz mindenre hogy mit érdemes és mit nem...
![]()
Nem azt mondtam, hogy nem csinálnak olyat vagy nem kapsz, ha keresel, ami többet ránt fel, hanem azt mondtam, hogy CE-s gép amit forgalomba hoznak nem lehet több mint 16A-es fogyasztású, ha fali aljzatba dugható villásdugóval van szerelve. Éppen azt tárgyaltuk , hogy vannak a szabványok és vannak akik tesznek rá pl. a hegesztőd gyártója.
Ipari szakkönyvtár->Villanyszerelés->1966->műszaki könyvkiadó, Budapest: 201. oldal 5.3 fejezet Szigetelt vezetékek túláramvédelme: ....Ha a kiindulóvezeték a későbbi kisebb keresztmetszetnek megfelelően van biztosítva nem kell a keresztmetszetcsökkenésnél biztosítót alkalmazni......Ez esetben a biztosítéknál figyelmeztető táblát kell elhelyezni, mely megjelöli a maximálisan alkalmazható biztosító nagyságát...... Egyben tévedtem nem 20 éves, hanem több minnt 40. ![]()
a heggesztő trafókat szokták 380-as csatlakozóval is szerelni...de azért vannak 220-as csatik is
Igen szokták, de ekkor kisebb árammal lehet hegeszteni, hogy betartható legyen a 16A-s korlát. Mégegyszer, nem arról beszélek mik kaphatóak, hanem arról mi a szabvány....
A villamosművektől letöltöttem a vezetékméretezésről egy anyagot és a konnektorokhoz bizony elég a 1,5-ös vezeték is, sőt 3 fázisra bekötött tűzhelynél is, mert a legtöbbnél elég a 3x16A. Azért a jövőben is 2,5-essel fogom bekötni ![]()
pontosan ezt magyaráztam....
![]() de ha téged megnyugtat akkor 2,5-eset fogsz használni... ![]() ![]()
Mi több évtizede családi házak villamos kivitelezésével is foglalkozunk. ezért bátorkodom gyakorlati tapasztalataimat megosztani veletek.
Régen azért alkalmaztak a tűzhelyek-bojlerek bekötésére 4-6mm vezetékeket, mert az nem réz hanem aluminium volt. A mai igényesen felszerelt lakásokban felszerelt lakáselosztó van amikor távol esik a dugajaktól, ilyenkor ajánlótt a pl. szobáig 2,5mm vezetéket fűzni és ott lecsökkenteni 1,5mm-re. Nem ajánlatos a 16A-re méretezett dugajba 2,5mm-es vezetéket bekinkódni és azzal a dugaj csavrjait -csatlakozóit túlterhelni. Az elosztóban 3-4 dugajanként illik 1db B16A kismegszakítót tenni. Ezzel a vezetéket tökéletesen megvédhető. Még egy gondolat, a 16A-nál nagyobb áramfelvételű berendezések csatlakozására nem használunk dugajat, vannak erre a célra speciális ugynevezett TŰZHELYCSATLAKOZÓ-k ezek alkalmasak tűzhelyek -bojlerek - fűtőtestek- mosogatógépek -szaunák stb bekötésére.
Érdekes , nekem a C típus vált be jobban , mert a B-set különösen a toroidos eszközök induláskor lerúgják. Az áramszolgáltató is ezt javasolja nem a B-set.
A B-t én olyan készülékek mellé szoktam rakni, ahol nem akarom megvárni amig szénnéég.... A többivel egyetértek....
egyetértek, induktív terhelés elé (nagyobb trafó, villanymotor) C típusú automatát érdemes tenni.
az lehet hogy neked a c vált be de, 3 fajta kismegszakítót külömböztetünk meg.
B: Vezetékvédő C: Motorvédő D: áramszolgáltatói kioldás igényeinek megfelelő Mink C16-os biztikkel szoktunk dolgozni.Ezek a legelterjedtebbek is.
Én ezt sehol sem vitattam, de a D-t lakásban nem használják ezért nem említettem....
hát nem igazán szokták lakásba a D-t használni.
Én ezt nem is azárt mondam el(irtam le)mert nem értettél vele egyet,hanem ha mási is erre jár akkor meg van neki válaszolva a kérdés ![]() písz ![]() ![]() ![]() Idézet: „ilyenkor ajánlótt a pl. szobáig 2,5mm vezetéket fűzni és ott lecsökkenteni 1,5mm-re.” Ezt hol láttad? Mert ez NEM szabályos így. Idézet: Nem terheli túl, a dugaljok 2,5-ös vezeték bekötésére vannak tervezve. Nem piacon kell venni kínai meg török dugaljakat. „Nem ajánlatos a 16A-re méretezett dugajba 2,5mm-es vezetéket bekinkódni és azzal a dugaj csavarjait -csatlakozóit túlterhelni.”
A táblázat jobb szélső oszlopa mit akar jelenteni?
Ha te úgy érzed szived joga, de teljesen felesleges.
Csak megjegyzem mi nem az a katagória vagyunk akiket a lenygyelpiacon is kiszolgálnak mi álltalában nagykernél vagy közvetlen a gyártónál vásárolunk "kis tételben" havi 5-6 millióért.
Akkor tudhatnád, hogy a 2,5-ös nem terheli túl.
Annak vannak határai, tudod....jobb part bal part..... :yes:
ez igy teljesen nem igaz hogy tul terheli...az biztos hogy nem 2,5hez van méretezve hanem 1,5-hez!!!(attol függetlenül a 2,5-es kábelt is bele lehet erőszakolni...)2,5-essel akkor szokás konektorokat bekötni ha pl.villany bojler vagy villany tűzhely vagy valami nagyobb teljesítményű gépet használunk abba a konnektorba...egyébként avval "dolgozol" amivel akarsz.ha 2,5-essel akarsz akkor avval fogsz.csak ez minden szakember szerint nagyon nagy pocsékolás(szerintem is.)nem tudom hogy te csak hobbi szinten foglalkozol vele vagy pedig villanyszerelő vagy-e...de szerintem csak hobbi szinten vagy mertha dolgoznál is ebbe a szakmában akkor nem ezt vallanád(!)
sziasztok, nekem is a fő téma a problémám (én energiatakarékos fénycsövet szeretnék a párom meg ragaszkodik a LEDes kapcsolóihoz, de nem kompatibilis, villog, mint egy stroboszkóp). Nem került piacra olyan energiatakarékos "izzó", amivel mégis működhet? szóval én nem a kapcsolót akarom lecserélni, se ellenállást bekötni, csak valami modern fénycsövet... ugye létezik már?
![]()
Nekem az a tapasztalatom, ha ledes izzót használok, a kikapcsolt lámpa kis fényerővel tovább világít, ha kompakt neont, az meg stroboszkópot játszik. Szerintem ez attól van, hogy a kapcsolótól a kötődobozig tartó csőben egymás mellett fut a fázis és a kapcsolt fázis vezeték. Ez a cső néha idétlenül hosszú is lehet. A két egymás mellett futó vezeték között kapacitív átvezetés van, ami sokkal nagyobb is lehet, mint az irányfény okozta vezetés. Ez a kapacitív áram akkor is folyik, ha izzót használsz, csak nem látod. A megoldás lehet pl buszos rendszerű kapcsolók használata, aminek egyéb előnyei is vannak. Kár, hogy sokkal drágább mint a hagyományos rendszer.
Nemigazán létezik, mert ahhoz az kellene, hogy az égőbe legyen beépítve a söntellenállás.
Néhány hozzászólással előbb ecseteltem a szórt kapacitást. Az energiatakarékos izzónál ha kézzel fogod ls a fázis nincs szakítva csak nulla, akkor a föld felé elég szép áramot vezethetsz el... ergo: old a földhutok-védelem.
![]()
Ezzel a relés kapcsolással szerintem a villogás megszüntethető.
Csak kellően kicsi relét kell hozzá találni. ![]() Ha sikerül beépíteni akkor a "kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad". :yes:
No, ne!
Ha a fi relé megszólalási árama az emberi testen záródik, az már "életbiztosítás közeli" esemény...
Mielőtt nagyon belelendülsz, olvasd el a hozzászól-sok dátumát is. szerintem ilyen régiekre felesleges válaszolni. :yes:
Sziasztok!
Az én problémám is az amit a téma címe jelöl. ( és nem ez a 1,5 oldal off ) Albérlet, szeretném a hagyományos izzót energiatakarékosra cserélni, de villog kb 1 mp-enkent kikapcsolás után. Nincs se szabályzós se jelzőfényes kapcsolóm, viszont az tuti hogy nullát szakítja meg a kapcsoló. Ezt is felsorolta lehetséges hibaforrásként a kolléga az elején. Na jó de attól hogy a nullát szakítom meg még nem folyhatna áram, és bár érintésvédelmileg gáz, nem villoghatna a lámpa. Akkor ez mitől lehet? |
Bejelentkezés
Hirdetés |